abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61381543
Als eerste wil ik vertellen, dat ik een moslim homo bent. Dat feit opzich brengt al enige complicaties met zich mee. En tevens ik studeer nu inmiddels 4 dagen.

Toen ik op de middelbare school zat, had ik een hechte vriendengroep, we deden veel samen en wisten bijna alles van elkaar. Zo wisten mijn vrienden over mijn homoseksualiteit en steunden zij mij daar gewoon in, als ik mij niet goed voelde bijvoorbeeld.
Dat was erg fijn, en nu blijkt dat dat mijn houvast was, voor een gelukkig leven.

Nu zijn we, omdat we gaan studeren, allemaal terechtgekomen (door lotingen etc.) in een andere uithoek van Nederland. Veel zie ik ze ook niet meer. Ik mis nu mensen die ik vertrouw, zonder bang voor te zijn dat ze mij iets aan zullen(daarmee bedoel ik dus emotioneel en niet fysiek) doen vanwege mijn “geheimpje”. Ik kan geen gesprek voeren, op mijn gemak en oprecht vriendelijk zijn omdat ik me gewoon niet veilig voel.

Mijn eerste studiedagen heb ik ook eigenlijk alleen maar gedacht aan “toen”, aan de leuke herrineringen en de fijne gesprekken die ik had met mijn vrienden.
Ik heb het gevoel dat ik alles opnieuw moet doen, want veel verder dan “He jij bent moslim Jullie vasten toch? ? Komen de meest mensen gewoon niet..

Ik dacht ook aan de mensen die op de middelbare school alleen op de gang liepen, waar ik altijd oprecht medelijden mee had, en waarvan ik er nu zelf één dreig te worden.
Dat is mijn ultieme angst.. Maar omdat ik mijn dagen spendeer met het denken aan de middelbare school(ik mis ze ook gewoon, maar dat is een andere kwestie), vertoon ik weinig sociaal gedrag, wat een soort van negatieve spiraal is.

Samengevat: Voel me erg kut, en weet even niet wat te doen.
pi_61381668
Gewoon vrienden maken. Dat komt vanzelf. Ik zit nu zelf ook op een andere school en mis ook mijn vriendgroep en de sfeer eromheen. Tja, dat is nu eenmaal zo en heb gewoon leuke mensen ontmoet daar. Dat zal bij jou zeker ook gebeuren. Hoewel weet ik natuurlijk niet in hoeverre je homoseksualiteit en/of geloof daarbij tegenwerken..

Even een quasi-bashvraag: homoseksualiteit en moslim zijn is toch zwaar verboden, volgens jouw geloof?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_61381719
Ik kan heel goed in je probleem komen.
Niet omdat ik zelf lesbisch ben of moslim ben, (ben juist christelijk en ook daarin wordt homoseksualiteit niet helemaal op prijs gesteld..) maar ik kan begrijpen hoe lastig dit is voor je.

Als tip wat ik denk wat het beste is, denk ik dat je het gewoon moet proberen los te laten.
Je hoeft niet te verkondigen aan jan en alleman dat je homo bent, probeer er niet aan te denken dat dit voor sommigen een ''probleem'' kan zijn en maak gewoon babbeltjes met mensen, maak contact.
Tegen de tijd dat er een aantal mensen zijn waar je wel wat meer mee kan optrekken, kun jij vast zelf al wel een beetje inschatten hoe deze mensen in elkaar steken.
Als jij denkt dat dit mensen zijn die er geen punt van maken, kun je overwegen het ze eens te vertellen.
Maken hun daar misbruik van, dan zijn het een stel treurige personen bij elkaar en kan ik alleen maar zeggen..probeer er schijt aan te hebben.
Succes hier mee..
  donderdag 4 september 2008 @ 18:56:54 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61381803
hoe ben je ooit aan je vrienden op de middelbare school gekomen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61381817
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:51 schreef DuTank het volgende:
Gewoon vrienden maken. Dat komt vanzelf. Ik zit nu zelf ook op een andere school en mis ook mijn vriendgroep en de sfeer eromheen. Tja, dat is nu eenmaal zo en heb gewoon leuke mensen ontmoet daar. Dat zal bij jou zeker ook gebeuren. Hoewel weet ik natuurlijk niet in hoeverre je homoseksualiteit en/of geloof daarbij tegenwerken..

Even een quasi-bashvraag: homoseksualiteit en moslim zijn is toch zwaar verboden, volgens jouw geloof?
Antwoord op je vraag: Ja, dat is iets nogal problematisch.

Vrienden maken, dat is mijn doel ook, alleen deze momenten van het wennen aan de nieuwe situatie, en het totale gebrek aan gevoel van veiligheid, maken het echt vervelend.

Ik moet wel vermelden dat ik een aantal leuke mensen ben tegengekomen, maar weet niet of het wederzijds is, omdat ik vrij stil was.
pi_61381926
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:57 schreef studentjuuh het volgende:

[..]

Antwoord op je vraag: Ja, dat is iets nogal problematisch.

Vrienden maken, dat is mijn doel ook, alleen deze momenten van het wennen aan de nieuwe situatie, en het totale gebrek aan gevoel van veiligheid, maken het echt vervelend.

Ik moet wel vermelden dat ik een aantal leuke mensen ben tegengekomen, maar weet niet of het wederzijds is, omdat ik vrij stil was.
Heb je meegedaan aan een intro o.i.d.? En ga je nog steeds met die mensen om of heb je contact met ze?
pi_61381927
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:56 schreef Re het volgende:
hoe ben je ooit aan je vrienden op de middelbare school gekomen?
Dat ging nou eenmaal vanzelf. Kan me echter niet herinneren dat ik me kut voelde toen. Ging altijd wel met plezier naar school.
pi_61381943
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:53 schreef Chickiewickie het volgende:
Ik kan heel goed in je probleem komen.
Niet omdat ik zelf lesbisch ben of moslim ben, (ben juist christelijk en ook daarin wordt homoseksualiteit niet helemaal op prijs gesteld..) maar ik kan begrijpen hoe lastig dit is voor je.

Als tip wat ik denk wat het beste is, denk ik dat je het gewoon moet proberen los te laten.
Je hoeft niet te verkondigen aan jan en alleman dat je homo bent, probeer er niet aan te denken dat dit voor sommigen een ''probleem'' kan zijn en maak gewoon babbeltjes met mensen, maak contact.
Tegen de tijd dat er een aantal mensen zijn waar je wel wat meer mee kan optrekken, kun jij vast zelf al wel een beetje inschatten hoe deze mensen in elkaar steken.
Als jij denkt dat dit mensen zijn die er geen punt van maken, kun je overwegen het ze eens te vertellen.
Maken hun daar misbruik van, dan zijn het een stel treurige personen bij elkaar en kan ik alleen maar zeggen..probeer er schijt aan te hebben.
Succes hier mee..
Dit is een hele lieve post.
  donderdag 4 september 2008 @ 19:06:08 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61382001
probleem met moslims is vaak dat ze zeggen ik ben moslim. Veel gevallen zijn alleen hun ouders moslim.

Succes iig
pi_61382059
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:06 schreef Buschetta het volgende:
probleem met moslims is vaak dat ze zeggen ik ben moslim. Veel gevallen zijn alleen hun ouders moslim.

Succes iig
Bedankt.

Maar laat dit geen discussie over de islam worden, ik denk dat niemand daar zin in heeft.
  donderdag 4 september 2008 @ 19:10:53 #11
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61382130
Toen ik ging studeren, in een nieuwe stad en zonder iemand die ik kende, vond ik dat ook echt moeilijk en vooral vantevoren. Ik was nooit al een sociaal wonder ( ), dus mijn grootste angst was ook om nergens bij te horen en dat ik er alleen voor zou staan. Ik ben in nieuw gezelschap vaak ook stil en onzeker, dus ik dacht dat dit een ramp zou worden.

Dat viel uiteindelijk reuze mee. Natuurlijk weet je niet of de mensen die jij aardig vindt jou ook terug aardig vinden , dat is iets wat de tijd moet leren. Maar als mensen je niet mogen, dan is het wel vreemd als je ze toch echt aardig vindt . Cijfer jezelf niet weg door te denken dat anderen het niet met je kunnen vinden.

Wat betreft je geaardheid, ik zou er (vooral in het begin) geen punt van maken. Ik heb mijzelf voorgenomen om het niet per se zelf ter sprake te brengen of het opeens te zeggen. Dat is ook eigenlijk nergens voor nodig, je bent namelijk gewoon dezelfde persoon, of ze het nou weten of niet.

Ik denk dat ik na een maand oid het groepje vrienden wat ik had opgebouwd mededeelde dat ik op jongens viel tijdens een gesprek waar iedereen zo melig en hilarisch was. Het kwam gewoon ter sprake en toen heb ik het gezegd. Daarna ging het gesprek net zo melig en hilarisch door .

Moraal van het verhaal: geef jezelf de kans om te wennen. Die vriendschappen van de middelbare school zijn ook niet in een week of twee opgebouwd, daar zijn misschien wel maanden of jaren in gaan zitten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_61382337
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Toen ik ging studeren, in een nieuwe stad en zonder iemand die ik kende, vond ik dat ook echt moeilijk en vooral vantevoren. Ik was nooit al een sociaal wonder ( ), dus mijn grootste angst was ook om nergens bij te horen en dat ik er alleen voor zou staan. Ik ben in nieuw gezelschap vaak ook stil en onzeker, dus ik dacht dat dit een ramp zou worden.

Dat viel uiteindelijk reuze mee. Natuurlijk weet je niet of de mensen die jij aardig vindt jou ook terug aardig vinden , dat is iets wat de tijd moet leren. Maar als mensen je niet mogen, dan is het wel vreemd als je ze toch echt aardig vindt . Cijfer jezelf niet weg door te denken dat anderen het niet met je kunnen vinden.

Wat betreft je geaardheid, ik zou er (vooral in het begin) geen punt van maken. Ik heb mijzelf voorgenomen om het niet per se zelf ter sprake te brengen of het opeens te zeggen. Dat is ook eigenlijk nergens voor nodig, je bent namelijk gewoon dezelfde persoon, of ze het nou weten of niet.

Ik denk dat ik na een maand oid het groepje vrienden wat ik had opgebouwd mededeelde dat ik op jongens viel tijdens een gesprek waar iedereen zo melig en hilarisch was. Het kwam gewoon ter sprake en toen heb ik het gezegd. Daarna ging het gesprek net zo melig en hilarisch door .

Moraal van het verhaal: geef jezelf de kans om te wennen. Die vriendschappen van de middelbare school zijn ook niet in een week of twee opgebouwd, daar zijn misschien wel maanden of jaren in gaan zitten.
Het klinkt goed.
Over die vriendschappen op de middelbare school heb je gelijk, sommige mensen leer je pas na 4 jaar echt kennen bijvoorbeeld. En anderen weer sneller.
Maar blijft voor mij afwachten natuurlijk...

Studeer je trouwens nog steeds, of al een baantje en alles?
  donderdag 4 september 2008 @ 19:38:02 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61382836
Ik begin maandag aan mijn tweede jaar . En van het vriendengroepje van 5 zijn er nu nog maar 2 over (inclusief ikzelf ) omdat ze gestopt zijn met de studie, dus ik moet eigenlijk ook weer aan de bak om wat meer mensen wat beter te leren kennen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_61382910
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begin maandag aan mijn tweede jaar . En van het vriendengroepje van 5 zijn er nu nog maar 2 over (inclusief ikzelf ) omdat ze gestopt zijn met de studie, dus ik moet eigenlijk ook weer aan de bak om wat meer mensen wat beter te leren kennen .
Vervelend elke keer opnieuw.

Waarom blijven mensen gewoon niet voor eeuwig bij elkaar?
pi_61383176
Geef het wat tijd, je bent echt niet de enige die er zo bij loopt.. Stel je gewoon open voor mensen. Praat met ze, vraag ze wat, je kent het wel. Dan komt het vanzelf wel. Na 4 dagen kun je mensen toch niet beoordelen. En zij jou dus ook niet.

Toen ik voor het eerst ging studeren, zat ik trouwens ook de hele dag aan de middelbare school te denken. Maar ja, je moet verder. Iedereen gaat verder, je kunt niet blijven hangen.

Ik zit ook sinds een paar dagen op een andere school. Ik heb qua vrienden maken eigenlijk altijd lage verwachtingen. Omdat ik er al een paar heb, die ik mijn halve leven al ken. Dat kan niemand vervangen.
Als er nieuwe bijkomen is dat leuk, maar alleen of met oppervlakkige vriendschappen overleef ik het ook wel. Probeer gewoon goed contact te houden met je oude vriendengroep als het even kan, dat lijkt me wel heel waardevol.
know'm sayin?
word? word.
pi_61383484
Weet je, eigenlijk heeft je probleem niets te maken met homoseksualiteit of godsdienst.

Je bent gewoon beginnen studeren, en dan is alles anders Geef het enkele weken, je bent het gewoon niet gewend om op je eigen benen te staan en niet meer in die beschermde cocon van familie en schoolvrienden.
Studenten zijn erg maatschappijkritisch, dus er zullen er zeker zijn die dezelfde mening over de wereld hebben dan jou.
pi_61383586
Dit is niet de enige rede waarom iedere religie achterlijk is.

Dat jij homo bent, moet je zelf weten. Of je nu moslim bent en homo, christen en homo of (zoals ik) atheist en homo (ik ben dan geen homo, maar wel atheist). Uiteindelijk gaan we allemaal naar dezelfde eindbestemming, de dood.

"Maar de hemel, de hemel"

Lol, daar geloofden we 800 jaar geleden nog in en mocht het bestaan, dan zal je daar niet belanden omdat je gezondigd hebt als homo. Die 72 maagden heb je niets aan als homo, want dat zijn vrouwen Dus je kan netzogoed gelijk van je geloof afstappen. Er is geen hel of hemel, geen allah of god. Als je dood bent, herinner je je even veel als van voordat je geboren was. Niets. En dit is niet alleen de islam hoor, iedere andere religie vind ik net zo achterlijk.

Nu weten veel mensen op het forum wel hoe ik over religies denk, dus tot zo ver de religieuze bash in dit verhaal. En het is geen topic over geloof verder. Maar mijn insteek is wel correct daarop denk ik.

Nu de school enzo. Je hoeft die mensen toch je geaardheid niet te laten zien? En zo wel, tja ik weet hoe het vroeger was. Ze lachten je uit enz (ook afhankelijk van het schoolniveau waar je zit en je leeftijd.). Maarja who cares. Iedereen heeft geheimpjes op scholen. Het probleem is, dat als de 1 het geheimpje van de ander weet dan zal hij dat (vaak) publiekelijk bekend maken. Raar fenomeen maar wel duidelijk waardoor dat komt; Mensen zetten graag andere mensen negatief in het licht (vooral op scholen, omdat daar je reputatie enorm telt onder de klasgenoten). Dit doen ze niet omdat ze jou een oor aan willen naaien, dit doen ze om de focus op iemand anders te richten om hun eigen onzekerheid te verbergen. Zo komen ze namelijk zelf niet in die schijnwerpers te staan.

Dit soort mensen moet je dan ook mijden. Probeer gewoon neutraal te zijn. Vrienden te maken, lol trappen en stappen met die gasten. Zodra je eenmaal een vriend bent, zullen ze je niet zo snel veroordelen vanwege je geaardheid.

Nieuwe vrienden maken is vrij moeilijk maar niet onmogelijk. Het is de enige manier om je weer te kunnen voelen zoals vroeger. Maak vrienden.
Lambo of Rekt
  donderdag 4 september 2008 @ 20:09:05 #18
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_61383593
een studiegenootje van mij die homo was, die was in het begin daar ook niet open over, maar op een gegeven moment zei die dat tegen onze klas (jah we waren met zijn 26-en ofzow) en najah daardoor fleurde die helemaal op.
Je merkte ook dat toen hij het gezegd had zich makkelijker en prettig voelde in alles. (niet dat het zo dramtisch was daarvoor, maar daarna zat ie echt lekker in zijn vel).

ik zou het gewoon vertellen als jij dat graag doet, mensen die je d'r op afkeuren daar wil je uberhaubt geen vrienden mee zijn. ik ben niet homsexueel maar ik wil ook geen vrienden zijn met dat soort mensen .
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_61383649
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:09 schreef Angst het volgende:
ik ben niet homsexueel maar ik wil ook geen vrienden zijn met dat soort mensen .

Nu komt het een beetje over alsof je geen vrienden wil zijn met homo's, maar ik denk dat je bedoelt dat je geen vrienden wil zijn met mensen die homo's afkeuren, rite?
Lambo of Rekt
pi_61383861
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nu komt het een beetje over alsof je geen vrienden wil zijn met homo's, maar ik denk dat je bedoelt dat je geen vrienden wil zijn met mensen die homo's afkeuren, rite?
Hoe weet jij trouwens zo zeker dat er geen God is? Met het simpele antwoord: er zijn geen bewijzen voor, vind ik heeel kort door de bocht. En bovendien, het is niet voor niets een geloof. En om commentaar te geven op je signature: een religie is ook een filosofie.
pi_61385428
Heel veel studenten hebben dat wel. Ik heb het nu ook weer, ik ben verhuisd en op een andere uni ingestroomd. Zit ik dus in een hoger jaar waar iedereen al medestudenten kent en ik nog niemand. Daardoor vind ik het lastig contacten te leggen, want bijna iedereen 'heeft al een groepje' om het maar kinderachtig te zeggen en je legt makkelijker contact met iemand die ook alleen zit dan meteen met zo'n groep. Ik probeer me er niet zo op te richten dat ik nu meteen allemaal nieuwe vrienden moet maken hier, als je er gewoon voor open staat en als het zo uitkomt een beetje kletst met mensen komt er vanzelf wel wat tot stand lijkt me. Wat het bij mij ook lastig maakt is dat ik voornamelijk mannelijke vrienden heb maar aan nieuwe komen is lastig omdat ze dan denken dat je seks met ze wil. Dus als we aan dezelfde uni zitten moeten we maar koffie gaan doen
pi_61386980
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:19 schreef DuTank het volgende:

[..]

Hoe weet jij trouwens zo zeker dat er geen God is? Met het simpele antwoord: er zijn geen bewijzen voor, vind ik heeel kort door de bocht. En bovendien, het is niet voor niets een geloof. En om commentaar te geven op je signature: een religie is ook een filosofie.
1. Er is nooit enkel bewijs gevonden voor een god of whatsoever. Niet eens iets wat er in de buurt komt.

2. De bijbel spreekt zichzelf op meerdere fronten tegen. God is perfect, dus zou hij ook opdracht geven om een perfect boek te schrijven aan de mensen die het geschreven hebben.

3. Als je de geschiedenis kent, weet je dat god vroeger de gelovigen hielp volgens de legendes. Hij blies in de zee zodat er een baan vrij gemaakt werd voor de gelovigen om te vluchten. Om daarna zijn adem terug te halen als de vijanden over zijn pad liepen door de zee heen om ze te laten verdrinken. Vijanden, wie zijn de vijanden? God heeft toch alles gemaakt? Of hebben de mensen god bedacht toen ze stiekem van die cactussen in de woestijn aten en gingen hallucineren en dachten dat dat gebeurde? En mocht het echt zo geweest zijn dat god dat deed, waarom zien we nu nooit meer van dat soort "wonderen" gebeuren? Moeilijk vraagstuk.

4. In de bijbel word de aarde gezien als middelpunt van alles wat er bestaat. Komt dat omdat god de opdracht gaf om dat zo te schrijven in de bijbel, of komt dat omdat men dacht dat de aarde alles was wat er bestond? Hmm, ik ga voor de laatste.

5. De oerknal theorie is vrijwel bewezen, niets te "geschapen aarde in 7 dagen".

6. Sommige religies vragen om "iets op te offeren" aan een god. Eeeh, als god alles heeft gemaakt, waarom iets offeren? Hij maakt toch zo een nieuwe van het geofferde dier?

7. Jezus liep over ijs, niet over water zoals velen (willen) geloven.

8. Waar blijft die oh zo goedgezinde "god" of allah dan als er oorlogen zijn. Mensen verkracht, gemarteld en vermoord worden. Ook gelovigen worden verkracht, vermoord en gemarteld hoor.

Mooie quote op nummer 8 :
But azim... if allah is the creator of all things. Then why does he create bombs which fall on our houses

Gelovigen zeggen dat mensen die drugs gebruiken, recreatief of niet, aan de werkelijkheid proberen te ontsnappen. Nou volgens mij zijn zij degene die met hun sprookjesboek aan de werkelijkheid proberen te ontsnappen.

Zal ik nog even doorgaan, of heb ik m'n standpunt genoeg onderbouwd?
Lambo of Rekt
pi_61387261
begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb niets tegen gelovigen, zij kunnen er ook weinig aan doen dat ze niet rationeel naar iets kunnen kijken omdat die "waarheid" ze al vanaf hun geboorte af aan verteld is. Vaak zijn het ook hele vredelievende mensen, goede mensen. Ik heb alleen iets tegen de geloven zelf.

Het enige wat je niet moet doen is in discussie treden. Ik heb hun standpunt bekeken, bestudeerd. Maar ik heb ook de wetenschap bekeken en bestudeerd. Mij is NIETS ingegoten met de paplepel dus ik kan objectief ernaar kijken. De wetenschap heeft naar mijn mening gelijk. Maar gelovigen willen vaak niet in discussie daarover omdat ze het niet willen weten, er niet naar willen kijken. Dus ontstaat er altijd ruzie als je die discussie aangaat. Tja... ben ik dan verkeerd bezig?
Lambo of Rekt
pi_61387421
Kun je niet gewoon ophouden over religie nu, dat heeft hier namelijk verdomd weinig mee te maken. Laat iedereen met zijn geloof even in hun waarde.

Fijn.
know'm sayin?
word? word.
pi_61387666
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:18 schreef alors het volgende:
Kun je niet gewoon ophouden over religie nu, dat heeft hier namelijk verdomd weinig mee te maken. Laat iedereen met zijn geloof even in hun waarde.

Fijn.
DuTank vraagt naar mijn onderbouwing, daar is tie. Ik laat de mensen toch gewoon in hun waarde? Ik zei zelfs dat het vredelievende en goede mensen zijn... iig je hebt wel gelijk van de offtopic. Sorry daarvoor.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')