Waarde burgers,
nu volgt mijn klaagzang over het mij dezen middag overkomen onrecht. Voor de samenvatting, zie onderaan.
Dus, deze morgen was ik zo op weg naar huis van de uni. Ik kom aan op het busstation en daar staat de bus al vrolijk te ronken. Mooi, denk ik, hebben we lekker op tijd de bus en alle aansluitingen

.
Enfin, ik stap dus zo die bus binnen, staat een of ander allochtoon ventje wat met de chauffeur te praten, dus, netjes als ik ben, wacht ik rustig tot hij is uitgepraat. Ik had ondertussen al lang en breed mijn OV-kaart laten zien. Maar na een minuut of twee was het nog steeds aan de gang, ik, in de veronderstelling dat de buschauffeur mijn kaart al gezien had, liep dus zo de bus in en ging ergens zitten.
Na een minuutje of zo was het ventje ook uitgepraat (ok, ik moet uitstap daar , en dan loop zus en zo

). Hoor ik opeens de buschauffeur roepen; "Zeg jongeman, ik heb jouw kaartje niet gezien". Dus ik loop zo naar voren en zeg tegen hem; "Dan had je moeten opletten, ik heb minstens twee minuten hier gestaan". Begint die kloothommel me ook nog aan te zeuren dat ik onbeleefd ben en manieren moet leren, wie stond er nou de hele tijd te praten net (en nee, de turk vroeg geen richting of overstapmogelijk o.i.d. ).
Ik heb hem maar die kaart laten zien en ben weer gaan zitten. Hij heeft het tenslotte, als buschauffeur zijnde, zwaarder dan ik.
Nadat we ongeveer een kwartiertje onderweg waren, stapt er zo een vrouw in. Ziet ze een bekende gaat ze daarnaast zitten. Alles goed en wel behalve dat ze met het volume van een misthoorn begint te praten. Zo erg, dat ik begon te twijfelen aan haar mentale capaciteit, wat een enorme toeter was dat mens gek.
Samenvatting en tevens klachten:
Buschauffeurs die praten en niet opletten
Mensen die heel hard praten.
Niet rustig met het ov kunnen gaan.
Om jullie even voor te zijn:
TS kan er niet mee omgaan

OV

etc.