nopequote:Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef hierissieweer het volgende:
Op gas, maar daar zijn de bollen niet goed voor?
Die pannenset heb ik ook, prima spul!quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:12 schreef hierissieweer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze pannenset dan maar?
Ik ga overigens voor de blauwe senior braadpan en koekenpan
Die klem is indd beter, waar kan ik die halen? Op mijn werk gebruik ik die van de ikea, die werkt ook voldoende, een deksel schuin werkt dan niet (voor 8 man koken) dan valt de boel er nog wel eens tussendoor door het gewicht.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Die blauwe braadpan is prima, ik heb dezelfde in het groen voor als ik eens een kleine hoeveelheid draadjesvlees wil maken.![]()
Het afgietding is waardeloos en moet je absoluut niet kopen. Het snijd in je vingers, je moet hem zelf op de pan klemmen en hij is te smal. Dan kan je beter zoiets kopen:
[ afbeelding ]
Al werkt een deksel schuin op de pan ook prima als je verder geen problemen met je handen hebt en dan is dat Ikea afgietdeksel weer totaal overbodig.
Verder zou ik opletten dat de pannen dikke bodems hebben (en dus niet puur op uiterlijk uitzoeken zoals je nu doet) dat er geen kunsstof handvatten aan zitten (even de vlam te hoog en je keuken en je eten stinkt naar gesmolten plastic) en ik vind het zelf wel handig als een koekenpan een metalen steel heeft i.p.v. een houten of kunststof omdat je de pan dan eventueel ook in de oven kunt zetten. Dat is met bepaalde gerechten best handig.
Ik houd niet van wokken, dus zo'n ding wil ik niet/heb ik niet nodigquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:14 schreef Gummibeer79 het volgende:
Trouwens, als je wilt wokken:
Ga gewoon naar een plaatselijke toko en haal een plaatstalen wok.
Goed inbranden en daarna goed behandelen (dwz: wassen met heet water en geen afwasmiddel) en je hebt de mooiste pan die je kunt krijgen.
Heb er daarvan wel eentje van Ikea. Prima ding!quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik houd niet van wokken, dus zo'n ding wil ik niet/heb ik niet nodig
Een grilpan staat dan wel weer op het lijstje voor ooit eens een keertje te willen aanschaffen
Dan heb je het vuur gewoon te hoog staan. Ook bij een rechte pan waaiert je vlam dan om de pan heen. Het enige wat je dan verwarmt zijn je grepen en afzuigkap.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef bonke het volgende:
[..]
nopevlammetje waaiert er omheen
heb zelf ook zo`n soort pannetjes gehad en et was een ramp![]()
voor gas kun je beter gewoon rechttoe rechtaan pannen gebruiken zoals die braadpan
De 365+ zijn prima pannetjes voor een redelijke prijs. Of je aan een 5, 3, en 1 liter genoeg hebt. Dat moet je jezelf afvragen. Kijk eens naar welke pannen je nu veel gebruikt en of je die te groot, te klein of juist goed van formaat vind. 5 liter is een fijne maat voor een soeppan die ook te gebruiken is voor stamppot en pasta (neem de pasta inzet erbij!). 3 liter is een redelijke maat voor gewoon groente en aardappels voor meer personen. Als je veel voor jezelf alleen kookt is kleiner fijner. Neem er nog een 1 liter steelpan bij of een 2 liter kookpannetjequote:Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef hierissieweer het volgende:
ik wil sowieso geen antiaanbak teflon laag, vind het een beetje een eng idee als het loslaat.
Maar volgens mij zijn de senior braadbap en koekenpan wel redelijk goede gietijzeren pannen.Ik denk maar dat ik voor zo'n ikea 356+ setje ga. Heb dan genoeg aan een 5 liter en een 3 liter pannen afgemaakt met een 1liter steelpan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |