abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_222988
Hallo, dit is mijn eerste bericht hier, ten eerste even een complimentje voor de makers van dit forum, het ziet er allemaal errug proffesioneel uit. Ik heb net het artikel gelezen van Karin Overmars (familie van?) en nu wilde ik eens even kijken waar ze het over had. Ik zou graag de mensen die werden geinterviewd willen spreken, Jerry en Fremer? en als het kan natuurlijk Karin zelf. Ik hoop dus dat jullie dit lezen.
Voor de rest wil ik graag mee chatten over BB want ook ik ben een addict.
Groetjes anne
pi_222989
Anne, welkom op het forum. Hier zijn een groot aantla addicts aanwezig die ongeveer 24 per dag of meer alle sin de gaten houden. Het nieuws gaat hier sneller dan het licht, dus houdt alles goed in de gaten. Veel plezier

er zijn enkele huisregels om het forum zo leesbaar mogelijk te houden. Probeer het aantal onderwerpen zo beperkt mogeleijk te houden. Probeer zo veel mogelijk bij het goede topic te posten.

[Dit bericht is gewijzigd door garp (Datum 23 November 1999).]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 november 1999 @ 17:37:00 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_222990
OK een van de Two Sisters, ik ben wel nieuwsgierig wat je in de VARA gids geschreven hebt...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_222991
Mocht dit een artikel zijn waarin FOK!zine genoemd werd, dan hoop ik dat er FOK!kers zijn met de VARA gids die het willen scannen of overtypen, want de VARA gids krijg ik nooit onder ogen.
Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

pi_222992
Helaas kan ik niet de Vargids inscannen maar FOK wordt wel vaak genoemd; vandaar dat ik ook even ging kijken. Ik gooi er even een nieuw onderwerp doorheen; hoe vinden jullie het datals Anouk uit vrije wil weggaat, er weer een oudbewoner mag inkomen?
  dinsdag 23 november 1999 @ 17:54:00 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_222993
anne17

er zijn verschillende posts die daar over gaan met pittige discussies aldaar.. gewooneven door de topic lijst surfen

tot daar en veel plezier

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_222994
Zit de hele varagids uit te pluizen en kan alleen een artikel van K.O vinden over Ellen ten Damme. Hoe heet 't artikel wat jullie hebben gezien ?
pi_222995
Het is de Vara-gids vanaf 27 november week 47. De nieuwste dus. Het artikel heet "waarom ook ik aan Big Brother verslaafd ben". Over Fok wordt er geschreven dat ze tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn, dankzij de streams blijft niets ongezien. De 'wurgcontracten'en de blunder van Rolf Wouters (wegstemmen Martin) worden genoemd. Verder een interview met een paar fanatieke BB volgers. Er staat ook een soort schema met alle bewoners die in het huis hebben gezeten,ze leggen met gekleurde lijnen uit wat de relatie is tussen de bewoners. Groen voor sympathie, roze voor sex en zwart voor strijd. Is leuk gedaan met fotoos en een kleine persoonsbeschrijving. Hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is.

pi_222996
Zitten er hier ook vaste Forummers bij, die elke dag even komen kijken?
pi_222997
Even komen kijken? Het is vreselijk maar ik ben hier meer aan verslaafd dan aan de uitzendingen zelf. Vooral de dag en nachtstreams zijn fantasties om s'avonds na het werk te lezen. Welkom overigens Annie. Sorry ik bedoel Anne.

[Dit bericht is gewijzigd door Jasmijn (Datum 23 November 1999).]

pi_222998
gelukkig, er zijn nog ergere addicts zoals ik. Toen ik op school bekendmaakte dat ik BB wel leuk vond, werd ik vreselijk uitgelachen (maar mooi dat ze het zelf ook allemaal zaten te kijken). De meesten begonnen er altijd zelf over tegen mij, omdat ze weten dat ik een expert ben op dat gebied (geintje)
Maar nu durf ik er gewoon voor uit te komen,ik denk dat ik hier mijn ei wel kwijt kan..! Zodirect is het weer showtime, have FUN!
pi_222999
Spelletje: Herken je medeforummers!!!!

ONTROEREND, ONTLUISTEREND, GRUWELIJK

'Echt, dit is waanzin. lk moet ermee stoppen. Ik gá er ook mee stoppen.' Schrijfster Karin Overmars, die avonden en nachten vult met (internetten over) Big Brother, in discussie met medeverslaafden: 'Ik kan me niet heugen dat ik ooit eerder heb gehuild bij televisiebeelden’

Tekst Karin Overmars

IK BEN VERSLAAFD. Aan Big Brother inderdaad, maar toch vooral aan het Intemet-forum over Big Brother. Zodra de aftiteling van de dagelijkse tv-uitzendingin beeld verschijnt, ren ik naar de computer, ga snel-snel het Internet op en de rest van de avond (en nacht) breng ik door met mijn Nieuwe Vrienden. Mijn forum-genoten. Mijn medestanders in deze hysterische, idiote, verrukkelijke verslaving. Wat we bespreken? De laatste roddels (is Cyrille een man?), harde feiten (Anouk draagt kippensloffen, géén berensloffen), brandende vragen (waarom staat er geen camera in de hobbykamer?) en verder worden de Big Brother-bewoners onderworpen aan diepgravende karakterschetsen en astrologische profielen, worden hun overlevingsstrategieen geschetst en circuleren er lijsten met Historische Uitspraken (Sabine: ‘liiiieee! Er komt allemaal wild vlees uit mijn hand!'). Dat soort dingen. En nog veel meer. Op het BB-forum komt alles samen: psychologen, studenten, it’ers, scholieren, huisvrouwen, columnisten, sociologen, astrologen, tv-medewerkers (ja, er zitten ook Veronica- spionnen tussen), schrijvers, werklozen en joumalisten. Zij bundelen hun krachten, met als enig doel het zo nauwkcurig mogelijk in kaart brengen van het complot dat Big Brother heet. Dat is de échte lol van het programma: het uitwisselen van geruchten, roddels, samenzweringstheorieen en wilde speculaties. De hamvraag is: hoe manipuleert Veronica de zaak, en met welke middelen wordt de kijker een rad voor ogen gedraaid? 0m dat te achterhalen, zijn er de streams', vier monitors die je 24 uur per dag live kunt volgen. Vier Boze Ogen die alles in het Big Brother-huis tonen, óók de dingen die Veronica liever niet laat zien. Nou ja, soms gaan de streams op zwart ‘- tot grote woede van de internetters maar dan is er altijd wel weer een whizzkid dat zich bij het Big Brother-huis in Almere meldt, om daar ter plekke de zender-mikes af te luisteren. Het vergaarde geluidsmatenaal zet hij vervolgens op Internet, en klaar is Kees. Wéér een valkuil omzeild. Voor de echte verslaafde is Big Brother keihard werken, dat is duidelijk. Op Foklzine waar zich verreweg het leukste en best gedocumenteerde Big Brother-forum bevindt, is spontaan een 24-uurs BB-Watch ontstaan; een groep mensen houdt de streams van minuut tot minuut in de gaten (ook ‘s-nachts), en brengt daar vervolgens minutieus verslag van uit. Wie 's ochtends de computer aanzet, kan de dag als volgt beginnen:

08:45 uur Goedemorgen allemaal! Het is 08:45 uur en W. is zo te zien als enige al op. Hij is koffie/thee aan het zetten.

09:10 uur ledereen is nog in diepe rust, alleen de kipjes, met name de ‘Kutkip’ zijn aan het scharrelen.

10:17 uur C, A. en W. hebben het over scheten laten. A. zegt dat ze er nog maar drie heeft gelaten, en dan alleen op de wc of in bed. C heeft last van d'r gassen, orndat ze haar scheten juist inhoudt. W. doet Ernie na, niet onverdienstelijk. Ruud oefent buiten met de eenwieler. ledereen is wat sloompjes. Waar is Bart toch? W. zingt een deuntje.

WIE NIET KIJKT mist dus eigenlijk niets. Maar juist door het nauwkeurig bijhouden van letterlijk elke scheet die de bewoners laten, wordt er op Fok!zine tv-internet geschiedenis geschreven: dankzij de streams blijft niets meer ongezien, iedereen met een Internetaansluiting kan erin delen en bovendien wordt Veronica gedwongen scherp te blijven. Neem de 'wurgcontracten" waarover Internetters de BB-bewoners hoorden klagen, of neem de repetitie-uitzending die per ongeluk op Internet werd uitgezonden en waarin Rolf Wouters aankondigde dat het Nederlandse volk bewoner Martin uit het huis had weggestemd nieuws dat officieel pas anderhalfuur later bekend kon zijn. 0m maar een paar voorbeelden te noemen. En zo voelt Big Brother de hete adem van zijn vervelende Intemet-broertje voortdurend in de nek.

EN TOCH BLIJFT HET EEN MIYSTERIE, die onweerstaanbare aantrekkingskracht van Big Brother. Niet alleen voor mij, maar voor het merendeel van de Intemetters die verslaafd zijn geraakt aan een programma waar ze normaal gesproken nooit naar zouden kij ken. Dat is tenminste wat schrijver/journalist Jerry Goossens (34) zegt. Fremer[Huijgen (43, directeur van een computer graphicsbedrijf) zegt het ook, net als Floor Overmars (29, eindredacteur van VARA TV Magazine en tevens mijn zus). 0m het mysterie te ontrafelen, zijn we er een hele avond voor gaan zitten. Eerst hebben we naar Big Brother gekeken, natuurlijk.. Muisstil, met het geluid van de televisie op voile sterkte. Geen woord, geen lettergreep mag ons ontgaan. Als de aftiteling op het scherm verschijnt, roept Jerry: *lk ben hier nooit geweest, ik ken jullie niet en ik heb dit programma nooit gezien. Noteer dat! ' Ook Fremer zucht: "lk heb niks met peepshows, maar moet je me nu zien. lk kom eike dag met holle ogen op mijn work. lk heb de streams dag en nacht aanstaan. Inmiddels kan ik de stemmen van de bewoners dromen. Echt, dit is waanzin. lk moet ermee stoppen. lk ga er ook mee stoppen. Dat is mijn heilige voomemen, en jullie zijn mijn getuigen.

Hoe is de verslaving bij jullie begonnen?
Floor Toen ik de eerste uitzending zag, was ik vooral teleurgesteld in de kandidaten. Volstrekt oninteressant, plat, lelijk niets om voor thuis te blijven. Tot ik het forum op Internet ontdekte. Daar werd zo origineel, geestig en vol vuur over Big Brother geschreven dat ik me meteen geroepen voelde om mee te doen.
Jerry "lk keek de eerste keer beroepshalve, misschien zat er een leuke column in, maar het boeide totaal niet. Toen las ik dat Fokzine de streams had afgetapt, waardoor onthuld werd dat er niets van die contracten klopte. Ik dacht: Big Brother is out-Big Brothered, dit is interessant. Er kwam een laag bovenop. Zo ben ik bij Fok!zine beland. Tot mijn verbijstering kwam ik terecht in een gemeenschap van zeer erudiete en grappige mensen. Heel anarchistisch, bruisend en vrolijk allemaal.
Fremer "Bij mij zijn het voornamelijk de streams, Dat is de bron. Mijn fascinatie is dat je 24 uur per dag in de levens van die mensen kunt kijken. BigBrother is een soap, maar dan zonder scenario en zonder regie.
Jerry "lk mis het soap-gen. Daarom ben ik zelf zo verbaasd over deze verslaving.' Floor 'lk droom over ze
Fremer 'Dat doe ik ook, hoor
Jerry 'Mijn vriendin volgt het inmiddels ook, ze is helemaal hooked, Ze droomt van Ruud en Willem.'

Even over die streams dat Is het eigenlijke wonder, maar wat maakt die beelden nou zo boeiend?
Fremer 'Door de streams voel ik me een echte voyeur. Daar schaam ik me ook voor, hoor Het ontbreken van regie is de sleutel. Het onverwachte kan elk moment aanbreken. Een blik op de tuin kan zo overgaan in iets spannends, een omineuze stilte kan toch veelbetekenend zijn. Zelfs pingpongen kan zo spannend zijn. Het is ongecensureerd, terwijil het tv-programma is gemanipuleerd. Idioot, laatst betrapte ik mezelf erop dat ik tijdens het tv-kijken in mezelf mompelde: *Kijk, nou zie ik ze in het echt." Alsof iets pas "echt" is wanneer het op de tv komt. Het heeft even geduurd voor ik besefte dat die mensen de hele dag live in mijn huiskamer zaten. Vervreemdend, dat is het woord.

Wij kennen elkaar via Internet, waar we elkaar al schrijvend tegen het lijf liepen. Dat schrijven speett een grote rol, het is de drijfveer om te blijven kijken. Waarom is Big Brother zulk boeiend materlaal?
Floor 'Orndat dat materiaal ruw is. Je krijgt een aantal personages aangereikt, een soort menselijke kleurplaten, die je zelf kunt inkleuren. Het zetj

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_223001
pi_223002
Hunter, in een woord geweldig. Dank je wel voor je inzet om het artikel hier te krijgen.

Bij mij was het trouwens dit artikel in de VPRO gids van begin oktober wat me naar FOK!zine heeft gelokt. (En toen duurde het nog even voordat ik me in het forum stortte). http://www.casema.net/~ht120/FOK!@VPRO.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 23 November 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site

pi_223003

Tjesus, Hunter: bedankt! Ik zat net mijn hersens te breken over de vraag HOE ik in godsnaam de tekst vanuit wp5.1 moest verplaatsen naar het forum, maar kijk, daar is-ie al! Een wonder! (je hebt dat toch niet helemaal zitten overtikken, mag ik hopen?)

Een schizofreen is nooit alleen
pi_223004
WP51, Karin? Blijf je wel een beetje bij? En met de rechtermuisknop had je het zo kunnen kopieren, hoor! Ik heb het gescand, en toen nog een beetje moeten bewerken: ik ben echt niet zo gek dat ik de boel overtyp.

Mag ik je als eerste de complimenten maken met de goedgeraakte sfeer die het artikel uitstraalt? Een prima stuk! Ik heb Voyeur herkend, maar wie is die ander?

Nogmaals: een hartstikke leuk stuk, gefeliciteerd!

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 November 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_223005
Een ontzettend leuk stuk!
pi_223006
Ik vond de stukjes van the two sisters altijd al erg leesbaar.
(Dan denk ik bijvoorbeeld aan de roestvrijstalen appelboor voor het jarige jongetje -Kastanova?- K'heb 'm sindsdien niet meer gezien).

Rake zinnen die lekker lezen. Nu weet ik dus in hoeverre Karin schrijfster is. Helemaal tot in de VARA-gids! Die ik nog niet heb, omdat ik lid ben maar gelukkig brengt Hunter alweer uitkomst...
Hunter, trouwe Fokker, bedankt!

dinsdag 23 november 1999 @ 21:33:00 #20
242 Pinball
Electric Monk
pi_223007
Mooi stuk!! Complimenten aan interview(ster)er en geinterviewden .

Eens temeer het bewijs dat alles eromheen (FOK ih bijzonder) leuker is dan BB zelf

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_223008
quote:
op 11-23-1999 om 08:59 PM schreef Hunter het volgende:
Ik heb Voyeur herkend, maar wie is die ander?

Jerry Goossens heeft hier wel eens een berichtje gepost onder de UserName "Phat Phuk". Hier is een topic waarin hij zich "blootgeeft":
http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum21/HTML/001921.html

pi_223009
quote:
op 11-23-1999 om 09:29 PM schreef liz het volgende:
Ik vond [knip]...[/knip] VARA-gids! Die ik nog niet heb, omdat ik lid ben maar gelukkig brengt Hunter alweer uitkomst...
Hunter, trouwe Fokker, bedankt!

Ik ben ook lid van de VARA, maar bij mij ligt-ie toch ieder dinsdag op de mat...
Overigens een veel te herkenbaar verhaal...
De ontkenningsfase ben ik al door: ik ben verslaafd.

Is iedereen zo dom of ben ik zo slim?
  † In Memoriam † dinsdag 23 november 1999 @ 22:17:00 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_223010
kus voor Hunter

dank je wel!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 23 november 1999 @ 22:24:00 #24
242 Pinball
Electric Monk
pi_223011
quote:
op 11-23-1999 om 09:48 PM schreef Kozzmic het volgende:
Jerry Goossens heeft hier wel eens een berichtje gepost onder de UserName "Phat Phuk". Hier is een topic waarin hij zich "blootgeeft":

Thanx!! Ik heb me wezenloos gezocht naar de quote "soap-gen", wist zeker dat ik em hier ergens gelezen had, maar kon het niet vinden.

Jij wel

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_223012
Komplimenten, Karin !
Het eerste stuk dat nou eens niet 'twijfelend/sceptisch/cynisch/ridiculiserend/ enz. enz.' over FOK! Forum bericht.

Nogmaals: dank !

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')