En dan te bedenken dat de 3e generatie (dus ouders geboren in NL) hierin niet meegenomen wordt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
http://allochtonen.feiten.info/website/criminaliteit/
Volkskrant website, 23-03-2007quote:... Hoewel bijna driekwart in Nederland is geboren, is 80 procent afkomstig uit andere landen, met een oververtegenwoordiging van jongeren van Antilliaanse, Kaapverdiaanse en Marokkaanse afkomst. ...
Uit 2006, nu jij weer.quote:Uit onderzoek blijkt dat allochtonen in het algemeen, en enkele groepen in het bijzonder, een bovenevenredige bijdrage aan de criminaliteit leveren. Terwijl bij autochtonen 0,9 procent van de bevolking verdacht werd van een misdrijf, was dat bij allochtonen 2,5 procent. Bij Marokkanen is het vooral de tweede generatie die in criminaliteit vervalt. De verdachtenpercentages zijn daarin twee keer zo hoog als in de eerste generatie.
Ik ben bezig voor je.........quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:02 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Kom jij eens met een bron waaruit blijkt dat het sindsdien veranderd is? Van 1999 tot 2005 zie ik nog een stijgende lijn in de criminaliteit onder Marokkanen.
2006, kijk maar naar dat pdf rapport.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:03 schreef JanusAnus het volgende:
http://www.integratie.net(...)-Nederland_1335.html
2007 goed genoeg?
Vet manquote:
Die link die ik heb gepost.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:05 schreef Superfast het volgende:
[..]
Vet man![]()
Wat is je bron?
Als ik criminele Marokkanen intyp krijg ik vast ook wel dergelijke berichten onder ogen.........
Die link is inmiddels twee keer gepost, de laatste keer was 1 post voor die post van vodkadruppelquote:Op vrijdag 12 september 2008 01:05 schreef Superfast het volgende:
[..]
Vet man![]()
Wat is je bron?
Als ik criminele Marokkanen intyp krijg ik vast ook wel dergelijke berichten onder ogen.........
Als ik criminele marokkanen intyp bij afbeeldingen krijg ik:quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:05 schreef Superfast het volgende:
[..]
Vet man![]()
Wat is je bron?
http://www.debeurs.nl/bin(...)-lang-crimineel.htmlquote:Marokkanen komen in absolute cijfers het meest voor in de criminaliteitsstatistieken. Zij worden voornamelijk verdacht van vermogensdelicten, met en zonder geweld, bedreiging en vernieling en verstoring van de openbare orde. Antillianen komen relatief gezien het meest voor in de dossiers van politie en justitie. Zij onderscheiden zich in negatieve zin in drugs- en wapendelicten. Surinamers worden relatief vaak verdacht van verkeersmisdrijven en drugs- en wapendelicten. Turken worden van de vier grote allochtone groepen het minst verdacht van een misdrijf.
Marokkanen staan dus op 1.quote:De overige verdachten (29%) zijn niet-westerse allochtonen
(55.790). Antillianen (7.413), Marokkanen (12.964), Surinamers (12.815) en Turken
(9.439) vormen elk ruwweg één vijfde van de niet-westerse verdachtenpopulatie.
Nee met teksten als "alle marokkanen zijn crimineel" scoor je wel lekker makkelijk maar ze berusten dus feitelijk op onjuisthedenquote:Op vrijdag 12 september 2008 01:27 schreef Vodkadruppel het volgende:
Je linkjes doen het niet.
Overigens pwn je jezelf met deze cijfers:
[..]
Marokkanen staan dus op 1.
Had gewoon gelijk toegegeven dat ze verhoudingsgewijs in de meerderheid zijn qua misdrijven plegen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:39 schreef Superfast het volgende:
[..]
Nee met teksten als "alle marokkanen zijn crimineel" scoor je wel lekker makkelijk maar ze berusten dus feitelijk op onjuistheden![]()
335 127 Marokkanen dit jaar in Nederland waarvan dus een procent of 5 crimineel is![]()
Misschien wel meer dan onder de autochtone bevolking , anderzijds als je het nieuws leest of mensen op dit forum dom hoort lullen zou je denken dat het minimaal 70 % is![]()
5 % dat betekend dus dat er 95 % is die misschien wel het voordeel van de twijfel moeten krijgen?
Owja de bron :
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37325&D1=a&D2=0-4,136,151,214,231&D3=0&D4=0&D5=0&D6=a,!0-8&HD=080331-1216&HDR=G4,G2,G3,T&STB=G1,G5
Zwaar in de meerderheid idd ........ maar suggestie die gewekt word dat het merendeel crimineel is die klopt dus nietquote:Op vrijdag 12 september 2008 03:13 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Had gewoon gelijk toegegeven dat ze verhoudingsgewijs in de meerderheid zijn qua misdrijven plegen.
En daar zit het probleem.
Ze zeggen toch meestal "licht getint" of "Noord-Afrikaans uiterlijk", terwijl het aantal Algerijnen of Tunesiërs op 1 hand te tellen zijn. Over politiek correct gesprokenquote:Op vrijdag 12 september 2008 00:27 schreef Superfast het volgende:
[..]
Maar waarom als het een Marokkaan is moet dat er persé bij vermeld worden?
De meeste overvallen worden door Surinamers en Antillianen gepleegd maar meestal lees je dit niet terug in de krant of bij opsporing verzocht want dan is het opeens een man met "donkere huidskleur"
Er is toch niemand die zegt dat er geen problemen zijn met Marokkanen in Nederland?quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:28 schreef Pek het volgende:
[..]
Ze zeggen toch meestal "licht getint" of "Noord-Afrikaans uiterlijk", terwijl het aantal Algerijnen of Tunesiërs op 1 hand te tellen zijn. Over politiek correct gesproken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:33 schreef Superfast het volgende:
[..]
Er is toch niemand die zegt dat er geen problemen zijn met Marokkanen in Nederland?
Echter de overgrote meerderheid doet het wel gewoon goed in Nederland maar daar word niet bij stilgestaan.
Marokkanen dit Marokkanen dat het nieuws staat er vol mee.........
Waarom laakt niemand de lakse houding die de regering tentoonspreidt ?
Keihard aanpakken en dan kunnen fora als deze misschien een keer stoppen........O ja, tuurlijk het ligt aan de overheid. laten we vooral de schuld niet zoeken bij de ouders of bij die criminelen zelf waar een steekje bij los zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
Gast ja als de regering adequaat zou ingrijpen hoefden wij deze discussie niet eens te voeren........quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:37 schreef FB14 het volgende:
[..]
O ja, tuurlijk het ligt aan de overheid. laten we vooral de schuld niet zoeken bij de ouders of bij die criminelen zelf waar een steekje bij los zit.
Correctie: als de linkse partijen niet al dat schorem hierheen hadden gehaald hadden wij deze discussie nu niet.quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:38 schreef Superfast het volgende:
[..]
Gast ja als de regering adequaat zou ingrijpen hoefden wij deze discussie niet eens te voeren........
quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:41 schreef FB14 het volgende:
[..]
Correctie: als de linkse partijen niet al dat schorem hierheen hadden gehaald hadden wij deze discussie nu niet.
Ja goed , het gaat dus om een relatief klein percentage (niet als je de vergelijking met de autochtone bevolking trekt dan is het significant meer I agree )quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:40 schreef Noorsbloed het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens Superfast.
Maar niet met het feit dat we een zondebok zoeken in de samenleving.
Dat is al een keer eerder gebeurd en ik neem aan dat wij als Nederlanders sterker in onze schoenen staan dan de Duitsers jaren geleden.
Verder is het gewoon zo dat er gewoonweg meer marokkaanse jongeren voor overlast zorgen dan Autochtone jongeren.
Zelfs in mijn eigen buurt en omgeving merk ik als ik dingen hoor over berovingen, vernielingen, asociaal gedrag , intimidatie dat het bijna altijd Marokkaanse jongeren zijn. ( Of andere " mede landers " )
Iedereen kan leuk met cijfers gooien, maar zelfs jij kan niet ontkennen dat het veel vaker voorkomt dat mensen met een andere etniciteit misdrijven plegen.
Daarbij wil ik niet zeggen dat autochtone mensen zoveel beter zijn , maar het zijn er in iedergeval een stuk minder die de fout in gaan.
Dus nee, ik denk niet dat het een zondebok idee is maar meer een reflectie van de zaken die de laatste jaren gaande zijn.
Die gasten zijn hier heengehaald omdat WIJ bepaalde werkzaamheden niet zo zagen zitten .quote:Op vrijdag 12 september 2008 03:41 schreef FB14 het volgende:
[..]
Correctie: als de linkse partijen niet al dat schorem hierheen hadden gehaald hadden wij deze discussie nu niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |