Ok, dat had ik inderdaad even moeten definiėren maar heb het inderdaad over christenen. Ik ga wel eens in discussie met gelovigen (heel vermoeiend maar je leert er veel van, maar dat terzijde) en het blijkt dat er totaal geen discrepantie tussen de antwoorden is. Dus ja, misschien zoek ik wel naar een opsomming en misschien naar andere antwoorden waar ik dan weer over na kan denken.quote:Op maandag 8 september 2008 14:43 schreef Triggershot het volgende:
Heb je het nou niet over eens specifieke groep gelovigen. Namelijk christelijke creationisten? Verder zie ik eerlijk gezegd geen discussie waarde in dit topic behalve een verzoek tot opsoming...?
Hehehe Bill Hicksquote:Op maandag 8 september 2008 14:35 schreef Plasterk het volgende:
Wat zijn de meeste voorkomende antwoorden van gelovigen op vragen zoals hoe men het bestaan van dinosauriėrs en fossielen verklaard.
God heeft ze in de aarde gestopt om ons van de wijs te brengen.
Welke antwoorden kennen we nog meer en welke vragen?
kijk, deze kende ik nog niet.quote:Op maandag 8 september 2008 15:06 schreef afivi het volgende:
Een vriend van mij is creationist en zegt dat dinosaurussen ongeveer 6000 jaar geleden leefden en toen zijn uitgestorven. Door de grote druk van grondlagen op de botten zouden die daardoor veel ouder lijken
Ja precies, en ik mis altijd de argumenten..quote:Op maandag 8 september 2008 15:19 schreef bioloogje het volgende:
Ze zeggen ook dat de methoden die gebruikt worden om de oudheid van de botten en fossielen te bepalen omstreden zijn. Hierdoor is dus niet bewezen dat ze miljoenen jaren geleden leefden.
Toevallig laatst les over gehad.quote:Op maandag 8 september 2008 15:22 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Ja precies, en ik mis altijd de argumenten..
Natuurlijk niet. Ze zijn vooral geļnteresseerd in hun eigen antwoord bevestigd te zien worden. Een beetje zoals Andries Knevel zijn interviews nogal es doet, zeg maarquote:Op maandag 8 september 2008 15:42 schreef barthol het volgende:
Toch vraag ik me af of de mensen die zich teveel focussen op creationisme en creationisten wel werkelijk geinteresseerd zijn in evolutie en alle aspecten ervan.
degeneratie, omgekeerde evolutie maar verwerpt hiermee wel de evolutietheorie.quote:Op maandag 8 september 2008 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Nou, ik ben een beetje wantrouwend door het feit dat ik nog nooit iemand heb gezien die de evolutietheorie verwerpt om niet-religieuze redenen. Dat lijkt me interessant; iemand die wetenschappelijke redenatie gebruikt om een wetenschappelijke theorie te weerleggen.
quote:Op maandag 8 september 2008 15:48 schreef Plasterk het volgende:
[..]
degeneratie, omgekeerde evolutie maar verwerpt hiermee wel de evolutietheorie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Degeneratie#Biologische_degeneratie
http://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=4188
Dat dus.quote:De verschillende voorbeelden van biologische en medische degeneratie worden door sommige creationisten als argument tegen de evolutietheorie aangevoerd. Zij beweren dat het leven op aarde zich wel kan ontwikkelen, maar daarbij alleen kan degenereren: het zou niet ingewikkelder kunnen worden, geen nieuwe functies kunnen ontwikkelen, en geen nieuwe soorten kunnen opleveren. Een voorbeeld van deze gedachtengang kan men lezen in het boek Degeneratie van Peter Scheele.
In de evolutiebiologie heeft men geen aanwijzingen dat er van een dergelijke beperking op ontwikkeling sprake zou zijn, en sterke bewijzen van het tegendeel, en weet men dat er van een strikte scheiding tussen soorten helemaal geen sprake is; daarom neemt men deze opvatting volstrekt niet serieus. Voor het ontstaan van de soortenrijkdom, de grote samenhang tussen de soorten, de bevindingen uit de paleontologie, en alle andere argumenten voor evolutie, heeft deze opvatting geen verklaring.
Oh god, dat belooft nog wat.quote:Op maandag 8 september 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Ik krijg binnenkort nog hele lijsten als het goed is. Er schijnt namelijk een scriptie te zijn van iemand die echte feiten aanhaalt om daarmee de evolutietheorie onderuit te halen. Hij gebruikt hierbij dan wel goede argumenten. Ik zal dit topic wel in de gaten houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |