abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:21:43 #276
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_62144492
leuk die hartjes sylvana! is dat kaas?
Die koalakoekjes had ik zo goed als op toen dat bericht over de melamine naar buiten kwam.
(ik leef nog )
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_62144548
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:21 schreef kruimel_20 het volgende:
leuk die hartjes sylvana! is dat kaas?
Die koalakoekjes had ik zo goed als op toen dat bericht over de melamine naar buiten kwam.
(ik leef nog )
Ja, dat is kaas ja

En mooi dat je nog leeft na die koalakoekjes gegeten te hebben, maar las dat je 2 kg ervan moest eten voor het echt schadelijk was.
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:54:55 #278
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62148796
Ik dacht goedkope sushirijst te hebben gekocht, gisteravond lekker gekookt voor de bento van vandaag, is het niet te vreten... saaie kleffe meuk.
Ik ga nu de boel maar opbakken ofzo en er een soort nasi goreng van maken, want dit is niet lekker in de bento.

* BBQ-kip vandaag verplicht aan de boterham moest
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62150265
ahw das ook muf zeg van die rijst
Hoe kwam dat denk je? Had het een nacht in de koelkast geslapen? Soms helpt het om hem een paar seconden in de magnetron te doen dan krijgt het zn textuur terug zeg maar. Maar ik moet zeggen dat ik persoonljk rijst altijd 's morgens maak omdat ik gek ben op verse rijst.

En over die koalakoekjes, ik heb kilo's van die dingen op haha, maar niet in 1 keer, en van in 1 keer twee kilo van die krengen zou ik denk ik sowieso al ziek worden, melamine of niet
Maar ook ik leef nog.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:10:02 #280
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62154116
Het was gewoon slechte kwaliteit rijst, meer de richting van goedkope "risotto"rijst dan sushi. Maar ja, was dan ook té goedkoop en dus ook te mooi om waar te zijn... Goed dat ik 1 kilo heb meegenomen en niet 5 kilo...
Les: niet alles van de obscure buitenlandse winkeltjes is goed te doen

Over die koalakoekjes, ik heb er ook genoeg op vroeger, maar de melamine zit er pas de laatste tijd in dus dat zal allemaal wel meevallen qua schade.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62159052
minilot, ziet er leuk uit (L) Hoe krijg je dat eitje zo mooi?
pi_62165402
Het is een beetje geprop, in zo'n ini-mini-bento, maar toch:

Rijst met sojasaus, tonijn met peper en witte druifjes.
Sweet and innocent...
pi_62167437
ziet er goed uit zo.
Is dat gewoon tonijn uit blik met peper? Ik deed dat er ook vaak in maar dan met sambal, kga gewoon kwijlen als k eraan denk lekker!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62167544
Ja, uit blik inderdaad.
Wilde er eigenlijk een rood pepertje door doen, sambal is ook een goed idee voor de volgende keer.
Sweet and innocent...
pi_62167588
Jumjum! Nou, eet smakelijk dan alvast voor vanmiddag
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62169716
Dankje, was lekker. Rijst was meer dan genoeg, dus die kan ik voortaan in het bovenste bakje doen en dan meer losse dingetjes in het grotere.
Moet alleen wel even kunstof bakjes halen, er was allemaal water uit m'n tonijn gelopen door het papieren bakje heen...
Sweet and innocent...
pi_62171289
Anders moet je even bij Xenos langs ofzo. Daar hebben ze van die siliconen bak-vormpjes. Ideaal, buigen lekker mee dus je kunt ze mooi in een hoekje proppen en ze zijn uiteraard afwasbaar. Ohja en je kunt als ze iets te hoog zijn gewoon zonder problemen een stukje van de bovenkant afknippen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62174656
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:21 schreef huuphuup het volgende:
Anders moet je even bij Xenos langs ofzo. Daar hebben ze van die siliconen bak-vormpjes. Ideaal, buigen lekker mee dus je kunt ze mooi in een hoekje proppen en ze zijn uiteraard afwasbaar. Ohja en je kunt als ze iets te hoog zijn gewoon zonder problemen een stukje van de bovenkant afknippen.
Idd, daar heb ik dus ook een hele stapel van ( onder andere dus dat grote hart)

Op maandag maak ik dus nooit een Bento, omdat ik dan maar 2 uur les heb, maar nou gingen we na die 2 uur nog met project aan de gang, wat erg lang duurde. Dus toch maar wat eten in de kantine gekocht. een salade, een broodje en een kop thee, bij elkaar 6,15 euro
pi_62232166

Olijven, chocoladetruffels, mini-broodjes, olijfolie en kaasblokjes.

Ook nog een grote bak rucola en tomaatjes bij me, dus heb een lekkere salade op.
Die broodjes van de Xenos zijn wel erg droog, dus die heb ik verkruimeld door m'n salade gegeten.

Waar verkopen ze trechtertjes om dressing in die flesjes te krijgen? Want ik stond nu zo te knoeien...
Sweet and innocent...
pi_62232725
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:28 schreef Innocence het volgende:
[ afbeelding ]
Olijven, chocoladetruffels, mini-broodjes, olijfolie en kaasblokjes.

Ook nog een grote bak rucola en tomaatjes bij me, dus heb een lekkere salade op.
Die broodjes van de Xenos zijn wel erg droog, dus die heb ik verkruimeld door m'n salade gegeten.

Waar verkopen ze trechtertjes om dressing in die flesjes te krijgen? Want ik stond nu zo te knoeien...
Olie in een bakje doen, flesje inknijpen, tuitje in de olie hangen en flesje weer in vorm laten komen. Dan vul je ze zonder gedoe en smeerboel.
En zo kan je ze ook schoonmaken. Flesje leegschenken, tuitje in zeepwater, paar keer in knijpen en loslaten en dan is hij weer schoon.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62232942
Aha! Ik zat me laatst ook al ernstig af te vragen hoe ik saus in zo'n flesje krijg. Goede tip.
Ja, ik heb eindelijk mijn eerste bento gemaakt, hij was lekker en de foto staat nog op de camera. Volgt snel!
Eva en Maria
pi_62361720
Test.
Let me see you stripped down to the bone
pi_62383738
Hij doet het!

Hier de bento die ik een paar weken geleden maakte:

Pittige nasi met een gekookt eitje en een bakje ketjap (nu ik weet hoe het moet, zou ik het nu in zo'n miniflesje doen). En in het andere bakje een tomaat, een stukje roomkaas, kipreepjes, een minimuffin en druiven.

En deze heb ik voor morgen gemaakt:

restje pasta al limone met erwtjes (morgen is het dus pastasalade). Wraps met roomkaas, komkommer en rauwe ham. Druiven. Stoofpeertje in stukjes. Op mijn werk heb ik nog speculaasjes, dus een snack heb ik er maar niet bij in gedaan...
Eva en Maria
pi_62385016
Leuke bento's Linda!
pi_62385547
Edit: Twee keer stoofperen

[ Bericht 41% gewijzigd door huuphuup op 14-10-2008 19:57:26 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62385550
Ziet er goed uit Linda! En die stoofpeertjes!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62386014
Op de foto ziet het er meer uit als bloederige levertjes ofzo maar ze zijn heerlijk! Uit de tuin van mijn zus en gestoofd in port en bessensap
Eva en Maria
pi_62396600
Ziet er inderdaad goed uit. Ik heb nu diezelfde siliconenbakjes van de Xenos.

Waar heb je de bento zelf vandaan? Lijken me namelijk we de ideale afmetingen.
Sweet and innocent...
pi_62396966
Hij is 590 ml, dus dat is volgens de voorschriften, volgens mij . Ik hem besteld via Japancentre. Ik vond hem toen ik hem kreeg echt klein, maar toen ik mijn bentootje ging eten, had ik ruim voldoende
Eva en Maria
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:19:02 #300
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62399062
Even een egg-mould vraagje tussendoor: is er een truukje voor om te zorgen dat het eigeel in het midden van het ei uitkomt? En hoe krijg ik het voor elkaar om een heet ei te pellen zonde er scheuren in te maken of stukken uit te breken?

Hoe lang moet zo'n ei koken? Heb het nu met 7 minuten geprobeerd (staan nu in de vorm af te koelen), ben benieuwd. Helaas wel met wat scheurtjes, losse stukjes en een off-center eigeel...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')