Inderdaad.quote:
Ik word best wel moe van dit soort reacties. Alleen al daarom had ik misschien een andere studie moeten kiezenquote:Op zaterdag 13 september 2008 11:32 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Maar ja, wat heb je de wereld dan te bieden als afgestudeerde Nederlands, behalve de onderwijzende functie die je kan hebben als leraar (wat je dus niet kan doen).
Niemand zit te wachten op uitgebreide verhandelingen van literatuur of iets dergelijks
In een callcenter misschien. Ik zie niet in wat een Neerlandicus heeft in het bedrijfsleven. Blijft onderwijs over, of industrie (achter de lopende band)quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef servus_universitas het volgende:
Uiteraard wel binnen het vakgebied van je studie, maar daarmee heb je als neerlandicus naar mijn idee toch behoorlijk wat mogelijkheden.
Ik werk gewoon in de zomervakantie hard en dan heb ik weer genoeg geld om een jaartje tegenaan te gaan.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:20 schreef Maikuuul het volgende:
Als je iets wilt bijverdienen tijdens je studie ben je bijna wel verplicht om op zaterdag te werken.
Mensen op Fok! die stoer doen omdat ze niet te hoeven werken op zaterdag maar op hun ouders zak leven en geld krijgen om uit te gaan
Royal
Dit is uiteraard alleen voor de mensen die er stoer over doen !
Ik dacht dat Viking84 al een mooie opsomming had gemaakt van plausibele mogelijkheden.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:29 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
In een callcenter misschien. Ik zie niet in wat een Neerlandicus heeft in het bedrijfsleven. Blijft onderwijs over, of industrie (achter de lopende band)
Hoeveel verdien je dan ? 10.000 ofzo ?quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:29 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik werk gewoon in de zomervakantie hard en dan heb ik weer genoeg geld om een jaartje tegenaan te gaan.
Neuh, zoveel heb ikk niet nodig. Heb ook stufi enzo hè. Daarnaast hoef ik qua apparatuur niet het nieuwste van het nieuwste.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:06 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Hoeveel verdien je dan ? 10.000 ofzo ?
In de zomervakantie ga ik liever 15 daagjes goed op vakantie, en de rest rustig werken ( 16 uurtjes per week ) zoals ik nu doe, ipv 40/50 uur per week werken omdat je anders de rest van het jaar geen geld hebt.
En wat doe je op een zaterdag zoals deze behalve binnen zitten omdat het regent ?
Kan je net zo goed wat knakkers bijverdienen
Dit is dan ook wel een bijzonder lompe fout voor iemand die zulks een post opstelt.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:16 schreef servus_universitas het volgende:
Gelijk heb je Viking84. Altijd van die mensen die vragen wat je hier en daar aan hebt voor je toekomst, laat die links liggen. Die begrijpen niet dat een universitaire studie in de eerste plaats is bedoeld om een bepaald denkniveau te kweken. Je wordt niet specifiek voor een bepaald beroep opgeleid, maar je ontwikkeld een bepaald niveau, waardoor je veel breder inzetbaar bent. Uiteraard wel binnen het vakgebied van je studie, maar daarmee heb je als neerlandicus naar mijn idee toch behoorlijk wat mogelijkheden. Ik denk niet dat je onzeker hoeft te zijn over je mogelijkheden en toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |