abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64437289
Dat verklaart dus dat we er niet zoveel gezien hebben, in het andere stuk van de Oude Stad, waar de meeste bezienswaardigheden zijn, hebben wij er een drietal gezien. Maar klopt het dat het vooral rip of bars zijn?
Ben je trouwens uitgeweest id Essential & Nautilus ? Vond ik wel twee vette clubs. En ook bijna rip of praktijken meegemaakt in dat straatje van de Roxy ?
Ik lees trouwens dat je Vilnius en Tallin ook gedaan hebt, ook aan te raden ?

Ik vond overigens wel dit over Riga :

About 2-3 Years ago Riga was still very famous for its beautiful and 'free' ladies. Riga became renowned for this type of life for visitors, however, the government appear to have sharpened things up and hence the 'night' bars are found to be somewhat empty and life cleaned up to a higher standard now.
  zondag 28 december 2008 @ 22:05:37 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64445199
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:25 schreef BramKVO het volgende:
Dat verklaart dus dat we er niet zoveel gezien hebben, in het andere stuk van de Oude Stad, waar de meeste bezienswaardigheden zijn, hebben wij er een drietal gezien. Maar klopt het dat het vooral rip of bars zijn?
Ben je trouwens uitgeweest id Essential & Nautilus ? Vond ik wel twee vette clubs. En ook bijna rip of praktijken meegemaakt in dat straatje van de Roxy ?
Ik lees trouwens dat je Vilnius en Tallin ook gedaan hebt, ook aan te raden ?

Ik vond overigens wel dit over Riga :

About 2-3 Years ago Riga was still very famous for its beautiful and 'free' ladies. Riga became renowned for this type of life for visitors, however, the government appear to have sharpened things up and hence the 'night' bars are found to be somewhat empty and life cleaned up to a higher standard now.
Ik ben die kroegen allemaal niet ingegaan. Ik kwam er niet om die reden
Ik was daar en ook in Tallinn en Vilnius met name om te werken. Riga is de enige stad waar ik een weekend ben gebleven en ken ik iets beter. Alledrie zijn het mooie steden en hoewel ze prima te vergelijken zijn hebben ze toch een redelijk eigen karakter. Uitgaan heb ik alleen in Riga een beetje gedaan, nooit iets vervelend meegemaakt. Het is zelfs indrukwekkend hoe veilig je je voelt op straat, zelfs in de buurt van die louche clubs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_64456557
Nice! Ik wil ook naar Riga, over getwijveld om nu te gaan, zo rond kerst en oud & nieuw, maar ik had het idee dat ik dan wegvroor. April / mei goede periode?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  maandag 29 december 2008 @ 09:37:19 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_64456592
quote:
Op maandag 29 december 2008 09:35 schreef WarPuppy het volgende:
Nice! Ik wil ook naar Riga, over getwijveld om nu te gaan, zo rond kerst en oud & nieuw, maar ik had het idee dat ik dan wegvroor. April / mei goede periode?
Iedereen daar zegt dat het de mooiste periode is om te gaan. Toen ik er in die periode was, was het prachtig weer en bloeide de stad echt!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_64461096
Toch had het ook wel iets om vorige week er te zijn hoor, de parken waren helemaal besneeuwd wat een mooi zicht opleverde !
  maandag 5 januari 2009 @ 12:55:01 #56
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_64682551
Ik vond het jammer dat het weer zo slecht was toen ik er was (eind november). Er hing echt een droevige rotsfeer en ik vond de sted niet levendig. Vandaar dat we na twee dagen maar de bus naar Vilnius hebben gepakt, waar ik het een stuk levendiger en vriendelijk vond.

Wellicht is eind november dus niet de beste tijd om naar Riga te gaan, het is dan erg rustig..
la taqta il-amal
pi_64693337
Ik ben in december geweest en vond het prima hoor toen Weinig toeristen idd, maar dat vind ik niet zo erg.
pi_64723162
Ik ben rond nieuwjaar 4 dagen naar Riga geweest, goed te doen qua temperatuur. Riga is een leuke stad, in 3 dagen kan je het prima bekijken. Wij zaten er vier en hadden gehoopt dat er nog wat musea open waren, maar het bevrijdingsmuseum was gewoon de hele week dicht .

Nieuwjaar was ook super, eerst op het vrijheidsplein waar precies om 24.00 de 4 jaargetijden uit de speakers kwamen en er een prachtige vuurwerkshow was van een kwartiertje. Daarna nog ff naar Essential geweest, entree was maar 15 euro, wel jammer dat 4 bier 30 euro was .

De dierentuin is ook wel leuk trouwens, in het bos en toen wij er waren behoorlijk verlaten. Het is allemaal niet nieuw meer maar dat is Artis toch ook niet, en doordat het in het bos ligt best leuk om rond te lopen. Het ligt ook aan een meer, die bevroren was en waar mannetjes op zaten te vissen .

Owja ik heb bijna geen Engelsen gezien en heb me verder totaal niet onveilig gevoeld, wellicht dat het in het weekend anders is want wij waren er van maandag tm vrijdag.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_65778082
Morgen vertrekken we Ben benieuwd
Too much is never enough!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:30:36 #60
202348 Susi
Temple of Love
pi_66519626
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:59 schreef The6thgate het volgende:
Morgen vertrekken we Ben benieuwd
En ?

Weet iemand hoever het van het vliegveld naar het centrum is ? Ik moet volgende week overstappen op Riga, en dan heb ik vier uur vrij. Is het dan haalbaar om wat in het centrum te eten of niet ?
pi_66522982
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:30 schreef Susi het volgende:

[..]

En ?

Weet iemand hoever het van het vliegveld naar het centrum is ? Ik moet volgende week overstappen op Riga, en dan heb ik vier uur vrij. Is het dan haalbaar om wat in het centrum te eten of niet ?
30 min met de bus...
pi_66523140
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:30 schreef Susi het volgende:
Half uurtje ofzo met de bus. Wel even op de vertrektijden op de terugweg letten. En je hebt natuurlijk Letse Lat nodig om in de stad te kunnen eten en met de bus te kunnen gaan.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:07:28 #63
202348 Susi
Temple of Love
pi_66524018
Uiteraard. Bedankt !
pi_66542655
Even een tvp-tje. Ik ga in april met een stel vrienden waarschijnlijk naar Riga en na alle verhalen in dit topic lijkt me dat wel prima Met Ryanair lekker goedkoop vliegen vanaf Düsseldorf is natuurlijk erg prettig!
Wij gaan voornamelijk voor het stappen en de gezelligheid en in dit topic staan al een aantal goede tips. Verder klinkt AK-47 schieten wel heel gaaf En dat Sky-dingesen is ook top
pi_66545439
Dat schieten en andere activiteiten in hetzelfde rijtje zijn wel tyfus duur.
Uiteindelijk was ons weekend wel tof, waren met zn 12'en. We logeerden 2 nachten in Old town hostel wat echt dik prima beviel. Er was beneden een pub en we sliepen met zn allen op 1 kamer met goede bedden en een wc en een douche op de kamer en er waren kluisjes. Alles was prima te lopen alleen moet je echt van tevoren uitzoeken welke kroegen je niet moet zijn. Daarbij moet je altijd in gedachten houden dat je moet oppassen met de vrouwen. Als ze iets te proffesioneel dansen of zich op een andere manier verdacht gedragen (als in, een aantal vrouwen bij elkaar die te klef zijn en daarna naar elkaar staan te seinen ) dan gewoon geen aandacht aan schenken. Ondanks alle waarschuwingen vooraf zijn 2 van ons nog ergens anders in een kroeg beland waar ze voor enkele biertjes 140 euro moesten dokken en toen ze protesteerden kwamen een aantal zware jongens even melden dat ze een groot probleem hadden. O ja qua cultuur kun je nog het bezettingsmuseum bekijken en we zijn nog in een of andere kerk in de toren geweest voor het uitzicht. Verder vooral veel rondgelopen.

Al met al kan je er dus een prima weekend hebben, maar moet je even oppassen met malafide praktijken
pi_66612938
Komende vrijdag vertrekken we met z'n 17en. Ik heb er zin in. Vrijdagmiddag gaan we schieten. Zo duur vind ik het niet, 42,- euro. Wij hebben ook in een hostel 2 slaapzalen afgehuurd. We zitten in Franks. Schijnt een leuk hostel te zijn.
Kan je nog ergens leuke Sovjet-dingen op de kop tikken? Mooi souvenir. Als we daar zijn gelijk even vragen welke kroegen we moeten mijden. Ik zie het wel weer gebeuren dat sommigen van ons ook in die oplichterstrucjes trappen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_66615996
Wij zaten ook in Franks, erg releaxed hostel vonden wij.
Echte Sovjet souvenirs hebben wij niet gevonden (wel naar gekeken, niet echt naar gezocht) maar dat kan ook komen omdat ze eindelijk een paar jaar onafhankelijk zijn van die Sovjets

Over de 'te mijden kroegen': het is niet anders dan in Thailand of Brazilië. Je hebt zelf echt wel op tijd in de gaten of je goed zit of niet. Een normale Letse zal niet zomaar over je been gaan wrijven en je het duurste drankje van de kaart vragen, terwijl jij die kaart nog niet eens hebt gezien
Wil je een goedkope Oost-Europese meid scoren dan kan je beter naar het plattenland gaan, of naar Litouwen/Oekraïne ofzo
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_66622271
In een centrale straat zitten de Roxy en Lord Pub (waren in ieder geval de eerste die wij tegen kwamen). Die 2 sowieso vermijden
pi_66652428
Welke discotheken zijn nou echt aanraders. Ik had hier de Essential al doorgekregen, en je hebt ook nog de Voodoo ofzo?
pi_66680767
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:53 schreef The6thgate het volgende:
In een centrale straat zitten de Roxy en Lord Pub (waren in ieder geval de eerste die wij tegen kwamen). Die 2 sowieso vermijden
inderdaad, zoals je in een vorige post van mij kon lezen, werden we in de Lord Pub ook bijna zwaar in de zak gezet, maar gelukkig waren we op onze hoede en hadden we het op tijd door. Uiteindelijk wel nog elk 7 euro te veel betaald voor een pintje, maar dat was peanuts met wat we konden kwijt geweest zijn ...
Nochtans hadden we op voorhand op internet gekeken welke cafes we moesten vermijden, maar ze hadden Groks Cafe, die overal stond als de nummer één plaats om te mijden, nog maar net van naam naam gewijzigd in, jawel, Lord Pub ... Absoluut mijden dus net als de andere bars in dat centraal straatje (waaronder Roxy en Pink Panther)
Twee disco's die je moet doen zijn Essential en Nautilus. Qua bar kan ik de Belle Epoque aanraden, een gezellige studentenbar in een kelder.
pi_66682688
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:50 schreef BramKVO het volgende:

[..]
Qua bar kan ik de Belle Epoque aanraden, een gezellige studentenbar in een kelder.
Ja supermooi. Literpullen voor 2.25euro
pi_66877941
Zo, ben vanochtend terug gekomen uit Riga. Leuke stad, minder dan een Praag ofzo, maar wel lekker compact en met leuke discotheken. Het is echt een stap/mannen weekendje geworden, met vooral veel bier, stappen en af en toe nog wat tieten. Vrijdag in de La Rocca geweest, en zaterdag in de Essential. Allebei mooie tenten.
Het schieten was ook leuk om een keer gedaan te hebben. Helemaal geen uitleg, maar gelijk dat pistool/shotgun/AK47 in je handen gedrukt krijgen en los gaan.

Hostel was prima, alles was helemaal goed eigenlijk. Super weekendje gehad.
pi_66927326
Hoeveel kost een vliegticket nou ongeveer? Op de site van Ryaniar kan ik er eigenlijk niet veel over vinden. Wij zijn van plan om in mei met een groep vrienden die kant op te gaan.
pi_66927700
Wij hebben 55,- euro betaald. Maar dat was het gemiddelde over 18 personen. je kan maar 8 tickets tegelijk kopen per boeking, dus de eerste twee boekingen waren goedkoper, maar de laatste was duurder. Dat heb je wel vaker met airliners, hoe minder stoelen hoe duurder.

Ik geloof dat de eerste boeking 40 euro per persoon was ofzo. Geen geld.
pi_71845205
schopje!!

is Riga ook een leuke stad om samen met j vriendin heen te gaan??
ik zit te denken om in de week van 21 september te gaan voor een dag of 3 a 4
hoe is het prijsniveau daar qua uiteten en winkelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')