abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62707361
Ik wil hem best van je overnemen?
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:38:00 #152
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62707548
PM maar dan .
2000 light years from home
pi_62964155
quote:
Op 05 November 2008 09:48 schreef Alternative Blog het volgende:
De nieuwe single van Franz Ferdinand, Ulysses, zal op 19 januari 2009 uitkomen. Een week later gevolgd door het derde album, getiteld 'Tonight: Franz Ferdinand'. De release wordt vergezeld door een remix-competitie. Het nummer is geproduceerd door Dan Carey, die onder andere bekend is door zijn werk voor Hot Chip, Lily Allen en CSS. Dat wordt dus dansen weer!
Eigenlijk hoop ik dat 'Tonight' lekt voor hun optreden eind november.

[ Bericht 4% gewijzigd door Goover op 05-11-2008 15:48:03 ]
pi_62984513
quote:
De Kift nu ook op de planken met Franz Ferdinand
Noord-Hollanders speelden al een deuntje met Calexico

Atze de Vrieze woensdag 5 november 2008 16:01

Dat De Kift opmerkelijke vrienden heeft, wisten we al. Het Noord-Hollandse collectief startte vorige maand een bijzonder coversingles project ter ere van zijn twintigjarig bestaan. Bands als Calexico, Zita Swoon en Franz Ferdinand ruilden liedjes met De Kift. Maar dat die samenwerking verder gaat dan dat, is een nieuwe verrassing. 27 november speelt De Kift als voorprogramma van Franz Ferdinand in het Rotterdamse WATT. “We zijn inderdaad niet de meest voor de hand liggende band om voor Franz Ferdinand te openen”, zegt Marco Heijne van De Kift. “Maar dat is het leuke aan Franz Ferdinand. Ze hebben ons zelf benaderd.”

Of beide bands ook daadwerkelijk samen op het podium zullen staan, is nog maar de vraag. Dat gebeurde wel afgelopen maand bij Calexico in Paradiso. Toen speelden de bands samen Calexico’s cover van ‘Oo’ en De Kift’s project ‘Inspiratie’. “We hadden niet geoefend”, vertelt Heijne. “We zouden eigenlijk samen bij De Wereld Draait Door zitten die avond, maar dat ging op het laatste moment niet door omdat René Froger en zijn zoon voorrang kregen. De band moest sowieso om half negen al op in Paradiso, dus het was hoe dan ook lastig geworden. We hebben hen gezegd dat ze hun eigen liedje maar gewoon moesten spelen zoals het op de plaat staat, en hebben erbij geïmproviseerd.”

23 november speelt De Kift op uitnodiging van Stef Kamil Carlens op een festival in de Ancienne Belgique in Brussel. Een goede gelegenheid om Carlens te strikken voor een gastoptreden. De Kift’s cover van de Vlaamse band is vandaag afgerond. En dus zijn er nog ruim twee weken om te werken aan de Franz Ferdinand-hit. “We gaan nu beginnen aan Love & Destroy”, zegt Marco Heijne. “We hebben geen idee hoe ver zij met ons nummer zijn. Voorlopig gaan we er vanuit dat we gewoon als voorprogramma spelen.”
De Kift dus voorprogramma in WATT.

Om die cover van De Kift door Franz Ferdinand op single te krijgen moet je een abbonement nemen op de het hele project. Je moet alle vijf de singles kopen voor ¤45,00 .
Stay on my arm, you little charmer
pi_63062772
Cover van Ulysses:
quote:
Additionally, the band have announced a remix competition with the website Beatport.com. Remix parts of Ulysses will be made available today allowing people to put together their own unique version of the track well ahead of of it being heard on any radio station! These remixes will then be judged by Beatport and the Beatport community with the overall winner being picked by the band (and winning ¤500 to boot).

The winning entries will then be released digitally to coincide with the single release in January.
Hier te downloaden, kan je alvast wat van het nummer horen.

Franz moet echt met een album komen wat minstens zo goed is als het debuut. Er is veel nieuwe muziek gemaakt sinds 2005, ze zijn al gedateerd . En ik heb het gevoel dat het heel matig gaat worden.
  zondag 9 november 2008 @ 00:36:32 #156
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63066041
Ulysses wordt best een vet nummer volgens mij . Kan iemand niet even al die gedeeltes van die nummers in elkaar mixen ?
  zondag 9 november 2008 @ 00:42:46 #157
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63066182
Ik vind ze goed.
Confidence through competence
pi_63066456
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:36 schreef Merkie het volgende:
Ulysses wordt best een vet nummer volgens mij . Kan iemand niet even al die gedeeltes van die nummers in elkaar mixen ?
Ja, misschien doe ik dat wel ergens in de loop van volgende week/weekend. Heb ik ook gedaan bij The Kills - Cheap & Cheerful, dat klonk toen gewoon als een uitgeklede versie van het nummer. Ik heb nu alleen geen zin om me te registreren.
Ik denk ook niet dat dit het hele nummer wordt met alle sporen of wat dan ook, zo dom zullen ze niet zijn. Maar in ieder geval stukjes ervan, dat wil ik wel proberen.
pi_63142611
Ik was net van plan om de muziekjes te mixen, maar toen vond ik deze al .

Hier te downloaden.

dinsdag 11 november 2008 @ 22:15:00 #160
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63143240
Hoop dat het origineel wel iets meer pit heeft. Dit klinkt wel heel tam. En dat 'la-la-la-la' is echt te gay voor woorden. Jammer.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:32:09 #161
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63143804
Uiteraard zal het uiteindelijke nummer veel beter gemixt zijn.
pi_63146238
Zit wel potentie in het nummer
pi_63154703
Nog 2 weken en een dag
  Admin maandag 17 november 2008 @ 19:47:01 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63297424
De nieuwe single, dat zal Ulysses wel zijn, beleeft vanavond zijn premiere in de show van Zane Lowe op Radio 1, tussen acht en tien. Luisteren kan hier.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_63300204
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:47 schreef Breuls het volgende:
De nieuwe single, dat zal Ulysses wel zijn, beleeft vanavond zijn premiere in de show van Zane Lowe op Radio 1, tussen acht en tien. Luisteren kan hier.
Is 'ie inmiddels al gedraaid?
  Admin maandag 17 november 2008 @ 21:44:23 #166
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63300911
Geen idee, ik ben op de bank in slaap gevallen.

-edit- Ja, volgens Last.fm is-ie een uur geleden gedraaid. Hij zal de komende dagen nog wel langskomen op Radio 1.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:09:09 #167
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_63319261
De nieuwe single is nu ook gewoon te beluisteren op hun myspace.

http://www.myspace.com/franzferdinand
pi_63319747
En het duurt niet lang meer of het album lekt:
quote:
New Franz Ferdinand Album - The First Listen

You know an album is being tightly safe-guarded against piracy when it comes with a skull-and-crossbones stuck to the front:

Still, the advantage of hearing Franz Ferdinand's third album so far ahead of release (it comes out January 26), is that it means we can scotch a few rumours.

On first listen 'Tonight: Franz Ferdinand' is clearly not the high-NRG synth-pop album some predicted upon hearing the band were working with Girls Aloud producer Brian Higgins (in fact Franz confessed recently that those sessions were a washout).

Neither is it the afrobeat jamboree suggested by their Kano-augmented run-through of 'Can't You Let Me Stay Tonight' at Africa Exprez back in March (the song has made it on to the album, but it's now called 'Send Him Away', and the 'world music' influence is minimal).

continued...

If the album is in thrall to any genre, in fact, it's disco. Opening track 'Ulysses' finds Alex Kapranos howling "Come on let's get high!" over an abrasive analogue synth riff, while 'Live Alone' has a thrumming Giorgio Moroder feel. Both tracks make good on Kapranos' vow that this album would be "music of the night… for the chemical surge in your bloodstream".

'Lucid Dreams' is the real curveball, though. Whereas the version released on Itunes earlier this year was angular Franz-by-numbers, here the song becomes an amorphous 8-minute epic that slowly coalesces into a hefty slab of brutal minimalist techno. It's properly mental.

More confusingly still, 'Katherine Kiss Me', the song they debuted at Glastonbury 2008, has been renamed 'No You Girls', while the album ends with an entirely different song called 'Katherine Kiss Me', this one an acoustic lullaby.

In fact, pretty much the only song that does sound like any version previously heard is the uptempo, Blondie-like 'Bite Hard'. Here's how it sounded in Cardiff back in June:

Ditto 'What She Came For, which clearly hasn't been tinkered with much since it was first aired over the summer:

pi_63320779
Hij moet gewoon lekken, pff
  Admin woensdag 19 november 2008 @ 11:46:20 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63341029
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:44 schreef Breuls het volgende:

Hij zal de komende dagen nog wel langskomen op Radio 1.
Dit klopt, overigens,
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_63341198
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:44 schreef Goover het volgende:

[..]

QFT!
Huh?

We moeten trouwens nog meeten, of heeft iedereen inmiddels al een date?
  Admin woensdag 19 november 2008 @ 12:09:09 #173
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_63341644
Oh, ja, we gingen verzamelen op CS, of zoiets?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_63345704
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:52 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Huh?

We moeten trouwens nog meeten, of heeft iedereen inmiddels al een date?
QFT, Quoted for truth...

Ik heb nog geen date, dus meet! Ofzo
pi_63345983
De multi-tracks (alle instrumenten op een apart kanaal) van "Ulysses" zijn toch al sinds begin deze maand te downloaden, in het kader van een remix-project? Dus niemand heeft die gedownload, laat staan gemixt, om de studio-versie alvast te kunnen horen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')