abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 19:27:11 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61454964
Ik ben bezig met wat voedselfotografie om mijn portfolio mee uit te breiden.
Het is best lastig, en ik moet ook nog es alles zelf bereiden (en opeten )

Hier een paar probeersels, van een beetje standaard tot een moderne twist (poging iig)

1 Victoriabaars taartje met Saffraan

2 Griekse gehaktballetjes met Naan en salade

3 Black Tiger garnalen in knoflook / basilicum olie met Balsamico siroop

[ Bericht 10% gewijzigd door Puckzzz op 07-09-2008 19:57:36 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61455681
Ha puckzzz

Even mijn ideetjes hierover

De eerste lijkt een beetje te zweven door het ontbreken van een ietsiepietse schaduw

Bij de tweede moet ik zelf gaan raden of het een koud of warm gerecht is , geen idee hoe je dat beter kan doen hoor .
Misschien een iets warmere (?) achtergrond erbij? Bv een tafellaken of wat kaarslicht in de verte of ....?
Nu is het wel heel clean, eten is bv voor mij gezelligheid , dat zie ik hier niet, wel mooi maar zo kaal zo

de derde is erg mooi maar ook hier mis ik iets dat ik denk van mmmmmmmmmm ik krijg trek...

Moeilijk uit te leggen dit
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_61455714
ziet er smakelijk uit

Wat ik van dit soort fotografie weet is dat ze het voedsel soms zo prepareren dat het er voor de foto smakelijker uitziet maar in het echt niet meer eetbaar is ivm chemische goedjes e.d. die eroverheen gaan voor de kleur.
  zondag 7 september 2008 @ 20:00:21 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61455862
Zo ff erbij gezet wat het is

@ Beathoven: klopt meestal wordt een hamburger met buitenbeits lekker bruin gemaakt en drijven de cornflakes op de verpakking in houtlijm en geen melk

Maar dit is allemaal wel eetbaar, ik heb het naderhand ook opgegeten

@Ymke: ik heb juist mijn best gedaan om de achtergrond zo wit mogelijk te houden, ik begrijp je punt bij foto 1, maar bij foto 3 vind ik dit juist weer goed erbij passen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_61456027
Bij 3 past het ook erg goed , maar meer in de zin dat het een mooie plaat is , voor mij niet in de zin van dat ik er trek door krijg

Maar misschien is dat ook niet je bedoeling.? Als je bv voedsel als kunstobject wil laten zien dan is het prima

Probeer anders ook eens om de sfeer rondom eten erbij te nemen, gezelligheid , of intimiteit.

Of zo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 7 september 2008 @ 20:15:22 #6
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61456344
Food is een vak apart.

Wat goed ging.
De styling komt al een heel end in de goeie richting, het voedsel ziet er inderdaad uit als voedsel en dat kun je zelfs van commercieel toegepaste foodfotografie niet altijd zeggen. Mooi neergezet dus en de eerste food-horde kun je daarmee ook als genomen beschouwen .

Waar nog punten te pakken zijn
De verlichting is te 'behoudend', te voorzichtig, te diffuus. Dat kost je je vormtekening en structuurweergave en ook de sfeer in je opname. Je hebt dan min of meer een soort pasfoto van je onderwerp gemaakt, maar omdat voedsel geen IDplicht kent is het zaak om iets meer te willen.
Bij produktfotografie in het algemeen wordt al wat harder verlicht dan bij portret, bij food is het echt de bedoeling om op het scherp van de snede te verlichten, en dat kost best wel een paar opnamen om het geintje in de vingers te krijgen.
tipje: bekijk zoveel mogelijk foodfotografie en wanneer je bij een foto ineens trek an een happie krijgt is het zaak eens grondig te analyseren hoe die foto precies is verlicht. Probeer zoiets uiteindeiljk eens na te verlichten.
Gebruik voor de verlichting net te snel een softbox, die zet je pas als laatste bij om het verlichtingscontrast te sturen, vorm en structuur worden het fraaist met een redelijk normale reflector, eventueel met een honeycomb erop zodat het licht nog wat meer richting krijgt.

Voor een vroege foodpoging zijn je resultaten trouwens wel
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 7 september 2008 @ 20:16:44 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61456395
Daar ben ik nog mee bezig hoe ik dat ga doen Die komen nog

Hier en vooral bij de laatste was het inderdaad de bedoeling om een strakke maar smakelijke foto te maken. Beetje moderner.
  zondag 7 september 2008 @ 20:20:24 #8
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61456516
Ben ik de enige die die zwarte tijgergarnalen een beetje bleekjes vindt?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_61456518
@ouwesok

Kijk en daarom geef ik nooit meer commentaar , ik weet het toch niet zoals jij onder woorden te brengen
pi_61456581
Erg netjes .
Enige wat mij opvalt is dat met name 1, maar de andere twee ook, wat oversaturated zijn.
  zondag 7 september 2008 @ 20:24:58 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61456707
Even serieus:
Ik vind alle drie de platen een beetje te nouvelle cuisine ik hou nou eenmaal van een vol bord maar fotografisch valt er maar weinig op af te dingen. Sok heeft het eigenlijk wel mooi verteld, alhoewel ik Ymkes eerste reactie in 'gewone mensentaal' het meest bgrijpelijk vond. Mijn voorkeur is plaat #2. Krijg er trek van!

Heb je daar nog wat van over?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 7 september 2008 @ 22:10:00 #12
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_61460571
Erg netjes Puckzzz.
Wat voor reflectie zie ik eigenlijk in de onderste druppel op foto 3
  dinsdag 9 september 2008 @ 07:32:28 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61490599
Gisteren lekker Hollandse pot gegeten. Dat vraagt natuurlijk om een andere benadering als je dat gaat fotograferen. Omdat het ook mijn avondeten was heb ik niet veel tijd gehad om over de aankleding na te denken. Ik heb geprobeerd er wat meer een 'lekker vol bord' van te maken., maar ook wel weer wat opgeleukt qua opmaak.

Verse Runderworst met Rode kool biet en Ui.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puckzzz op 09-09-2008 13:03:42 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 08:36:45 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61491212
Die rode kool lijkt verdacht veel op een bietje
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 9 september 2008 @ 08:52:14 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61491422
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 07:32 schreef Puckzzz het volgende:
Verse Runderworst met Rode kool en Ui.
[ afbeelding ]
Even snel:
Styling (het ziet er wederom uit als voedsel en dat is vaak al lastig genoeg)
Context (lekker donker oudhollands sfeertje met bijpassend bord)
Verlichting is, door die context geholpen al een stuk beter dan die hemelse diffuse belichting uit de eerste serie waardoor de opname wat meer 'crisp' krijgt (let daarbij vooral op de structuur van de worst die al bijna vlekken op de binnenkant van mijn monitor achterlaat)
Nu nog eens proberen om die verlichting er wat lager in en door te laten spelen, ga je foodfotografie analyseren dan leer je al snel dat je goeie maatjes moet worden met het instituut strijklicht.
Nog even zo doorgaan en binnenkort hebben de eerste fok!kertjes last van de speekselklieren
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2008 @ 09:13:42 #16
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61491788
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nog even zo doorgaan en binnenkort hebben de eerste fok!kertjes last van de speekselklieren
Binnenkort is nu al
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:01:50 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61496608
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 08:36 schreef Erasmo het volgende:
Die rode kool lijkt verdacht veel op een bietje
is het ook

het was vroeg zullen we maar zeggen
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:20:09 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61497062
En THNX Sok
pi_61537307
Ik vind het nette fotos
Krijg er ook gewoon honger van

bij die eerste foto heb je wortel gebruikt denk ik?
Maakt verder ff niet uit wat het is natuurlijk. maar ik zou dat liever rood (puntpaprika oid) hebben gezien omdat het nu een beetje de zelfde kleur heeft van het vistaartje.

en bij de laatste foto van hollands eten.. vind ik de vijzel op de achtergrond net niet bij de hollandse pot passen.

maar ik doe het je niet na... ws niet met kookkunsten en zeker de fotos niet
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_61542629
Vijzel is toch best hollands? voordat we blenders hadden iig
ik weet het eigenlijk niet
pi_61542643
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:27 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben bezig met wat voedselfotografie om mijn portfolio mee uit te breiden.

2 Griekse gehaktballetjes met Naan en salade

Waar zijn de gehaktballen?
*****Kraak........
  FOK!fotograaf donderdag 11 september 2008 @ 07:54:01 #22
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_61542876
quote:
Op donderdag 11 september 2008 07:13 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Waar zijn de gehaktballen?
Gehaktballetjes, onder de kaas in het bakje
pi_61548811
whehehe nee niet twee griekse gehaktballetjes nee
  maandag 15 september 2008 @ 07:12:22 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_61637239
We doen er gewoon nog eentje

een rolletje van spinazie, witlof, parmesaanse kaas, ham en asperge. gedecoreerd met een koekje van parmesaanse en oude kaas.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 15 september 2008 @ 09:30:27 #25
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_61638580
quote:
Op maandag 15 september 2008 07:12 schreef Puckzzz het volgende:
We doen er gewoon nog eentje

een rolletje van spinazie, witlof, parmesaanse kaas, ham en asperge. gedecoreerd met een koekje van parmesaanse en oude kaas.
[ afbeelding ]
We hebben kleur
We hebben sfeer
We hebben structuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')