abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 22:10:21 #151
73911 ultra_ivo
pi_151498764
quote:
99s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:23 schreef XL het volgende:

[..]

Visum aanvragen, vlucht boeken. Geen probleem.
Hoezo vlucht, gewoon de nachttrein pakken. Dat scheelt je een nacht in een hotel en 2x een halve dag vliegveld. Vooral de vliegvelden van Moskou duren een eeuwigheid en liggen helemaal in de bush.
pi_153501202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 20:03 schreef Thetallguy het volgende:
Zou ik eerder twee dagen in een andere Baltische hoofdstad pakken. Tallinn of Vilnius. Minder gedoe met reizen, kost je minder geld en is net zo leuk.
Klopt ga ik waarschijnlijk ook doen zag dat je goedkoop met de bus kon gaan naar beide steden :D.
pi_153513114
Riga _O_ _O_

Man Man man wat een fantastische stad. Vorig jaar geweest. Was mijn eerste vakantie in m'n eentje, masr ik zat in een geweldig hostel, de binnenstad was fantastisch (hoewel ik Tallinn mooier vond, maar scheelt niet veel) en het nachtleven (inclusief de vrouwen :+) was geweldig. Als gehele plaatje plaatje mijn favoriete Baltische hoofdstad.
pi_154170023
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?

Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
pi_154170134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?

Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
Ik ben met de bus van Riga naar Vilnius gegaan, vooraf geboekt (¤16 enkele reis). Duurt een uurtje of 4-5 dus weet niet of je het op 1 dag heen en weer wilt doen. Verder wel een leuke stad :) Tallinn ook overigens. Beiden wat minder massaal en druk dan Riga. Vilnius misschien iets rauwer, Tallinn heeft een mooie oude binnenstad.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154175141
Ikzelf vond Tallinn een stuk mooier om te zien dan Vilnius als ik eerlijk ben.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 18:17:01 #157
73911 ultra_ivo
pi_154176882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ikzelf vond Tallinn een stuk mooier om te zien dan Vilnius als ik eerlijk ben.
Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.
pi_154177576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.
Ik ben er vorig jaar geweest, dus ook nog wel tegenwoordig :P

Maar inderdaad, Vilnius was wel een heel stuk minder druk. Toch vond ik Tallinn puur qua stad mooier. Vilnius had ook wat stukjes waarvan ik dacht "dit is wel behoorlijk pauper" (met name rondom het station), dat heb ik in Tallinn eigenlijk nergens gehad.

Maar ach, alles bij elkaar opgeteld is Riga toch echt mijn favoriete Baltische hoofdstad, dus gewoon daar blijven :7
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 19:56:51 #159
73911 ultra_ivo
pi_154179555
Het station van Vilnius ligt ook niet in de oude stad. Pas als je de poort door bent ben je er echt. Tallinn heeft ook z'n pauper buurten, vooral in de buurt van het busstation (hier moest ik eens een keer een halve nacht doorbrengen omdat m'n vlucht veel vertraging had).
Voor mij is Vilnius echt m'n favoriet. Maar goed, ik ken de stad ook al lang, ik heb er nog een tijdje gestudeerd, vlak na de onafhankelijkheid.
pi_154184423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Het station van Vilnius ligt ook niet in de oude stad. Pas als je de poort door bent ben je er echt. Tallinn heeft ook z'n pauper buurten, vooral in de buurt van het busstation (hier moest ik eens een keer een halve nacht doorbrengen omdat m'n vlucht veel vertraging had).
Voor mij is Vilnius echt m'n favoriet. Maar goed, ik ken de stad ook al lang, ik heb er nog een tijdje gestudeerd, vlak na de onafhankelijkheid.
Ach, eigenlijk zijn ze alle 3 gewoon heel tof en welke je ook kiest, fout kan je niet zitten :D
pi_154193902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:

Volgende vraag :
Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.
pi_154195658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:34 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.
Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.
PWBF
pi_154195676
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.
Wel de moeite waard. Was er 4 dagen voor werk (dat was iets te veel van het goede).
pi_156567420
Ik wil met vrienden een weekendje naar Riga, maar vind lastig in te schatten hoe groot het is en hoeveel dagen je er kan vermaken.Als we vrijdag vliegen hebben we effectief 2 dagen, dus dat is misschien wat weinig?
pi_156567730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:36 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil met vrienden een weekendje naar Riga, maar vind lastig in te schatten hoe groot het is en hoeveel dagen je er kan vermaken.Als we vrijdag vliegen hebben we effectief 2 dagen, dus dat is misschien wat weinig?
2 dagen is op zich genoeg om het centrum te zien, de markthallen te bezoeken, een ijshockey wedstrijd te zien en uit te gaan.
PWBF
pi_156568677
Het centrum van Riga is eigenlijk zo klein dat je er in een uur of twee, drie volledig in alle richtingen doorheen gegaan kan zijn.

Maar dan mis je een hoop, er is zoveel te doen en te zien dat aandacht verdient. Opzich is twee volle dagen prima Zocalo, als je die een beetje goed indeelt.
pi_156781538
Begin september ben ik 3 dagen in Riga geweest, dat was echt heel erg leuk. Heerlijk kleine binnenstad, prima plekjes om te bieren en te eten, en ook nog genoeg te zien in de stad. Meer dan drie dagen is denk ik wat teveel van het goede.

Ik heb me er prima vermaakt!
pi_156783707
Ik zat er ooit 5 dagen, maar heb dan op 2 van die dagen uitstapjes gemaakt naar Sigulda en Jurmala (beiden grote aanraders! Ene is een strand- en vakantielocatie, andere is in een uitgestrekt natuurgebied met diverse avontuurlijke activiteiten die je er kunt ondernemen). Die avonden wel gewoon in Riga gestapt en de overige drie dagen (en nachten, het nachtleven is helemaal oke op elke willekeurige dag) compleet in Riga kunnen vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')