Als het lekker weer is in het weekend hou ik ervan om samen met een vriend van me met een paar pilsjes een dobbertje te werpen. Je kent het wel, lekker rustig een beetje praten over onzinnige dingen, beetje aas in het water gooien, af en toe naar je dobber staren.
Op een gegeven moment zie ik wat rimpels in het water, en dacht een karper te zien, echt een joekel!!!. Ik gooi nog wat aas en werp mijn hengel en plaats precies mijn dobber op de juiste plek. Nu afwachten maar.
Op het moment dat de karper toe wil slaan, hoor ik opeens het geronk van een speedboat. Deze werd vergezeld met die afgrijselijke rap muziek. De boot vaart precies af op mijn dobber (en mijn karper!!!!). Ik sta op en probeer al zwaaidend de "kapitein" van de speedboat te waarschuwen. Ongeloofelijk, die hufter geeft me een middelvinger, gooit een leeg blikje bier in het water en vaart zo over mijn dobber en karper heen. Weg dobber en karper. Ik ben echt ongeloofelijk pissed off!! klote speedboot tokkies.
Sta ik dit later te bespreken met mijn vismaatje, staat er een of andere debiele opa mee te luisteren. Toen ik vroeg of er iets was rende hij hard weg (zoals opa's doen), hij vergat zelfs zijn rolator.
samenvatting en klacht: Kut speedboat tokkies hebben mijn dobber en karper verneukt.
klacht: seniele opa's / dure dobbers en moeilijk te vangen karpers.