abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:53:34 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61435082
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Klopt helemaal. Toen ik het gekleurde behang hier van de muren trok kwam de halve muur mee. Konden we eerst de muur opnieuw gaan aansmeren voor normaal behangen mogelijk was.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61444399
Bedankt voor de zinnige reacties.
Zoals mensen aangeven is glasvlies behang echt een groot probleem.
Toevallig wonen erg goede vrienden van me in het appartement ernaast, de muren zijn verder goed in orde. De huidige bewoners hebben eigenlijk zonder een speciale reden gekozen voor glasvliesbehang, dit had dus helemaal niets te maken met de staat van de muren.
De huidige bewoners gaan er komende week uit, ze zijn nu druk bezig met de verhuizing.

Het probleem is heel simpel. Het hele huis is voorzien van glasvliesbehang en het zit er overal enorm slecht op, dit is gewoonweg een feit en niet omdat ik heel kieskeurig ben. Doordat het er zo slecht op zit is oververven geen optie en overbehangen is niet mogelijk.
Als ik het zelf ga verwijderen sloop ik gegarandeerd alle gipsmuren, het pure beton blijft natuurlijk heel.. daarnaast is het een enorme klus. Ik denk dat je rustig 4 á 5 dagen bezig bent om het glasvliesbehang eraf te krijgen, daarnaast mag je ook 1 á 2 dagen vrijroosteren voor het herstellen van de diverse muren.
Dit lijkt mij dus geen reeele optie.

Wat mijn huurcooperatie erover zegt (Vestia in Zoetermeer) weet ik nog niet, ik ga morgen het probleem aankaarten. Alle info die ik op de site kan vinden geeft hier helaas niets over aan.
Ik ben nu bewust eerst op internet aan het kijken wat mijn rechten zijn en wat ik kan verwachten morgen.

Ik heb zelf ook nog geen huurcontract getekent en het concept is onderweg naar ons.
pi_61444743
quote:
Ik heb nog nooit zo'n rotzooi als glasvezelbehang meegemaakt.
Ik heb een huis gekocht waar deze zooi op de muren zat. Ik wilde alles gaan spachtelen en daarom moest alles eraf. Dat is gewoon niet te doen. Na 10 dagen hard werken (schuren, scheuren, weken enz enz) waren de muren net op 't punt gekomen om deze te kunnen stucken en daaroverheen kon ik eindelijk de spachtelprut aanbrengen.

Glasvezel is leuk als jeje huis wilt verkopen omdat je muren er dan strak uitzien maar voor de rest mijdt die zooi.

Tip voor de mensen die een huis kopen waar die meuk op de muren zit, het heeft een reden waarom men voor dit behang heeft gekozen. De muren eronder zullen waarschijnlijk een drama zijn en om dat weer goed te krijgen gaat aardig in de papieren lopen neem dat mee in de onderhandeling.
quote:
Je kunt ook met een stoommachine aan de gang gaan. Het probleem is dat je stoommachine uiteraard moeilijk door de verf dringt om de lijm op te lossen. Wondermiddeltjes bestaan jammer genoeg niet... Je zal dus met je stoommachine veel geduld moeten hebben, ofwel het papier van de muur trekken en achteraf de losgekomen kalklaag moeten herstellen.
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang.
quote:
Glasweefselbehang is nauwelijks te verwijderen zonder hele brokken muur mee te trekken. Als het op sommige plaatsen los zit, is dat idd erg lelijk met schilderen.
quote:
Glasweefsel behang is wel te verwijderen, maar idd behoorlijk veel werk. Je zult er in moeten krassen en daarna met de stomer overheen, ontzettend veel geduld moeten hebben, (en misschien een paar kalmeringstabletjes )
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Volgens mij geven deze stukken wel aan dat glasvlies zeker een probleem is, als ik het laat zitten gaat het later problemen voor mij opleveren..

[ Bericht 8% gewijzigd door el-mer1 op 07-09-2008 12:07:11 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 12:07:50 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61444874
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:34 schreef el-mer1 het volgende:
Ik neem toch aan dat er bepaalde richtlijnen zijn hoe je je huurwoning moet opleveren. Het is erg slecht aangebracht, het staat overal bol en open. Hierdoor is het niet overschilderbaar omdat een acceptabel resultaat niet haalbaar is op welke manier dan ook. Overhangbaar is het niet omdat het glasvliesbehang is en daarnaast overal bol staat.
De achterliggende MUUR zou een ex bewoner als 'behangbaar' moeten opleveren. Ergo, boorgaten en dergelijke die extreem groot zijn moeten eruit. Behang mag je gewoon laten zitten. De nieuwe huurder kan dat eraf halen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 12:11:12 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61444930
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:00 schreef el-mer1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Volgens mij geven deze stukken wel aan dat glasvlies zeker een probleem is, als ik het laat zitten gaat het later problemen voor mij opleveren..
Je haalt het glasvezel eraf. Mocht inderdaad je muur naar de klote zijn, bel je de verhuurder die de zooi kan stuccen.

Klaar.
pi_61451112
Ik ga morgen even bellen.
Ik weet nu in ieder geval wel dat glasvlies bij veel woningverenigingen niet eens mag ivm de gevolgen.
Ik weet nu ook dat mocht ik het er zelf af gaan moeten halen de verhuurder de wand moet herstellen.
Verder ligt het even aan de voorwaarden van Vestia zelf.

Ik heb veel gelezen op internet dat het behang overbehangbaar moet zijn of overschilderbaar mits deze er goed op zit.
quote:
Als de huurder een woning gaat huren, moet de verhuurder die onbeschadigd
en vrij van gebreken aanbieden. Als de verhuurder de woning niet goed heeft
opgeleverd, kan de verhuurder schriftelijk eisen dat het noodzakelijke
onderhoud alsnog wordt verricht. De verhuurder is verder verplicht de
schade te vergoeden die is ontstaan door een gebrek dat de verhuurder bij
het begin van de huurovereenkomst bekend was, dat hij had moeten kennen of
waarvan hij de huurder bij het begin van de huurperiode ten onrecht heeft
gemeld dat dit gebrek er niet was.

[ Bericht 44% gewijzigd door el-mer1 op 07-09-2008 19:59:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties