abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_222597

De bewonersnominatie, door de bewoners zelf, heeft zijn zin verloren. Nu Willem zijn nominaties heeft bepaald door het trekken van lootjes (uit een hoge hoed) en dat ook aan de andere bewoners heeft verteld, is het aan te nemen dat deze aantrekkelijke nominatie methode bij de volgende nominatie, door de andere bewoners zal worden nagevolgd.

De eerst zo onvermijdelijke spanning bij de bewoners vervalt als je voor het oog van de kamera, door het trekken van lootjes je nominatiekeuze bepaalt. Er is niemand van de rest van de bewoners die je vervolgens kan kwalijk nemen dat hij/zij op die mannier eventueel tot de weg te stemmen genomineerde behoort. Dat was vandaag in ieder geval duidelijk te merken.

Het is dus gewoon een loterij geworden. VOO heeft Willem toegestaan om zijn nominaties op deze mannier te verrichten en dat is dus kennelijk niet als verboden in de spelregels opgenomen.

Als inderdaad de rest van de bewoners een vergelijkbare loterij gaat hanteren, kan VOO net zo goed een groot rad in de huiskamer neerzetten met in vaken verdeeld de gezichten van de bewoners er op. Waarna er twee maal gedraaid moet worden om de genomineerde te bepalen.

Jullie kennen die radspelletjes wel. Het rad staat recht op en op de rand zitten van die grote spijlen waar een pijl op blijft stil staan als het rad is uitgedraaid.

De vraag die blijft; heeft Willem vandaag met die lootjes niet vals gespeelt, maar dat veranderd mijn verhaal niet.

-

pi_222598
Pinok,
het past wel erg bij Willem om dit spelletje 'uit te vinden', bij zijn voortdurende strategie van zich gedeisd houden en af en toe iets roepen tussen andere stemmen door of fluisteren. Ik denk dat sommige van de andere bewoners iets teveel rancune meebrengen (of in het huis hebben opgebouwd) om hun nominatie-doelwit er zo makkelijk vanaf te laten komen: zie de spanningen van de laatste dagen. En zeker als VOO Sabine er weer in plaatst - herinner je maar haar felle uitspraak: "ik heb er recht op, te weten wie mij genomineerd heeft !"

Toch is vandaag iets van de 'sjeu' van het nomineren weggehaald, ook door de onderlinge gesprekken van de bewoners. Een punt verlies voor VOO.

pi_222599
Het nomineren zoals dat nu gebeurt is eigenlijk ook best leuk om te zien. De bewoners weten best waarom ze mensen wel of niet nomineren, maar durven het niet te zeggen. Tot nu toe hebben ze ook steeds lekker makkelijke bliksemafleiders gehad. Vanaf de volgende keer moeten de bboriginals gaan snijden in eigen vlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')