Ik heb haar hier leren kennen, maar ze is een Filippijnse.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:17 schreef Superfast het volgende:
Als je haar daar ontmoet is het geen echte liefde dan gaat het puur om het geld daar kun je zeker van zijn
Zou zomaar kunnen dat ze echt om je geeft om de persoon die je bent echter onderschat de creativiteit van de armoede hierin ook niet.
En natuurlijk zegt ze tegen jou dat ze de relativiteit van het rijke westen kent wat verwacht je anders?Dat ze zegt ik ben eigenlijk bij je omdat je (in verhouding) rijk bent
Oei, die komt aan, scherp opgemerkt.quote:Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:
heb je zelf niet ook een beetje vooroordelen? dat jij er niet onaangenaam uitziet wil niet zeggen dat als je fatsig en zweterig bent de situatie ineens anders is..of zie ik dat nou verkeerd?
Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:quote:Op donderdag 4 september 2008 18:39 schreef Superfast het volgende:
Beetje een zinloze discussie dit m.i.z.
Zat argumenten en voorbeelden te vinden waarin blijkt dat zulke relaties puur en alleen ontstaan omdat de meisjes in kwestie op zoek zijn naar een westerling om zo de armoede te ontvluchten.
Anderzijds zullen er ook genoeg voorbeelden te vinden zijn die dit ontkrachtigen.
Je neemt een bepaald risico maar dat weet je zelf ook wel.
En natuurlijk speelt jouw westerse inkomen een belangrijke rol in haar keuze daar ben ik zonder meer van overtuigd
Maar ja , hoevaak hoor je niet in autochtone relaties dat de man zijn baan kwijtraakt en vrouwlief er met de kinderen vandoor gaat om elders haar hand op te houden geluk te zoeken
Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaanquote:Op donderdag 4 september 2008 19:32 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:
- Er zijn voorbeelden die je statement bevestigen;
- Maar er zijn ook voorbeelden die het ontkrachten;
- En er zijn zat voorbeelden van autochtone vrouwen die vertrekken als manlief werkloos raakt.
Maar zijn er eigenlijk meer Fok!ers met een buitenlandse partner die hun ervaringen willen uitwisselen?
Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?quote:Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
De meeste mensen vervallen in vooroordelen als ze bepaald gedrag signaleren wat hun betitelen als ongezond of ongewenst.quote:Op donderdag 4 september 2008 19:39 schreef Gummibeer79 het volgende:
[..]
Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?
Om watvoor redenen dan wel?quote:Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
Niet relevant om te vermeldenquote:Op donderdag 4 september 2008 20:54 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
Om watvoor redenen dan wel?
Heb hier zelf een heel topic over gehad omdat m'n vriend politiek vluchteling is uit Irak. Mensen vonden het niks dat het een buitenlander was, dat het een asielzoeker was vonden ze nog erger, ze hadden allerlei vreemde ideeen bij mannen uit het midden-oosten (radicale islam, terwijl m'n vriend niet eens een moslim is), dat soort flauwekul. Na een tijdje werd het wel minder hoor. Gewoon je partner meeslepen en zorgen dat iedereen met vooroordelen haar leert kennen en zien hoe jullie met elkaar omgaan, dan kunnen ze er moeilijk meer omheen. En ze moeten gewoon wennen aan het feit dat het nu eenmaal niet hun keuze is,d at ze er gewoon niks over te zeggen hebben.quote:[b]Op donderdag 4 september 2008 18:06
Zijn er hier meer Fok!-ers met een buitenlandse partner die tegen deze negatieve vooroordelen aanlopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |