abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61468504
Ik heb al een geruime tijd een draadloos netwerk wat mij uitstekend bevalt. Ik heb er tot voor kort nog nooit echt problemen mee gehad. Heel af en toe viel wel eens het signaal weg voor een paar seconden, maar verder geen probleem. De laatste tijd ondervind ik echter wat meer problemen. Niet alleen valt het signaal vaker weg, maar ook wanneer de verbinding er nog steeds is, reageert het netwerk om de zoveel minuten niet.

Nu is het mij opgevallen dat er inmiddels veel meer draadloze netwerken in de lucht zijn komen te hangen in mijn omgeving. Zou het kunnen dat mijn netwerk daardoor wordt verstoord op een bepaalde manier? Zo ja, wellicht moet ik mijn netwerk dan afstemmen op een ander kanaal? Of is er iets anders aan de hand en zijn er andere oplossingen?
  maandag 8 september 2008 @ 10:32:22 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61468614
Als het goed is kan je zien op welk kanaal de andere netwerken zitten... Kies zelf een ongebruikt kanaal en je bent er.
censuur :O
pi_61468649
quote:
Op maandag 8 september 2008 10:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Als het goed is kan je zien op welk kanaal de andere netwerken zitten... Kies zelf een ongebruikt kanaal en je bent er.
Hoe kan ik dat zien van andere netwerken? Ik heb al wel in de instellingen van mijn router gezien dat ik een aantal kanalen tot mijn beschikken heb om uit te kiezen, maar hoe kan ik dat van andere netwerken zien?

Maar ik begrijp hier dus uit dat het mogelijk kan helpen om een ander kanaal te kiezen?
pi_61468755
Een ander kanaal kan het zeker oplossen. Dus of even spelen met die kanalen, of even een programma installeren waarmee je de kanalen van de andere netwerken kunt bepalen. Je kunt even Googlen op network sniffer of zo..
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
  maandag 8 september 2008 @ 10:41:46 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61468787
Network stumbler downloaden en wat info over je buren checken.
pi_61468861
Oké, thanks voor de informatie! Ik heb daar dus een apart programma voor nodig. Het is volgens mij ook niet mogelijk om dat te doen met de standaard Windows interface. Die geeft alleen een overzicht van beschikbare netwerken, zonder dat je echt details daarvan kunt opvragen.
pi_61468892
Klopt, je moet extra software hebben (in Windows tenminste). Network stumbler, dat was hem ja!
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_61470808
Wat ook wel helpt is om niet zowel wireless-B en G uit ze laten zenden, maar alleen degene die je gebruikt. Waarschijnlijk G.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')