abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:51:50 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61574451
Ja hoi, ik ben in de tuin bezig en ben daar een gigantische, doorgeschoten rododendron aan het weghalen (normaliter is het zo'n schattig struikje, maar deze is echt monsterlijk ).
Nu hebben wij een vuurkorf, waar we regelmatig haardhout in verbranden . Dus mijn vraag is: hoe kan ik van de gesnoeide/gekapte rododendron haardhout maken?! Het lijkt me dat ik de boel in stukjes moet zagen, maar hoe lang moet je het dan laten liggen/drogen voordat het brandbaar genoeg is voor in de vuurkorf?
KuikenGuppy
  vrijdag 12 september 2008 @ 12:58:09 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61574598
Oh, dit kan misschien beter in K&W denk ik.
KuikenGuppy
pi_61574706
Ligt eraan hoe nat het is . Denk een paar maandjes goed laten drogen. of in de schuut een paar weekjes. Gewoon proberen
E-?
pi_61575403
spiritus werkt ook goed heb ik gehoord, enkel even knijpertje op de neus doen dan he
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 september 2008 @ 13:48:09 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_61575810
Het hout is vast dun dus droogt snel. In stukjes zagen en een paar maanden laten liggen. En je vuurtje het beste beginnen met echt droog hout en daarna pas dat pas gekapte hout erop.
pi_61575890
Paar maanden is wel erg lang, als je het nu afknipt kan je het morgenavond vast al wel verbranden. Iig ik neem aan dat het gewoon takken zijn en geen blokken van 20 cm doorsnee. Helemaal als je idd een vuur met droog hout begint en daarna de rest erop gooit.
pi_61576525
Zagen, hakken, en een paar maanden/jaren laten liggen om het echt droog te krijgen.

Verder: tokkies met vuurkorf Zodat de rest van de straat op warme dagen hun ramen en deuren moet sluiten voor de stank...
censuur :O
pi_61576696
Mag die D in de TT aub verbrand worden zodat uit zijn as een schitterende T kan verrijzen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:39:10 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_61576901
TT fix en een schopje naar K&W
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_61576987
afhankelijk van de dikte en soort van het hout tussen de 4 weken en 1 jaar laten drogen op een droge, goed geventileerde plek (overkapping, schuur, garage oid)
  maandag 22 september 2008 @ 20:51:45 #11
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_61834993
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Zagen, hakken, en een paar maanden/jaren laten liggen om het echt droog te krijgen.

Verder: tokkies met vuurkorf Zodat de rest van de straat op warme dagen hun ramen en deuren moet sluiten voor de stank...
Daarom doe ik het op koude dagen. Vind het zo romantisch lekker de vuurkorf aan, kopje warme choco erbij en samen onder een deken ^^

Ik heb toen een paar boompjes gekapt in de tuin en dat hout heb ik 2 weken in de schuur laten liggen en dat brandde heel goed.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_61835246
Rhodondendron is erg giftig. Sommige giftige houtsoorten geven ook giftige rook. Ik kan niks vinden over de giftigheid van brandende rhodondendron, maar ik zou 't naar de stort brengen. Serieus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')