abonnement Unibet Coolblue
pi_61607000


Emmanuel Sheyi Adebayor werd op 26 februari 1984 geboren in Togo.
Hij begon met voetbal in zijn geboorteplaats Lomé, waar hij ontdekt werd door FC Metz.

In 1999 vertrok hij naar deze Franse club om daar in de jeugdelftallen te beginnen.
Zijn eerste seizoen in de hoofdmacht werd het seizoen 2001/2002, waar hij twee keer wist te scoren in 9 wedstrijden. Het seizoen erop brak hij door in Frankrijk, met 17 doelpunten in 35 wedstrijden.

Dit productieve jaar leverde hem een transfer op naar het hoger aangeschreven AS Monaco, in het jaar dat Monaco de Champions League finale haalde (2003/2004). Hij scoorde twee keer in de Champions League en wist daarnaast zeven keer te scoren in zeventien competitiewedstrijden.

In de winterstop van het seizoen 2005/2006 vertrok hij naar het Engelse Arsenal, de club van de Franse manager Arsene Wenger.
Hier werd hij al snel vergeleken met Nwankwo Kanu, die eenzelfde soort speeltijd had in de tijd dat hij bij Arsenal voetbalde. Hij scoorde meteen bij zijn debuut.


In het seizoen 2006/2007 maakte hij onder andere het enige doelpunt op Old Trafford in de beladen wedstrijd tegen Manchester United. Ook kwam hij in opspraak door een rode kaart in de finale van de Carling Cup tegen Chelsea.

Het seizoen 2007/2008 werd het seizoen van zijn doorbraak in Engeland, hij wist 24 keer te scoren in 36 competiewedstrijden. Ook werd zijn goal tegen rivaal Tottenham Hotspur door de BBC gekozen tot Doelpunt van het Seizoen.

Adebayor is de grote man in het nationale elftal van Togo, het team dat hij naar het WK van 2006 wist te leiden. In de kwalificatie voor dit toernooi scoorde hij maar liefst elf keer.

FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61607028
Vandaag drie keer gescoord voor Arsenal.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zaterdag 13 september 2008 @ 20:08:08 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_61607129
Een van mijn persoonlijke favorieten qua speelstijl.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_61607298
pi_61607354
Klasbak
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_61612112
Gordon in plaats van zulke topics openen, mag je ook jureren bij de onderschriftcompetitie. ASAP. SVP. BVD.

Verder wel een goede spits.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_61612184
Ene moment geniaal, paar seconde later een kluns. Of vica versa.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_61612312
Heeft nog niet niet aangetoond een echte killer te zijn maar heeft voor de rest in ieder geval alles in zich wat je van een topspits mag verwachten.
  zondag 14 september 2008 @ 00:33:32 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_61613087
Één van de laatsten in zijn soort: Jermaine Adebayor, 1 van de laayste spitsen die zelf erg goed kan voetballen en kan scoren. Een soort van Gerry Kluivert. Ik vind hem tevens echt een kloon van Kanu, qua motoriek, mimiek en zijn voorliefde voor beta-vakken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_61613162
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Één van de laatsten in zijn soort: Jermaine Adebayor, 1 van de laayste spitsen die zelf erg goed kan voetballen en kan scoren. Een soort van Gerry Kluivert. Ik vind hem tevens echt een kloon van Kanu, qua motoriek, mimiek en zijn voorliefde voor beta-vakken.

²
En ook die pracht kuiten natuurlijk

²
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_61613377
pi_61613532
Ik vind hem wel goed maar ik vind Shearer een betere en completere spits.
Je keek!
pi_62051997
Gisteren twee treffers gemaakt in de Champions League.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62053847
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:55 schreef sp0t het volgende:
Ik vind hem wel goed maar ik vind Shearer een betere en completere spits.
Ik zou ook eerder Di Stéfano of Van Basten opstellen.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_62054223
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:56 schreef mcyodogg het volgende:
Ene moment geniaal, paar seconde later een kluns. Of vica versa.
Dat ja. Alleen een killer als het meezit. Fysiek wel indrukwekkend natuurlijk.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_62055137
Altijd relax als hij gaat dansen
AFC AJAX
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:44:20 #17
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_62058613
quote:
Op zondag 14 september 2008 00:55 schreef sp0t het volgende:
Ik vind hem wel goed maar ik vind Shearer een betere en completere spits.
Wie?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:41:29 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_62069854
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 23:56 schreef mcyodogg het volgende:
Ene moment geniaal, paar seconde later een kluns. Of vica versa.
Mooi samengevat.
pi_62286954
quote:
Adebayor weigert voorlopig voor Togo uit te komen

Emmanuel Adebayor weigert mee te spelen in de nationale ploeg van Togo. Zaterdag neemt het West-Afrikaanse land het op tegen Swaziland, een vrij cruciaal duel in de strijd om alsnog kwalificatie voor het WK van 2010 in Zuid-Afrika af te dwingen. Maar de spits van Arsenal is niet afgereisd naar zijn vaderland.

"Ik heb aan de mensen van de nationale bond verteld dat ik me niet kan vinden in de manier van reizen. De organisatie achter onze trips zijn verre van goed en sowieso moet er veel aan de organisatie binnen de bond gedaan worden. Als ze willen dat ik nog uitkom voor de nationale ploeg, moet dat gaan veranderen."

Volgens Adebayer heeft hij niet bedankt. "Ik trek zeker geen definitieve streep over mijn internationale carrière, want ik houd van mijn land". Adebayor miste eerder al de kwalificatiewedstrijd tegen Zambia. De spits kon het toen niet waarderen dat de bondsvoorzitter de verplaatsing naar Zambia niet meemaakte.

Indien Togo van Swaziland wint, kan het zich nog plaatsen voor de eindfase van de kwalificaties voor het WK 2010 en de Africa Cup van dat jaar.
Elfvoetbal
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62287949
Wat zeurt die vent toch de hele tiid.
dolle pret
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:16 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_62291994
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Elfvoetbal
Kan ie iig niet geblesseerd raken
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_62292169
quote:
Adebayor toch aanwezig bij cruciaal duel
Geschreven op vrijdag, 10 oktober om 15:26

Emmanuel Adebayor komt toch in actie voor zijn land Togo in het WK-kwalificatieduel met Swaziland. De aanvaller van Arsenal weigerde in eerste instantie om zich beschikbaar te stellen, omdat hij het niet eens is met de wijze waarop de voetbalbond omgaat met de nationale ploeg, met name bij uitduels. ”Ik heb aan de bond verteld dat ze de manier waarop ze verplaatsingen organiseren moeten veranderen als ze willen dat ik nog in actie kom voor de nationale ploeg”, liet Adebayor eerder al weten tegenover persbureau Reuters. “Ik trek zeker geen definitieve streep door mijn interlandcarrière. Ik houd van mijn land.”

Gezien het belang van de ontmoeting (bij winst maakt Togo nog een kans op kwalificatie voor het WK) heeft de spits zich alsnog gemeld in zijn vaderland. “Het is een belangrijke wedstrijd voor de toekomst van het voetbal in mijn land, en daarom heb ik besloten mijn ergernissen voor even te negeren”, verklaarde hij aan de BBC.

”Het probleem van de slechte behandeling van spelers en coaches door de nationale bond blijft echter aanwezig, en als aanvoerder zal ik daarvoor mijn ogen niet sluiten. Tussen nu en en het volgende kwalificatieduel is er genoeg tijd om alle zaakjes op orde te krijgen zodat de toekomst van het voetbal in Togo gewaarborgd is.”

Adebayor miste al de vorige kwalificatiewedstrijd tegen Zambia. De spits kon het toen niet waarderen dat de bondspreses de verplaatsing naar Zambia niet meemaakte. Ook het feit dat er nog altijd geen vervanger is aangesteld voor de opgestapte bondscoach Henri Stambouli is de boomlange Gunner in het verkeerde keelgat geschoten.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62318453
quote:
Emmanuel Adebayor heeft toch met de nationale ploeg van Togo meegespeeld in het WK-kwalificatieduel met Swaziland.

De spits van Arsenal had eerder gezegd niet te spelen, omdat hij ontevreden was over de behandeling van de spelers door de officials en de bond. Zo moest hij recentelijk veertien uur wachten op een luchthaven.

De Arsenal-spits kwam tot inkeer "omdat dit een belangrijke wedstrijd was voor de toekomst van het Togolese voetbal." Adebayors inbreng tegen Swaziland was niet gering. Togo won met 6-0, Adebayor scoorde vier keer. Togo maakt zodoende nog kans op kwalificatie voor het WK in 2010 en voor de Afrika Cup.
Hoppa, vier goals tegen het altijd lastige Swaziland.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66205746
quote:
Adebayor Afrikaans Voetballer van het Jaar
Door Sander Berends
Woensdag, 11 februari 2009, 08:56

Emmanuel Adebayor is dinsdagavond in Lagos uitgeroepen tot 'Afrikaans voetballer van het jaar'. De international van Togo werd verkozen boven de Ghanees Michael Essien (Chelsea) en de Egyptenaar Mohamed Aboutrika, die in zijn vaderland voor Al-Ahly speelt.

De keuze wordt bepaald door de bondscoaches en aanvoerders van alle Afrikaanse landenteams. De lange aanvaller van Arsenal, die later deze maand 25 wordt, maakte vorig seizoen 24 doelpunten in de Engelse Premier League. Ook scoorde hij al vier doelpunten in drie WK-kwalificatieduels voor Togo, dat zich voor de tweede keer in successie hoopt te plaatsen voor het wereldkampioenschap.

Adebayor is de opvolger van de Malinees Frederic Kanouté, die voor het Spaanse Sevilla speelt. Oud-Feyenoorder Salomon Kalou, tegenwoordig uitkomend voor het Londense Chelsea, werd gekozen tot talent van het jaar. De aanvaller uit Ivoorkust kreeg daarvoor ook een bokaal uitgereikt.
pi_69149938
quote:
AC Milan: "Goede kans op komst Adebayor"

AC Milan-eigenaar Silvio Berlusconi heeft een goed gevoel over de komst van Arsenal-aanvaller Emmanuel Adebayor naar zijn club. De Italiaan denkt dat de Rossoneri een goede kans hebben de Togolees te strikken.

"Er is een goede kans dat Adebayor naar AC Milan komt", zei Berlusconi zondag in gesprek met de Italiaanse media. "We zullen zien wat er gebeurt aan het einde van het seizoen. Ik denk nog altijd dat hij een uitstekende investering is."

Adebayor (25) twijfelt al enige tijd over een langer verblijf in Londen. De spits heeft het weliswaar goed naar zijn zin bij The Gunners, maar in zijn zoektocht naar prijzen is de uit Togo afkomstige aanvaller van mening dat hij zijn carrière elders moet vervolgen.

Ook afgelopen zomer was Adebayor dicht bij een overgang naar AC Milan. Toen slaagde de Italiaanse club er niet in de Afrikaanse aanvaller naar Milaan te halen. Eerder deden in Engeland al geruchten de ronde dat Chelsea Adebayor de spits graag over wilde nemen. Arsenal nam Adebayor in 2006 over van het Franse AS Monaco.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')