abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2008 @ 22:47:20 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61437940

Ike ontstond op 29 augustus bij de Afrikaanse kust. Op 1 september kreeg hij ook daadwerkelijk zijn huidige naam toen de depressie opgewaardeerd werd tot tropische storm. Op 3 september vormde zich een oog en voldeed de storm al aan de voorwaarden om zichzelf een orkaan te mogen noemen. Vervolgens groeide Ike in slechts zes uur tijd uit tot een orkaan van de vierde categorie met windsnelheden van 215 kilometer per uur. Op 4 september was Ike op z'n sterkst met windsnelheden van 230 kilometer per uur en daarmee was de orkaan de zwaarste van dit Atlantische orkaanseizoen tot nu toe. Vanaf dat moment is Ike wat verzwakt, maar op 6 september werd de orkaan opnieuw geclassificeerd als één van de vierde categorie.

Ike heeft als een orkaan van de vierde categorie huisgehouden op de Turks- en Caicoseilanden en de Bahama's. Momenteel is de orkaan gearriveerd bij Cuba als categorie 3.

5 day forecast

Verwachte route volgens verschillende weermodellen

Satellietbeelden van Ike

'Live' satellietbeelden Golf van Mexico

[ Bericht 35% gewijzigd door ItaloDancer op 08-09-2008 08:02:21 ]
pi_61438279
Mooie OP, maar ik vind voorlopig de New Orleans referentie nog niet zo gepast, eigenlijk. Veel enger is het allemaal voor Cuba. Alle energie in een Cat4 systeem wordt even over dat hele eiland uitgesmeerd, niemand die de rest nog kan helpen. En het noorden ligt nog in puin dankzij Gustav... McCarthy en andere communisten haters zou trots zijn op Ike.

Opvallend is dat de forecast models (behalve dan weer de britten) nu wel behoorlijk eensgezind zijn over de koers.
pi_61438288
Ike komt Tina alsnog halen !!
pi_61438547
TVP
............................
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:23:46 #5
89730 Drugshond
pi_61438850
TT + OP aangepast.
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:47:28 #7
89730 Drugshond
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:48:54 #8
89730 Drugshond
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:49:39 #9
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_61439173
Zomaar ineens n Cat. 4 geworden weer
pi_61439188
New Orleans vind ik te ver weg, er is nog maar één ding redelijk zeker en dat is dat de Cubanen zwaar de lul zijn categorie 4 vol eroverheen.
pi_61439207
wtf echt, de laatste dagen ben ik echt te vaak spuit 11, maar dan altijd omdat ik te langzaam post, niet omdat ik niet alles lees
  zaterdag 6 september 2008 @ 23:51:46 #12
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_61439210
Ben je niet blij mee
pi_61442739
Iets beter vooruitzicht voor New Orleans.

Hurricane Ike

Northerly shear and some slight dry air entrainment enabled Ike to weaken just a touch on Saturday morning. Maximum sustained winds near the center this morning were lowered to 110 mph, however it has reintensified in a big way. Maximum sustained winds are back up to 135 mph; a dangerous Category 4 hurricane.

As of 2 a.m. ET, Ike was located over Turks Islands, or about 115 miles east of Great Inagua Island.

Hurricane Ike is currently moving west at 15 mph. Ike is plowing over the Turks and Caicos Islands and Great Inagua Island with powerful winds and waves and eventually all of the southeastern Bahamas overnight and Sunday morning.

Residents and tourists should have already taken the necessary precautions to protect life and property and prepare for the arrival of what will likely be a life-threatening Category 4 hurricane.

Hurricane warnings are posted for the central and southeastern Bahamas and the Turks and Caicos, as well as eastern Cuba, while a hurricane watch is posted for central Cuba. A tropical storm warning is in place for the the northern coast of the Dominican Republic and Haiti.

After passing through the Bahamas, the next landmasses in front of Ike will be Cuba and possibly the Florida Keys.

Some of the latest model track guidance points to a potential path that would take Ike across Cuba, on a east to west track. Although this is not a good outcome for Cuba, it would be a positive outcome for south Florida and the Florida Keys. The center of Ike would stay south of Florida and the interaction with Cuba would allow Ike to weaken significantly.

Still, there is another possibility that Ike will scrape the northern Cuba coast and move through the Florida Straits; keeping most of its strength.

Residents and tourists alike should pay close attention to the progress and forecast track of Ike. This is a very dangerous and potentially deadly hurricane and bears close watching.

After its passage near Cuba and the Florida Straits, Ike is then forecast to turn into the central or eastern Gulf of Mexico. Interests along the Gulf Coast should pay close attention to Ike's projected path.
pi_61442798
Cuba waarschuwt tegen Ike

De Cubaanse autoriteiten hebben zaterdag de bevolking opgeroepen maatregelen te treffen om te voorkomen dat mensenlevens verloren gaan door de orkaan Ike. De wervelstorm wordt zeer krachtig en gevaarlijk genoemd en bedreigt het hele eiland waar meer dan twaalf miljoen mensen wonen.

Ike geldt als orkaan in de vierde categorie, de op een na zwaarste. De orkaan heeft windsnelheden van 215 kilometer per uur volgens het National Hurricane Center in Miami.

In Haïti is er op sommige plaatsen paniek uitgebroken uit vrees voor Ike. Het land is nog niet hersteld van de tropische storm Hanna. Vooral in de stad Gonaïves vielen door overstromingen honderden doden. Het centrum van ondergelopen Gonaïves wordt zo veel als mogelijk geëvacueerd, meldde de plaatselijke politie.

bron

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2008 09:09:58 ]
pi_61443166
tvp
pi_61443713
Mijn broer is op vakantie in Orlando, Florida.
Het was wel even schrikken toen we van de orkaan Ike hoorden!!

Maar gelukkig gaat hij niet op Orlando, Florida af.
Ik denk wel dat er veel windstoten gaan komen in Florida niet?
pi_61443854
Zijn er eigenlijk geen webcams/livevideo-links vanuit Cuba?
  zondag 7 september 2008 @ 12:13:17 #19
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_61444959
Weer ééntje om te volgen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_61445078
Het is tot nu toe een flink orkaan seizoen, zo snel als die dingen elkaar opvolgen.

Ik hoop voor de inwoners van cuba dat het een beetje gaat meevallen.
pi_61445113
quote:
Op zondag 7 september 2008 11:10 schreef blondie22 het volgende:
Zijn er eigenlijk geen webcams/livevideo-links vanuit Cuba?
Ik heb wel een link naar het Cubaanse nationale station maar die loopt niet echt soepeltjes en iig nu niks over de orkaan dus ja webcams en CNN enzo
pi_61445148
Is het niet zo dat ze weer al die olieplatforms moeten evacueren ? Hoor daar eigenlijk niets over nu.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
pi_61445739
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:25 schreef Flyduck het volgende:
Is het niet zo dat ze weer al die olieplatforms moeten evacueren ? Hoor daar eigenlijk niets over nu.
Daar zal men denk ik pas dinsdag over beginnen als ik zo naar de kaartjes kijk.
pi_61446396
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:25 schreef Flyduck het volgende:
het liefst zo laat mogelijk he, dus nog een paar dagen.
pi_61446906
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Ike komt Tina alsnog halen !!
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')