abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61380832
Ja moeder heeft weer iets gevonden om over te zeuren. Eerst was het de harde muziek maar mocht ik niet isoleren.

Nu is het de deur waar ze weer over zit te zaniken. Als ik 'm dicht doe schuurt hij over de grond en als hij bijna dicht is moet ik nog wat extra kracht zetten, wat een klap geeft die ze weer in bed hoort waardoor ze wakker schrikt.

Ik moet dus iets vinden waardoor de deur niet over de grond schuurt bij het dichtdoen.

Na even een kijkje genomen te hebben zie ik dat de houten vloer een beetje hoog zit omdat deze is uitgezet.

De plek des onheils.

Aan de rechterkant schuurt hij, en aan de linkerkant ook waar goed te zien is dat de vloer iets omhoog staat.

Die TV kabel belemmert de dichtgang ook, maar die ga ik weghalen omdat ik 'm toch niet gebruik maar dat is een hoop gedoe dus dat komt later.

Maar de vloer staat dus te hoog en de deur staat te laag. Moeder zeurt vanwege het lawaai, en ik wil de deur ook wel eens fatsoenlijk dicht kunnen doen. Ik weet alleen geen oplossing en daarom dit topic.

Ik zat er aan te denken om de deur misschien een beetje in te korten door er een halve CM af te zagen aan de onderkant. Of het te schuren oid maar dat lijkt me een beetje te veel werk.

advies iemand?

bedankt,

julian6
pi_61380984
Onderkant iets weghalen kan natuurlijk, maar is niet de makkelijkste klus (kan bramen, je moet erg recht zagen/schaven/etc.). Je zou kunnen kijken of je deur iets hoger in het kozijn kan, en dan van die ringetjes in de scharnieren zetten. Dat is werkelijk 1 minuut werk (als je eerst die ringetjes haalt natuurlijk).
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_61381059
Hoe gaat hij dan weer dicht als hij hoger zit? een kwart cm en hij past al niet meer in dat ding

edit: oh dat kan wel bedankt voor je tip, waar kan ik die ringetjes halen?
pi_61381183
rubberen ringetjes zie ik, heel klein
pi_61381250
Wat denk je van de bouwmarkt?
censuur :O
pi_61381327
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:24 schreef julian6 het volgende:
Hoe gaat hij dan weer dicht als hij hoger zit? een kwart cm en hij past al niet meer in dat ding

edit: oh dat kan wel bedankt voor je tip, waar kan ik die ringetjes halen?
een kwart cm is ws. al meer dan genoeg.
pi_61381497
Ik zou metalen ringen nemen, of teflon. Bij de bouwmarkt te krijgen, bij die rood met gele heb je een zakje met een aantal maten voor ik dacht 1,89. Aan de slag dus.
pi_61385300
Zo te zien is het een stompe deur, met normale scharnieren ipv paumellen. Dan gaat dat hele verhaal van ringetjes niet op.

Deur er uit halen, invalzaag lenen, lat lenen, 2 lijmklemmen lenen. Lat met de lijmklemmen op de deur klemmen, precies zo dat je met de invalzaag er een halve centimeter afzaagt. Lijmklemmen los, lat weg en deur inhangen.
pi_61385315
Oh, en dan de geleende spullen weer wegbrengen.
pi_61387469
Nou volgens mij niet hoor, een rubberen/ijzeren ringetje zou 'de trick' wel moeten doen. Want in de scharnieren zitten al van die ringetjes.. als ik die kan krijgen bij de praxis moet het probleem weg zijn
pi_61387832
ik zou ook met ringetjes beginnen; hopelijk is dan je probleem opgelost.
pi_61388320
Kun je een foto van de scharnieren plaatsen dan?
pi_61393045
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:09 schreef Marsepein het volgende:
Zo te zien is het een stompe deur, met normale scharnieren ipv paumellen.
Dat je zo kan zien dat het een stompe deur is kan ik begrijpen, maar hoe concludeer jij in hemelsnaam dat hij dan automatisch 'normale' scharnieren heeft?

Ik heb ook allemaal stompe deuren maar toch echt met scharnieren waarbij ik ook ringetjes kan gebruiken.
pi_61393703
Dat kan ik niet zien. Ik ga af op mijn ervaring
pi_61401062
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:49 schreef Marsepein het volgende:
Kun je een foto van de scharnieren plaatsen dan?
zal ik even doen straks. Maar ik weet 100% zeker dat rubberen ringetjes het probleem moeten oplossen. De deur hoeft maar 5 mm omhoog, dus 1 of 2 moet wel genoeg zijn.

Weet iemand de precieze naam van die ringetjes? Dan kan ik ernaar vragen in de praxis.
pi_61403119
Ja goed, als je het zeker weet hoef je voor mij de foto niet te plaatsen hoor

Ik zou bij de bouwmarkt vragen naar opvul/ophoogringen voor paumelle scharnieren. Of als het kan neem je er 1 mee.
pi_61404824
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:24:33 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_61407077
Ziet er vrij paumellig uit.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_61415696
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:24 schreef Dromer het volgende:
Ziet er vrij paumellig uit.
En opdekkerig! Da's geen stompe deur..
pi_61415873
Trouwens, er moet ook een reden zijn waarom dat stuk van je parket/laminaat hoger ligt?

Als je er op gaat staan, zakt het dan weer in of niet? Als dat wel het geval is kan het het bijschaven van je laminaat ook uitkomst bieden, maar dat is wel iets meer werk maar wel een passende oplossing.

(Ik bedoel natuurlijk niet aan de bovenkant maar daar waar het tegen de muur drukt en dus omhoog komt te staan)

Kan trouwens dat mijn verhaal totaal niet opgaat.
pi_61421975
ja het is uitgezet omdat iemand er water op heeft laten vallen ofzo

maar die rubberen ringetjes lijkt mij de snelste oplossing
pi_61422236
Na het plaatsen van de ringen, kun je de deur ook nog af stellen door de scharnieren er wat verder in of uit te draaien.

Echter gezien de erg krappe ruimte onder je deur, is het misschien verstandiger om de deur eruit te halen, en deze bij de lokale bouwmarkt iets in te laten korten.

Heb ik in het verleden ook gedaan met 7 binnen deuren i..v.m. een hardhouten vloer die erin kwam.
Bij ons kostte het toen niets, maarja dat is natuurlijk geheel afhankelijk van waar en wie het doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')