abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:13:19 #126
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_61951881
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 14:54 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Wat als iemand code 0 invoert, of het e-mailadresveld leeglaat? Zoiets check je in het algemeen later pas, en dan heb je nu wel isset nodig.
Als je 0 invoert of leeg laat is de $_POST of $_GET nog steeds true bij isset, aangezien deze nog wel meegegeven worden. Check dan op empty of hetgeen je er denkt te verwachten.
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:20:41 #127
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61951979
isset is true, $_POST['veld'] niet, exact zoals ik bedoelde.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_61952083
En een check op $_POST['veld'] levert je ook een notice op als dat veld helemaal niet bestaat. Een check op isset($_POST['veld']) werkt gewoon zonder notices.
  zondag 28 september 2008 @ 07:36:03 #129
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_61964866
Ik vind dat hele vereiste van die isset functie maar onzin!
pi_61965745
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:32 schreef GVRuud het volgende:
Heel simpel gezegd heb ik een database waarin een aantal plugin-namen staan opgeslagen (welke geinstalleerd zijn zegmaar). Er bestaat een map/php bestand met diezelfde naam, en bij het inladen van de plugins word dat bestand geincluded. Dezelfde pluginnaam is ook de daadwerkelijke klasse-naam die je dus kunt aanroepen.

Aan het begin van je script zou je dus alle bestanden kunnen includen die in de plugin-tabel staan, maar in mijn eigen CMS wordt dat pas gedaan wanneer dit daadwerkelijk nodig is zodat ik niet teveel onnodige zooi in hoef te laden.
Dat is ook ongeveer wat ik wil, maar ook wil ik middels de plugins bepaalde gegevens kunnen achterhalen van de hoofdmodule en bepaalde acties kunnen triggeren (bv data validatie, data streams aanpassen etc)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 28 september 2008 @ 11:02:43 #131
213087 Nielez
10100111001
pi_61966054
SQL Vraagje:

1
2
3
4
5
SELECT P1.PRES_NAME, P2.PRES_NAME, (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY WHERE P1.PRES_NAME = PRES_NAME)
FROM PRES_HOBBY P1, PRES_HOBBY P2
WHERE (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY WHERE P1.PRES_NAME = PRES_NAME) = (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY WHERE P2.PRES_NAME = PRES_NAME)
AND NOT P1.PRES_NAME = P2.PRES_NAME
AND (SELECT HOBBY FROM PRES_HOBBY WHERE PRES_NAME = P1.PRES_NAME) =ALL (SELECT HOBBY FROM PRES_HOBBY WHERE PRES_NAME = P2.PRES_NAME)

Wil SQL niet.
Dit komt door het laatste regeltje, waar ik wil dat een lijstje hobbies (van de ene president) EXACT hetzelfde is als een lijstje hobbies van de andere president.
Maar,, hij geeft een multiple rows in singleton select.
Hoe implementeer ik de =ALL zodat hij wel werkt?

Andere oplossingen ook gewenst.
  zondag 28 september 2008 @ 11:36:06 #132
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61966617
Er staat vaak PRES_NAME zonder tabelaanduiding in je queries. Het is mij onduidelijk op welke tabel dat slaat.

Die laatste where zou ik doen met verzamelingen. De ene MINUS de ander, en de ander MINUS de ene moet leeg zijn. Hier je een MINUS implementeert staat hier uitgelegd.

Ik hoop dat je wel doorhebt dat een query als deze de performance sterk beïnvloedt.

[ Bericht 11% gewijzigd door GlowMouse op 28-09-2008 11:44:15 ]
pi_61966649
quote:
Op zondag 28 september 2008 07:36 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik vind dat hele vereiste van die isset functie maar onzin!
Ondanks de argumenten van GlowMouse en mij? Heb je daar een reden voor?
  zondag 28 september 2008 @ 11:53:35 #134
213087 Nielez
10100111001
pi_61966889
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:36 schreef GlowMouse het volgende:
Er staat vaak PRES_NAME zonder tabelaanduiding in je queries. Het is mij onduidelijk op welke tabel dat slaat.

Die laatste where zou ik doen met verzamelingen. De ene MINUS de ander, en de ander MINUS de ene moet leeg zijn. Hier je een MINUS implementeert staat hier uitgelegd.

Ik hoop dat je wel doorhebt dat een query als deze de performance sterk beïnvloedt.
Uiteraard maar in de opdracht (is voor school), staat dat niet naar efficientie/performance wordt gekeken.
Maar .. ik snap je uitleg niet helemaal. Snap je wat ik bedoel?

De vraag is:
Give a result table for all presidents (each time their two names) who have exactly the same
hobbies (so e.g. the ones who both like fishing, riding and swimming) and the number of
their mutual hobbies.

De query nogmaals waarin nu iedere Pres_name een naam gegeven (dat bedoelde je?)
1
2
3
4
5
SELECT P1.PRES_NAME, P2.PRES_NAME, (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY P3 WHERE P1.PRES_NAME = P3.PRES_NAME)
FROM PRES_HOBBY P1, PRES_HOBBY P2
WHERE (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY P4 WHERE P1.PRES_NAME = P4.PRES_NAME) = (SELECT COUNT(*) FROM PRES_HOBBY P5 WHERE P2.PRES_NAME = P5.PRES_NAME)
AND NOT P1.PRES_NAME = P2.PRES_NAME
AND (SELECT HOBBY FROM PRES_HOBBY P6 WHERE P6.PRES_NAME = P1.PRES_NAME) =ALL (SELECT HOBBY FROM PRES_HOBBY P7 WHERE P7.PRES_NAME = P2.PRES_NAME)
  zondag 28 september 2008 @ 13:00:02 #135
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_61968159
Ja het is duidelijk. Kijk maar naar wat verzamelingenleer, want die termen maken het praten hierover gewoon makkelijker.
Je hebt al dat het aantal gelijk is, dus mijn vorig antwoord kan wat eenvoudiger zie ik nu. Je moet bereiken dat hobbies die niet bij de ene president horen, geen hobby's zijn van de andere president.
pi_61968772
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:39 schreef Chandler het volgende:

[..]

Dat is ook ongeveer wat ik wil, maar ook wil ik middels de plugins bepaalde gegevens kunnen achterhalen van de hoofdmodule en bepaalde acties kunnen triggeren (bv data validatie, data streams aanpassen etc)
Ik heb zelf een soort van basisplugin-klasse gemaakt via welke alle cms-brede onderdelen/gegevens (zoals db toegang, settings ed) toegankelijk zijn. Op het moment dat ik een nieuwe plugin schrijf, wordt deze afgeleid van de basisklasse en heb ik dus standaard alle basisfunctionaliteit beschikbaar zodat ik meteen aan de daadwerkelijke plugin kan beginnen.
pi_61991796
Maar heb je ook wat leesvoer m.b.t. een plugin systeem te maken? een opzet vanwaaruit ik iets kan proberen te maken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_61997114
quote:
Op maandag 29 september 2008 11:19 schreef Chandler het volgende:
Maar heb je ook wat leesvoer m.b.t. een plugin systeem te maken? een opzet vanwaaruit ik iets kan proberen te maken?
Ik was ook eens aan het kijken, wat ik hier o.a. lees over plugins, waarin alles in een database gekwakt wordt.. Nee, niet doen. Interessanter wordt zoals GVRuud zegt, het deriven van een classe. Bijvoorbeeld met een abstracte klasse of een template klasse en wat afgeleide plugins kom je een heel eind.

Ook interessant is het reflection deel van php. Komt erop neer dat je functies, methods, en properties uit een classe kan opvragen (reverse engineren), en dan aanroepen. (Echter vind ik het uiteindelijk niet de meest nette methode van programmeren)

Heb vervolgens eens gekeken op google, maar vind hier weinig over. Maar sowieso zijn de volgende pagina's op php.net wel interessant hierover.

Class Abstraction
Reflection

Succes
hula
pi_62010225
Erg veel leesvoer kan ik er inderdaad ook niet over vinden, maar onderstaande is een beetje het idee, gebaseerd op abstraction en inheritance. De code is uit mijn duim gezogen (gebaseerd op de code in mijn cms), dus kan wat foutjes bevatten.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
abstract class BasePlugin
{
    protected 
$db;

public function 
__construct()
    {

$this->db DatabaseSingleton::getInstance();

// Etc...

}

abstract public function 
execute();
}

class 
BlaatPlugin extends BasePlugin
{
    public function 
execute()
    {

// Via $this->db kan ik vanalles op de database querien

echo "BlaatPlugin wordt uitgevoerd!";
    }
}

class 
SchaapPlugin extends BasePlugin
{
    public function 
execute()
    {

// Via $this->db kan ik vanalles op de database querien

echo "SchaapPlugin wordt uitgevoerd!";
    }
}

$plugins = array();
$plugins[] = new BlaatPlugin();
$plugins[] = new SchaapPlugin();

foreach( 
$plugins as &$plugin )
{

$plugin->execute();
}
?>

Uitvoer:

1
2
BlaatPlugin wordt uitgevoerd!
SchaapPlugin wordt uitgevoerd!
pi_62010895
in ieder geval bedankt voor het antwoord, het stukje over de isset() ga ik nog wel even ergens nalezen
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_62011952
Zo heb ik het ook opgelost in het plugin systeem een CMS van mijn stage.
Elke plugin had een map met de naam met alle bestanden, zoals templates enzo.

En dan is ook nog een PluginManager die alles uitleest.
pi_62016978
Dat snap ik, maar stel ik wil plugins gebruiken op bepaalde plaatsen, bv om content te veriferen, of data uit te lezen, dan is het niet handig om het zo te executen..

Ik heb zelf nog weer een poging gedaan om hier wat over te vinden qua stof om te lezen maar helaas
Like trump...
pi_62019035
Je zou dan zo iets kunnen doen?

1
2
3
4
<?php
$plugin 
$pluginManager->getPluginInstance("VerifyContent");
$content $plugin->execute($content);
?>

In getPluginInstance laad je de betreffende plugin in met een include, en return je een instance van de betreffende class.
pi_62019076
Even een MySQL vraagje..
Ik heb een tabel met verkoop aantallen, sales. die heeft de volgende kolommen:
- keyword
- clicks
- accounts
- trials
- sales

In de tabel zitten inmiddels meer dan 500.000 records. In keyword staan de keywords, behorende bij de sales. Er zijn per keyword meerdere entries. Ik wil een overzicht krijgen van unieke keywords, met bijbehorende sales aantallen. Dus alle clicks (en accounts, trials en trials) opgeteld per uniek keyword. Deze probeer ik te filteren door de volgende query uit te voeren:

1
2
3
4
5
6
7
8
$query = "SELECT 
DISTINCT(keyword) as keyword, 
SUM(clicks) AS clicks, 
SUM(accounts) AS accounts,  
SUM(trials) AS trials,  
SUM(sales) AS sales 
FROM sales 
ORDER BY sales ASC;";

Maar het werkt niet. Ik krijg maar een result. Wat doe ik fout?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:11:00 #145
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62019268
SUM() is een group by functie. Als je deze zonder GROUP BY gebruikt krijg je uiteraard 1 resultaat terug
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_62019319
GROUP BY keyword dan?
En de mannen ook..
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:13:33 #147
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62019331
probeer eens

1SELECT keyword, SUM(clicks) as clicks, SUM(accounts) AS accounts, SUM(trials) AS trials, SUM(sales) AS sales FROM sales GROUP BY sales ORDER BY sales
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_62019433
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:11 schreef DionysuZ het volgende:
SUM() is een group by functie. Als je deze zonder GROUP BY gebruikt krijg je uiteraard 1 resultaat terug
thanks het werkt
En de mannen ook..
pi_62021218
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:18 schreef Chandler het volgende:
Dat snap ik, maar stel ik wil plugins gebruiken op bepaalde plaatsen, bv om content te veriferen, of data uit te lezen, dan is het niet handig om het zo te executen..

Ik heb zelf nog weer een poging gedaan om hier wat over te vinden qua stof om te lezen maar helaas
Daar voor heb je de manager. Als ik thuis ben zal ik eens een voorbeeld posten.
En probeer zelf ook eens wat uit intussen
pi_62026388
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:00 schreef GVRuud het volgende:
Je zou dan zo iets kunnen doen?
[ code verwijderd ]

In getPluginInstance laad je de betreffende plugin in met een include, en return je een instance van de betreffende class.
Dat zou ik idd kunnen doen, denk dat ik wordpress maar eens ga doornemen qua code, deze gebruikt namelijk ook plugins die echt overal in te gebruiken zijn
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef super-muffin het volgende:
Daar voor heb je de manager. Als ik thuis ben zal ik eens een voorbeeld posten.
En probeer zelf ook eens wat uit intussen
Als je dat eens wilt doen, super!

Ik vond nog een link op Internet

http://codingforums.com/showthread.php?t=85051 alleen bestaat de source niet meer

[ Bericht 10% gewijzigd door Chandler op 30-09-2008 16:54:51 ]
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')