abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 18:06:25 #1
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61380640
Volgend op de discussie die hier aan het ontstaan was: Specifiekere Poll: Heb je een relatie, zoja: Hoe?

Ik ben een maand geleden getrouwd met een Filippijnse, na een relatie van enkele jaren. Ben zelf de dertig nog niet gepasseerd en mijn vrouw is nog geen jaar jonger dan ik.

Nu is het wel zo dat er veel vooroordelen bestaan over buitenlandse vrouwen en 'witte man':
- de man is oud, vadsig, zweterig
- de vrouw had zijn (klein)dochter kunnen zijn
- zij gaat enkel en alleen voor het geld
- zij gaat enkel voor de verblijfsvergunning

Goed, ik ben dus nog jong, slank, zeker niet onaangenaam om naar te kijken en, helaas helaas, voor het grote geld moet je nog niet bij mij zijn.
Mijn vrouw is ongeveer even oud als ik, kent de betrekkelijkheid van het 'rijke' nederland en verblijfsvergunning: prima, als we maar na het pensioen (of als het financieel kan: eerder) naar de Filippijnen gaan.

Ik heb inderdaad in Manila veel gevallen gezien van 'economische stelletjes': de oude, vadsige vent met het 22-jarige meisje daarnaast. Als witte man schaam je je dood.
Maar óók vele stelletjes die een 'échte' reatie hebben: Jonge mensen of van die schattige oude koppeltjes.
Daarvan kun je zien dat het oprecht is, geen twijfel over mogelijk.

Hier in Nederland komt het alleen meer dan regelmatig voor dat er negatief wordt gedaan over een relatie met een buitenlandse vrouw, Filippijns, Thais, whatever.

Zijn er hier meer Fok!-ers met een buitenlandse partner die tegen deze negatieve vooroordelen aanlopen?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_61380887
Waarom zou het geen echte liefde kunnen zijn?
Is ze hier geboren en/of heb je haar daar ontmoet?
Als je haar daar ontmoet is het geen echte liefde dan gaat het puur om het geld daar kun je zeker van zijn

Kennis van mij heeft een huis in Thailand en krijgt als die daar is (bijna dagelijks)liefdesverklaringen van de locals, gesprekken met ouders van (jonge) meiden
Ook worden de meest vage dingen uit de kast gehaald om hem maar "verliefd"te laten worden met waarschijnlijk de hoop op een beter westers bestaan.(het is geen lelijke gast maar niet de casanova die in nederland door elke chick kwijlend word nagestaard)
Zou zomaar kunnen dat ze echt om je geeft om de persoon die je bent echter onderschat de creativiteit van de armoede hierin ook niet.
En natuurlijk zegt ze tegen jou dat ze de relativiteit van het rijke westen kent wat verwacht je anders?Dat ze zegt ik ben eigenlijk bij je omdat je (in verhouding) rijk bent
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61381062
Ik ben Nederlander, mijn vriendin is Duitse.
Meestal wordt er prima gereageerd, maar soms krijg je nog wel van die "grapjes" als "zo, het systeem daar van binnenuit aan het saboteren zodat we onze fietsen terugkrijgen?"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61381109
heb je zelf niet ook een beetje vooroordelen? dat jij er niet onaangenaam uitziet wil niet zeggen dat als je fatsig en zweterig bent de situatie ineens anders is..of zie ik dat nou verkeerd?
  donderdag 4 september 2008 @ 18:29:55 #5
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61381164
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:17 schreef Superfast het volgende:

Als je haar daar ontmoet is het geen echte liefde dan gaat het puur om het geld daar kun je zeker van zijn

Zou zomaar kunnen dat ze echt om je geeft om de persoon die je bent echter onderschat de creativiteit van de armoede hierin ook niet.

En natuurlijk zegt ze tegen jou dat ze de relativiteit van het rijke westen kent wat verwacht je anders?Dat ze zegt ik ben eigenlijk bij je omdat je (in verhouding) rijk bent
Ik heb haar hier leren kennen, maar ze is een Filippijnse.

Verder zijn dit dus inderdaad de opmerkingen die ik vaak hoor. Omdat zij een Filippijnse is gaat het dús enkel om het geld.
En dat is dus wat steekt: inderdaad zijn er zat die het doen om deze reden, dat is bekend. Maar die kiezen dan eerder voor een oude vent, want die is financieel al binnen.

Daarnaast zijn er ook de stelletjes die bij elkaar zijn omdat zij nou eenmaal gevallen zijn voor die persoon.
Maar de o.a. door jou geuitte vooroordelen blijven.

En da's nou nét het probleem.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:31:33 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_61381196
-edit- offtopic

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 04-09-2008 18:47:18 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 18:32:01 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61381209
Tsjechisch vriendinnetje. Ontmoet in NL. Nooit eigenlijk negatieve reacties. Vroeg me eerst wel af wat ze nou in NL deed. (ze is nogal knap ) Had nogal eens wat oost-europese dames ontmoet die in de sex industrie bleken te werken dus was nogal voorzichtig. Na zelf een paar maanden in een moeilijke financiele periode te hebben gezeten waar zij me erg steunde was het voor mij duidelijk dat ze geen golddigger is

Inmiddels al jaren samen en samen Europa door gegaan.

@TS
Vermaak me weleens met die thaise grietjes in chatrooms. Zonder ze ooit te hebben gesproken adden ze je met "I love you dutch people ;') " .... 3 chatgesprekjes later hebben ze het er al over dat ze van je houden of verliefd zijn.

*disclamer
Buschetta is medeeigenaar van een chatwebsite die internationaal bekend is dus zodoende "moet" hij nogal eens modereren
  donderdag 4 september 2008 @ 18:32:23 #8
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61381219
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:27 schreef Chickiewickie het volgende:
heb je zelf niet ook een beetje vooroordelen? dat jij er niet onaangenaam uitziet wil niet zeggen dat als je fatsig en zweterig bent de situatie ineens anders is..of zie ik dat nou verkeerd?
Oei, die komt aan, scherp opgemerkt.
Natuurlijk heb ik ook mijn vooroordelen. En ik heb het in de OP natuurlijk wel enigszins gechargeerd geformuleerd.

Waar ik op doel zijn de mannen die daar eigenlijk een beetje komen 'vrouwen shoppen'.
En dat heb ik (helaas) met eigen ogen mogen aanschouwen toen ik met mijn vrouw en mijn ouders in Manila waren ivm het regelen van papieren

-quote- Na zelf een paar maanden in een moeilijke financiele periode te hebben gezeten waar zij me erg steunde was het voor mij duidelijk dat ze geen golddigger is -/quote-

Ook meegemaakt, heeft zij mij ook gesteund, was ook duidelijk dat ze geen golddigger is.
pi_61381239
-edit- offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 04-09-2008 18:47:43 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:39:47 #10
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61381358
Beetje een zinloze discussie dit m.i.z.

Zat argumenten en voorbeelden te vinden waarin blijkt dat zulke relaties puur en alleen ontstaan omdat de meisjes in kwestie op zoek zijn naar een westerling om zo de armoede te ontvluchten.

Anderzijds zullen er ook genoeg voorbeelden te vinden zijn die dit ontkrachtigen.

Je neemt een bepaald risico maar dat weet je zelf ook wel.

En natuurlijk speelt jouw westerse inkomen een belangrijke rol in haar keuze daar ben ik zonder meer van overtuigd

Maar ja , hoevaak hoor je niet in autochtone relaties dat de man zijn baan kwijtraakt en vrouwlief er met de kinderen vandoor gaat om elders haar hand op te houden geluk te zoeken
  donderdag 4 september 2008 @ 18:49:06 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61381622
offtopic zooi weggehaald... dus dat blijft ook weg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 4 september 2008 @ 19:32:25 #12
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61382714
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:39 schreef Superfast het volgende:
Beetje een zinloze discussie dit m.i.z.

Zat argumenten en voorbeelden te vinden waarin blijkt dat zulke relaties puur en alleen ontstaan omdat de meisjes in kwestie op zoek zijn naar een westerling om zo de armoede te ontvluchten.

Anderzijds zullen er ook genoeg voorbeelden te vinden zijn die dit ontkrachtigen.

Je neemt een bepaald risico maar dat weet je zelf ook wel.

En natuurlijk speelt jouw westerse inkomen een belangrijke rol in haar keuze daar ben ik zonder meer van overtuigd

Maar ja , hoevaak hoor je niet in autochtone relaties dat de man zijn baan kwijtraakt en vrouwlief er met de kinderen vandoor gaat om elders haar hand op te houden geluk te zoeken
Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:
- Er zijn voorbeelden die je statement bevestigen;
- Maar er zijn ook voorbeelden die het ontkrachten;
- En er zijn zat voorbeelden van autochtone vrouwen die vertrekken als manlief werkloos raakt.

Maar zijn er eigenlijk meer Fok!ers met een buitenlandse partner die hun ervaringen willen uitwisselen?
  donderdag 4 september 2008 @ 19:34:58 #13
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61382782
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:32 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Daarin geef je dus eigenlijk toe dat je geen sterk punt hebt:
- Er zijn voorbeelden die je statement bevestigen;
- Maar er zijn ook voorbeelden die het ontkrachten;
- En er zijn zat voorbeelden van autochtone vrouwen die vertrekken als manlief werkloos raakt.

Maar zijn er eigenlijk meer Fok!ers met een buitenlandse partner die hun ervaringen willen uitwisselen?
Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
  donderdag 4 september 2008 @ 19:39:45 #14
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_61382885
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik heb wel eens kortstondig een relatie met een Surinaamse gehad hetgeen prima werkte maar om andere redenen dan geld of cultuur/religie is het toen uitgegaan
Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?
pi_61383149
Ik kende die vooroordelen nog niet eigenlijk
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 4 september 2008 @ 20:22:08 #16
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61383938
quote:
Op donderdag 4 september 2008 19:39 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Kwam zij ook uit Suriname? En hebben jullie ook last gehad van vooroordelen?
De meeste mensen vervallen in vooroordelen als ze bepaald gedrag signaleren wat hun betitelen als ongezond of ongewenst.

En dan nog is het de vraag of het klopt.

Anno 2008 in een multi cult samenleving zou je in principe geen last moeten hebben van vooroordelen (op een enkel geintje in de kroeg na maar daar moet je je niet druk om maken m.i.z.)

Maar om antwoord op je vraag te geven , nee heb er geen last van gehad op de bovengenoemde flauwe geintjes na
  donderdag 4 september 2008 @ 20:40:08 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61384472
M'n vriendin is Thaise. Soms als we hier over straat lopen merk je idd wel dat mensen op een bepaalde manier naar je kijken. Maar ik probeer het gewoon te negeren.

Om maar even wat vooroordelen weg te werken voor de goede orde
  • Mijn vriendin komt uit een zeer welgesteld gezin wat waarsch. omgerekend naar euro's zelfs meer verdiend dan ik.
  • Ik val niet speciaal op buitenlanders (of aziaten of zoiets). It just happened.
  • Ik ben 23, zij is 24
  • Ze studeert media en communicatie aan een universiteit in Londen

Voila.
  • There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
    pi_61384776
    Mijn partner is ex-asielzoeker. Dus die wilde mij alleen maar voor de verblijfsvergunning natuurlijk. En toen ie die had, was het natuurlijk voor de sex met zo'n makkelijke hollandse en dat zou toch nooit serieus worden, want dan zou hij wel overstappen op een beïnvloedbaar diensbaar meiske van zijn eigen clan. En nog later zou hij mij wel omturnen in een beïnvloedbaar dienstbaar model.

Nou ja, inmiddels hebben we 3 kinderen, weet ik nauwelijks meer hoe een wasmachine werkt omdat hij het huishouden voor het grootste deel doet omdat ik werk en hij zorgt en het enige wat er is overgebleven van al het gelul zijn de ongelovige blikken soms als mensen doorkrijgen dat we bij elkaar horen. Nou ja. Puh.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_61384895
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 19:34 schreef Superfast het volgende:

[..]

Om watvoor redenen dan wel?
    Denk erover na.
      donderdag 4 september 2008 @ 21:11:54 #20
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_61385364
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:54 schreef bondgirl007 het volgende:

[..]

Om watvoor redenen dan wel?
    Niet relevant om te vermelden
      donderdag 4 september 2008 @ 21:14:24 #21
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_61385441
    Gummibeer waarom maak je je eigenlijk druk om wat anderen vinden?
    Je bent toch volwassen en hebt (naar ik hoop voor je) een eigen gefundeerde mening waarom je wel of niet bij iemand blijft?
      donderdag 4 september 2008 @ 21:20:37 #22
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61385644
    Ja, natuurlijk,

Een forum is echter een prima plaats om dit soort zaken bespreekbaar te maken.
    En waarempel: Fok! heeft het Fok!-forum!

En ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben die genoemde frustraties kent.
    Dus, vandaar.

En ja, het is waar: ik kan mij er zo nu en dan behoorlijk over opwinden. Maar da's ook een beetje omdat dat soms gewoon wel leuk is.
    pi_61390257
    quote:
    [b]Op donderdag 4 september 2008 18:06

Zijn er hier meer Fok!-ers met een buitenlandse partner die tegen deze negatieve vooroordelen aanlopen?
    Heb hier zelf een heel topic over gehad omdat m'n vriend politiek vluchteling is uit Irak. Mensen vonden het niks dat het een buitenlander was, dat het een asielzoeker was vonden ze nog erger, ze hadden allerlei vreemde ideeen bij mannen uit het midden-oosten (radicale islam, terwijl m'n vriend niet eens een moslim is), dat soort flauwekul. Na een tijdje werd het wel minder hoor. Gewoon je partner meeslepen en zorgen dat iedereen met vooroordelen haar leert kennen en zien hoe jullie met elkaar omgaan, dan kunnen ze er moeilijk meer omheen. En ze moeten gewoon wennen aan het feit dat het nu eenmaal niet hun keuze is,d at ze er gewoon niks over te zeggen hebben.
    Sanity is (not) statistical
    pi_61451269
    Uit mijn naam moet je al op kunnen maken, waar mijn vriendin vandaan komt

Je OP laat al zien dat je de vooroordelen ook deelt, net zoals bijna iedereen. Ik zet ook mijn vraagtekens als ik weer eens een 55+ tegenkom met aan zijn arm een meisje van net 20. En de locals van het land waar de dame in kwestie vandaan komt, zitten ook vol vooroordelen. Dat kun je toch niet vermijden, dat is nu eenmaal iets waar je rekening mee dient te houden als je een relatie met een niet-nederlander aangaat. Helemaal als die persoon uit een niet welvarend land komt.

Gewoon je ding doen, er niet boos over worden en als je de kans krijgt gewoon je verhaal doen bij mensen met vooroordelen, zodat ze wellicht wat meer inzicht krijgen in het hoe en wat. Vooroordelen komen tenslotte uit onkunde. En dan nog zal een grote groep die vooroordelen altijd blijven houden, big deal.
    wat een drama toch....
      maandag 8 september 2008 @ 12:47:47 #25
    194833 Hanoying
    vereert Zeus, zoals het hoort.
    pi_61471368
    Ik heb zelf een relatie met een Vietnamese, we zijn nu 6 jaar samen en vorig jaar zijn we getrouwd. Vooroordelen zul je altijd wel hebben, maar over het algemeen zijn de reacties op onze relatie toch wel positief.

Het is overigens een misverstand dat elke Vietnamese/Thaise/etc. familie zit te wachten op een Westerse schoonzoon. In het geval van mijn schoonfamilie heeft het toch wel een jaar of 4 geduurd voordat ze onze relatie accepteerden. En in die tijd hebben ze ook echt geprobeerd om haar op andere gedachten te brengen. Inmiddels zijn ze overigens wel om.
    Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')