abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61376189
Beste medefokkers,

ik sta op het punt te gaan studeren en wil dan ook een laptop aanschaffen. Aangezien ik de afgelopen 12 maanden gereis heb is er van een ruim budget geen sprake. Hoe goed is deze laptop (prijs/kwaliteitsverhouding). Of word ik hier gewoon keihard gefopt??

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_37/OFF01.SHTML

Alvast bedankt
pi_61376399
Is het een merkloze laptop Meestal verkopen ze toch Medion of Targa spul ...
..///
pi_61376573
Ligt eraan wat je wilt doen

Gaming dan nee
Gewoon beetje internetten+msnen+werkstukken maken dan ja
  donderdag 4 september 2008 @ 15:19:30 #4
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61376595
quote:
Op donderdag 4 september 2008 15:09 schreef wipes66 het volgende:
Is het een merkloze laptop Meestal verkopen ze toch Medion of Targa spul ...
Medion ja.
© Bafnek
pi_61376599
Waarom bij de Aldi? Daar weet je iig zeker dat ze geen verstand hebben van de electronische spullen die ze leveren! Daarnaast blijf het een merkloos ding. Voor een gelijk bedrag heb je dezelfde laptop van een fatsoenlijk merk. Ikzelf ben zeer tevreden met mijn Dell m1530, maar de studio 15 laptop zou misschien iets voor jou zijn. Je kunt de drivers makkelijk vinden en dus windows xp op je laptop zetten is geen probleem.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:22:59 #6
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_61376657
mwah,. is best wel toch een heel leuk laptopje voor dat geld, met garantie hoef je je bij de aldi ook geen zorgen te maken (Y) (pickup and return zelfs! )

tip: toch ff verder orienteren
  donderdag 4 september 2008 @ 15:28:02 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61376769
Ik heb ooit een Aldi-laptop gekregen en ben daar altijd zeer tevreden over geweest. Het ding onder zware omstandigheden de hele wereld over gesleept en nooit problemen gehad. Bovendien was het destijds de beste laptop die je voor het geld kon kopen.

Het schijnt ook wanneer er problemen zjn, de reparatieservice van Medion gewoon erg goed en niet moeilijk is. Doen dus!

Dat ze bij de Aldi zelf geen verstand van laptops hebben mag voor zich spreken. Maar voor het ontbreken van een uurtje "professionele" uitleg krijg je zo'n 400 euro korting. Dan zoek ik het zelf wel op!
The End Times are wild
pi_61376802
¤699 is toch nog een respectabel budget?

Kan je best wat leuks voor kopen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61376858
Bijna dezelfde specs als de HP-DV5-1010ed die ik laatst heb gekocht alleen dan met intel chip en minder video-geheugen...

Was 699 bij de mycom:

http://www.mycom.nl/Produ(...)0dv51010/196293.aspx
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_61376991
ahaa, zoek de verschillen. Wat raden jullie aan? Bij de aldi krijg je wel 3 jaar garantie
pi_61403104
Niets mis met Aldi pc's... Die zitten altijd prima in elkaar.

Toegegeven, ik bouw mijn eigen pc's zelf, maar bij Medion steken ze PC's in elkaar zoals ik ze zelf ook zal bouwen. Maar vanwege de grote volumes doen ze dat stukken goedkoper dan ik het kan. Als mensen geen verstand hebben van PC's en toch zo nodig een PC willen kopen raad ik altijd aan om gewoon op de volgende Aldi aanbieding te wachtten.

Ik heb ooit eens een 'betaalbare' kant en klare HP gekocht voor m'n ouders en dat heb ik geweten. Het heeft niet lang geduurd of ik heb daar uit pure ellende het geheugen verdubbeld en er een videokaart in geprakt. Dat zal je met een Medion niet zo snel hoeven doen.
Don't hurry, be crappy!
pi_61403578
medion laat ik meestal gewoon links liggen...het is echt een product met het idee van hoe goedkoop kan het.... plastic, metaal etc is allemaal van de dunst mogelijke materialen gemaakt; geen enkele vorm van degelijkheid is erin te bespeuren. Qua specs vallen ze meestal nog wel enigzins mee, maar daar is wel alles mee gezegd.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:42:21 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_61404255
Er staat niet bij wat de schermresolutie is en wat de accuduur is, op zich al verdacht.

Ga er maar van uit dat het scherm een vrij lage resolutie zal hebben (waarsch. 1280x800) en de accu het na een uur of 2 wel voor gezien houd.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_61404325
Tsja... ik gebruik een PC ook niet als schietschijf ofzo... dus van mij hoeft het geen driedubbellaags titanium te zijn. Naar mijn mening is een Medion gewoon een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Mijn zus heeft een packard-hell laptop waar de aan-uit knop binnen no-time IN de behuizing verdween. Ik heb een HP laptop van m'n werk gekregen waar ik elk jaar een nieuwe batterij voor mocht bestellen, daarnaast was die niet voorruit te trappen. En geheugen uitbreiden was ook een ramp; daar was hij te kieskeurig voor. Dus ook over merk-laptops ben ik niet te spreken. Maar als je dan toch persé een laptop wilt... dan maakt t niet veel uit of je nu een A-merk of een Medion koopt, zolang je er maar zuinig mee bent.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:05:17 #15
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_61404921
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:45 schreef RiDo78 het volgende:
Mijn zus heeft een packard-hell laptop waar de aan-uit knop binnen no-time IN de behuizing verdween. Ik heb een HP laptop van m'n werk gekregen waar ik elk jaar een nieuwe batterij voor mocht bestellen, daarnaast was die niet voorruit te trappen. En geheugen uitbreiden was ook een ramp; daar was hij te kieskeurig voor. Dus ook over merk-laptops ben ik niet te spreken.
Packard-Bell een A-merk HP spul is wel te doen als je maar niet de goedkope consumenten laptops koopt maar de zakelijke.
quote:
Maar als je dan toch persé een laptop wilt... dan maakt t niet veel uit of je nu een A-merk of een Medion koopt, zolang je er maar zuinig mee bent.
Dat maakt wel degelijk verschil, vergelijk een Medion of goedkoper dell/HP maar eens met een MacBook (Pro), Sony Vaio of een Lenovo Thinkpad.

Duurdere laptops hebben vaak betere schermen, langere battery life, degelijkere behuizing etc. allemaal dingen die je niet vaak bij de specs ziet staan maar die voor de eindgebruiker wel degelijk uitmaken.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_61405910
Bij goedkopere (Aldi) laptops hoef je stukken minder kwaliteit te verwachten. Ik zou zelf sowieso even doorsparen en voor een duurdere gaan. Het is ECHT niet zo dat die hogere prijs alleen in de winstmarge gaat zitten. Duurdere laptops bieden vaak gewoon betere kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaalt.
pi_61405970
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Packard-Bell een A-merk HP spul is wel te doen als je maar niet de goedkope consumenten laptops koopt maar de zakelijke.
[..]

Dat maakt wel degelijk verschil, vergelijk een Medion of goedkoper dell/HP maar eens met een MacBook (Pro), Sony Vaio of een Lenovo Thinkpad.

Duurdere laptops hebben vaak betere schermen, langere battery life, degelijkere behuizing etc. allemaal dingen die je niet vaak bij de specs ziet staan maar die voor de eindgebruiker wel degelijk uitmaken.
helemaal mee eens Packard-Bell is inderdaad een ramp, maar HP, Sony etc maken prima machientjes waar die medion bij in het niet valt. De prijs is er dan wel ook naar moet ik zeggen, maar ja.. wat verwacht je dan?? Ik geef liever die paar stuivers meer uit voor een goed product dan dat ik nu zou gaan bezuinigen en een medion zou kopen. Ik krijg alleen bij de naam al zo'n my-first-sony gevoel.... Het is het allemaal precies net niet.... typische aldi-aanbieding-spullen dus....
't is wat dat betreft wel te vergelijken met het gereedschap dat IKEA bij zn kastjes e.d. geeft.... het werkt, maar zodra je ietsjes te veel kracht zet kun je 't wegflikkeren
pi_61413240
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nooit gezegd dat ik Packard-Hell als een A-merk bestempel En ik had voor m'n werk een HP NC6000... pokkeding.
quote:
[..]

Ik heb nu een Asus X52 van bijna 3000 euro. Toegegeven, hij heeft een erg mooi beeldscherm en hij slaagt er ook in om onder Vista nog prima werkbaar te zijn. Toch heb ik al een paar keer de neiging gehad om dat ding uit het raam te donderen. Vooral als het op energiebeheer aan komt.
Uitschakellen? Doet ie niet altijd!
Batterij-warning afgeven? No-way.... hij gaat plots hibernaten. En nee, dat ligt hem niet aan de power-instellingden binnen vista, die laptop besluit ineens te gaan zeuren: batterij leeg! waarop vista nog snel een hibernate probeert.... en het meestal net lang genoeg uithoudt.

En Asus zie ik wel degelijk als A-merk... dus A-merk <-> merkloos..... weinig verschil.
Don't hurry, be crappy!
pi_61420500
In october 2004 had ik ooit een aldi pc gekocht, bleek achteraf koelingsproblemen te hebben, en heb ik dus de koeler moeten vervangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')