quote:Op zaterdag 6 september 2008 08:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
En dat doet hij geheel uit altruistisch oogpunt, niet? Dat betaalt hij gratisch ende voor nietsch?Droom lekker verder. Dat geld komt direct uit jouw salaris. Je betaalt er ZELF voor. Als je dat niet snapt, dan ben je wel vreselijk dom. Dus, we zijn het er al over eens dat je er zelf voor betaalt.
En wat voor keuze heb je? Niks. Je moet verplicht meedoen. Daar zijn we het dus ook al over eens.
En als laatste heb je ongetwijfeld geen enkele keuze. O ja, je kan waarschijnlijk kiezen uit een 'basis' en een 'extra' pakket. Misschien zelfs uit een derde mogelijkheid! Maar daarmee houdt ook echt alles op.
Conclusie: je hebt geen keuzevrijheid, het kost een fortuin -dat je zelf opbrengt- en je hebt binnen je opgedrongen pakketje ook nog niks te kiezen.
Nou knulletje, waar blijf je nou met je "Ja man, je hebt gelijk ik wil zo graag daar wonen, goed zorgsysteem enzo."? Had je verder niks te zeggen op m'n post?
[..]
Dat dacht ik al. Daar sta je dan met je mond vol tanden, een beetje beteuterd te stamelen... euh, euh, slecht zorgsysteem in de VS enzo, euh..... toch?
-1% van de totale Amerikaanse bevolking zit in de celquote:Op zaterdag 6 september 2008 04:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nog nooit een topic gelezen waarin ik langs kwam.
-belastingen zijn minder dan de helft van in NL
-lonen zijn meer dan het dubbele
-het weer is er beter
-mensen zijn er vriendelijker
-de klant is koning
-de cost of living is veel lager
-de overheid bemoeit zich vrijwel niet met je leven
-je hebt veel meer invloed op de democratie en kunt voor veel meer zaken stemmen dan in NL
-criminaliteit wordt voor de verandering echt aangepakt
-woningen zijn stukken goedkoper en veel groter
-auto's en benzine zijn een fractie van NL en wegenbelasting en dergelijke onzin kennen we hier niet
-het land is enorm veel groter en mooier
Om maar een begin te maken
Zeg in Nederland hadden we ook 1% in gevangenis makkelijk kunnen halen alleen het is hier zo maffia paradijsquote:Op zaterdag 6 september 2008 18:11 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
-1% van de totale Amerikaanse bevolking zit in de cel
-Geen liberaal drugs beleid
quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:11 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
-1% van de totale Amerikaanse bevolking zit in de cel
-Amerikaanse OV is kut geregeld
-Infrastructuur is een drama
-Geen geld of hulp voor slachtoffers orkaan Katrina
-Geen gratis gezondheidszorg voor 9-11 volunteers
-Tientallen miljoenen Amerikanen niet verzekerd, nog veel meer mensen onvoldoende verzekerd
-Geen liberaal drugs beleid
-Goed onderwijs alleen maar weggelegd voor mensen met geld
-Hypotheekcrisis
-Aanstichter van meer dan de helft van alle oorlogen in de afgelopen 65 jaar
-Leider van de WB, IMF en andere instanties die armoede in de derde wereld in stand houden
-Exporteur van cultureel imperialisme (Mcdonalds, Disney, MTV, etc.)
-Je kunt maar uit twee partijen kiezen tijdens de verkiezingen, die gedirigeerd worden door lobbyisten
-Hypocriet immigratiesysteem
-Duizenden slachtoffers dankzij legaal vuurwapenbezit
-Achterlijke extreemrechtse christelijke sekte's
-Het land heeft de grootste vervuiling en verspilling per persoon
Om maar een begin te maken
quote:Op zondag 7 september 2008 08:21 schreef popolon het volgende:
De avondklok is ingegaan mensen, ik duik de schuilkelder in!
dat dus...en 8 jaar bush heeft het beeld t.o. amerikanen er niet beter op gemaakt helaas!quote:Op zondag 7 september 2008 10:12 schreef Epiphone het volgende:
Of ga je ervan uit wat je op de televisie ziet?
Nee qua overheid, heeft Amerika nog heel wat te leren. Het ergste is dat de overheid een groot deel van het volk alles kan wijsmaken en dat ze het geloven ook.quote:Op zondag 7 september 2008 10:25 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
dat dus...en 8 jaar bush heeft het beeld t.o. amerikanen er niet beter op gemaakt helaas!
niet ik hoor, ik ben er braaf al 4 keer geweest en weet dat het er echt heel relaxed kan zijn, kan niet anders zeggen dan dat ik er alleen maar hele rationele, niet-oogklep-dragende amerikanen ben tegengekomen!!
maar dat ligt waarschijnlijk ook aan de plekken waar je heengaat!
zo ook de nederlander die zegt dat alle amerikanen dom en dik zijn....zelfde laken en pak!quote:Op zondag 7 september 2008 11:20 schreef Epiphone het volgende:
[..]
Maar goed de hick uit Alabama die nooit buiten z'n dorp is geweest zal er niks van begrijpen.
Helemaal mee eens, maar goed de mens is nou eenmaal emotioneel, het zal dus altijd gebeuren. Mensen met teveel macht zullen toch doen wat ze willen.quote:Op zondag 7 september 2008 11:25 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
het is idd een kwestie van een heel land meer rationeel te laten denken ipv emotioneel, dat zag je al bij 9/11, meteen de emoties de vrije loop laten waardoor er nu (te) veel onschuldige mensen (landen) de dupe zijn van de "war on terrorism".
Waar woon je nu dan en beviel het je in Nederland?quote:Op zondag 7 september 2008 10:12 schreef Epiphone het volgende:
Je hebt in elk land, goede en slechte zaken. Ik moet zeggen, ik heb zowel in Nederland en Amerika (ben zelf een Amerikaan) gewoond. Voor mij maakt het persoonlijk niet uit waar ik woon, ik maak het wel naar mijn zin.
Dat is voor mij ook 1 van de redenen dat ik het hier wel gezien heb.quote:Op zondag 7 september 2008 16:58 schreef TC03 het volgende:
De VS.![]()
Als je een ook maar een klein beetje opleiding hebt is er geen land met een hogere levenstandaard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |