abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:04:39 #276
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64071515
3 pinnetjes waarvan de middelste plastic .
  woensdag 17 december 2008 @ 08:53:41 #277
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64079195
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:28 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Sorry, ik wist niet dat je last had van je knie, ik dacht dat je het even vergeten was. Maar er is geen haast bij. Mocht je toevallig eens de gelegenheid hebben er naar te kijken dan hou ik me aanbevolen.
[..]

Ik heb gekeken op marktplaats etc, maar daar kon ik het doosje toen niet (los) vinden. De enige doosjes die wel los te vinden waren hadden een andere aansluiting.

Mijn kabeltjes hebben drie pinnetjes naast elkaar, waarvan de middelste plastic is, de aansluitingen van die marktplaatsdoosjes hadden maar 2 gaatjes.

Wat voor aansluiting hebben die technic batterij staven dan?
Ik heb nog een perfect grijs batterijdoosje inclusief zwarte 4v motor. Beide met twee-pins gaatjes. Ik wil de combo kwijt voor tien euro (heb ik er zelf ook voor betaald). Kabeltje of losse stekkertjes valt ook wel te regelen.

Bij ons in het dorp vond ik in een speelgoedwinkeltje nog een nieuwe technic-staaf nieuw in service-zakje. Prijs was geloof ik een tientje. Als je daar interesse in hebt, kan ik hem kopen voor je en opsturen tegen kostprijs. Kan denk ik zelfs wel als brievenbuspost verstuurd worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64096357
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik heb nog een perfect grijs batterijdoosje inclusief zwarte 4v motor. Beide met twee-pins gaatjes. Ik wil de combo kwijt voor tien euro (heb ik er zelf ook voor betaald). Kabeltje of losse stekkertjes valt ook wel te regelen.

Bij ons in het dorp vond ik in een speelgoedwinkeltje nog een nieuwe technic-staaf nieuw in service-zakje. Prijs was geloof ik een tientje. Als je daar interesse in hebt, kan ik hem kopen voor je en opsturen tegen kostprijs. Kan denk ik zelfs wel als brievenbuspost verstuurd worden.
Dat batterij doosje klinkt goed! Heb je hier misschien een onderdeelnummer van of iets dergelijks?

Ik heb gisteravond via marktplaats gereageerd op een advertentie, mocht dat niets worden dan kom ik hier even op terug!
Do your worst, for I will do mine..
  donderdag 18 december 2008 @ 00:01:07 #279
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64106654
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:04 schreef EdmondDantes het volgende:

[..]

Dat batterij doosje klinkt goed! Heb je hier misschien een onderdeelnummer van of iets dergelijks?

Ik heb gisteravond via marktplaats gereageerd op een advertentie, mocht dat niets worden dan kom ik hier even op terug!
PM even je e-mailadres, dan stuur ik een foto.
pi_64181451
Is er in Nederland een Legobeurs? Zo ja, waar en wanneer en dergelijke?
History became legend, legend became myth.
  zondag 21 december 2008 @ 21:45:18 #281
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_64222822
Ik heb op zolder nog een doos lego staan waarmee ik niets meer doe. Helaas is het niet geordend en dus een verzameling van allerlei stukjes Er liggen volgens mij wel nog een aantal handleidingen bij...iemand die misschien geïnteresseerd is?

Er liggen onder andere een stuk of 10 bouwplaten met een weg erop (sommige hebben een kruispunt, andere een bocht etc), en ook nog een paar gele bouwplaten.
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_64224333
Ik heb wel interesse! Je hebt PM.
Do your worst, for I will do mine..
  zondag 21 december 2008 @ 22:20:17 #283
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64224350
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:45 schreef Stukjekaas het volgende:
Ik heb op zolder nog een doos lego staan waarmee ik niets meer doe. Helaas is het niet geordend en dus een verzameling van allerlei stukjes Er liggen volgens mij wel nog een aantal handleidingen bij...iemand die misschien geïnteresseerd is?

Er liggen onder andere een stuk of 10 bouwplaten met een weg erop (sommige hebben een kruispunt, andere een bocht etc), en ook nog een paar gele bouwplaten.
Drie belangrijke dingen:

Foto? Prijs? Locatie?
  maandag 22 december 2008 @ 01:52:41 #284
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_64233591
Ik woon in de omgeving van Maastricht.

Ik heb er ff een aantal stukjes uitgehaald zodat je een beetje een idee hebt van wat er in de doos zit:

Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_64246846
Hoi Stukjekaas, ik woon om de hoek. En heb interesse. Kunnen we iets afspreken? Noem eens een prijs.
Je mag me ook PM'en.
GRAAG VERWIJDEREN
  maandag 22 december 2008 @ 16:46:54 #286
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64249280
Waarom nou nooit eens in midden-nederland zo'n mooi aanbod?
pi_64392927
Niemand die weet of er een legobeurs in Nederland Duitsland of Belgie is of zo? Of bestaat dat niet?
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:58:00 #288
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64492545
Edit:

OOK TE KOOP:
quote:
Omschrijving:

1x rode treinmotor 12v

1x grijze trafo
1x blauwe trafo

Grijze rails:

1x kruising
2x wissel
2x overgang met spoorbomen

26x baanvak recht
32x baanvak gebogen

Veel extra dwarsliggers!

Blauwe rails:

1x kruising 12v
2x wissels zonder geleidebaan
2x wissels met 12v geleidebaan hadmatig
3x wissels met 12v geleidebaan met 3 polig stekkertje en schakelaars

Nog niet helemaal goed geteld, maar bij benadering:

Geleiderails recht 24
Geleiderails bocht 31
Buitenrails recht 37
Buitenrails binnenbocht 38
Buitenrails buitenbocht 33

+ klein grut oa. 5x 12v lampje (wit), losse stekkertjes/snoertjes, paar witte dwarsliggers, etc.

Alle losse rails en dwarsliggers zijn gewassen met de machine en schoon, de wissels/geleiderails, kruispunten etc. uiteraard niet en kunnen nog wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.

Ben daar niet aan toegekomen, denk dat je met wasbenzine/lap voor het plastic en schuursponsje voor de geleiderails een heel eind komt. Grijze rails is door mijzelf gebruikt en prima werkend bevonden, de blauwe heb ik ooit even bekeken, trafo getest en toen weer in de doos gedaan.
Vraagprijs voor het geheel 125 euro.

De blauwe trafo en baandelen kunnen los weg van de grijze en de motor. Voor trafo, rails en wissels dacht ik aan 25 euro.

Grijze trafo + baandelen doe ik liever niet onafhankelijk van de motor weg, tenzij ik tegelijkertijd voor beide een koper kan vinden. Prijs voor de trafo/grijze baandelen los is 40 euro, motor 75 euro. Samen 110 euro.

Voor wie wel het hele spul wil kopen maar liever een zwarte motor wil, er is ook iemand die graag mijn rode tegen zijn zwarte motor wil ruilen. Dan kan er natuurlijk van mijn spullen ook wat van de prijs af.

Biedingen welkom via PM of mailen naar zoldermoetleeg bij de vrienden van gmail . com. Prijzen zijn vraagprijzen, ik wil er graag op korte termijn van af dus ik sta ook open voor een lager bod voor het hele spul.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:21 schreef bleiblei het volgende:
Oeh, je wordt verstandig .
Klopt, heb de hele zut elders te koop gezet maar ook op Lowlug ter ruil tegen 9v.

Zag onlangs rode motortjes voor 80 en 95 euro te koop staan op Marktplaats, ik had hem voor minder te koop staan maar nauwelijks (serieuze) biedingen. Had zelf het 12v spul in een opwelling gekocht, had beter eerst beter kunnen orienteren. Ja, jullie hadden gelijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door EdvandeBerg op 31-12-2008 11:14:25 ]
pi_64492639
Ook hier gelden de gewone regels Ed .
ijs_beer fan!
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:14 #290
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64493564
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:01 schreef NanKing het volgende:
Ook hier gelden de gewone regels Ed .
Pardon. Heb alle verwijzingen naar verkoopsites verwijderd.
pi_64493584
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Pardon. Heb alle verwijzingen naar verkoopsites verwijderd.
Ik heb toch echt een marktplaats linkje verwijderd Geen ramp verder .
ijs_beer fan!
  Moderator dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:43 #292
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_64494151
LEGO

spelen kinderen en volwassenen daar echt nog mee tegenwoordig ?
nostalgie
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 31 december 2008 @ 11:16:34 #293
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64526237
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik heb toch echt een marktplaats linkje verwijderd Geen ramp verder .
Inmiddels ook vraagprijzen in euro's bijgevoegd.
pi_64527679
krijg het idee, dat LEGO steeds minder waard word 2e hands. Krijg er nu gemiddeld gewoon 50% minder voor dan een jaar geleden.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:35:23 #295
32422 engessa
Who's dirty?
pi_64567617
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:59 schreef _Fonz het volgende:
krijg het idee, dat LEGO steeds minder waard word 2e hands. Krijg er nu gemiddeld gewoon 50% minder voor dan een jaar geleden.
Lego maakt eindelijk zelf weer goede sets. Waarom zou je voor veel geld toffe 2e hands kastelen kopen als je zo voor net zo veel geld ook nieuw kunt halen? Zelfde voor piraten, ruimte en treinen sets. Die waren er tot voor kort niet.
pi_64567964
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:35 schreef engessa het volgende:

[..]

Lego maakt eindelijk zelf weer goede sets. Waarom zou je voor veel geld toffe 2e hands kastelen kopen als je zo voor net zo veel geld ook nieuw kunt halen? Zelfde voor piraten, ruimte en treinen sets. Die waren er tot voor kort niet.
Mis ik iets?

Ga meteen ff de nieuwe catalogus checken.
pi_64569010
Nou ik heb die castle en pirates meuk eens bekeken, maar dat haalt het bij lange na niet bij het oude piraten en ridder lego.

En hoezo goede treinenspul .. alles is radiocontrolled batterijen shit

[ Bericht 41% gewijzigd door _Fonz op 01-01-2009 23:29:03 ]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:27:24 #298
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64572240
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:21 schreef _Fonz het volgende:
Nou ik heb die castle en pirates meuk eens bekeken, maar dat haalt het bij lange na niet bij het oude piraten en ridder lego.

En hoezo goede treinenspul .. alles is radiocontrolled batterijen shit
Ik snap wat je bedoelt, de oude piraten en ridders waren toch een stuk vriendelijker dan de hedendaagse varianten. Maar vergeet niet dat het gemaakt wordt voor kids van nu en niet voor heren die vroeger kind waren

En voor goed treinenspul.... toevallig heb ik nog een berg 12v in de aanbieding. Kopen?
pi_64573324
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, de oude piraten en ridders waren toch een stuk vriendelijker dan de hedendaagse varianten. Maar vergeet niet dat het gemaakt wordt voor kids van nu en niet voor heren die vroeger kind waren

En voor goed treinenspul.... toevallig heb ik nog een berg 12v in de aanbieding. Kopen?
Mwah vriendelijker .. het is maar wat het kind zich erbij inbeeld. En het LEGO van nu .. heb er geen goed woord voor. .. waar je vroeger bij wijze van spreke 5 bladzijden nodig had om de handel in elkaar te zetten, heb je nu genoeg aan 2 bladzijden. Kant en klare stukken, waar je vroeger 10 blokjes nodig had om het in elkaar te zetten en nu hoogstens 2 ofzo. Wat denken ze wel niet .. dat de kinderen van nu achterlijk zijn? Met al die kant en klare stukken laten ze ook een stuk minder over aan de verbeelding van het kind.

Ik doe overigens alleen aan sealed in doos. Heb zelf nog een partij LEGO staan, die ik aan de straatstenen niet kwijt kan, terwijl het allemaal 100% compleet is. En ja het staat allemaal op Marktplaats. Eerst dat maar eens verkopen voordat ik eens verder ga kijken naar nieuwe setjes.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:00:32 #300
32422 engessa
Who's dirty?
pi_64577106
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 03:28 schreef _Fonz het volgende:

[..]

Mwah vriendelijker .. het is maar wat het kind zich erbij inbeeld. En het LEGO van nu .. heb er geen goed woord voor. .. waar je vroeger bij wijze van spreke 5 bladzijden nodig had om de handel in elkaar te zetten, heb je nu genoeg aan 2 bladzijden. Kant en klare stukken, waar je vroeger 10 blokjes nodig had om het in elkaar te zetten en nu hoogstens 2 ofzo. Wat denken ze wel niet .. dat de kinderen van nu achterlijk zijn? Met al die kant en klare stukken laten ze ook een stuk minder over aan de verbeelding van het kind.
Heb je recente sets gekocht en in elkaar gezet? Dat kant en klaar gebeuren speelde een paar jaar geleden maar Lego heeft echt geleerd van zijn fouten.

Vergelijk eens http://shop.lego.com/Product/?p=6242 met http://www.brickset.com/detail/?Set=6263-1, beide sets die mij echt wel aanspreken en zo op het eerste gezicht niet veel verschillende qua onderdelen en kwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')