Ambassadequote:Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef G-Mart het volgende:
Okay, en stel nou dat je in het buitenland woont. Even voor m'n eigen informatie (ik woon in Londen, maar m'n paspoort is gelukkig geldig t/m 2012), maar moet je dan terug naar Nederland voor een nieuw paspoort? Of kun je hem dan bijv. bij de NL ambassade ophalen?
Dat zou een beetje lullig zijn, als je paspoort verlopen is.quote:maar moet je dan terug naar Nederland voor een nieuw paspoort?
maar minder dan een retourtje Nederlandquote:Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zou een beetje lullig zijn, als je paspoort verlopen is.
Nou ja, zoals Renzoku al zei: gewoon via de ambassade inderdaad, al zal dat vanzelfsprekend wel wat duurder zijn dan normaal...
Ik heb wel een brief gekregen en gelijkt in de kast gezet en niet meer naar omgekeken. En tot vandaag niet meer aan gedacht... Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?quote:Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef Meddo het volgende:
krijg je geen bericht van de gemeente als ie verlopen is
Nee, ze sturen als zoveel briefen dat deze er niet meer bij kan.quote:Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef Meddo het volgende:
krijg je geen bericht van de gemeente als ie verlopen is
Geen boete. Mijne was ook verlopen sinds mei en heb 1,5 week geleden mn nieuwe opgehaald.quote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef 37 het volgende:
[..]
Ik heb wel een brief gekregen en gelijkt in de kast gezet en niet meer naar omgekeken. En tot vandaag niet meer aan gedacht... Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?![]()
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen gelijk naar de gemeente.
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 7 september 2008 20:55 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Geen boete. Mijne was ook verlopen sinds mei en heb 1,5 week geleden mn nieuwe opgehaald.
(waar ik overiges vanaf wil)
Ik heb een paspoort dat afgegeven is in Singapore en dat was niet veel duurder (of helemaal niet duurder) dan een paspoort in Nederland.quote:Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zou een beetje lullig zijn, als je paspoort verlopen is.
Nou ja, zoals Renzoku al zei: gewoon via de ambassade inderdaad, al zal dat vanzelfsprekend wel wat duurder zijn dan normaal...
Het is toch helemaal niet verplicht om een paspoort te hebben? Waarom zou je dan een boete krijgen?quote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef 37 het volgende:
Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?![]()
Paspoort is niet verplicht maar dan moet je wel een ID kaart hebben natuurlijk.quote:Op maandag 8 september 2008 08:45 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet verplicht om een paspoort te hebben? Waarom zou je dan een boete krijgen?
Waarom? Om aan de identificatieplicht te voldoen is een rijbewijs voldoende. Moet je dan tóch een ID-kaart hebben?quote:Op maandag 8 september 2008 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Paspoort is niet verplicht maar dan moet je wel een ID kaart hebben natuurlijk.
Als jij officiële documenten op wilt halen of bij een nieuwe werkgever begint willen ze toch echt een paspoort of identiteitskaart.quote:Op maandag 8 september 2008 08:50 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom? Om aan de identificatieplicht te voldoen is een rijbewijs voldoende. Moet je dan tóch een ID-kaart hebben?
Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat je daarom één van de twee moet hebben. Je kunt er immers ook voor kiezen om bovenstaande niet te doen. Ik zeg overigens niet dat ik zeker weet dat je ze allebei niet hoeft te hebben, maar ik kan er op geen enkele website (Overheid.nl, Postbus51.nl, diverse gemeentesites) iets over vinden.quote:Op maandag 8 september 2008 08:55 schreef swollywood het volgende:
Als jij officiële documenten op wilt halen of bij een nieuwe werkgever begint willen ze toch echt een paspoort of identiteitskaart.
*Kuch*quote:Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat je daarom één van de twee moet hebben. Je kunt er immers ook voor kiezen om bovenstaande niet te doen. Ik zeg overigens niet dat ik zeker weet dat je ze allebei niet hoeft te hebben, maar ik kan er op geen enkele website (Overheid.nl, Postbus51.nl, diverse gemeentesites) iets over vinden.
Dat je een identificatiebewijs moet kunnen tonen aan een agent als dat nodig is voor zijn werk betekent niet dat je te allen tijde een identificatiebewijs moet bezitten. Als je heel de dag binnen blijft en niet in aanraking komt met de politie/gemeente, kunnen ze je niet straffen.quote:
Stel dat je nou wel een boete zou krijgen, zou je dan geen paspoort aanvragen?quote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef 37 het volgende:
[..]
Ik heb wel een brief gekregen en gelijkt in de kast gezet en niet meer naar omgekeken. En tot vandaag niet meer aan gedacht... Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?![]()
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen gelijk naar de gemeente.
Oh, ik dacht eigenlijk dat je wel op een paar tientjes extra kon rekenen (voor zover ik er informatie over kon vinden bij enkele Nederlandse ambassades tenminstequote:Op maandag 8 september 2008 07:05 schreef Libris het volgende:
[..]
Ik heb een paspoort dat afgegeven is in Singapore en dat was niet veel duurder (of helemaal niet duurder) dan een paspoort in Nederland.
Klopt, het is (uiteraard) niet verplicht.quote:Als je aan de indentificatie plicht kan voldoen dmv een rijbewijs ben je volgensmij niet verplicht om een paspoort of id kaart te hebben. Dat zijn geldige reis documenten, geen verplichting naar mijn idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |