abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61455953
Ik ben de afgelopen zomer niet op vakantie geweest. Ik ben er net achter gekomen dat mijn paspoort al 3 maanden is verlopen, nu kan ik hem wel vernieuwen, maar kan ik een boete verwachten oid?
pi_61456058
Nee, gewoon een nieuwe aanvragen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61456353
Okay, en stel nou dat je in het buitenland woont. Even voor m'n eigen informatie (ik woon in Londen, maar m'n paspoort is gelukkig geldig t/m 2012), maar moet je dan terug naar Nederland voor een nieuw paspoort? Of kun je hem dan bijv. bij de NL ambassade ophalen?
pi_61456446
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:15 schreef G-Mart het volgende:
Okay, en stel nou dat je in het buitenland woont. Even voor m'n eigen informatie (ik woon in Londen, maar m'n paspoort is gelukkig geldig t/m 2012), maar moet je dan terug naar Nederland voor een nieuw paspoort? Of kun je hem dan bijv. bij de NL ambassade ophalen?
Ambassade
pi_61456617
quote:
maar moet je dan terug naar Nederland voor een nieuw paspoort?
Dat zou een beetje lullig zijn, als je paspoort verlopen is.

Nou ja, zoals Renzoku al zei: gewoon via de ambassade inderdaad, al zal dat vanzelfsprekend wel wat duurder zijn dan normaal...
pi_61456659
krijg je geen bericht van de gemeente als ie verlopen is
You dream it, I live it.
pi_61456666
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:

[..]

Nou ja, zoals Renzoku al zei: gewoon via de ambassade inderdaad, al zal dat vanzelfsprekend wel wat duurder zijn dan normaal...
maar minder dan een retourtje Nederland
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_61457391
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef Meddo het volgende:
Ik heb wel een brief gekregen en gelijkt in de kast gezet en niet meer naar omgekeken. En tot vandaag niet meer aan gedacht... Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen gelijk naar de gemeente.
pi_61457461
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:23 schreef Meddo het volgende:
Nee, ze sturen als zoveel briefen dat deze er niet meer bij kan.
pi_61457921
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef 37 het volgende:

[..]

Ik heb wel een brief gekregen en gelijkt in de kast gezet en niet meer naar omgekeken. En tot vandaag niet meer aan gedacht... Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?
Geen boete. Mijne was ook verlopen sinds mei en heb 1,5 week geleden mn nieuwe opgehaald.
(waar ik overiges vanaf wil)
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61460460
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:55 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Geen boete. Mijne was ook verlopen sinds mei en heb 1,5 week geleden mn nieuwe opgehaald.
(waar ik overiges vanaf wil)
Bedankt voor je reactie Nu weet ik het in ieder geval zeker
  maandag 8 september 2008 @ 07:05:19 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_61466430
quote:
Op zondag 7 september 2008 20:22 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik heb een paspoort dat afgegeven is in Singapore en dat was niet veel duurder (of helemaal niet duurder) dan een paspoort in Nederland.
  maandag 8 september 2008 @ 08:45:44 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61467034
quote:

Maar weten jullie het heel zeker dat er geen boete klaarstaat?
Het is toch helemaal niet verplicht om een paspoort te hebben? Waarom zou je dan een boete krijgen?
pi_61467051
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:45 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Het is toch helemaal niet verplicht om een paspoort te hebben? Waarom zou je dan een boete krijgen?
Paspoort is niet verplicht maar dan moet je wel een ID kaart hebben natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 8 september 2008 @ 08:50:34 #15
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61467080
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:47 schreef DroogDok het volgende:

Paspoort is niet verplicht maar dan moet je wel een ID kaart hebben natuurlijk.
Waarom? Om aan de identificatieplicht te voldoen is een rijbewijs voldoende. Moet je dan tóch een ID-kaart hebben?
pi_61467144
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:50 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Waarom? Om aan de identificatieplicht te voldoen is een rijbewijs voldoende. Moet je dan tóch een ID-kaart hebben?
Als jij officiële documenten op wilt halen of bij een nieuwe werkgever begint willen ze toch echt een paspoort of identiteitskaart.
  maandag 8 september 2008 @ 09:03:39 #17
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61467238
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:55 schreef swollywood het volgende:

Als jij officiële documenten op wilt halen of bij een nieuwe werkgever begint willen ze toch echt een paspoort of identiteitskaart.
Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat je daarom één van de twee moet hebben. Je kunt er immers ook voor kiezen om bovenstaande niet te doen. Ik zeg overigens niet dat ik zeker weet dat je ze allebei niet hoeft te hebben, maar ik kan er op geen enkele website (Overheid.nl, Postbus51.nl, diverse gemeentesites) iets over vinden.
pi_61467290
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Dat zal best, maar dat wil niet zeggen dat je daarom één van de twee moet hebben. Je kunt er immers ook voor kiezen om bovenstaande niet te doen. Ik zeg overigens niet dat ik zeker weet dat je ze allebei niet hoeft te hebben, maar ik kan er op geen enkele website (Overheid.nl, Postbus51.nl, diverse gemeentesites) iets over vinden.
*Kuch*
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 8 september 2008 @ 10:02:47 #19
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_61468159
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:07 schreef Berkery het volgende:

[..]

*Kuch*
Dat je een identificatiebewijs moet kunnen tonen aan een agent als dat nodig is voor zijn werk betekent niet dat je te allen tijde een identificatiebewijs moet bezitten. Als je heel de dag binnen blijft en niet in aanraking komt met de politie/gemeente, kunnen ze je niet straffen.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 8 september 2008 @ 11:17:12 #20
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61469454
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:07 schreef Berkery het volgende:

*Kuch*
Pagina 8 van de PDF: "rijbewijs"
  maandag 8 september 2008 @ 11:27:48 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_61469673
quote:

[..]

Stel dat je nou wel een boete zou krijgen, zou je dan geen paspoort aanvragen?
pi_61472762
Precies hetzelfde gehad, een 3 maanden verlopen paspoort. Geen idee of de gemeente me een brief heeft gestuurd, zou best kunnen dat ik die ben vergeten.
Ik ben gewoon naar het stadsdeelkantoor gegaan en een nieuwe aangevraagd. Geen boete, alleen de standaard aanvraagkosten. Mijn oude, verlopen paspoort werd bij het aanvragen wel direct ingenomen.

Nu proberen om de volgende keer wel op tijd te zijn met verlengen .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_61473125
Mijn paspoort ook verlopen dik een half jaar
Geen boete gekregen.

Als je aan de indentificatie plicht kan voldoen dmv een rijbewijs ben je volgensmij niet verplicht om een paspoort of id kaart te hebben. Dat zijn geldige reis documenten, geen verplichting naar mijn idee.
pi_61474658
quote:
Op maandag 8 september 2008 07:05 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik heb een paspoort dat afgegeven is in Singapore en dat was niet veel duurder (of helemaal niet duurder) dan een paspoort in Nederland.
Oh, ik dacht eigenlijk dat je wel op een paar tientjes extra kon rekenen (voor zover ik er informatie over kon vinden bij enkele Nederlandse ambassades tenminste )... Valt blijkbaar wel mee dan.
quote:
Als je aan de indentificatie plicht kan voldoen dmv een rijbewijs ben je volgensmij niet verplicht om een paspoort of id kaart te hebben. Dat zijn geldige reis documenten, geen verplichting naar mijn idee.
Klopt, het is (uiteraard) niet verplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')