abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66522982
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:30 schreef Susi het volgende:

[..]

En ?

Weet iemand hoever het van het vliegveld naar het centrum is ? Ik moet volgende week overstappen op Riga, en dan heb ik vier uur vrij. Is het dan haalbaar om wat in het centrum te eten of niet ?
30 min met de bus...
pi_66523140
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:30 schreef Susi het volgende:
Weet iemand hoever het van het vliegveld naar het centrum is ? Ik moet volgende week overstappen op Riga, en dan heb ik vier uur vrij. Is het dan haalbaar om wat in het centrum te eten of niet ?
Half uurtje ofzo met de bus. Wel even op de vertrektijden op de terugweg letten. En je hebt natuurlijk Letse Lat nodig om in de stad te kunnen eten en met de bus te kunnen gaan.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:07:28 #63
202348 Susi
Temple of Love
pi_66524018
Uiteraard. Bedankt !
pi_66542655
Even een tvp-tje. Ik ga in april met een stel vrienden waarschijnlijk naar Riga en na alle verhalen in dit topic lijkt me dat wel prima Met Ryanair lekker goedkoop vliegen vanaf Düsseldorf is natuurlijk erg prettig!
Wij gaan voornamelijk voor het stappen en de gezelligheid en in dit topic staan al een aantal goede tips. Verder klinkt AK-47 schieten wel heel gaaf En dat Sky-dingesen is ook top
pi_66545439
Dat schieten en andere activiteiten in hetzelfde rijtje zijn wel tyfus duur.
Uiteindelijk was ons weekend wel tof, waren met zn 12'en. We logeerden 2 nachten in Old town hostel wat echt dik prima beviel. Er was beneden een pub en we sliepen met zn allen op 1 kamer met goede bedden en een wc en een douche op de kamer en er waren kluisjes. Alles was prima te lopen alleen moet je echt van tevoren uitzoeken welke kroegen je niet moet zijn. Daarbij moet je altijd in gedachten houden dat je moet oppassen met de vrouwen. Als ze iets te proffesioneel dansen of zich op een andere manier verdacht gedragen (als in, een aantal vrouwen bij elkaar die te klef zijn en daarna naar elkaar staan te seinen ) dan gewoon geen aandacht aan schenken. Ondanks alle waarschuwingen vooraf zijn 2 van ons nog ergens anders in een kroeg beland waar ze voor enkele biertjes 140 euro moesten dokken en toen ze protesteerden kwamen een aantal zware jongens even melden dat ze een groot probleem hadden. O ja qua cultuur kun je nog het bezettingsmuseum bekijken en we zijn nog in een of andere kerk in de toren geweest voor het uitzicht. Verder vooral veel rondgelopen.

Al met al kan je er dus een prima weekend hebben, maar moet je even oppassen met malafide praktijken
Too much is never enough!
pi_66612938
Komende vrijdag vertrekken we met z'n 17en. Ik heb er zin in. Vrijdagmiddag gaan we schieten. Zo duur vind ik het niet, 42,- euro. Wij hebben ook in een hostel 2 slaapzalen afgehuurd. We zitten in Franks. Schijnt een leuk hostel te zijn.
Kan je nog ergens leuke Sovjet-dingen op de kop tikken? Mooi souvenir. Als we daar zijn gelijk even vragen welke kroegen we moeten mijden. Ik zie het wel weer gebeuren dat sommigen van ons ook in die oplichterstrucjes trappen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66615996
Wij zaten ook in Franks, erg releaxed hostel vonden wij.
Echte Sovjet souvenirs hebben wij niet gevonden (wel naar gekeken, niet echt naar gezocht) maar dat kan ook komen omdat ze eindelijk een paar jaar onafhankelijk zijn van die Sovjets

Over de 'te mijden kroegen': het is niet anders dan in Thailand of Brazilië. Je hebt zelf echt wel op tijd in de gaten of je goed zit of niet. Een normale Letse zal niet zomaar over je been gaan wrijven en je het duurste drankje van de kaart vragen, terwijl jij die kaart nog niet eens hebt gezien
Wil je een goedkope Oost-Europese meid scoren dan kan je beter naar het plattenland gaan, of naar Litouwen/Oekraïne ofzo
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_66622271
In een centrale straat zitten de Roxy en Lord Pub (waren in ieder geval de eerste die wij tegen kwamen). Die 2 sowieso vermijden
pi_66652428
Welke discotheken zijn nou echt aanraders. Ik had hier de Essential al doorgekregen, en je hebt ook nog de Voodoo ofzo?
pi_66680767
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:53 schreef The6thgate het volgende:
In een centrale straat zitten de Roxy en Lord Pub (waren in ieder geval de eerste die wij tegen kwamen). Die 2 sowieso vermijden
inderdaad, zoals je in een vorige post van mij kon lezen, werden we in de Lord Pub ook bijna zwaar in de zak gezet, maar gelukkig waren we op onze hoede en hadden we het op tijd door. Uiteindelijk wel nog elk 7 euro te veel betaald voor een pintje, maar dat was peanuts met wat we konden kwijt geweest zijn ...
Nochtans hadden we op voorhand op internet gekeken welke cafes we moesten vermijden, maar ze hadden Groks Cafe, die overal stond als de nummer één plaats om te mijden, nog maar net van naam naam gewijzigd in, jawel, Lord Pub ... Absoluut mijden dus net als de andere bars in dat centraal straatje (waaronder Roxy en Pink Panther)
Twee disco's die je moet doen zijn Essential en Nautilus. Qua bar kan ik de Belle Epoque aanraden, een gezellige studentenbar in een kelder.
pi_66682688
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:50 schreef BramKVO het volgende:

[..]
Qua bar kan ik de Belle Epoque aanraden, een gezellige studentenbar in een kelder.
Ja supermooi. Literpullen voor 2.25euro
pi_66877941
Zo, ben vanochtend terug gekomen uit Riga. Leuke stad, minder dan een Praag ofzo, maar wel lekker compact en met leuke discotheken. Het is echt een stap/mannen weekendje geworden, met vooral veel bier, stappen en af en toe nog wat tieten. Vrijdag in de La Rocca geweest, en zaterdag in de Essential. Allebei mooie tenten.
Het schieten was ook leuk om een keer gedaan te hebben. Helemaal geen uitleg, maar gelijk dat pistool/shotgun/AK47 in je handen gedrukt krijgen en los gaan.

Hostel was prima, alles was helemaal goed eigenlijk. Super weekendje gehad.
pi_66927326
Hoeveel kost een vliegticket nou ongeveer? Op de site van Ryaniar kan ik er eigenlijk niet veel over vinden. Wij zijn van plan om in mei met een groep vrienden die kant op te gaan.
pi_66927700
Wij hebben 55,- euro betaald. Maar dat was het gemiddelde over 18 personen. je kan maar 8 tickets tegelijk kopen per boeking, dus de eerste twee boekingen waren goedkoper, maar de laatste was duurder. Dat heb je wel vaker met airliners, hoe minder stoelen hoe duurder.

Ik geloof dat de eerste boeking 40 euro per persoon was ofzo. Geen geld.
pi_71845205
schopje!!

is Riga ook een leuke stad om samen met j vriendin heen te gaan??
ik zit te denken om in de week van 21 september te gaan voor een dag of 3 a 4
hoe is het prijsniveau daar qua uiteten en winkelen?
pi_71845847
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:27 schreef Eggos het volgende:
schopje!!

Jawel, alleen is er niet heel veel te zien en doen. Als je 4-5 dagen gaat, zou je het ook kunnen combineren met Tallinn. Ligt een viertal uurtjes met de bus verderop of met een paar dagen aan het strand (sauna, kuuroorden) van Jurmala, dat op nog geen half uur van Riga ligt.
pi_71847783
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:27 schreef Eggos het volgende:
schopje!!

Zou het idd combineren met een uitstapje ergens anders heen. Alleen Riga lijkt me niet zo leuk om als stelletje heen te gaan
pi_71853941
dank jullie wel voor de info! we zien er na jullie reactie maar vanaf, gaan nu even kijken voor een andere bestemming! iemand nog tips??
pi_71860826
Moet het goedkoop? Leuke steden om heen te gaan zijn Barcelona, Rome, Stockholm, Londen etc.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:59:53 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71926077
Ben er in April een ochtend en middag geweest (begin van reis door Scandinavië).

Vond het een leuke stad om een dagje doorheen te wandelen, toch een beetje terug in de (Sovjet)tijd.
Ik vond vooral de markt leuk (ze gaan daar heerlijk hygiënisch met het vlees om hehe). Je kunt er vanaf Bremen & Düsseldorf lekker goedkoop komen. Veel mooie gebouwen en die bar in dat hotel is wel leuk.

Had tijden daarvoor al eens gehoord dat je er goeie clubs hebt maar aangezien ik 's middags de bus heb gepakt naar Tallinn heb ik daar niks van mee kunnen krijgen.

Je merkt wel echt in de stad dat men grote sprongen voorwaarts aan het maken is qua welstand. Maar wat ik de laatste tijd begrijp uit het nieuws krimpt de boel nu weer gigantisch ineen.

In een uur of 4 ben je voor iets van 15 euro met de bus in Tallinn, leuk om te combineren. Litouwen ben ik niet geweest dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Gaan wel genoeg bussen richting Vilnius.

Wat foto's (helaas was het een grauwe dag)

oud:

nieuw:

Dit moet zomers een gezellig plekje zijn:

genoeg (afsplitsingen van) verschillende geloven naast elkaar

Wat van de weinige hoogbouw

parken genoeg

Russische orthodox

Uitzicht vanuit die skybar

[ Bericht 8% gewijzigd door PLAE@ op 16-08-2009 17:59:24 ]
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:20:20 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71926533
Wat een geknoei om een fatsoenlijk host te vinden voor een paar pics

Nog wat foto's stiekem met de tel gemaakt op die overdekte markt. Ze houden daar niet zo van camera's
Heerlijk ook dat vlees wat zo zonder papiertje of iets wordt gewogen. Daarna komt er weer een nieuw stuk vlees op de weegschaal etc. Heerlijk

Gigantische augurken voor onze doen.

[ Bericht 53% gewijzigd door PLAE@ op 16-08-2009 17:57:25 ]
pi_71953808
ik vertrek woensdag naar riga, daarna tallin en dan nog helsinki
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:40:41 #83
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_71956623
Leuk, heb ik ook gedaan zo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:22:31 #84
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71993948
Heb me enorm vermaakt in Riga deze zomer, veel meer dan ik had verwacht, een echte stad (meer dan bijv. Vilnius of Tallinn). Beste stad van de reis (en ik was ook nog in Helsinki geweest)!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:20:14 #85
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_73690328
Eind november ga ik een lang weekendje naar Riga; volgens mij aardig koud dan?

Is het handig om een huurauto te nemen of is OV goed? (ook laat in de nacht). Taxi een beetje betaalbaar?

Wat te doen? Ik dacht aan sightseeing, paintball, shoppin & clubbin' .. Iemand nog ervaring; wat is voordeliger om daar te kopen, waar kan je beste paintballen etc?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_73697776
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:20 schreef spooky1234 het volgende:
Eind november ga ik een lang weekendje naar Riga; volgens mij aardig koud dan?

Is het handig om een huurauto te nemen of is OV goed? (ook laat in de nacht). Taxi een beetje betaalbaar?

Wat te doen? Ik dacht aan sightseeing, paintball, shoppin & clubbin' .. Iemand nog ervaring; wat is voordeliger om daar te kopen, waar kan je beste paintballen etc?

Waar Slaap je?.. Ov in Letland vond ik goed te doen, ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen etc...
Drank natuurlijk erg goedkoop (vodka )
pi_73702414
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:30 schreef Mik31 het volgende:

Waar Slaap je?.. Ov in Letland vond ik goed te doen, ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen etc...
Drank natuurlijk erg goedkoop (vodka )
Dodo Hotel.. cheap, clean, redelijk centraal, prima reviews alleen wat gezeik over 'onveiligheid'.. zijn het allemaal pussies of is het echt zo grimmig eng?
Als ik een vliegreis doe, huur ik altijd een auto ter plekke.. tenzij verkeer te druk is en of parkeren te duur (zoals Barcelona, Londen, Parijs). Wat is beter voor Riga; auto huren, OV of taxi?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:16:12 #88
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73704601
OV is prima, maar als je nog naar de achterlanden van Letland wilt: geen idee wat beter is. Bedenk wel: letland heeft geen snelwegen.
pi_73719318
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 01:14 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Dodo Hotel.. cheap, clean, redelijk centraal, prima reviews alleen wat gezeik over 'onveiligheid'.. zijn het allemaal pussies of is het echt zo grimmig eng?
Als ik een vliegreis doe, huur ik altijd een auto ter plekke.. tenzij verkeer te druk is en of parkeren te duur (zoals Barcelona, Londen, Parijs). Wat is beter voor Riga; auto huren, OV of taxi?
Als je alleen naar Riga gaat, zou ik gewoon het OV gebruiken.. Riga is klein en OV goed geregeld.. Auto lijkt me overbodig..Weet niet waar je hotel is, maar Centrum van Riga (old town) is ook auto-vrij.
Riga is gewoon veilig hoor, Let er wel op dat sommige wijken natuurlijk wel wat grimmiger zijn.. Zoals Little Moscow.. Daar moet je je s'avonds/s'nachts niet vertonen...
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:09:29 #90
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73817166
TVP.

Ik wil met mijn lief een weekendje weg en Riga lijkt me tof! Eens even in verdiepen dus....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')