abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:06:59 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64814848
Het lijkt me echt geweldig Iran. Heb er zulke goede verhalen over gehoord en mooie foto's van gezien. En juist ook omdat er volgens bij in Nederland zoveel misconcepties bestaan over het land lijkt het me een geweldige reisbestemming. Maar: ik zie erg op tegen de héle vakantie zo gekleed gaan. Ik weet dat het oppervlakkig is, maar ik vind het gewoon zo lekker om in de enige lange(re) vakantie die ik in een jaar heb nét iets minder kleren aan te hebben... Overige delen van het Midden Oosten waren wat dat betreft prima tot nu toe: wel bedekte schouders (of armen) en een (wat) lange(re) broek of rok (afhankelijk van waar je bent) vind ik geen enkel probleem. Maar qua Iran wacht ik misschien toch even op een regime -change...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_64815145
Snap ik. Hoewel het natuurlijk wel part of the experience is.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 11:51:54 #28
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_70190761
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:09 schreef k_man het volgende:
OK, dank je wel.

Bam zie je momenteel bij geen enkele reis in het programma, dus ik vrees dat daar weinig boeiends meer is.

De reis die ikop het oog heb verloopt als volgt;
01. Amsterdam - Teheran
02. Teheran en omgeving (even de bergen in)
03. Teheran - Qom - Kashan
04. Kashan
05. Kashan - Abyaneh - Nain
06. Nain - Yazd
07. Yazd - Zein-od-Din
08. Zein-od-Din - Pasargad - Shiraz
09. Shiraz
10. Shiraz (dagtripje Persepolis)
11. Shiraz - Isfahan
12. Isfahan
13. Isfahan
14. Isfahan - Teheran
15. Teheran - Amsterdam

De dingen die jij als de hoogtepunten hebt ervaren zitten er dus iig in.
1 tip, als je in de bergen van Teheran bent, zoveel mogelijk water menemen en/of drinken. Ik heb nog nooit zo erg genoten van water als in de bergen van Teheran.
pi_70191049
Goede tip. Lekker op tijd ook.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:11:01 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70191169
leuk land iran. jammer van de overactieve inteeltgelovigen. het gedeelte dat je de hele dag op straat ziet is gewoon imbeciel. kan me niet voorstellen dat het erudiete andere gedeelte zo weinig stemmen heeft gehaald. maar dat kan ook aan de keuze tussen cholera en kanker liggen. en dan nog steeds roepen dat ze democratisch stemmen, net zoals het door iran gesteunde hezballah, plo en hamas.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:21:31 #31
260175 Djahani
pi_70191396
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef k_man het volgende:
Goede tip. Lekker op tijd ook.
Dat moet je even uitleggen:P

Hoezo ''Lekker op tijd ook'' ?
pi_70191553
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:21 schreef Djahani het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen:P

Hoezo ''Lekker op tijd ook'' ?
Je reageerde op een post uit januari. Inmiddels ben ik alweer eventjes terug uit Iran.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2009 12:28:53 ]
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:42:30 #33
260175 Djahani
pi_70191845
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Je reageerde op een post uit januari. Inmiddels ben ik alweer eventjes terug uit Iran.
Oh haha, en? Hoe was het?
pi_70955699
Ja hoe vond je het?
pi_70991074
spuit 11
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:41:03 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_70991342
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:09 schreef Arier021 het volgende:

[ afbeelding ]
Florijn Folmer
Entrance: 14 October 2007
Cities: Teheran, Masuleh, Ardabil, Tabriz, Kandovan, Orumiyeh, Kashan, Esfahan, Yazd, Shiraz
Length: 21 days
Occupation: Personnel Advisor
Education: International Business Studies;Poltechnical level

Comments: Iran: Wonderful country with large variety in climate and nature; Woods, mountains, desserts, lakes and seas. I have enjoyed looking around a lot while traveling, hiking and sightseeng. Iranians: Wonderful, gentle, helpful and generous people. I believe there is no people like the Iranians; there is a lot that many can learn on that behalf. Vacation: I was quite unaware what Iran was all about before deciding to go. I did do some reading to familiar myself to know what to expect. That actually led me to quite some expectations. So far my expectations have been endlessly surpassed.
lol, hij werkt bij mij op kantoor
pi_70995388
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:42 schreef Djahani het volgende:

[..]

Oh haha, en? Hoe was het?
Ik dacht dat ik hier al op gereageerd had. Verwarrend dat er twee actieve Iran topics tegelijk lopen.

Hoe dan ook, het was wel weer een indrukwekkende bestemming.

Ik vond de landschappen over het algemeen niet zo heel spectaculair, de architectuur, de steden en de mensen wel. De mensen zijn heel gastvrij, hartelijk, behulpzaam, etc. Je wordt ontzettend veel aangesproken en niet - zoals in sommige andere landen - omdat men je iets wil verkopen, maar puur uit nieuwsgierigheid, vriendelijkheid, of om Engels te oefenen. Het is me ook niet eerder gebeurd dat ik op straat werd aangesproken met het verzoek om bij mensen thuis te komen eten (uit pure gastvrijheid dus, niet om er iets aan te verdienen).

Behalve dat ze je allerlei algemene zaken vragen (over leeftijd, naam, werk etc) stellen ze soms serieuzere vragen, waar dan ook een serieus antwoord op verwacht wordt. Ze weten heel goed dat Iran geen al te best imago heeft en zijn zelf vaak erg ontevreden over de machthebbers. Dan wordt je gevraagd wat je reden waren om Iran te bezoeken, wat je vooraf wist van het land en hoe je er over denkt nu je er bent.

In tegenstelling tot wat veel mensen schijnen te denken is Iran veilig en tamelijk schoon (je kunt alles eten). Het ergste is de frustratie van een groot deel van de bevolking over het relatief kleine clubje religieuze fanatici dat de dienst uitmaakt. Ik werd in Esfahan op straat aangesproken, en dat gesprekje verliep als volgt;

"Hello Mister!"
- "Hello."
"Where are you from?"
- "Holland."
"Is your country a democracy?"
- "Yes, it is.'
"Iran is a theocracy. We have no freedom, no liberty, everything is forbidden. We have no freedom of speech, no freedom of press, no freedom of religion. I have a girlfriend, her name means liberty. That's the only liberty I know."

Voor foto's kun je het linkje in m'n sig aanklikken.
pi_70995474
Wheheh, ik krijg nu als advertentie bij deze pagina iets van een 'moslima huwelijkssite'.
pi_71152966
Nice review, en mooie fotos
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:52:03 #40
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_72241984
Hoe zit het met het drinken van een biertje in Iran? Is dat mogelijk? Zijn er ook cafeetjes en terrasjes enzo, of is dat toch verboden?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_72242419
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:52 schreef Doekes het volgende:
Hoe zit het met het drinken van een biertje in Iran? Is dat mogelijk? Zijn er ook cafeetjes en terrasjes enzo, of is dat toch verboden?
Ja, dat is mogelijk. Mits het alcoholvrij bier is....
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:56:35 #42
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_87808909
Misschien vlieg ik binnenkort met Mahan Air naar Bangkok. Op de terugweg wil ik dan een stopover van een paar dagen in Teheran maken. Weet iemand prijzen van hotels daar en kan je daar gewoon naar binnen lopen en een kamer nemen? En wat zijn leuke dingen om te doen in Teheran?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_87819443
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:56 schreef Doekes het volgende:
Misschien vlieg ik binnenkort met Mahan Air naar Bangkok. Op de terugweg wil ik dan een stopover van een paar dagen in Teheran maken. Weet iemand prijzen van hotels daar en kan je daar gewoon naar binnen lopen en een kamer nemen? En wat zijn leuke dingen om te doen in Teheran?
Kun je beter even in dit topic kijken Iran

is actueler en drukker
pi_87843444
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 20:56 schreef Doekes het volgende:
Ja je kunt wel naar binnen lopen en een kamer nemen, kleinere hotels zijn onder de 50 euro, maar niet te goedkoop nemen...soms zijn de kamers niet heel fris bij de goedkope hotels.
De wat betere hotels kosten wel rond de 100 pn.

Dit is wel een hotel wat wel een centrale ligging heeft, en goede kamers:

http://www.lalehhotel.com/pgs/en/aboutus.htm

Deze wat goedkoper en ook wel een redelijk centrale ligging, wat mindere kamers:

http://www.pasargadhotel.com (goedkoper dan 50pn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')