quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:05 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Packard-Bell een A-merk

HP spul is wel te doen als je maar niet de goedkope consumenten laptops koopt maar de zakelijke.
Nooit gezegd dat ik Packard-Hell als een A-merk bestempel

En ik had voor m'n werk een HP NC6000... pokkeding.
quote:
[..]
Dat maakt wel degelijk verschil, vergelijk een Medion of goedkoper dell/HP maar eens met een MacBook (Pro), Sony Vaio of een Lenovo Thinkpad.
Duurdere laptops hebben vaak betere schermen, langere battery life, degelijkere behuizing etc. allemaal dingen die je niet vaak bij de specs ziet staan maar die voor de eindgebruiker wel degelijk uitmaken.
Ik heb nu een Asus X52 van bijna 3000 euro. Toegegeven, hij heeft een erg mooi beeldscherm en hij slaagt er ook in om onder Vista nog prima werkbaar te zijn. Toch heb ik al een paar keer de neiging gehad om dat ding uit het raam te donderen. Vooral als het op energiebeheer aan komt.
Uitschakellen? Doet ie niet altijd!
Batterij-warning afgeven? No-way.... hij gaat plots hibernaten. En nee, dat ligt hem niet aan de power-instellingden binnen vista, die laptop besluit ineens te gaan zeuren: batterij leeg! waarop vista nog snel een hibernate probeert.... en het meestal net lang genoeg uithoudt.
En Asus zie ik wel degelijk als A-merk... dus A-merk <-> merkloos..... weinig verschil.