1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 | function UploadImage($file, $to_url, $allowed_types = NULL, $allowed_ext = NULL, $sizes = NULL) { $lastid = DAL_VraagAanbod::GetLastID(); if(is_uploaded_file($file["tmp_name"])) { list($x, $y, $image_type) = getimagesize($file["tmp_name"]); list($gx, $gy, $ctype) = $sizes; $split_name = explode(".", $file["name"]); $split_name[0] = $lastid->vra_id; //veranderen naar laatste Id $file_name = "vra_".$split_name[0] . "." . $split_name[1]; //in else ifs splitten om foutmelding mee te sturen if((($sizes == NULL) || (($ctype == MAX_SIZE) && (($x <= $gx) && ($y <= $gy))) || (($ctype == MIN_SIZE) && (($x >= $gx) && ($y >= $gy))) || (($ctype == EXACT_SIZE) && (($x == $gx) && ($y == $gy)))) && (($allowed_types == NULL) || (array_search($image_type, $allowed_types, true) !== false)) && (($allowed_ext == NULL) || (array_search(strtolower($split_name[count($split_name) - 1]), $allowed_ext) !== false))) { move_uploaded_file($file["tmp_name"], ($to_url . $file_name)); return $file_name; } } return false; } //IN DE CONTROLLER $insertedID = DAL_VraagAanbod::GetLastID(); define("MAX_SIZE", 1); define("MIN_SIZE", 2); define("EXACT_SIZE", 3); $allowed_types = array(IMAGETYPE_GIF, IMAGETYPE_JPEG, IMAGETYPE_PNG, IMAGETYPE_JPG); // array(types van: http://nl3.php.net/manual/nl/function.exif-imagetype.php) $allowed_ext = array("jpg", "png", "gif", "jpeg", "JPG", "PNG", "GIF", "JPEG"); // array(ext1, ext2, ext3) $path = "Images/"; // Str: waar die geupload moet worden. $global = $_FILES["vra_image"]; // De global. if($filename = UploadImage($global, $path, $allowed_types, $allowed_ext, $sizes)) { $split_name = explode(".", $_FILES["vra_image"]["name"]); $split_name[0] = $insertedID->vra_id; //veranderen naar laatste Id $file_name = "vra_".$split_name[0] . "." . $split_name[1]; $Merged->vra_image = $file_name; DAL_VraagAanbod::Insert($Merged); $lastId=DAL_VraagAanbod::LastId(); $obj=DAL_VraagAanbod::GetByPK($lastId); $msg=array(); $msg[]=GetMessage('VRAAGAANBOD','SAVEOK'); $crit=array('vra_id'=>$obj->id); GUI_VraagAanbod::ShowReadOnly($obj,$msg); } ?> |
Btw, plaatje wordt wel met de juiste bestandsnaam in de database opgeslagen.. lokaal werkt alles zoals ik vermeldequote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:15 schreef Sjoe538 het volgende:
Vraagje,
Zit er verschil in de methode om plaatjes te uploaden wanneer dit lokaal of naar op een ftp server gebeurt?
Lokaal werkt mijn script namelijk wel, op mn ftp zijn alle bestanden indentiek, maar hier kan ik niet uploaden..
[ code verwijderd ]
Donequote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:19 schreef Light het volgende:
Tip: zet je php-code tussen [php] [ /php]. Dan krijg je leuke kleurtjes, leest makkelijk
Lokaal is op een Windows systeem, en de server is een Linux-systeem? Zo te zien heb je een hoofdletter in de mapnaam waar alles naar toe gaat (Images/). Dat werkt wel, maar 'k zou voor de zekerheid alleen kleine letters gebruiken. Daarbij moet je wel de rechten hebben om in die directory te mogen schrijven (da's niet van toepassing in Windows, wel in Linux). En voor de zekerheid zou ik altijd een absoluut pad gebruiken. Kijk eens naarquote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:15 schreef Sjoe538 het volgende:
Vraagje,
Zit er verschil in de methode om plaatjes te uploaden wanneer dit lokaal of naar op een ftp server gebeurt?
Lokaal werkt mijn script namelijk wel, op mn ftp zijn alle bestanden indentiek, maar hier kan ik niet uploaden..
[ code verwijderd ]
1 2 3 | dirname(__FILE__); ?> |
Ik had idd geen schrijfrechten toegekend, nu wel, maar het werkt nog steeds niet..quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:40 schreef Light het volgende:
[..]
Lokaal is op een Windows systeem, en de server is een Linux-systeem? Zo te zien heb je een hoofdletter in de mapnaam waar alles naar toe gaat (Images/). Dat werkt wel, maar 'k zou voor de zekerheid alleen kleine letters gebruiken. Daarbij moet je wel de rechten hebben om in die directory te mogen schrijven (da's niet van toepassing in Windows, wel in Linux). En voor de zekerheid zou ik altijd een absoluut pad gebruiken. Kijk eens naar
[ code verwijderd ]
Niet vrijgeven cq laten gebruiken...quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:31 schreef spaceninjapirate het volgende:
Heeft iemand ervaring met het beveiligen van code waar veel uurtjes in gestoken zijn? Iets van een stukje wat bijhoud waar / wanneer het gebruikt word is makkelijk te maken, maar nog makkelijker te kraken door iemand die er ook maar een beetje verstand van heeft...
Ik heb eigenlijk niet zoveel trek om alle bestanden te encrypten met zend guard of dat soort dingen, maar kan momenteel niet op iets beters komen. Iemand een idee of er nog andere mogelijkheden zijn?
Bijde heb ik geprobeerd, maar de laatste (korte) optie werkt niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:46 schreef Xcalibur het volgende:
wat heb je zelf al geprobeerd?
het ziet er niet zo ingewikkeld uit, dus even een performance test bouwen lijkt me niet zo ingewikkeld?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:13 schreef boskameel het volgende:
Hoe kan ik met alleen mysql alle records opvragen, behalve de laatste?
1 2 3 4 | WHERE id NOT IN ( SELECT MAX(id) FROM table; ) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |