abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61402467
Wat een deceptie.

Na tig jaar ontwikkelen en zo veel publiciteit en mooie praatjes over de revolutionaire gameplay blijkt Spore gewoon een triest klotespel te zijn. Het voelt verdomme alsof ik The Sims 1 voor kinderen met polio aan het spelen ben!

Even voor de duidelijkheid: Spore is een game waarin je begint als ééncellige en langzaam de evolutionaire ladder beklimt tot je klaar bent om de ruimte te koloniseren.

In het begin, alszijnde een vet kekke ééncellige met snavel is het de bedoeling dat je rode balletjes hapt door er op te klikken. Op dit punt was dat nog wel vermakelijk en dacht ik dat de simpliciteit zo bedoeld was, leuk om kennis te maken met de omgeving en gewoon controls leren enzo. Na een tijdje rode balletjes happen werd mijn beestje spastisch en bleek dat hij een grotere hersenpan had gekregen. De link tussen spasticiteit en een groter brein is mij op dit punt nog niet duidelijk, maar in de jaren ontwikkeling die het geduurd heeft voor Spore er was zal hier vast goed over zijn nagedacht.

Tevens mocht ik mij begeven naar de tweede fase: Het aan land gaan! Eindelijk geen groene balletjes meer happen! Tot mijn verbazing was het ook hier echter de bedoeling dat ik mij voedde met andere beestjes! Klik... *mep* *bonk* *aaaaaaaaauw*... en eten. De intensiviteit van de gevechten was groots: Ik mocht wel drie knopjes indrukken tijdens het vechten! Om het allemaal niet te spannend maken zat hier wel een cooldown van zo'n 10 seconden op. Stel je voor, straks krijg je blaren op je vingers. Na twee verrekte kaakspieren van het gapen, meer spasticiteit en meer van dit soort gevechten met andere beestjes mocht ik naar de volgende fase: Mijn eigen stam!

Hopende dat het hier iets interessanter werd heb ik nog een half uurtje gespeeld. Helaas, zonder ook maar één moment vermaakt te zijn bleek ik de stamfase te hebben uitgespeeld. Nog 2 fases later bleek dat ik zo'n beetje klaar met het spel te zijn.

Teleurstellend, op zijn best. Interactiviteit en vermaak zijn ver te zoeken in dit zogenaamde meesterwerk. In plaats van 'revolutionaire gameplay' kreeg ik achtereenvolgens een kopie van een spel uit 1985, 1991, 1994, 1997 en 2000 voorgeschoteld. Niet bepaald wat ik verwacht had!
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
pi_61402545
Geen samenvatting. Dit topic is niet voor mensen met een mentale retardatie. Als je deze wel hebt ben je het waarschijnlijk toch niet met me eens.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:44:54 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_61402579
Troep verwijderd. ONZ/bagger en topicverklotende posts worden verwijderd, genote en we komen je voor de ballen trappen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_61402584
Hmm, zo bekijk ik het dus totaal niet. Goed, de opties per fase zijn niet echt uitgebreid. Maar de mogelijkheden om je wezen te creeeren zijn eindeloos. Zelfde geldt voor de gebouwen en voertuigen. En je hoeft niet verder naar de volgende fase. Daarbij zijn er ook nog verschillende paden die je kunt volgen die invloed hebt op wat je in latere fases kunt.

Tel daar de humor bij op en ik vind het een topgame.
pi_61402594
Goede review. Ik ben ook wel benieuwd, leek me altijd wel tof. Maar ik ben bang dat dezelfde ervaring als jij ga krijgen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Biogarde op 05-09-2008 14:48:42 ]
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_61402596
Spore, goed spel
.. en een beetje gay
pi_61402643
Dat bouwen van je eigen beest is wel grappig, maar dat is het dan ook.

[ Bericht 21% gewijzigd door Biogarde op 05-09-2008 14:48:21 ]
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:49:04 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_61402681
En kappen met het uitlokken van hypes en infantiele uitspraken.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:50:25 #10
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_61402714
Ik heb t nog niet gespeeld maar wat ik in de previews heb gezien is dat
t een sandbox game is... Dat het dus een btje is wat je ervan maakt...

Een collega van me heeft t gekocht dus k zal hem eens vragen ofdat
t echt zo open is als de previews doen geloven...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_61402745
Biogarde?

Fok!
grijpt t je zo aan?
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:03:01 #12
215011 Placenta
eating your placenta
pi_61403071
TS is herbivoor
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_61403151
Je kan beter LBP spelen dadelijk op de PS3

Sackboy
.. en een beetje gay
pi_61403159
TS is blijven hangen in level 1.
pi_61403215
Tja. Mij trekt het spel ook niet. Maar goed, sommige mensen zijn al snel tevreden he
pi_61403218
TS kan er niet mee omgaan
pi_61403314
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:03 schreef Placenta het volgende:
TS is herbivoor
Ik bin su eil avatar
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:16:02 #18
215011 Placenta
eating your placenta
pi_61403452
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:11 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik bin su eil avatar
Dak de gé niet meer segge kenne...
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_61403511
Spore is kut

Ik probeerde mijn mening te onderbouwen, maar telkens als ik aan Spore denk barst ik in tranen uit..
Gelukkig heb je het spel in 3 uur uitgespeeld. Je kunt het wel langer uit proberen te rekken, maar dat voelt een beetje als een dode hond porren om te kijken wat hij gaat doen.
pi_61403758
idd goor kutspel
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:37:07 #21
164111 Pumz
Ik ben het... de deurbel
pi_61404126
Ik overwoog heel even dit spel te gaan spelen, tot ik de officiële website las:
quote:
Vind je het erg als ik ons melkwegstelsel even verlaat? In Spore heb je de vrijheid om je eigen unieke wezens te creëren en ze de weg te wijzen op heldhaftige ontdekkingsreizen.

Het is net het cadeau waarvan je je kunt voorstellen dat een god het krijgt op zijn eerste verjaardag: een mini-universum in een doosje.
Die zinsopbouw
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:40:03 #22
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_61404192
Spore zuig idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')