quote:
Ik heb nog nooit zo'n rotzooi als glasvezelbehang meegemaakt.
Ik heb een huis gekocht waar deze zooi op de muren zat. Ik wilde alles gaan spachtelen en daarom moest alles eraf. Dat is gewoon niet te doen. Na 10 dagen hard werken (schuren, scheuren, weken enz enz) waren de muren net op 't punt gekomen om deze te kunnen stucken en daaroverheen kon ik eindelijk de spachtelprut aanbrengen.
Glasvezel is leuk als jeje huis wilt verkopen omdat je muren er dan strak uitzien maar voor de rest mijdt die zooi.
Tip voor de mensen die een huis kopen waar die meuk op de muren zit, het heeft een reden waarom men voor dit behang heeft gekozen. De muren eronder zullen waarschijnlijk een drama zijn en om dat weer goed te krijgen gaat aardig in de papieren lopen neem dat mee in de onderhandeling.
quote:
Je kunt ook met een stoommachine aan de gang gaan. Het probleem is dat je stoommachine uiteraard moeilijk door de verf dringt om de lijm op te lossen. Wondermiddeltjes bestaan jammer genoeg niet... Je zal dus met je stoommachine veel geduld moeten hebben, ofwel het papier van de muur trekken en achteraf de losgekomen kalklaag moeten herstellen.
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang.
quote:
Glasweefselbehang is nauwelijks te verwijderen zonder hele brokken muur mee te trekken. Als het op sommige plaatsen los zit, is dat idd erg lelijk met schilderen.
quote:
Glasweefsel behang is wel te verwijderen, maar idd behoorlijk veel werk. Je zult er in moeten krassen en daarna met de stomer overheen, ontzettend veel geduld moeten hebben, (en misschien een paar kalmeringstabletjes )
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Volgens mij geven deze stukken wel aan dat glasvlies zeker een probleem is, als ik het laat zitten gaat het later problemen voor mij opleveren..
[ Bericht 8% gewijzigd door el-mer1 op 07-09-2008 12:07:11 ]