quote:
Leerproces
De laatste zeventig dagen hebben veel mensen zich afgevraagd of het een verstandige keuze van de bewoners is geweest om hun intrek in het Big Brother-huis te nemen. Vandaag geven zij daar zelf antwoord op. Het begint als Bart vertelt dat hij een brief van vier kantjes naar de redactie heeft geschreven. “Ik heb opgeschreven wat ik van het programma vind. Het is een hartstikke leuk project. Ook al zijn er hier en daar wat schoonheidsfoutjes, maar het is heel leuk om aan mee te doen. Het brengt bovendien goede dingen bij ons naar boven. Voor ons is het niet schadelijk.” Karin is het hier niet helemaal mee eens: “Dat kan je pas na afloop zeggen.” Bart gaat hier tegenin: “Ik heb hier al heel veel geleerd. Maar dat kan ik alleen nog niet precies onder woorden brengen.” Willem heeft hier minder moeite mee. “Ik heb hier geleerd om de tijd te doden en ergens de tijd voor nemen. Maar ik weet niet of dat wel zo blijft als ik eenmaal het huis uit ben.” Karin: “Ik heb ontdekt dat ik me redelijk staande kan houden en ik ook zonder mijn kinderen kan functioneren. Dat valt mij heel erg mee. Het is niet zo dat ik ze niet mis, want ik mis ze heel erg, maar ik kan deze gevoelens uitschakelen, zodat het me niet belemmert.”Ze heeft nog meer geleerd: “Ik heb ook gemerkt dat ik redelijke humor heb. Dit was alweer een heel eind weg bij mij.” Bart zou deze humor liever anders typeren. Bart: “Sarcasme is het. En dat moet je niet verwarren met humor.” Uiteindelijk besluiten ze samen dat het meer op cynisme lijkt. Karin is nog niet klaar: “En ik heb ontdekt dat ik met best weinig dingen tevreden kan zijn. Vroeger kon ik dat ook wel, maar je wordt ouder en dan wen je aan bepaalde gemakken. Maar daar kan ik nu best redelijk mee omgaan.” Willem ziet meteen kans om de oudere van de jongere bewoners te onderscheiden. “Je merkt ook wel aan de jongeren zoals Tara, Sabine en Bianca dat ze het toch moeilijker zonder bepaalde luxe kunnen stellen.”
Hierna staan alle bewoners op van tafel om hun eigen gang te gaan. Er is immers nog veel te leren in de resterende dagen.23/11/99
12:15
quote:
In overtreding
Bart is nog geen uur wakker of hij zondigt al tegen de regels van Big Brother. Terwijl hij brood aan het bakken is, maakt hij gebruik van de stilte in het huis om in alle rust aan de keukentafel te schrijven. Hij is hierdoor zwaar in overtreding, want er mag immers alleen in de dagboekkamer vijf minuten geschreven worden. Daarbij komt dat Bart schrijft met een groot potlood dat hij van de grote berg Sinterklaascadeautjes pakt. Het is de bewoners verboden om met de cadeaus van de kinderen te spelen. Al eerder werd Anouk er op aangesproken toen ze in een Donald Duck las. Big Brother laat Bart echter rustig zijn gang gaan. Prangende vraag is nu: wat schrijft hij en aan wie? Wellicht dat dit later op de dag duidelijk wordt.
en
quote:
Om zich te vermaken, begint hij aan een gedicht voor zijn ouders. Hij gebruikt hiervoor een stuk inpakpapier en een groot potlood dat eigenlijk als cadeau voor de kinderen is bedoeld. ‘Beste huppelaars’, begint hij zijn gedicht. Het gaat hem goed af. Tussendoor bakt hij voor iedere bewoner een bolletje.
Als ook Anouk wakker wordt, laat hij haar meteen zijn dichtkunsten lezen. “Bart, hoe kan jij zo lang dichten man. Echt tof!”, roept zij verrast. Bart heeft helemaal de smaak te pakken: “Ik denk dat ik er nog een velletje aanplak.”
Schreef Bart nou een gedicht aan zijn ouders, of een brief naar de redactie? Ik denk dat er maar één van deze verhalen waar kan zijn. Dus het brief naar de redactie-verhaal is waarschijnlijk geprefabriceerd! Ik heb bij de streamsverslagen niemand over een brief naarde redactie horen praten!
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 November 1999).]
quote:
op 11-23-1999 om 01:12 PM schreef Hunter het volgende: (...)Al eerder werd Anouk er op aangesproken toen ze in een Donald Duck las(...)
Da's wel erg wreed. Wordt de volgende week-opdracht het sorteren van een grote berg VI's en Playboys?
Aan de andere kant, waarschijnlijk kan ze niet eens lezen, dacht ze dat het een Calimero-strip was en zocht ze de vervelende FOK!Eend.
<dan nu even actueus en serieel>
h.h. media experts, is het mogelijk dat men vanuit de regie-kamer via de camera's al hebben kunnen zien dat het een breif aan de redactie was? Zijn die camera's zo scherp?
</actueel en serieus>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |