Dag 69
De dagstreams zijn weer aangemaakt, veel plezier!!!
Screenshot v/d dag:
23 Nov. 8:12 uur, Bart begint al met rijmen en dichten met het megareuzepotlood.
Aan alle posters in dit topic: dank namens iedereen die niet kan kijken. In onderling overleg hebben we besloten dat degene die in de ochtend het eerste op het net is, rond 9.00 uur een nieuwe dagstream aanmaakt. Deze stream laten we dan doorlopen tot ongeveer 18.00 uur. Rond die tijd wordt een topic voor de avond/nachtstream aangemaakt (met dezelfde datum). Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potlootgifje rechtsboven in je reactie), zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven.
Nog even dit:
Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt.
En nou weer aan het werk
Laatste streamverslag was:
quote:
op 11-23-1999 om 01:18 AM schreef SunChaser het volgende:
Mijn BBspy hapert, ligt aan mijn server denk ik. Wel even vier x beeld, volgens mij zitten bart en willem te fluisteren. Sorry voor deze waardeloze bijdrage, de rest succes vannacht en vergeet de herhaling van netwerk niet op ned 1 (over john de Mol, die lijkt op ruud en de stem heeft van gijs staverman)
[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 23 November 1999).]
Alle 4 streams laten rust in huize BB zien, alleen de kipjes lopen op stream 3 in de tuin te tokkelen. Ik ben benieuwd wat er vandaag allemaal gebeurd en dat er iets meer actie komt dan alleen knutselen en freubelen.
We zullen zien en wachten af.
8.05 Bart is al buiten en is bij de kippen de eieren aan het ophalen, verder haalt hij het dekplastic van het hok af. Hij gaat de kippen voeren en haalt uit de grote ton voer, voor de kippen een bekend iets want ze lopen nu allemaal om Bart heen.
HIj legt de eieren in de koelkast en loopt naar het toilet.
8.10 Bart gaat brood bakken, jee wat is hij vroeg op, zal hij honger hebben? . Het zal eigenlijk de screenshot van de dag kunnen wezen. Bart zo vroeg op om te bakken. Ik heb hem in elk geval gemaakt en aan het einde van de dag kijken of er nog een andere in aanmerking komt
. Hij haalt het meel uit de zak en gaat met de ingredienten bezig die erin moeten, daarna kneed hij de boel.
Ik schrik me dood maar Ruud komt er ook al aan in zijn ondergoed.
R: "we moeten brood maken godverdikie joh"
R: "ik lag wat laat in bed, tegen 2.30"
B: "dat is voor mij niet laat, ik lag er dus vroeg in"
8.21 Ruud heeft zich gedouched en staat nu voor de spiegel zijn haren te kammen. Daarna voert hij de visjes en gaat er even voor zitten om ze goedemorgen te wensen.
8.29 Willem is er ook uit en loopt de keuken in.
W: "wat ben er vroeg uit Bart"
R: "ja ik was wakker en als ik echt wakker ben moet ik er ook uit"
8.39 Bart is warempel al bezig kadootjes aan het inpakken voor de weekopdracht en hij zit nu wat te schrijven op papier met een megareuzepotlood , ook mooi voor de screenshot van de dag . Het lijkt alsof hij zit te rijmen, even nadenken en dan weer schrijven met een peinzende blik.
Verder is het hele huis bezaaid met drogende was, het lijkt wel een camping binnen huize BB. Het echt indianendorp. Doet mij denken aan vroeger toen we "tentje" speelden.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<
Dat wordt vast een lekker broodje
9.26 Winnetoe (Bart), is nog steeds aan het dichten en rijmen, ben benieuwd wat het wordt want het is wel een heel erg lang gedicht.
9.29 Anouk is ook wakker en komt in haar alfred jodokuskwak ochtendjas bij Bart staan en leest wat hij heeft opgeschreven.
Theewater kookt, echt werk voor Anouk, als dat maar goed gaat. Ze schenkt thee in een glazen karaf en voor zichzelf in een beker. Daarna gaat ze de tafel gereed maken voor het ontbijt.
Ze zijn alweer aan het katten. Bart zegt tegen Anouk : "schenk je alleen maar in voor jezelf". Ze reageert verder niet, misschien ook wel het verstandigste. Ze maakt een ontbijtbordje klaar voor haarzelf zoals ik het kan zien.
Bart heeft nieuwe batterijen gehaald voor de zenders en geeft er ook eentje aan Anouk.
------------------
B. Pakt papier er bij, waarschijnlijk om een planning te maken voor vandaag (opdr.)
Geen geluid.
Anouk is hem aan het helpen om wat rijmwoorden te vinden. Ze eten samen een boterham, de tafel is dus niet gedekt maar nu individueel een bordje
B: "deze week is voor jou een spannende en ook een fijne week niet?"
A: "klopt ik ben ook best wel blij, de spanning is van me afgevallen"
Bart is bezig nu om broodjes te kneden van datgene wat hij in de oven heeft gezet een tijdje geleden.
Anouk rookt een sigaretje in de hoek van de keuken.
9.53 Bart gaat verder met de gedichtjes. Anouk zoekt iets wat ze gisteren op hebben geschreven maar ze kan het niet vinden.
-----------------
Van de BB-site:
Baan weg
De midgetgolfbaan wordt opgehaald. Een grote kraan takelt het ding naar boven. Iedereen kijkt toe. Ze mogen zelfs een beetje helpen. Terwijl de baan omhoog wordt gehezen roept Ruud: “Daar gaat George Baker weer.” Eindelijk kan er weer worden gevoetbald. Het duurt niet lang voordat Willem staat hoog te houden. In ruil voor de midgetgolfbaan komen twee anderhalf meter hoge zakken vol met cadeaus de tuin in. Niet voor henzelf, maar voor de weekopdracht
----------------
open-haard hout of cadeaus ??
Madeleine:
Dit was open-haard hout. Ruud en Maurice hadden de zakken opgemaakt, en ik zag ze het hout eruit halen.
Karin maakte nog de opmerking:We hebben aan dit hout veel te veel. Marr nu kunnen we de kachel dag en nacht laten branden.
Bart en Anouk zitten nog steeds in de keuken en praten met elkaar, het geluid valt alleen steeds wat uit dus weet niet precies waar het over gaat.
Sombie, misschien even ergens anders kijken?, want ik heb alle beelden wel.
------------------
quote:
op 11-23-1999 om 10:06 AM schreef oliebol2000 het volgende:
Is U wat in de war?. Oooh ik lees het al, je reageert op de een reactie van gisteren, was even verwarrend. Fijn dat je er weer bent.
Ja, dit was nog een reactie van de streams van gisteravond, vandaar een kleine uitleg voor Madeline.
Ze zijn aan het ontbijten, en het gesprek is niet te volgen, Geluid kraakt grrrrrrrrr.
Ruud lacht, dus ze zullen wel iets grappigs verteld hebben
K: "we moeten vandaag wel wat klaarkrijgen, tegen 17.00 zou het mooi zijn dat we wat opgeschoten zijn"
B: "de gedichten moeten gewoon meer gemaakt worden want dat is veel werk"
A: "ik dacht dat we al behoorlijk wat gedichten hebben, maar dus nog niet zoveel"
Ruud en Maurice zijn het brood aan het eten dat Bart vanmorgen vers heeft gebakken.
Het wekkertje gaat en Anouk gaat met de ovenhandschoenen aan de broodjes eruit halen, verstandig dat ze handschoenen aandoet
R: "lekker hoor die broodjes joh he"
Willem komt er nu ook bij en ziet er nog slaperig uit.
M: "je lijkt wel zwaargewond joh". Hij bedoeld hiermee dat Willem snijwondjes heeft van het scheren, ik zie ze nu ook. Hmm hebben we die scheeractie weer gemist
11.24 Willem heeft zijn lange broek aangetrokken en zit te kijken naar al de dozen die over het hele huis zijn verspreid.
Ruud werkt de kalender bij die boven de oven hangt aan de muur en vermeld dag 69 bovenaan.
Anouk staat nu buiten, nog steeds in de alfred jodokus ochtendjas, een sigaretje te roken, daarna gaat ze weer naar binnen en sluit weer aan bij de rest die nog aan de ontbijttafel zitten.
Karin heeft het over de foto's die aan de muur hangen van de bewoners die het huis hebben verlaten. "vindt het echt leuk dat ze er nog hangen want elke bewoner heeft zijn herinneringen". Bianca wordt even genoemd.
11.40 de was is opgeruimd in de woonkamer en het "tentenkamp" is weg
------------------
Binnen in het huis heb ik geen geluid, en buiten wel grrrrrr. Niet dat er iets te beleven is, maar toch
11.50 ze zitten nog steeds aan tafel en Maurice zie ik nu voor de wastafel staan en gaat zich scheren...yesss, krijgen we dan toch nog een scheerpartij te zien, alhoewel de stream laat weer de woonkamer zien.
Maurice poetst zijn tanden.
11.56 Ruud spoelt buiten de stenen af en zal wel aan het schrobben gaan. Maar eerst trapt hij een balletje met Anouk, die ook zit te fluiten als een kanarie. Ze rookt er een sigaretje bij. Ze heeft een witte trui aan met de letter "C" erop. Zo een soort highschool trui, je kent ze vast wel.
Er wordt door auto's getoet en ze zeggen in koor, "hallo hier zijn we"
R: "goh lekker weer joh he"
A: "ja lekker, jammer om binnen te zitten"
R: "lekker om even een balletje te trappen he"
A: "ja dat vindt ik ook even wat beweging"
A: "je kunt hem bijna koppen van mij Ruud, oppassen dat die niet over de schutting gaat"
De bal ligt nu in de groentetuin en wordt door Ruud eruit gehaald. Anouk kan best redelijk trappen zie ik. Ze zegt wel vaak als ze mistrapt tegen Ruud : "sorry" . De kipjes bekijken het van afstand.
Anouk fluit alsof ze een concert staat te geven.
A: "Bart was er ook al om 8.00 uit, ik kwam om 8.30 mijn bed uit en zei tegen Bart wat ben jij vroeg, hij zei dat hij wakker was en dan altijd eruit ging"
R: "klopt ik moest even naar de WC en zag dat hij al aan het bakken was"
12.11 Er komt een vliegtuigje over, airport Lelystad is zeker weer open.
Ze friemelen nu aan de houtblokken. Ruud gaat binnen vragen : "zullen we even het hout opruimen"
A: "oke Ruud hoe gaan we het neerleggen"
R: "wacht maar even als de jongens er zijn"
Ze gaan eerst weer even naar binnen.
A: "moet ik even koffie zetten?"
------------------
Maurice zit alweer te knutselen met zijn auto's die hij gemaakt heeft van Gips.
A: "Bart wil je koffie of thee?"
B: "neu ik wil nu niets"
Karin zegt dat ze in de DBK kamer is geweest, verder weet ik even niet waarover. Willem neemt nu het nepmielierolding over van Ruud en gaat onder de eethoek door.
M: "ik zet even de deur open hoor is dat goed?..lekker frisse lucht"
Koppie koffie wordt ingeschonken door Anouk. Wat opvalt is dat Willem rustig is, die hoor je bijna niet.
------------------
A: zingt: "I want to break free, I want to break free", W. zingt beetje mee.
W. rolveegt nog steeds
M.(volgens mij) tekent een Prsch (close up in beeld)
verder op 2 streams de zakken met openhaard hout
Het gaat aan tafel over figuurzagen, W is gestopt met rolvegen
12.21 er wordt aan tafel thee of/en koffie gedronken. Iedereen is present.
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie (Datum 23 November 1999).]
12.07 en Willem is in de keuken aan het afwassen met Maurice. Bart zit aan de 'knutseltafel' met het mega potlood nog steeds wat te schrijven. Ik beschrijf in overleg met Oliebol ff binnen alleen, zij houdt buiten in de gaten.
Binnen is alleen stream 1, welke telkens naar de woonkamer schakelt waar niemand is. Nu weer beeld uit de keuken. Willem wast af, Maurice droogt. Ik mis Karin, haar zie ik nergens.
Nu 2 keer lege gele banken en 2 keer lege tuin. Geluid is weer om te janken vandaag.
Ze hebben nog steeds niet die 2 grote witte zakken hout weggewerkt (en zoals VOO melde op de BB site, het zijn GEEN cadeaus...hoewel hout wel erg welkom is..)
Ze gaan koffie zetten, Anouk dan. Anouk legt uit hoe het water warm blijft en wordt ogenblikkelijk afgezeken weer door Bart. Bart schrijft nog steeds met dat grote potlood (= 1 van de cadeautjes), iets wat VOO eigenlijk verboden heeft.
Ruud is nu met Willem de keuken verder wat aan het schoonmaken, de vloer ook. Volgens mij is daar Oliebol haar favo nepmielerolding weer! Iedereen staat en is druk en doet wat, behalve Bart. Die zit nog steeds op zijn stekkie aan de tafel. Karin zie ik nu eindelijk ook, zit ook aan tafel op haar plek. Rud zit nu ook.
Anouk biedt Bart thee aan maar hij wil niks, Nee hij wil toch wel wat, een beetje water met wat stroop.
12.21 Karin vraagt Mauwries wat ie verder nog gaat doen met zijn creactie qua kleur. Bart en Anouk springen er ook op in.
Ik krijg nu een close op van Mauwries die met pen een auto tekent, beetje oude bak zo te zien, jaren 60 modelletje.
Anouk zingt nu "I want to break free" Nou wijffie, nog 2 dagen dus...
Ikzelf zit nu te glunderen bij de gedachte aan Oliebol die ook nog steeds dat nepmielerolding ziet
leuk he?
Mauwries begint zijn tekening nu wat uit te leggen terwijl net stream 1 en 4 zijn uitgevallen. Willem ziet er nog erg moe uit vind ik, lijkt wel een wandelend lijk.
Anouk zet nu de thee op tafel, het is dus thee tijd
K: "raar eigenlijk dat heel veel mensen onze stem in hun huiskamer horen"
Ze gaan elk couplet even na en zingen de teksten. Karin kent ze allemaal nog uit haar hoofd.
Ze gaan naar buiten om met het hout te gaan slepen, de dagen worden kouder dus lijkt me een goed plan. Ze overleggen om de houtjes op te stapelen langs de muur van het huis, dan krijg je dus allemaal die gezellige stapeltjes zoals je in Oostenrijk zovaak ziet . (sorry hoort niet in de topic maar het is mijn tweede land, ik vindt het zo prachtig)
------------------
12.34 Anouk zegt dat ze straks even lekker de 7 dwergen gaan na doen....ze zal wel doelen op het wegwerken van het hout in de tuin. Ze hebben het nu over de commercial presentation reclames met Mike. Karin zegt laatste een interview gezien te hebben met diegene die de stemmen inspreekt. Het schijnt dat die gozer in Engeland woont, perfect Nederlands kan maar expres dat Engelse accent er doorheen gooit. Anouk vindt dat maar gek. Bart zegt het mooi te vinden, dat je met je stem werkelijk iedereen kan irriteren. Vervolgens beginnen ze flarden van het BB lied te zingen met rare accenten.
Karin merkt op (tegen wie weet ik neit) dat als je begint met "aan mijn allerliefste moeder" dat dat wel raar staat, alsof je nog meer moeders hebt.
Dwars door het zaag geluid heen zingen ze nu met zijn allen massaal en verschrikkelijk vals het BB lied. Karin vraagt of iedereen er klaar voor is. Iedereen loopt nu naar buiten, ze gaan de zakken met hout wegwerken. Ze overleggen alleen nog even waar ze het het beste laten kunnen ivm de ruimte in de tuin voor voetballen en zo. Ze stapelen het (als je tegen de buitendeur kijkt) helemaal links tegen het huis op. Ruud pakt de blokken, Anouk geeft ze door en Karin pakt de blokken aan en stapelt ze op met Mauwries
Anouk roept de anderen om ook te komen.
Nu zijn ze met z'n allen buiten, vormen een rijtje en geven alles zo door onder een vrolijk ge hij ho hij ho
Ze zingen het lied van de dwergen uit sneeuwwitje. "He HO, he HO, bij ons gaat alles zo". Het zijn wel grote boomstammen zeg, jeetje moeten ze nog bij gaan hakken ook
R: "bijna klaar jongens en dan de volgende"
Ik dacht even een nieuwe bewoner te zien en dacht wie is dat..Maar het is Karin ze draagt haar haar los
------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 November 1999).]
Ze gaan nu over op voetballen. Willem en Anouk trappen een balletje. Ruud komt nu ook meedoen en Willem laat nu gaan, loopt naar binnen
13.06 Ruud is toch weer aan het voetballen geslapgen, ditmaal weer met Willem. Bart zat aan tafel wat te tekenen en schrijven weer maar is net opgestaan, hij en Mauwries pakken weer wat knutselspulletjes zo lijkt het. Anouk heeft net weer een sigaretje gepakt en komt al rokend weer de tuin in wandelen.
"Is het nou zo warm of ligt dat aan mij" zegt Ruud. "Het is lekker" zegt Willem. "even kijken hoor" zegt Anouk..."jee tis 22 graden" zegt ze vervolgens.
13.12 Willem en Ruud dus voetballend in de tuin emt Anouk als toeschouwer. De overige 3 hangen op de gele banken en zijn bezig met....(moelijk te zien) het lijkt me iets van stofjes voor het knutselen.
Toevallig dat de 3 buiten in het wit gekleed zijn en de andere 3 in donkere kleding.
Karin staat nu in de keuken wat te doen, alleen door de camerakeuze kan ik dat alleen van hele grote afstand zien. Anouk is inmiddels binnen op de bank gaan liggen en leest iets.
13.16 Bart is weer aan tafel bezig en Mauwries zit er ook, is met iets aan het knutselen ook. Karin is even bij anouk, omdat op de bank waar zij op ligt Bart en Mauwries daarstraks wat stofjes hadden neergelegd. Ze pakt wat ze nodig heeft en vervoegd zich nu bij de 2 aan de knutseltafel.
13.19 iedereen lijkt nu wat te doen gevonden te hebben, R & W voetballen, B & K & M knutselen (helaas zie ik slechts nu en dan een beeld hiervan en kan ik ze niet horen praten, de anderen zijn namelijk stil) en Anouk ligt op de bank te lezen.
Anouk zit op de bank en leest een brief of gedicht??
Maurice was op zoek naar een stuk hout, en die heeft hij inmiddels gevonden.
Hij gaat figuurzagen. Er is alleen geluid van buiten, van binnen is er geen geluid.
Er kwam zojuist weer een vliegtuigje over. Ruud en willem keken gefasineerd toe.
GW
Er wordt weer geschreeuwd buiten de hekken van het huis. Anouk schreeuwt terug. het zonnetje schijnt lekker zeg in Almere, beter als hier
Sommigen kippen zitten op het hek van de groentetuin, het zijn toeschouwers voor het balspel van Willem en Ruud alleen geven ze geen commentaar alleen een TOK!
Binky volgens mij leest Anouk een boek.
Ik ben het wel wat eens met Digger in zijn onderstaande opmerking, live is toch altijd nog beter denk ik.
13.37 Willem en Ruud hebben drie houtblokken neergezet en voetballen daarover heen. R: "lekker voetballen in het zonnetje godverdiekie he"
De mensen blijven buiten de hekken roepen en schreeuwen. W + R vangen soms wat geluiden op en moeten er zelf om lachen.
------------------
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |