Antwoord op je vraag: Ja, dat is iets nogal problematisch.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:51 schreef DuTank het volgende:
Gewoon vrienden maken. Dat komt vanzelf. Ik zit nu zelf ook op een andere school en mis ook mijn vriendgroep en de sfeer eromheen. Tja, dat is nu eenmaal zo en heb gewoon leuke mensen ontmoet daar. Dat zal bij jou zeker ook gebeuren. Hoewel weet ik natuurlijk niet in hoeverre je homoseksualiteit en/of geloof daarbij tegenwerken..
Even een quasi-bashvraag: homoseksualiteit en moslim zijn is toch zwaar verboden, volgens jouw geloof?
Heb je meegedaan aan een intro o.i.d.? En ga je nog steeds met die mensen om of heb je contact met ze?quote:Op donderdag 4 september 2008 18:57 schreef studentjuuh het volgende:
[..]
Antwoord op je vraag: Ja, dat is iets nogal problematisch.
Vrienden maken, dat is mijn doel ook, alleen deze momenten van het wennen aan de nieuwe situatie, en het totale gebrek aan gevoel van veiligheid, maken het echt vervelend.
Ik moet wel vermelden dat ik een aantal leuke mensen ben tegengekomen, maar weet niet of het wederzijds is, omdat ik vrij stil was.
Dat ging nou eenmaal vanzelf. Kan me echter niet herinneren dat ik me kut voelde toen. Ging altijd wel met plezier naar school.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:56 schreef Re het volgende:
hoe ben je ooit aan je vrienden op de middelbare school gekomen?
Dit is een hele lieve post.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik kan heel goed in je probleem komen.
Niet omdat ik zelf lesbisch ben of moslim ben, (ben juist christelijk en ook daarin wordt homoseksualiteit niet helemaal op prijs gesteld..) maar ik kan begrijpen hoe lastig dit is voor je.
Als tip wat ik denk wat het beste is, denk ik dat je het gewoon moet proberen los te laten.
Je hoeft niet te verkondigen aan jan en alleman dat je homo bent, probeer er niet aan te denken dat dit voor sommigen een ''probleem'' kan zijn en maak gewoon babbeltjes met mensen, maak contact.
Tegen de tijd dat er een aantal mensen zijn waar je wel wat meer mee kan optrekken, kun jij vast zelf al wel een beetje inschatten hoe deze mensen in elkaar steken.
Als jij denkt dat dit mensen zijn die er geen punt van maken, kun je overwegen het ze eens te vertellen.
Maken hun daar misbruik van, dan zijn het een stel treurige personen bij elkaar en kan ik alleen maar zeggen..probeer er schijt aan te hebben.
Succes hier mee..
Bedankt.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:06 schreef Buschetta het volgende:
probleem met moslims is vaak dat ze zeggen ik ben moslim. Veel gevallen zijn alleen hun ouders moslim.
Succes iig
Het klinkt goed.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Toen ik ging studeren, in een nieuwe stad en zonder iemand die ik kende, vond ik dat ook echt moeilijk en vooral vantevoren. Ik was nooit al een sociaal wonder (), dus mijn grootste angst was ook om nergens bij te horen en dat ik er alleen voor zou staan. Ik ben in nieuw gezelschap vaak ook stil en onzeker, dus ik dacht dat dit een ramp zou worden.
Dat viel uiteindelijk reuze mee. Natuurlijk weet je niet of de mensen die jij aardig vindt jou ook terug aardig vinden, dat is iets wat de tijd moet leren. Maar als mensen je niet mogen, dan is het wel vreemd als je ze toch echt aardig vindt
. Cijfer jezelf niet weg door te denken dat anderen het niet met je kunnen vinden.
Wat betreft je geaardheid, ik zou er (vooral in het begin) geen punt van maken. Ik heb mijzelf voorgenomen om het niet per se zelf ter sprake te brengen of het opeens te zeggen. Dat is ook eigenlijk nergens voor nodig, je bent namelijk gewoon dezelfde persoon, of ze het nou weten of niet.
Ik denk dat ik na een maand oid het groepje vrienden wat ik had opgebouwd mededeelde dat ik op jongens viel tijdens een gesprek waar iedereen zo melig en hilarisch was. Het kwam gewoon ter sprake en toen heb ik het gezegd. Daarna ging het gesprek net zo melig en hilarisch door.
Moraal van het verhaal: geef jezelf de kans om te wennen. Die vriendschappen van de middelbare school zijn ook niet in een week of twee opgebouwd, daar zijn misschien wel maanden of jaren in gaan zitten.
Vervelend elke keer opnieuw.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begin maandag aan mijn tweede jaar. En van het vriendengroepje van 5 zijn er nu nog maar 2 over (inclusief ikzelf
) omdat ze gestopt zijn met de studie, dus ik moet eigenlijk ook weer aan de bak om wat meer mensen wat beter te leren kennen
.
quote:Op donderdag 4 september 2008 20:09 schreef Angst het volgende:
ik ben niet homsexueel maar ik wil ook geen vrienden zijn met dat soort mensen.
Hoe weet jij trouwens zo zeker dat er geen God is? Met het simpele antwoord: er zijn geen bewijzen voor, vind ik heeel kort door de bocht. En bovendien, het is niet voor niets een geloof. En om commentaar te geven op je signature: een religie is ook een filosofie.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:11 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nu komt het een beetje over alsof je geen vrienden wil zijn met homo's, maar ik denk dat je bedoelt dat je geen vrienden wil zijn met mensen die homo's afkeuren, rite?
1. Er is nooit enkel bewijs gevonden voor een god of whatsoever. Niet eens iets wat er in de buurt komt.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:19 schreef DuTank het volgende:
[..]
Hoe weet jij trouwens zo zeker dat er geen God is? Met het simpele antwoord: er zijn geen bewijzen voor, vind ik heeel kort door de bocht. En bovendien, het is niet voor niets een geloof. En om commentaar te geven op je signature: een religie is ook een filosofie.
DuTank vraagt naar mijn onderbouwing, daar is tie. Ik laat de mensen toch gewoon in hun waarde? Ik zei zelfs dat het vredelievende en goede mensen zijn... iig je hebt wel gelijk van de offtopic. Sorry daarvoor.quote:Op donderdag 4 september 2008 22:18 schreef alors het volgende:
Kun je niet gewoon ophouden over religie nu, dat heeft hier namelijk verdomd weinig mee te maken. Laat iedereen met zijn geloof even in hun waarde.
Fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |