abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99673073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
Heb je ook wat gedaan met die lekkere chicks?
Nee, zou ook niet zo tof zijn voor m'n Zweedse vriendin ;)

Maar echt een leuke stad voor een weekendje weg, jong & oud.
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:00:16 #127
154052 RobertVH
I am your father
pi_99690494
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:50 schreef jumala het volgende:

[..]

Nee, zou ook niet zo tof zijn voor m'n Zweedse vriendin ;)

Maar echt een leuke stad voor een weekendje weg, jong & oud.
Bwoah! :9~ Besteld bij de IKEA? :@

Even wat anders... 2 maanden terug ook in Riga voor een lang weekend, opzich wel de moeite waard, heel bijzonder is het ook allemaal weer niet, maar de oude stad is wel gezellig. Het was wel stervens duur daar, en dan ook echt alles, verbaasde me toch wel een klein beetje. Dat het niet ouderwets oost-europees zou zijn wist ik al, maar dan nog. :o

Over 7 uur ben ik weer even in Riga voor 8 uur (overstap terug naar A'dam) :Y)
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:01:18 #128
51286 w00h00
Digital man!
pi_102657912
Even een kick, omdat we toch echt plannen hebben om met een stel vrienden daar een lang weekend te gaan stappen. :)

Tips zijn welkom!
pi_102930269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:00 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Bwoah! :9~ Besteld bij de IKEA? :@

Even wat anders... 2 maanden terug ook in Riga voor een lang weekend, opzich wel de moeite waard, heel bijzonder is het ook allemaal weer niet, maar de oude stad is wel gezellig. Het was wel stervens duur daar, en dan ook echt alles, verbaasde me toch wel een klein beetje. Dat het niet ouderwets oost-europees zou zijn wist ik al, maar dan nog. :o

Over 7 uur ben ik weer even in Riga voor 8 uur (overstap terug naar A'dam) :Y)
Duur? Wat vond je duur?
pi_102936589
Drankprijzen in discotheken waren minimaal even duur als in België of Nederland.
pi_108300824
Ik kon geen ander centraal Riga topic vinden, vandaar deze kick.

Had Riga eigenlijk al 3 jaar geleden op de planning staan. Afgelopen weekend dan toch eindelijk naar deze stad afgereisd. Had er de afgelopen jaren al erg veel goede verhalen over gehoord, met name op het gebied van uitgaan...

De stad zelf is niet heel speciaal, al is het wel een leuke ervaring om eens door de oude markthallen heen te lopen. Hier heb je het gevoel in de Sovjet-tijd beland te zijn. De architectuur hier is erg grauw en doet enorm Russisch aan. De plaatselijke bevolking lijkt ook niet in al te beste stemming te zijn.
Het hele gedeelte rondom deze markthallen is sowieso erg grauw en 'deprimerend'. Ik moet ook toegeven dat het weer een grote rol speelde, het sneeuwde lichtelijk en het was erg grijs buiten, waarschijnlijk zijn de indrukken hier 's zomers heel anders.

Daarentegen, is de oude binnenstad erg mooi om te zien. Veel kerkjes, barretjes en eetgelegenheden, mooie middeleeuwse sfeer. Het is een beetje een mix van Duitsland, Scandinavië en Rusland (niet gek natuurlijk met de historie!). Vorig jaar rond dezelfde tijd was ik in Tallinn, ik moet zeggen dat als je enkel voor binnenstad gaat dat Tallinn dan toch stukken mooier is.

Maar de rede dat ik in Riga was, het uitgaan... De prijzen vielen me wat tegen, over het algemeen niet veel goedkoper dan Nederland en in sommige tenten is de drank zelfs duurder!
Onze eerste avond zijn we na wat biertjes op de hotelkamer verder gaan drinken in de SkyLine Bar. het doet allemaal vrij decadent aan al vallen de prijzen hier reuze mee (zelfde als NL). Het uitzicht is erg mooi, ideale locatie om in de stemming te komen! Hierna zijn we naar club Push geweest, we waren er vrij vroeg en het was er dan ook totaal niet druk. Na het een minuut of 20 aangekeken te hebben zijn we per taxi naar de volgende club vertrokken.

La Rocca; wat een fantastische tent is dit! Vrij weinig toeristen hier maar het was er wel lekker druk. Enorm veel sletterige vrouwen hier maar ook zoveel prachtige vrouwen! Het beviel ons hier zo goed dat we de avond erop wéér naar La Rocca zijn geweest.

Verder helemaal niks mee gemaakt van mensen die ons 's avonds op straat lastig vielen of om geld bedelden. Ik ga deze zomer zeker nog eens terug voor een weekendje stappen!
  donderdag 23 februari 2012 @ 14:06:44 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_108301489
Vond juist de binnenstad van Tallinn erg tegenvallen, 13 in dozijn middeleeuws binnenstadje. Riga daarentegen: art nouveau waar je je vingers bij aflikt!
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:48:18 #133
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_111072857
Bump oud topic.

Ik lees werkelijk overal dat het een k u t stad is? Schijnt door de engelse te komen die de boel daar behoorlijk verzieken en dat de lokale bewoners daarom een hekel hebben gekregen aan toeristen.

Ik lees over corrupte bouncers, clubs, overal hoeren die je vervolgens rekening van xxx+ geven voor een drankje, enz.

Iemand die hier bekend mee is of heeft meegemaakt tijdens weekend stappen in Riga? Moet het internet niet al te serieus nemen maar lees het vrijwel op elke site dat ik tegenkom.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_111073254
Ik heb bijna zoiets meegemaakt, maar net op tijd op onze hoede geweest. Je hebt er inderdaad corrupte clubs en de Engelsen hebben daar inderdaad de boel wat verziekt, maar dat belet je nog niet om er een prima tijd te hebben. Clubs zoals essential en nautilus zijn dan weer erg leuk en veilig. Het is vooral in 1 straat ( die het park verbindt met het oude centrum) dat je best niet naar bars gaat.
Maar Riga is best een charmant stadje en je kunt er zeker een leuke citytrip hebben.
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:42:40 #135
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111073389
Is het daar nog een beetje veilig voor mensen met een kleurtje?
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:49:30 #136
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_111073472
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef AryaMehr het volgende:
Is het daar nog een beetje veilig voor mensen met een kleurtje?
kom net uit de spaanse zon en ga dit weekend naar Riga. Zal het je maandag kunnen zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef BramKVO het volgende:
Ik heb bijna zoiets meegemaakt, maar net op tijd op onze hoede geweest. Je hebt er inderdaad corrupte clubs en de Engelsen hebben daar inderdaad de boel wat verziekt, maar dat belet je nog niet om er een prima tijd te hebben. Clubs zoals essential en nautilus zijn dan weer erg leuk en veilig. Het is vooral in 1 straat ( die het park verbindt met het oude centrum) dat je best niet naar bars gaat.
Maar Riga is best een charmant stadje en je kunt er zeker een leuke citytrip hebben.
We willen naar LaRocca, Sky bar, Nautilus, Essential. Die staan opzich wel 'ok' aangeschreven.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:01:17 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_111074916
Zelf compleet geen last van gehad, maar goed, ik ga dan ook uit in tenten waar een engelsman in zijn leven nooit zal komen, dus ik maak me geen zorgen ;)
pi_111093278
Nautilus en essential zijn best leuk !
pi_111109874
Edit: laat maat
pi_111110254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 14:06 schreef Grumpey het volgende:
Vond juist de binnenstad van Tallinn erg tegenvallen, 13 in dozijn middeleeuws binnenstadje. Riga daarentegen: art nouveau waar je je vingers bij aflikt!
Fantastisch mooie stad idd. Parijs aan de Oostzee wordt de stad ook wel genoemd. Ik heb me daar echt geweldig vermaakt... Zelfs de kou van toen (januari 2009, -30 graden, brrr) kon de pret niet drukken.

Stadswandeling, museum van de Sovjetbezetting, de markt in de oude zappelin-hangars... Geweldig. En natuurlijk het typische Sovjet-monument van de overwinning op nazi-Duitsland. Je schijnt ookmin de tv-toren te kunnen voor een geweldig uitzicht.
pi_120672448
Kent iemand een leuk ho(s)tel in Riga, waar je ook een beetje contact hebt met andere gasten?
PWBF
pi_121468159
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 15:44 schreef Nielsch het volgende:
Kent iemand een leuk ho(s)tel in Riga, waar je ook een beetje contact hebt met andere gasten?
ik heb daar toen in de naughty squirrel gezeten. was erg gezelig, kroegtochten, leuke sfeer.
pi_121475267
We gaan toch maar voor een 4* hotel met stevig ontbijt. Hebben ook tickets voor een professionele ijshockeywedstrijd van Dinamo Riga! Zin in!
PWBF
pi_121645718
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:04 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Fantastisch mooie stad idd. Parijs aan de Oostzee wordt de stad ook wel genoemd. Ik heb me daar echt geweldig vermaakt... Zelfs de kou van toen (januari 2009, -30 graden, brrr) kon de pret niet drukken.

Stadswandeling, museum van de Sovjetbezetting, de markt in de oude zappelin-hangars... Geweldig. En natuurlijk het typische Sovjet-monument van de overwinning op nazi-Duitsland. Je schijnt ookmin de tv-toren te kunnen voor een geweldig uitzicht.
Tv toren gedaan. Bijzondere ervaring. Eerst moet je vanaf de brug 20 min lopen als je geen auto hebt en dan kom je bij een verlaten bedoeling. Toen wij er waren werden we persoonlijk door een oude vrouw naar boven gebracht en werd in woorden Duits een toelichting gegeven. Uitzicht is mooi maar de ervaring is 1000 maal leuker! Geen lange rijen of sms planningen zoals in Berlijn maar meer het gevoel van speciale gast.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_123445167
Ik vond Riga gaaf! Het historische centrum was erg mooi, niet al te groot en makkelijk in een halve dag te bekijken. Daarnaast ook nog naar de Centrale Markt ten zuiden van het station geweest (markthallen in oude 1ste WO zappelinghangars, echt het gevoel alsof je 30 jaar terug in de tijd gaat naar de Sovjetunie). Verder ook nog naar de Jugendstilwijk ten oosten van het historische centrum gegaan, ook erg mooi! Het park dat tussen deze twee gebieden ligt en de Orthodoxe Kerk die daarin staat zijn ook zeker een bezoek waard.

De Skyline Bar van het Radisson Blu op de 26ste verdieping is zeker een aanrader. Wij gingen zo rond half 5 naar boven en hebben het daar toen schemerig en donker zien worden. Wat ik echt heel gaaf vond was het bezoeken van een ijshockeywedstrijd van Dinamo Riga in de Arena Riga. Dit was echt zo gaaf (zeker aangezien Dinamo won van Bratislava). Black Magic Bar in Old Town is een bar in middeleeuwise sfeer en is ook leuk om te bezoeken; ze hebben daar van alles met het ingrediënt Black Balsam (Letse sterke likeur).

Qua uitgaan zijn op vrijdag en zaterdag wat mij betreft Moon Safari, The Club en Nobody Writes to the Colonel absoluut aan te raden. Op zondag en maandag was het een stuk rustiger maar we hebben ons toen zeer goed vermaakt in Kiwi Bar en Funny Fox Bar. Geen clubs, maar leuke bars met vriendelijke (vrouwelijk) personeel. Die laatste bar is elke dag open tot 6 uur 's ochtends en tijdens onze laatste nacht hebben we daar wat Engelsen, Australiërs, Noren, Colombianen en Letten ontmoet waarmee we tot diep in de nacht tequila shots hebben gedaan.

Uitgaan qua prijzen was ook prima te doen, alleen niet zo goedkoop als in bijvoorbeeld Praag of Krakow. In de meeste kroegen betaal je ongeveer 2,50 voor een pint bier of een shot sterke drank. Op onze eerste avond kwamen we twee Nederlandse en Belgische Erasmusstudentes tegen en met hun ESN card was een rondje (3 pints, 1 wodka) ineens 6 euro, dus dat scheelde wel enorm.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 28-02-2013 09:55:34 ]
PWBF
pi_123445406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:48 schreef Stekelbees het volgende:
Bump oud topic.

Ik lees werkelijk overal dat het een k u t stad is? Schijnt door de engelse te komen die de boel daar behoorlijk verzieken en dat de lokale bewoners daarom een hekel hebben gekregen aan toeristen.

Ik lees over corrupte bouncers, clubs, overal hoeren die je vervolgens rekening van xxx+ geven voor een drankje, enz.

Iemand die hier bekend mee is of heeft meegemaakt tijdens weekend stappen in Riga? Moet het internet niet al te serieus nemen maar lees het vrijwel op elke site dat ik tegenkom.
Ik heb ze niet gezien. Nergens afgezet of vervelende bouncers gezien. Wat dat betreft vond ik de sfeer in Krakow bijvoorbeeld een stuk vervelender. Ze zullen er absoluut zijn maar als je naar de goed aangeschreven bars gaat heb je er geen last van. Daarnaast moet je gewoon common sense gebruiken; geld goed opbergen en geen balletje-balletje spelen enzo.

Ik ben één stag-do groep tegengekomen uit Ierland en hoewel ze erg dronken waren, waren ze niet vervelend en vond het vrouwelijke barpersoneel het nog wel leuk ook (of ze deden heel goed alsof, ook goed).

De enige mensen die ik verwijderd heb zien worden uit een bar was een groep dronken ijshockeyfans uit Slowakije. Ze waren in Riga om hun team aan te moedigen en nadat ze verloren hadden, hadden ze het op een zuipen gezet. Op een gegeven moment werden ze heel handtastelijk naar het vrouwelijke personeel en toen mochten ze oprotten. Terecht.

Op onze eerste avond wel geweigerd bij een club, maar dat kwam vooral omdat we een Belgisch meisje hadden ontmoet die extreem bezopen was en daarom mocht zij er niet in. Vond ik ook wel terecht.
PWBF
pi_141348605
Wat bleek Riga een pareltje zeg, had ik totaal niet verwacht! Heerlijke stad om in te vertoeven. Ben er 5 dagen geweest met enkele vrienden en zijn ook 2 volle dagen buiten Riga geweest, waarbij direct opvalt dat Letland als geheel überhaupt een heerlijk land is. Aanradertje hoor.
pi_151491342
Mochten er nog mensen op dit topic kijken.

Ik ben van plan om in de zomer 1 weekje naar Riga te gaan. Nou zou ik het ook wel leuk vinden om misschien 1 / 2 daagjes naar Rusland te gaan is dat mogelijk vanuit Riga of is dat onmogelijk ?
  woensdag 8 april 2015 @ 19:23:28 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151491565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 19:17 schreef Roene het volgende:
Mochten er nog mensen op dit topic kijken.

Ik ben van plan om in de zomer 1 weekje naar Riga te gaan. Nou zou ik het ook wel leuk vinden om misschien 1 / 2 daagjes naar Rusland te gaan is dat mogelijk vanuit Riga of is dat onmogelijk ?
Visum aanvragen, vlucht boeken. Geen probleem.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151493260
Zou ik eerder twee dagen in een andere Baltische hoofdstad pakken. Tallinn of Vilnius. Minder gedoe met reizen, kost je minder geld en is net zo leuk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')