Veranderingen kun je niet tegenhouden. Als klant van een bedrijf kun je niet voorkomen dat het bedrijf wordt overgenomen door iemand anders, net zoals je ook als werknemer niet kunt voorkomen dat je werkgever wordt overgenomen door een ander bedrijf.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef Misstique het volgende:
[..]
Hmm vreemd, dat kon wél op het moment dat ik het contract met ze aanging.
[..]
Ik wil het contract ook ontbinden per 1 oktober, maar ook dáár ondervind ik problemen met meneer Ziggo.
[..]
Nogmaals, leuk maar compleet irrelevant. Ik heb niet gevraagd om Ziggo. Ik heb niet gevraagd om nieuwe voorwaarden. Toch krijg ik ze.
[..]
Even voor jouw informatie: ik heb vandaag vanaf vanochtend 9 uur tot aan vanavond uurtje of 8 heel erg mn best gedaan om de fijne klantenservice van Ziggo me te laten uitleggen hóe ik vanaf 1 oktober het contract kan opzeggen. Echt behulpzaam waren ze niet, buiten het feit dat ik elke keer kwartieren lang in de wacht sta. Uiteindelijk heb ik in overleg met Ziggo een formulier op internet ingevuld en een brief erbij gevoegd, maar nog steeds konden ze me niet verzekeren dat ik per 1 oktober afgesloten ben. Dus ik heb enórm hard geprobeerd om de boel voor elkaar te krijgen..
[..]
Die ruimte was er dus niet, maar ik heb het nu op een andere manier geprobeerd. Ik wacht met spanning af op de reactie van Ziggo..
[..]
Daar sta je vrij in. Net zoals ik er vrij in sta om actie te ondernemen als mijn gevoel is dat ik besodemietert word.
Het is een enorm gechargeerd voorbeeld ja, maar wel treffend.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Appels, peren.
Als 1 persoon een dienst verlenen aan een werkgever is wel wat anders dan een bedrijf dat dezelfde dienst aan een paar 1.000 mensen levert.
Euhm... ik zou nu in december moeten gaan betalen voor maart hoor, dat is toch écht 3 maanden later.quote:Naast dat 3 maanden later betalen sowieso geen redelijke aanpassing is, zou ik ook niet accepteren van Ziggo.
Je betaalde toch al per kwartaal?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:45 schreef Misstique het volgende:
[..]
Het is een enorm gechargeerd voorbeeld ja, maar wel treffend..
[..]
Euhm... ik zou nu in december moeten gaan betalen voor maart hoor, dat is toch écht 3 maanden later..
Dat zeg ik niet. Een contract kan wel degelijk veranderen na wederzijds overleg, ik vind echter dat dat niet een eenzijdige actie mag zijn.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:43 schreef Houtworm het volgende:
Jij lijkt te verwachten dat een contract met een bedrijf voor altijd vast is en op geen enkele manier kan en mag veranderen. En dat is redelijk naief.
Ow ja? Ik heb nog geen behoorlijke oplossing van ze gekregen hoor. De laatste dame die ik sprak van de klantenservice zei letterlijk: op hoop van zege! Dat boezemt me niet echt vertrouwen in voor een correcte afhandeling van deze zaak.quote:Zoals al diverse malen gezegd, ik vind de verandering van Ziggo niet onredelijk, het is netjes dat ze je aanbieden om het contract op korte termijn te ontbinden. Het is dan wel een beetje raar dat dat niet zo makkelijk gaat als ze voordoen, maar ook dat is op te lossen.
Afwachten? Tot ik de rekening voor het laatste kwartaal op de mat krijg? Nee hoor, ik heb er iig voor gezorgd dat ik op alle fronten heb laten weten dat ik dat niet accepteer.quote:Zonde van je tijd dat je je daar al de hele dag mee bezig houd. Had gewoon opgezegd via brief en afgewacht wat er ging gebeuren ipv te eisen dat je zekerheid krijgt over de einddatum.
Je denkt toch niet dat een bedrijf in staat is om met al zijn klanten te gaan overleggen over de bedrijfsvoering?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:53 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Een contract kan wel degelijk veranderen na wederzijds overleg, ik vind echter dat dat niet een eenzijdige actie mag zijn.
[..]
Ow ja? Ik heb nog geen behoorlijke oplossing van ze gekregen hoor. De laatste dame die ik sprak van de klantenservice zei letterlijk: op hoop van zege! Dat boezemt me niet echt vertrouwen in voor een correcte afhandeling van deze zaak.
[..]
Afwachten? Tot ik de rekening voor het laatste kwartaal op de mat krijg? Nee hoor, ik heb er iig voor gezorgd dat ik op alle fronten heb laten weten dat ik dat niet accepteer.
Irritant, mensen die uit de context reageren.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:06 schreef Misstique het volgende:
Het is dus verstandig dat ze het beeld bevestigen van die slechte service?.
Een slechte service die ze alleen maar kunnen hebben omdat ze een monopoliepositie hebben..
Schitterend hoe iedereen op de bres springt voor die arme grote monopolist die ik zomaar aan de kant schuif, omdat ik het niet eens ben met een verandering in óns contract. Mooi ook hoe er allemaal irrelevante zaken worden bijgehaald. Wat boeit mij het nou of ik dan per maand kan opzeggen of wat voor andere schitterende randvoorwaarden Ziggo allemaal stelt? Het enige wat ik niet wil is dat het contract dat ik met Ziggo heb zomaar gewijzigd wordt zonder mijn toestemming. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:56 schreef Koewam het volgende:
Nou TS, je vindt dat Ziggo het contract eenzijdig negatief heeft veranderd. Ben je dan ook negatief over het feit dat je per maand kan opzeggen? Of ga je liever terug naar een jaarcontract? Hm? TS?
Evenveel betalen, daarover zeiken, maar je krijgt wel een jaarcontract. Je wordt met je neus in de boter geduwd maar je denkt dat het teer is. Beetje raar.
Misschien de volgende keer dan beter de algemene voorwaarden lezen, alvorens je met een bedrijf in zee gaat.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:53 schreef Misstique het volgende:
Dat zeg ik niet. Een contract kan wel degelijk veranderen na wederzijds overleg, ik vind echter dat dat niet een eenzijdige actie mag zijn.
Algemene Voorwaarden Ziggoquote:Artikel 19 - wijziging voorwaarden en diensten
1. Ziggo kan de Algemene Voorwaarden, de Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen wijzigen.
Ziggo maakt zulke wijzigingen minimaal vier weken voor de invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.
2. Als een wijziging objectief in het nadeel van de klant is, dan heeft de klant het recht om het abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk via de klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.
En ik durf je nu al te vertellen dat bij die aanbieder dezelfde Algemene Voorwaarden gelden. Zeker weten dat je met hun wel in zee wenst te gaan? Ze zouden zomaar het contract gaan wijzigen.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:06 schreef Misstique het volgende:
Ow en FYI Koewam; ik heb nu een andere aanbieder gevonden waar ik ook gewoon per maand kan opzeggen..
Jawel, je betaald éénmalig 5x en alle andere jaren 4x. Maar Ziggo verplicht zichzelf dus wel om al hun klanten nu structureel een kwartaal extra diensten te leveren.quote:Op donderdag 11 september 2008 14:06 schreef Oksel het volgende:
Ik geloof er geen fuck van dat ze je dit jaar 5 keer laten betalen, en volgend jaar 4 keer.. en de jaren daarop ook 4 keer. Er zal een moment komen dat het recht wordt getrokken namelijk.. als je het opzegt, heb je nog 3 maanden tegoed. En dan is het weer recht.
Het kan simpelweg niet zo zijn..
Denk je nou nog steeds dat Ziggo of een ander groot bedrijf eerst al zijn klanten toestemming gaat vragen om wat simpele dingen in een contract aan te passen?quote:Op donderdag 11 september 2008 14:06 schreef Misstique het volgende:
[..]
Schitterend hoe iedereen op de bres springt voor die arme grote monopolist die ik zomaar aan de kant schuif, omdat ik het niet eens ben met een verandering in óns contract. Mooi ook hoe er allemaal irrelevante zaken worden bijgehaald. Wat boeit mij het nou of ik dan per maand kan opzeggen of wat voor andere schitterende randvoorwaarden Ziggo allemaal stelt? Het enige wat ik niet wil is dat het contract dat ik met Ziggo heb zomaar gewijzigd wordt zonder mijn toestemming. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor..
Ow en FYI Koewam; ik heb nu een andere aanbieder gevonden waar ik ook gewoon per maand kan opzeggen..
Jammer dat dat per maand opzeggen meestal tegenvalt sukkelquote:Op donderdag 11 september 2008 14:06 schreef Misstique het volgende:
[..]
Schitterend hoe iedereen op de bres springt voor die arme grote monopolist die ik zomaar aan de kant schuif, omdat ik het niet eens ben met een verandering in óns contract. Mooi ook hoe er allemaal irrelevante zaken worden bijgehaald. Wat boeit mij het nou of ik dan per maand kan opzeggen of wat voor andere schitterende randvoorwaarden Ziggo allemaal stelt? Het enige wat ik niet wil is dat het contract dat ik met Ziggo heb zomaar gewijzigd wordt zonder mijn toestemming. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor..
Voor mij de reden om daat weg te gaan nadat Multikabel opging in Ziggo en ik een dergelijk verzoek kreeg.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Misstique het volgende:
Bij thuiskomst vandaag vond ik een brief van Ziggo op de mat, waarin ze bericht doen van een aantal 'toekomstige' wijzigingen. Voorheen betaalde men in de eerste maand van elk kwartaal de rekening, vanaf december 2008 gaan we de maand voorafgaand aan het kwartaal waarin ze hun dienst leveren al betalen.
Jij denkt dat die "gratis" telefoons bij telefoonabonnementen liefdadigheid van de provider zijn? Je krigjt niets voor niets en al helemaal geen mobieltjes van een slordige 400 euro... Dat zit dus gewoon in je abo.quote:Op zaterdag 6 september 2008 14:49 schreef dewanand het volgende:
hoorde eens dat kosten van mobiel bellen in werkelijkheid slechts 1 cent zijn, dus als je 15 cent pmin betaald dan maken zij lekker 1400 procent bruto winst op je gesprekken. allemaal oplichters en daarom bel ik bijna nooit mobiel.
dewanand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |