abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:27:02 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61503537
Ik ben dus voor mijn uitzet op zoek naar een goede pannenset en heb het volgende uitgezogt, Is dit wat (kwaliteit, combi, praktijk ed.) Overigens ben ik in mijn eentje en zo af en toe zullen er wel mensen komen om te eten.

Braadpan

Ikea

of deze braadpan:

Wederom bij de ikea

Ik weet niet of er voordelen/nadelen tussen de serie zitten.(jullie ideeën?) Maar de 2de braadpan past mooier bij

En dan deze pannen van ikea

En dan 2 van 3 liter en een van 5 liter

En deze accessoires:

spatdeksel

vergietding

[ Bericht 3% gewijzigd door hierissieweer op 09-09-2008 17:53:34 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61503835
Ze zijn wel wat, maar wat ze zijn is kut.
kaasboer
pi_61503928
ligt eraan waarmee je gaat koken

op gas of inductie

die bolle pannetjes zou ik niet op een gaspitje gebruiken:)
pies on joe toe
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:46:34 #4
190186 hierissieweer
pi_61504022
Op gas, maar daar zijn de bollen niet goed voor?
pi_61504060
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90101207

Ik heb deze van de IKEA, bevalt erg goed.
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:49:36 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61504083
ik zou het niet weten. wat ik wel weet is dat je beter naar een kookwinkel kan gaan. dan weet je zeker of het wel of niet wat is.

maar ik heb gehoord dat hema ook best goede pannen verkoopt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:50:14 #7
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61504105
Tsja, het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken.
Ik heb zelf een ge-emailleerde grote pan van ¤4 van de Blokker.
En die is perfect voor spaghetti en het maken van Adobo.
Komt het aan op eerst even een uitje fruiten of vlees bruin rondom bakken, dan is het weer 10 keer niks.
Dan heb je een dikkere bodem nodig.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61505454
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:46 schreef hierissieweer het volgende:
Op gas, maar daar zijn de bollen niet goed voor?
nope vlammetje waaiert er omheen
heb zelf ook zo`n soort pannetjes gehad en et was een ramp
voor gas kun je beter gewoon rechttoe rechtaan pannen gebruiken zoals die braadpan
pies on joe toe
pi_61505759
Dat vergietding is in ieder geval kut Ik heb daar een brandwond door op m'n been opgelopen, het water blijft namelijk in die rand hangen waardoor het gaat overstromen.
Maar misschien kan ik er gewoon niet mee overweg en jij wel

Met de rest heb ik geen ervaring.
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:12:44 #10
190186 hierissieweer
pi_61506097

Deze pannenset dan maar?

Ik ga overigens voor de blauwe senior braadpan en koekenpan
pi_61506396
Die blauwe braadpan is prima, ik heb dezelfde in het groen voor als ik eens een kleine hoeveelheid draadjesvlees wil maken.
Het afgietding is waardeloos en moet je absoluut niet kopen. Het snijd in je vingers, je moet hem zelf op de pan klemmen en hij is te smal. Dan kan je beter zoiets kopen:

Al werkt een deksel schuin op de pan ook prima als je verder geen problemen met je handen hebt en dan is dat Ikea afgietdeksel weer totaal overbodig.

Verder zou ik opletten dat de pannen dikke bodems hebben (en dus niet puur op uiterlijk uitzoeken zoals je nu doet) dat er geen kunsstof handvatten aan zitten (even de vlam te hoog en je keuken en je eten stinkt naar gesmolten plastic) en ik vind het zelf wel handig als een koekenpan een metalen steel heeft i.p.v. een houten of kunststof omdat je de pan dan eventueel ook in de oven kunt zetten. Dat is met bepaalde gerechten best handig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61511099
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:12 schreef hierissieweer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze pannenset dan maar?

Ik ga overigens voor de blauwe senior braadpan en koekenpan
Die pannenset heb ik ook, prima spul!
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:13:26 #13
190186 hierissieweer
pi_61511241
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Die blauwe braadpan is prima, ik heb dezelfde in het groen voor als ik eens een kleine hoeveelheid draadjesvlees wil maken.
Het afgietding is waardeloos en moet je absoluut niet kopen. Het snijd in je vingers, je moet hem zelf op de pan klemmen en hij is te smal. Dan kan je beter zoiets kopen:
[ afbeelding ]

Al werkt een deksel schuin op de pan ook prima als je verder geen problemen met je handen hebt en dan is dat Ikea afgietdeksel weer totaal overbodig.

Verder zou ik opletten dat de pannen dikke bodems hebben (en dus niet puur op uiterlijk uitzoeken zoals je nu doet) dat er geen kunsstof handvatten aan zitten (even de vlam te hoog en je keuken en je eten stinkt naar gesmolten plastic) en ik vind het zelf wel handig als een koekenpan een metalen steel heeft i.p.v. een houten of kunststof omdat je de pan dan eventueel ook in de oven kunt zetten. Dat is met bepaalde gerechten best handig.
Die klem is indd beter, waar kan ik die halen? Op mijn werk gebruik ik die van de ikea, die werkt ook voldoende, een deksel schuin werkt dan niet (voor 8 man koken) dan valt de boel er nog wel eens tussendoor door het gewicht.

Die rondepannen van de ikea hebben een redelijk dikke bodem, dat is ook wel een criteria, maar het oog wilt ook wat
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:14:25 #14
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61511280
Trouwens, als je wilt wokken:
Ga gewoon naar een plaatselijke toko en haal een plaatstalen wok.
Goed inbranden en daarna goed behandelen (dwz: wassen met heet water en geen afwasmiddel) en je hebt de mooiste pan die je kunt krijgen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:15:59 #15
190186 hierissieweer
pi_61511321
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:14 schreef Gummibeer79 het volgende:
Trouwens, als je wilt wokken:
Ga gewoon naar een plaatselijke toko en haal een plaatstalen wok.
Goed inbranden en daarna goed behandelen (dwz: wassen met heet water en geen afwasmiddel) en je hebt de mooiste pan die je kunt krijgen.
Ik houd niet van wokken, dus zo'n ding wil ik niet/heb ik niet nodig

Een grilpan staat dan wel weer op het lijstje voor ooit eens een keertje te willen aanschaffen
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:40:29 #16
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61511986
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:15 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik houd niet van wokken, dus zo'n ding wil ik niet/heb ik niet nodig

Een grilpan staat dan wel weer op het lijstje voor ooit eens een keertje te willen aanschaffen
Heb er daarvan wel eentje van Ikea. Prima ding!
pi_61512920
De 365+ serie van Ikea is goed, zeker voor het geld dat ze kosten en helemaal als het je eerste pannen zijn. Je hebt geen pannen van Fissler nodig die 150e per stuk kosten. De wok is op zich ook nog wel te doen, maar je kan beter langs de toko gaan.
Voor braadpannen en grillpannen heb je goede zware gietijzeren versies nodig, zodat de kans op aanbranden kleiner wordt en ze minder onderhevig zijn aan temperatuur fluctuaties. Dat geldt trouwens voor alle pannen zorg er voor dat ze een dikke bodem hebben als, anders koelen ze te snel af en warmen ze te snel op.

Je kan ook alles kopen op Horecagroothandel Nisbets
De Bourgeat koekenpannen daar zijn echt geweldig en spotgoedkoop.

p.s. Koop geen Tefal, goedkope meuk die heel duur verkocht wordt.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:31:37 #18
190186 hierissieweer
pi_61513296
ik wil sowieso geen antiaanbak teflon laag, vind het een beetje een eng idee als het loslaat.

Maar volgens mij zijn de senior braadbap en koekenpan wel redelijk goede gietijzeren pannen.Ik denk maar dat ik voor zo'n ikea 356+ setje ga. Heb dan genoeg aan een 5 liter en een 3 liter pannen afgemaakt met een 1liter steelpan ?
pi_61516144
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:49 schreef bonke het volgende:

[..]

nope vlammetje waaiert er omheen
heb zelf ook zo`n soort pannetjes gehad en et was een ramp
voor gas kun je beter gewoon rechttoe rechtaan pannen gebruiken zoals die braadpan
Dan heb je het vuur gewoon te hoog staan. Ook bij een rechte pan waaiert je vlam dan om de pan heen. Het enige wat je dan verwarmt zijn je grepen en afzuigkap.

Er is een belangrijker reden om die bollen te mijden: ze hebben (of iedergeval een deel van de serie) een antiaanbaklaag.Volstrekt onnodig in een kook- of soeppan. En vreselijk lastig, met schoonmaken en gereedschap.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef hierissieweer het volgende:
ik wil sowieso geen antiaanbak teflon laag, vind het een beetje een eng idee als het loslaat.

Maar volgens mij zijn de senior braadbap en koekenpan wel redelijk goede gietijzeren pannen.Ik denk maar dat ik voor zo'n ikea 356+ setje ga. Heb dan genoeg aan een 5 liter en een 3 liter pannen afgemaakt met een 1liter steelpan ?
De 365+ zijn prima pannetjes voor een redelijke prijs. Of je aan een 5, 3, en 1 liter genoeg hebt. Dat moet je jezelf afvragen. Kijk eens naar welke pannen je nu veel gebruikt en of je die te groot, te klein of juist goed van formaat vind. 5 liter is een fijne maat voor een soeppan die ook te gebruiken is voor stamppot en pasta (neem de pasta inzet erbij!). 3 liter is een redelijke maat voor gewoon groente en aardappels voor meer personen. Als je veel voor jezelf alleen kookt is kleiner fijner. Neem er nog een 1 liter steelpan bij of een 2 liter kookpannetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')