abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61597227
Werken is een keuze. Zeker in Nederland .
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_61597662
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 09:49 schreef SuperwormJim het volgende:
werken op zaterdag
Inderdaad.

Het is niet voor niets weekend.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  zaterdag 13 september 2008 @ 12:20:44 #53
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_61597716
Als je iets wilt bijverdienen tijdens je studie ben je bijna wel verplicht om op zaterdag te werken.

Mensen op Fok! die stoer doen omdat ze niet te hoeven werken op zaterdag maar op hun ouders zak leven en geld krijgen om uit te gaan

Royal

Dit is uiteraard alleen voor de mensen die er stoer over doen !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:04:31 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61598381
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:32 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Maar ja, wat heb je de wereld dan te bieden als afgestudeerde Nederlands, behalve de onderwijzende functie die je kan hebben als leraar (wat je dus niet kan doen ).

Niemand zit te wachten op uitgebreide verhandelingen van literatuur of iets dergelijks
Ik word best wel moe van dit soort reacties. Alleen al daarom had ik misschien een andere studie moeten kiezen . Ik moet altijd zó veel uitleggen. Je kunt als afgestudeerde neerlandicus terecht bij uitgeverijen (literaire en educatieve, heb zelf voor een educatieve uitgeverij gewerkt), je kunt gaan werken bij een krant of een tijdschrift, je kunt freelancer worden, webredacteur / bureauredacteur / tekstschrijver...

Het grote probleem (maar dit kan tegelijkertijd ook een voordeel zijn) is eigenlijk dat de studie niet voor een specifiek beroep opleidt en dat je moet zien dat je al tijdens je studie enige werkervaring op kunt doen. Bovendien kun je je toekomst grotendeels zelf vormgeven door de juiste vakken te kiezen.
Maar feit blijft dat ik concurrentie heb van journalisten (die op bepaalde vlakken beter zijn opgeleid dan ik), communicatiedeskundigen (idem dito) en andere letterenstudenten. Gelukkig weet ik wat ik kan en ik heb gedaan wat ik leuk vind, dus ik zie het wel goed komen . Always look on the bright side of life . Eventueel kan ik ook altijd nog onderzoek gaan doen of aanvullende cursussen volgen . Maar ik ben nog maar net bezig, dus ik begin voorlopig nog niet met wanhopen .
Niet meer actief op Fok!
pi_61598575
Gelijk heb je Viking84 . Altijd van die mensen die vragen wat je hier en daar aan hebt voor je toekomst, laat die links liggen. Die begrijpen niet dat een universitaire studie in de eerste plaats is bedoeld om een bepaald denkniveau te kweken. Je wordt niet specifiek voor een bepaald beroep opgeleid, maar je ontwikkeld een bepaald niveau, waardoor je veel breder inzetbaar bent. Uiteraard wel binnen het vakgebied van je studie, maar daarmee heb je als neerlandicus naar mijn idee toch behoorlijk wat mogelijkheden. Ik denk niet dat je onzeker hoeft te zijn over je mogelijkheden en toekomst.
pi_61598793
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef servus_universitas het volgende:
Uiteraard wel binnen het vakgebied van je studie, maar daarmee heb je als neerlandicus naar mijn idee toch behoorlijk wat mogelijkheden.
In een callcenter misschien. Ik zie niet in wat een Neerlandicus heeft in het bedrijfsleven. Blijft onderwijs over, of industrie (achter de lopende band)
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_61598795
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:20 schreef Maikuuul het volgende:
Als je iets wilt bijverdienen tijdens je studie ben je bijna wel verplicht om op zaterdag te werken.

Mensen op Fok! die stoer doen omdat ze niet te hoeven werken op zaterdag maar op hun ouders zak leven en geld krijgen om uit te gaan

Royal

Dit is uiteraard alleen voor de mensen die er stoer over doen !
Ik werk gewoon in de zomervakantie hard en dan heb ik weer genoeg geld om een jaartje tegenaan te gaan.
pi_61598877
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:29 schreef Nappeklapperapper het volgende:

[..]

In een callcenter misschien. Ik zie niet in wat een Neerlandicus heeft in het bedrijfsleven. Blijft onderwijs over, of industrie (achter de lopende band)
Ik dacht dat Viking84 al een mooie opsomming had gemaakt van plausibele mogelijkheden.
pi_61599241
Ik moet elke zaterdag werken, dus je bent niet de enige. Gelukkig had ik vandaag vrij!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:06:17 #60
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_61599468
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:29 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik werk gewoon in de zomervakantie hard en dan heb ik weer genoeg geld om een jaartje tegenaan te gaan.
Hoeveel verdien je dan ? 10.000 ofzo ?

In de zomervakantie ga ik liever 15 daagjes goed op vakantie, en de rest rustig werken ( 16 uurtjes per week ) zoals ik nu doe, ipv 40/50 uur per week werken omdat je anders de rest van het jaar geen geld hebt.

En wat doe je op een zaterdag zoals deze behalve binnen zitten omdat het regent ?

Kan je net zo goed wat knakkers bijverdienen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_61614169
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:06 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hoeveel verdien je dan ? 10.000 ofzo ?

In de zomervakantie ga ik liever 15 daagjes goed op vakantie, en de rest rustig werken ( 16 uurtjes per week ) zoals ik nu doe, ipv 40/50 uur per week werken omdat je anders de rest van het jaar geen geld hebt.

En wat doe je op een zaterdag zoals deze behalve binnen zitten omdat het regent ?

Kan je net zo goed wat knakkers bijverdienen

Neuh, zoveel heb ikk niet nodig. Heb ook stufi enzo hè. Daarnaast hoef ik qua apparatuur niet het nieuwste van het nieuwste.

Heb afgelopen zomer 5 weken a 38uur gewerkt. 1week op vakantie. Gaat best.

En op zaterdag ben ik @ vriendin.
Vrijdagavond kroeg
donderdagavond uit
en soms ook andere dagen kroeg/uit.
Verder na college vaak @ vrienin

Heb genoeg om mijn tijd vol te maken.

Grunn
pi_61614225
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef servus_universitas het volgende:
Gelijk heb je Viking84 . Altijd van die mensen die vragen wat je hier en daar aan hebt voor je toekomst, laat die links liggen. Die begrijpen niet dat een universitaire studie in de eerste plaats is bedoeld om een bepaald denkniveau te kweken. Je wordt niet specifiek voor een bepaald beroep opgeleid, maar je ontwikkeld een bepaald niveau, waardoor je veel breder inzetbaar bent. Uiteraard wel binnen het vakgebied van je studie, maar daarmee heb je als neerlandicus naar mijn idee toch behoorlijk wat mogelijkheden. Ik denk niet dat je onzeker hoeft te zijn over je mogelijkheden en toekomst.
Dit is dan ook wel een bijzonder lompe fout voor iemand die zulks een post opstelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')