abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 23:30:43 #121
862 Arcee
Look closer
pi_61463376
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 04:34 schreef StefanP het volgende:
Jij hebt blijkbaar nog nooit een topic gelezen waarin ik langs kwam.

-belastingen zijn minder dan de helft van in NL
-lonen zijn meer dan het dubbele
-het weer is er beter
-mensen zijn er vriendelijker
-de klant is koning
-de cost of living is veel lager
-de overheid bemoeit zich vrijwel niet met je leven
-je hebt veel meer invloed op de democratie en kunt voor veel meer zaken stemmen dan in NL
-criminaliteit wordt voor de verandering echt aangepakt
-woningen zijn stukken goedkoper en veel groter
-auto's en benzine zijn een fractie van NL en wegenbelasting en dergelijke onzin kennen we hier niet
-het land is enorm veel groter en mooier

Om maar een begin te maken
Zijn er ook zaken aan Nederland die je wél kunt waarderen? Of die misschien zelfs beter geregeld zijn dan in de US?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 7 september 2008 @ 23:42:14 #122
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61463726
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:11 schreef rood_verzet het volgende:
-1% van de totale Amerikaanse bevolking zit in de cel
Beter dan erbuiten.
quote:
-Amerikaanse OV is kut geregeld
Logisch, de VS is heel groot en uitgestrekt. In NYC is het echter prima geregeld. In de andere steden wat minder, maar daar staat tegenover dat de steden erg geschikt zijn voor auto's, en dat auto rijden (zoals alles in de VS) daar veel goedkoper is.
quote:
-Infrastructuur is een drama
Dat valt ook wel mee. De wegen zjin doorgaans van een mindere kwaliteit als je kijkt naar de Nederlandse wegen, maar er zijn er wel veel meer, en nieuwe wegen aanleggen gebeurt ook veel sneller. Ik denk dat er in de VS relatief gezien minder files zijn dan in NL.
quote:
-Goed onderwijs alleen maar weggelegd voor mensen met geld
Dat valt op zich wel mee, maar het is idd duurder dan in NL.
quote:
-Hypotheekcrisis
Ja, 't is niet altijd rozengeur en maneschijn.
quote:
-Aanstichter van meer dan de helft van alle oorlogen in de afgelopen 65 jaar
Maar ook het enige land dat altijd zijn nek uit steekt.
quote:
-Exporteur van cultureel imperialisme (Mcdonalds, Disney, MTV, etc.)
Ja, en de hele wereld loopt er mee weg. De merken die jij noemt zijn in bijna elk land vertegenwoordigd. Dat geeft al aan dat veel mensen er kennelijk interesse hebben en dat de VS met goede producten komt. Dat jij het nou niks vindt...
quote:
-Je kunt maar uit twee partijen kiezen tijdens de verkiezingen, die gedirigeerd worden door lobbyisten
Daar staat tegenover dat je wel voor meer dingen kan kiezen dan het presidentschap alleen. Bovendien zou ik niet de illusie hebben dat het in NL nou zoveel beter geregeld is.
quote:
-Achterlijke extreemrechtse christelijke sekte's
Zo zijn er overal wel vervelende mensen.

Alle punten die jij opnoemt hebben bijna niks te maken met het dagelijks leven. Dingen als meer ruimte, lagere prijzen voor alles en hogere lonen echter wel.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 8 september 2008 @ 08:21:03 #123
203312 zkr623
----------------
pi_61466865
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Beter dan erbuiten.
[..]

Logisch, de VS is heel groot en uitgestrekt. In NYC is het echter prima geregeld. In de andere steden wat minder, maar daar staat tegenover dat de steden erg geschikt zijn voor auto's, en dat auto rijden (zoals alles in de VS) daar veel goedkoper is.
[..]

Dat valt ook wel mee. De wegen zjin doorgaans van een mindere kwaliteit als je kijkt naar de Nederlandse wegen, maar er zijn er wel veel meer, en nieuwe wegen aanleggen gebeurt ook veel sneller. Ik denk dat er in de VS relatief gezien minder files zijn dan in NL.
[..]

[..]

Ja, 't is niet altijd rozengeur en maneschijn.
[..]

[..]

Ja, en de hele wereld loopt er mee weg. De merken die jij noemt zijn in bijna elk land vertegenwoordigd. Dat geeft al aan dat veel mensen er kennelijk interesse hebben en dat de VS met goede producten komt. Dat jij het nou niks vindt...
[..]

Daar staat tegenover dat je wel voor meer dingen kan kiezen dan het presidentschap alleen. Bovendien zou ik niet de illusie hebben dat het in NL nou zoveel beter geregeld is.
[..]

Zo zijn er overal wel vervelende mensen.

Alle punten die jij opnoemt hebben bijna niks te maken met het dagelijks leven. Dingen als meer ruimte, lagere prijzen voor alles en hogere lonen echter wel.
Sorry man maar op welke wolk leef jij?
Ik ga jouw punten ook een voor een weerleggen.

Uhh, ik denk dat hij eerder doelde op de voorzieningen tussen de steden en niet die van voor één enkele stadje. Dus als je van NYC naar bijv. Rotterdam (ook in de deelstaat NY en niet onze Rotterdam ) wil rijden, leg me het uit hoe je dat goedkoop gaat doen zonder eigen auto.
Je punt klopt ook niet voor stadsvervoer. Ooit in de NYC metro gereden onlangs? Blijkbaar niet. Je zal je maar gelukkig prijzen als je weer in een stuk buiten komt zonder messteken of schietwonden.

[EDIT] Ja en laten we het niet eens hebben over die brug bij de Missippi waar tientallen burgers zijn omgekomen doordat de brug in elkaar stortte. En ja, de dijken van New Orleans waren ook heel mooie infrastructuursexamplaren.

"Ik denk dat er in de VS relatief gezien minder files zijn dan in NL. "

Dat komt niet door de slimheid van de Amerikaan, maar door het feit (wat je overigens zelf hebt genoemd in je verhaal) dat de oppervlakte veel groter is, en dus aantal hoofden per grondoppervlakte valt ook veel kleiner uit.

Beter dan erbuiten.

Ja tien jaar cel voor een nachtje hoerenlopen, of een diefstalletje, zeker heel genadig en vergevingsgezind van die Amerikanenn. En opvallend dat Amerikanen altijd hogere straffen krijgen dan buitenlanders, maar goed dit kan me niet schelen.

Hoef je maar naar de Amerikaanse arbeidskwaliteit te kijken om te leren wat van al die prachtige opleidingen tot stand komt.

We willen juist niet dat jullie je nek blijven uitsteken. Want dat heeft rampen bewezen in het verleden.
En doordat ik je reactie al zie aankomen, het waren de RUSSEN die Hitler om zeep hebben geholpen.

Ik denk dat je zelf niet eens gelooft in wat je allemaal voor onzin uitkraamt.
Lijkt alsof je echt jaloers bent op mooie Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door zkr623 op 08-09-2008 08:30:13 ]
AJ
pi_61470080
quote:
Op zondag 7 september 2008 16:41 schreef Noax het volgende:

[..]

Waar woon je nu dan en beviel het je in Nederland?
Ik woon tegenwoordig in Arizona, zit tegenwoordig in het Amerikaans leger. Ik mis Nederland en wil dus ook terug, hopelijk zegt dat een beetje hoe het mij beviel in Nederland.
So here I was right...
  maandag 8 september 2008 @ 21:32:07 #125
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_61484439
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:46 schreef Epiphone het volgende:

[..]

Ik woon tegenwoordig in Arizona, zit tegenwoordig in het Amerikaans leger. Ik mis Nederland en wil dus ook terug, hopelijk zegt dat een beetje hoe het mij beviel in Nederland.
Wow ongelofelijk zeg, jij hebt gewoon precies de tegenovergestelde wens van wat ik wil....
Wat is het wat je zo aanspreekt in Nederland? Toch niet onze mooie zomers?!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_61487414
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:21 schreef zkr623 het volgende:

[..]Ooit in de NYC metro gereden onlangs? Blijkbaar niet. Je zal je maar gelukkig prijzen als je weer in een stuk buiten komt zonder messteken of schietwonden.
Allemachtig, wat lul jij slap gast. Ik heb onlangs nog veelvuldig gebruik gemaakt (elke dag meerdere keren) van de metro in NYC en er is echt he-le-maal niks mis mee, zowel overdag als 's avonds. Wat dus trouwens ook weer een pluspunt geeft: hij rijdt 24/7.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:20:44 #127
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61494356
quote:
Ooit in de NYC metro gereden onlangs? Blijkbaar niet. Je zal je maar gelukkig prijzen als je weer in een stuk buiten komt zonder messteken of schietwonden.

eh ja, meerdere keren...maar ik had waarschijnlijk mijn "speciale-geweldswerende-bril" op zodat ik alle mestekende en pistoolschietende medereizigers niet heb gezien...
wat ik wel zag waren een stel mensen die niks deden en een beetje praatte met elkaar een krantje lazen, raar he, begin nu echt te twijfelen of ik wel echt in NY was of dat ik droomde.....
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:56:24 #128
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61495218
quote:
Dingen als meer ruimte, lagere prijzen voor alles en hogere lonen echter wel.
Dit geeft dan ook wel aardig het denkbeeld van de gemiddelde Amerikaan weer, materialistisch tot op het bot.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_61495612
quote:
Op maandag 8 september 2008 21:32 schreef Noax het volgende:

[..]

Wow ongelofelijk zeg, jij hebt gewoon precies de tegenovergestelde wens van wat ik wil....
Wat is het wat je zo aanspreekt in Nederland? Toch niet onze mooie zomers?!
Hehe, nee ik vond het gewoon fijn in Nederland. Ik vind Amerika ook fijn maar volgens mij heeft het te maken met 'The grass is always greener on the other side'. In de zomer is het niet altijd even prettig. Maar daarom ga je ergens anders heen, hehe. MIschien over een paar jaar denk ik er anders over, we zullen zien.
So here I was right...
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:23:21 #130
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_61509940
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:15 schreef Epiphone het volgende:

[..]

Hehe, nee ik vond het gewoon fijn in Nederland. Ik vind Amerika ook fijn maar volgens mij heeft het te maken met 'The grass is always greener on the other side'. In de zomer is het niet altijd even prettig. Maar daarom ga je ergens anders heen, hehe. MIschien over een paar jaar denk ik er anders over, we zullen zien.
Ik kan me er iets bij voorstellen, wat je zegt, het is altijd groener....

Aan de andere kant, Amerika heeft 50 staten, ik als nitwit zou denken dat je dr een heel leven voor nodig bent om dat allemaal te ontdekken.

Iemand je ooit wel es verteld dat je best aardig Nederlands schrijft?!
Have fun in Arizona nog!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_61510069
Amerikanen stuk voor stuk zo ontzettend sneu.
Ontzettend dom, naief volk. Bah.
Denken zoveel beter te zijn dan bijvoorbeeld Europeanen, terwijl ze zelf allemaal gewoon tweederangs Europeanen zijn (de vroegere Afrikaanse slaven en de indianen uitgezonderd natuurlijk)

Oh en OT: tja, wat wil je met republikeinen aan de macht? Stom gezever altijd.
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:33:56 #132
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61510186
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:38 schreef afcajos het volgende:
Want palin vertegenwoordigt alle 300 miljoen amerikanen [ afbeelding ]
Ze heeft wel een stuk of 100 miljoen aanhangers
AFC AJAX
  woensdag 10 september 2008 @ 09:16:43 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61516844
StefanP-klaag-over-Europa topic.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61518183
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:23 schreef Noax het volgende:

[..]

Ik kan me er iets bij voorstellen, wat je zegt, het is altijd groener....

Aan de andere kant, Amerika heeft 50 staten, ik als nitwit zou denken dat je dr een heel leven voor nodig bent om dat allemaal te ontdekken.

Iemand je ooit wel es verteld dat je best aardig Nederlands schrijft?!
Have fun in Arizona nog!
Hehe, dank je. MIjn moeder is Nederlandse en vader is Amerikaans. Ik heb de middelbaar school in Nederland afgemaakt. Dus zo heb ik ook Nederlands geleerd. Ik vind het wel jammer, ik heb tegenwoordig niet zo veel kans om Nederlands te praten, dus dan maar typen. Alleen als ik familie bel in Nederland kan ik Nederlands praten. Thank God voor Skype..
So here I was right...
  woensdag 10 september 2008 @ 18:15:58 #135
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61529416
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:28 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Denken zoveel beter te zijn dan bijvoorbeeld Europeanen, terwijl ze zelf allemaal gewoon tweederangs Europeanen zijn (de vroegere Afrikaanse slaven en de indianen uitgezonderd natuurlijk)

alle 300 miljoen zeker???
pi_61529442
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:15 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

alle 300 miljoen zeker???
Zullen een paar uitzonderingen zijn.
pi_61529511
quote:

Zo denken de republikeinen ook over de democraten.
pi_61529569
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:20 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Zo denken de republikeinen ook over de democraten.
Republikeinen !!!!!!!!!
  woensdag 10 september 2008 @ 18:23:32 #139
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_61529584
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Zullen een paar uitzonderingen zijn.

denk dat het meer 50/50 is...
  woensdag 10 september 2008 @ 18:27:31 #140
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61529685
quote:

Nee, dit is een intelligente reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')