Hoezo vlucht, gewoon de nachttrein pakken. Dat scheelt je een nacht in een hotel en 2x een halve dag vliegveld. Vooral de vliegvelden van Moskou duren een eeuwigheid en liggen helemaal in de bush.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
Visum aanvragen, vlucht boeken. Geen probleem.
Klopt ga ik waarschijnlijk ook doen zag dat je goedkoop met de bus kon gaan naar beide stedenquote:Op woensdag 8 april 2015 20:03 schreef Thetallguy het volgende:
Zou ik eerder twee dagen in een andere Baltische hoofdstad pakken. Tallinn of Vilnius. Minder gedoe met reizen, kost je minder geld en is net zo leuk.
Ik ben met de bus van Riga naar Vilnius gegaan, vooraf geboekt (¤16 enkele reis). Duurt een uurtje of 4-5 dus weet niet of je het op 1 dag heen en weer wilt doen. Verder wel een leuke stadquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?
Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ikzelf vond Tallinn een stuk mooier om te zien dan Vilnius als ik eerlijk ben.
Ik ben er vorig jaar geweest, dus ook nog wel tegenwoordigquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.
Ach, eigenlijk zijn ze alle 3 gewoon heel tof en welke je ook kiest, fout kan je niet zittenquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Het station van Vilnius ligt ook niet in de oude stad. Pas als je de poort door bent ben je er echt. Tallinn heeft ook z'n pauper buurten, vooral in de buurt van het busstation (hier moest ik eens een keer een halve nacht doorbrengen omdat m'n vlucht veel vertraging had).
Voor mij is Vilnius echt m'n favoriet. Maar goed, ik ken de stad ook al lang, ik heb er nog een tijdje gestudeerd, vlak na de onafhankelijkheid.
Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?
Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.
Wel de moeite waard. Was er 4 dagen voor werk (dat was iets te veel van het goede).quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.
2 dagen is op zich genoeg om het centrum te zien, de markthallen te bezoeken, een ijshockey wedstrijd te zien en uit te gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:36 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil met vrienden een weekendje naar Riga, maar vind lastig in te schatten hoe groot het is en hoeveel dagen je er kan vermaken.Als we vrijdag vliegen hebben we effectief 2 dagen, dus dat is misschien wat weinig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |