Da's netjes zeg, qua prijs. Veel plezier!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef ruud.nl het volgende:
Wij vertrekken morgenvroeg met 5 man met Airbaltic, zondag terug.
We hebben pp ¤ 155,- betaald voor vlucht + 3 overnachtingen in hotel Kolonna in het oude centrum.
Ik ben benieuwd!
Klinkt goed, alleen wel jammer dat de Essential zo takkeduur isquote:Op donderdag 18 maart 2010 18:03 schreef BramKVO het volgende:
Essential moet je inderdaad zeker heen, je hebt er een vijftal zalen met elke zaal z'n eigen muziek. Wij zaten vooral in de 70s-80s-90s room, wel leuk, alle nummers worden er begeleid van de bijhorende clips op videoschermen.
Ook Nautilus Club is aan te raden.
En zeker eens naar de Belle Epoque bar gaan, goedkope studentenbar in een kelder.
Vanuit Bremen?quote:Op maandag 29 maart 2010 09:55 schreef Smijn. het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 7 tot 11 juli met mijn vriend naar Riga, maar heeft iemand nog tips? Ik zat er al aan te denken om een dagje Jurmala te doen, is dat goed te doen met de bus?
Het lijkt me sowieso een goed idee om, wanneer je er zo lang bent, een dagje (of twee) uit de stad weg te gaan. Wij hebben ons er prima vermaakt met diverse barretjes en een leuk hostel, maar de stad zelf heb je in twee dagen echt wel gezien. De bezienswaardigheden liggen op koprolafstand van elkaar en Little Moscow en die art nouveau-wijk zijn allemaal niet echt schokkend, vonden wijquote:Op maandag 29 maart 2010 09:55 schreef Smijn. het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van 7 tot 11 juli met mijn vriend naar Riga, maar heeft iemand nog tips? Ik zat er al aan te denken om een dagje Jurmala te doen, is dat goed te doen met de bus?
Ja, ik ben al een keertje eerder in Riga geweest, dus ik snap wat je bedoelt. Jurmala leek mij dus leuk, al was het toen ik er in november ofzo was heel triest en kaal, volgens mij is het er in de zomer heel mooi. Ik wilde ook een dagje musea doen en winkelen enzoquote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso een goed idee om, wanneer je er zo lang bent, een dagje (of twee) uit de stad weg te gaan. Wij hebben ons er prima vermaakt met diverse barretjes en een leuk hostel, maar de stad zelf heb je in twee dagen echt wel gezien. De bezienswaardigheden liggen op koprolafstand van elkaar en Little Moscow en die art nouveau-wijk zijn allemaal niet echt schokkend, vonden wij.
Volgens mij kun je er het makkelijkst komen met de trein.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Smijn. het volgende:
[..]
Ja, ik ben al een keertje eerder in Riga geweest, dus ik snap wat je bedoelt. Jurmala leek mij dus leuk, al was het toen ik er in november ofzo was heel triest en kaal, volgens mij is het er in de zomer heel mooi. Ik wilde ook een dagje musea doen en winkelen enzoMaar heeft iemand ervaring met vanaf riga naar Jurmala reizen?
Kijk,dat zijn nog eens interessante prijzen. Heb je dit maanden van tevoren moeten boeken via hetquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef ruud.nl het volgende:
Wij vertrekken morgenvroeg met 5 man met Airbaltic, zondag terug.
We hebben pp ¤ 155,- betaald voor vlucht + 3 overnachtingen in hotel Kolonna in het oude centrum.
Ik ben benieuwd!
Ik geloof dat we een week of drie ervoor hadden geboekt, bij Airbaltic kun je direct je vlucht+hotel boeken, we vlogen vanaf Düsseldorf toen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:53 schreef FP128 het volgende:
[..]
Kijk,dat zijn nog eens interessante prijzen. Heb je dit maanden van tevoren moeten boeken via het
web of heb je het op een andere manier gedaan?
Het openluchtmuseum aan de rand van de stad is echt verrassend leuk. Als je van de winter gat kan je er ook goedkope bontmutsen kopen.quote:Op maandag 6 september 2010 13:49 schreef w00h00 het volgende:
Wij willen met een stel vrienden deze winter naar Riga gaan.
Iemand nog tips?
Ik was vorige maand bij de TV-toren, maar hij werd op dat moment gerestaureerd. Misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar ik kon niet naar binnen.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef The_Eye het volgende:
Op het centraal station heb je ook een leuke loungebar. Deze vind je in een toren. Ook de televisietoren is een bezoekje waard. Je kunt voor een paar lat, onder begeleiding, naar boven waar je een uitzicht hebt over de stad en omgeving.
Oh, dat kan. Ik was er twee jaar geleden. Je gaat gewoon de hoofdingang binnen en daar zit een medewerker achter een desk te wachten op toeristen die naar boven willen.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:33 schreef Zenschaatser het volgende:
[..]
Ik was vorige maand bij de TV-toren, maar hij werd op dat moment gerestaureerd. Misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar ik kon niet naar binnen.
Nee, zou ook niet zo tof zijn voor m'n Zweedse vriendinquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:19 schreef Halcon het volgende:
Heb je ook wat gedaan met die lekkere chicks?
Bwoah!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:50 schreef jumala het volgende:
[..]
Nee, zou ook niet zo tof zijn voor m'n Zweedse vriendin![]()
Maar echt een leuke stad voor een weekendje weg, jong & oud.
Duur? Wat vond je duur?quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:00 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Bwoah!Besteld bij de IKEA?
![]()
Even wat anders... 2 maanden terug ook in Riga voor een lang weekend, opzich wel de moeite waard, heel bijzonder is het ook allemaal weer niet, maar de oude stad is wel gezellig. Het was wel stervens duur daar, en dan ook echt alles, verbaasde me toch wel een klein beetje. Dat het niet ouderwets oost-europees zou zijn wist ik al, maar dan nog.![]()
Over 7 uur ben ik weer even in Riga voor 8 uur (overstap terug naar A'dam)
kom net uit de spaanse zon en ga dit weekend naar Riga. Zal het je maandag kunnen zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:42 schreef AryaMehr het volgende:
Is het daar nog een beetje veilig voor mensen met een kleurtje?
We willen naar LaRocca, Sky bar, Nautilus, Essential. Die staan opzich wel 'ok' aangeschreven.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:28 schreef BramKVO het volgende:
Ik heb bijna zoiets meegemaakt, maar net op tijd op onze hoede geweest. Je hebt er inderdaad corrupte clubs en de Engelsen hebben daar inderdaad de boel wat verziekt, maar dat belet je nog niet om er een prima tijd te hebben. Clubs zoals essential en nautilus zijn dan weer erg leuk en veilig. Het is vooral in 1 straat ( die het park verbindt met het oude centrum) dat je best niet naar bars gaat.
Maar Riga is best een charmant stadje en je kunt er zeker een leuke citytrip hebben.
Fantastisch mooie stad idd. Parijs aan de Oostzee wordt de stad ook wel genoemd. Ik heb me daar echt geweldig vermaakt... Zelfs de kou van toen (januari 2009, -30 graden, brrr) kon de pret niet drukken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:06 schreef Grumpey het volgende:
Vond juist de binnenstad van Tallinn erg tegenvallen, 13 in dozijn middeleeuws binnenstadje. Riga daarentegen: art nouveau waar je je vingers bij aflikt!
ik heb daar toen in de naughty squirrel gezeten. was erg gezelig, kroegtochten, leuke sfeer.quote:Op zondag 23 december 2012 15:44 schreef Nielsch het volgende:
Kent iemand een leuk ho(s)tel in Riga, waar je ook een beetje contact hebt met andere gasten?
Tv toren gedaan. Bijzondere ervaring. Eerst moet je vanaf de brug 20 min lopen als je geen auto hebt en dan kom je bij een verlaten bedoeling. Toen wij er waren werden we persoonlijk door een oude vrouw naar boven gebracht en werd in woorden Duits een toelichting gegeven. Uitzicht is mooi maar de ervaring is 1000 maal leuker! Geen lange rijen of sms planningen zoals in Berlijn maar meer het gevoel van speciale gast.quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:04 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Fantastisch mooie stad idd. Parijs aan de Oostzee wordt de stad ook wel genoemd. Ik heb me daar echt geweldig vermaakt... Zelfs de kou van toen (januari 2009, -30 graden, brrr) kon de pret niet drukken.
Stadswandeling, museum van de Sovjetbezetting, de markt in de oude zappelin-hangars... Geweldig. En natuurlijk het typische Sovjet-monument van de overwinning op nazi-Duitsland. Je schijnt ookmin de tv-toren te kunnen voor een geweldig uitzicht.
Ik heb ze niet gezien. Nergens afgezet of vervelende bouncers gezien. Wat dat betreft vond ik de sfeer in Krakow bijvoorbeeld een stuk vervelender. Ze zullen er absoluut zijn maar als je naar de goed aangeschreven bars gaat heb je er geen last van. Daarnaast moet je gewoon common sense gebruiken; geld goed opbergen en geen balletje-balletje spelen enzo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 07:48 schreef Stekelbees het volgende:
Bump oud topic.
Ik lees werkelijk overal dat het een k u t stad is? Schijnt door de engelse te komen die de boel daar behoorlijk verzieken en dat de lokale bewoners daarom een hekel hebben gekregen aan toeristen.
Ik lees over corrupte bouncers, clubs, overal hoeren die je vervolgens rekening van xxx+ geven voor een drankje, enz.
Iemand die hier bekend mee is of heeft meegemaakt tijdens weekend stappen in Riga? Moet het internet niet al te serieus nemen maar lees het vrijwel op elke site dat ik tegenkom.
Visum aanvragen, vlucht boeken. Geen probleem.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:17 schreef Roene het volgende:
Mochten er nog mensen op dit topic kijken.
Ik ben van plan om in de zomer 1 weekje naar Riga te gaan. Nou zou ik het ook wel leuk vinden om misschien 1 / 2 daagjes naar Rusland te gaan is dat mogelijk vanuit Riga of is dat onmogelijk ?
Hoezo vlucht, gewoon de nachttrein pakken. Dat scheelt je een nacht in een hotel en 2x een halve dag vliegveld. Vooral de vliegvelden van Moskou duren een eeuwigheid en liggen helemaal in de bush.quote:Op woensdag 8 april 2015 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
Visum aanvragen, vlucht boeken. Geen probleem.
Klopt ga ik waarschijnlijk ook doen zag dat je goedkoop met de bus kon gaan naar beide stedenquote:Op woensdag 8 april 2015 20:03 schreef Thetallguy het volgende:
Zou ik eerder twee dagen in een andere Baltische hoofdstad pakken. Tallinn of Vilnius. Minder gedoe met reizen, kost je minder geld en is net zo leuk.
Ik ben met de bus van Riga naar Vilnius gegaan, vooraf geboekt (¤16 enkele reis). Duurt een uurtje of 4-5 dus weet niet of je het op 1 dag heen en weer wilt doen. Verder wel een leuke stadquote:Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?
Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ikzelf vond Tallinn een stuk mooier om te zien dan Vilnius als ik eerlijk ben.
Ik ben er vorig jaar geweest, dus ook nog wel tegenwoordigquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Tallinn is tegenwoordig een disneyland achtige toeristenkermis. Vilnius is nog een beetje authentiek gebleven.
Ach, eigenlijk zijn ze alle 3 gewoon heel tof en welke je ook kiest, fout kan je niet zittenquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Het station van Vilnius ligt ook niet in de oude stad. Pas als je de poort door bent ben je er echt. Tallinn heeft ook z'n pauper buurten, vooral in de buurt van het busstation (hier moest ik eens een keer een halve nacht doorbrengen omdat m'n vlucht veel vertraging had).
Voor mij is Vilnius echt m'n favoriet. Maar goed, ik ken de stad ook al lang, ik heb er nog een tijdje gestudeerd, vlak na de onafhankelijkheid.
Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:20 schreef Roene het volgende:
Mensen een vraagje. Ik ga volgende maand, een weekje naar Riga. Nu zit ik te twijfelen of ik een dagje naar Tallinn wil of Vilnius iemand ervaring met beide steden ?
Volgende vraag :
Ik zie dat bussen redelijk betaalbaar zijn. Naar beide steden kost een retourtje nog geen 40 euro. Kan iemand mij vertellen of het handig is om de bus vooraf te boeken (via internet) of gewoon daar bij het busstation?
Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ga gewoon een dagje naar Jurmala. Goed half uur met de trein.
Wel de moeite waard. Was er 4 dagen voor werk (dat was iets te veel van het goede).quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Das toch wel heel iets anders... Jurmala is voornamelijk strand en dus alleen aan te raden bij lekker weer of als je heel erg van strandwandeling houdt.
2 dagen is op zich genoeg om het centrum te zien, de markthallen te bezoeken, een ijshockey wedstrijd te zien en uit te gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:36 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil met vrienden een weekendje naar Riga, maar vind lastig in te schatten hoe groot het is en hoeveel dagen je er kan vermaken.Als we vrijdag vliegen hebben we effectief 2 dagen, dus dat is misschien wat weinig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |