abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61581862
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 of ander gebouw.

Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen rond, maar nu is het toch wel heel erg...

Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.

Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:07:56 #2
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_61581926
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
als ik dan begin te praten waar hun bij zijn
Weet je zeker dat je universiteit doet?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_61581936
quote:
Ga maar werken dan.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:10:22 #4
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_61581976
quote:
Er zit toch wel een duidelijk verschil tussen HBO en academisch onderwijs.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_61581982
quote:
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 of ander gebouw.

Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen rond, maar nu is het toch wel heel erg...

Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.

Geen niveau voor de uni.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:10:58 #6
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61581993
Dat komt omdat jij nog vast zit in je HBO-gedachtegang. Wanneer je eenmaal inziet dat je níet meer op school zit komt dit vanzelf goed, geen probleem.
pi_61581997
idd omhooggevallen stakkers zijn het, en dan stoer zeggen: ik ga heel veel verdienen als ik mijn diploma heb!... vervolgens een jaar geen baan kunnen vinden

de fabriek in met die paupers!
pi_61582002
De instelling heet een universiteit, maar jij wilt het school noemen, omdat je anders 'omhooggevallen' bent?

..
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:13:15 #9
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61582037
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:11 schreef MdMa98 het volgende:
idd omhooggevallen stakkers zijn het, en dan stoer zeggen: ik ga heel veel verdienen als ik mijn diploma heb!... vervolgens een jaar geen baan kunnen vinden

de fabriek in met die paupers!

Pijn aan de ogen
pi_61582083
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:11 schreef VoreG het volgende:
De instelling heet een universiteit, maar jij wilt het school noemen, omdat je anders 'omhooggevallen' bent?

..
Een gebouw waar je les in krijgt heet toch gewoon een school? Als ik met vakantie naar Afrika ga, dan vlieg ik ook gewoon met een vliegtuig en niet met een Airbus A380.
pi_61582086
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:13 schreef Biels het volgende:

[..]

Pijn aan de ogen
bittere waarheid
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:15:37 #12
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_61582093
Als je het verschil niet ziet doe je de verkeerde studie

Wat studeer je dan?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:17:00 #13
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61582118
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:15 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Een gebouw waar je les in krijgt heet toch gewoon een school? Als ik met vakantie naar Afrika ga, dan vlieg ik ook gewoon met een vliegtuig en niet met een Airbus A380.
Als jij op het niveau zou zitten waarop je dat verschil kon waarderen zou je het inderdaad een Airbus A380 noemen, ja. Maar dat zit je niet, dus noem jij het maar lekker school
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:20:29 #14
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61582175
Gatverdamme, inderdaad verschrikkelijk arrogant om dingen te noemen zoals ze heten! Zomaar dure woorden als college en universiteit gebruiken, wie denken ze wel niet dat ze zijn!!!
pi_61582184
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:17 schreef Biels het volgende:

Als jij op het niveau zou zitten waarop je dat verschil kon waarderen zou je het inderdaad een Airbus A380 noemen, ja. Maar dat zit je niet, dus noem jij het maar lekker school
Ga ik doen ook. Als jij een erectie krijgt van zulke termen wens ik je veel plezier, maar ik ga hem je niet geven.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:22:06 #16
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_61582213
quote:

1: Taalfouten.
2: Onlogische zinsopbouw.

En toen je op het HBO zat zat je zeker te verkondigen dat je studeerde . MBO is een school, HBO is een hogeschool, WO is een universiteit. Klaar.

Klacht ongegrond en dus een slotje!
pi_61582252
je hebt gelijk dat in essentie er niet veel verschil is, je krijgt les, gaat naar een gebouw waar je die les krijgt, etc. Maar de mens heeft nou eenmaal zo afgesproken dat dit universiteit wordt genoemd, colleges de lessen daar zijn en faculteiten gebouwen of delen van gebouwen van zo'n instantie en verder dat je in zalen/lokalen les krijgt ipv een klas.
  vrijdag 12 september 2008 @ 18:25:15 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_61582283
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef koffiegast het volgende:
je hebt gelijk dat in essentie er niet veel verschil is, je krijgt les, gaat naar een gebouw waar je die les krijgt, etc. Maar de mens heeft nou eenmaal zo afgesproken dat dit universiteit wordt genoemd, colleges de lessen daar zijn en faculteiten gebouwen of delen van gebouwen van zo'n instantie en verder dat je in zalen/lokalen les krijgt ipv een klas.
Echt he, hoe groot moet je minderwaardigheidscomplex wel niet zijn om daar over te vallen...
pi_61582382
Maar je zegt toch niet tegen je maten in de kroeg Hoe laat zijn jullie morgen op de universiteit?

Ik zeg altijd gewoon Hoe laat moet je naar school?

Maar ik ga dan ook niet met mongooltjes om.
pi_61582407
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, mensen die constant nadruk moeten leggen dat op de uni zitten. Zeg je bijvoorbeeld ik ga naar me les of ga naar school dan proberen ze je te verbeteren. Als je me kan verbeteren weet je ook precies waar ik het over heb, bespaar je zelf de moeite want je maakt er echt geen indruk mee.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 september 2008 @ 18:33:17 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61582460
TS zal binnen drie maanden aan het werk willen ipv studeren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_61582475
En wat dan nog als je laat blijken dat je op de uni zit en dus slimmer bent dan het gros van de bevolking? Als een chick dikke tieten heeft en die laat zien dan zijn we ineens wel allemaal heel positief, terwijl dat in principe ook iets is wat je nou eenmaal over het algemeen genetisch meekrijgt en als pluspunt wordt gezien.

Kijk, dat is nog eens een vergelijking
Dus toch .
pi_61582521
Volgens mij is de TS gewoon een HBO-trol!
pi_61582551
En dan heb je die studentenverenigingen van die intellectueeltjes: zo'n terugkerende elitaire kneuzenbijeenkomst dat vaak plaatsvindt in zo'n afgehuurd krot of afgedankt schoolgebouw.
pi_61582579
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')