abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61369814
Mijn vriendin heeft met haar ex destijds (2,5 jaar geleden) een convenant opgemaakt en daarin vastgelegd dat er een omgangsregeling is in de vorm van een co-ouderschap.

In de praktijk betekent het dat haar kinderen (van 10 en 7) 4 dagen in de week bij ons vertoeven en 3 dagen bij haar ex. Dat ziet er dus zo uit:
Week 1:
ma-di bij ex
woe-don-vr-za-zon bij ons

Week 2:
ma-di bij ex
woe-don-vr bij ons
zat zon bij ex

Het zal jullie niet verbazen, dit werkt niet erg prettig. Sowieso is 3x per week over en weer de ex-partners bij elkaar over de vloer niet zo'n prettig idee. Maar daarnaast is het voor de kinderen vrij onrustig en willen de twee ex-partners ook nog wel eens een beetje lopen ruziën. Niet ernstig maar wel onrustig en irritant.

Mijn vriendin wil nu dus deze geniale zet van destijds omzetten naar een 'normale' weekend omgangsregeling. Dus 1x per twee weken weekend en de helft van de schoolvakanties.

Nu zegt de advocaat dat dat niet zo gemakkelijk kan. Maar ik denk toch dat er wel een optie mogelijk moet zijn.

Iemand een ideetje? Iemand het bij de hand gehad?
  donderdag 4 september 2008 @ 10:24:12 #2
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61369914
mijn ex en ik doen ook co-ouderschap maar de kinderen zijn bij ons om de week"thuis'. Dit hebben we heel bewust gekozen zodat de kinderen wat meer structuur hebben zeg maar. Het loopt al 2 jaar en moet zeggen dat het prima gaat
Wat betreft het omzetten naar een reguliere "weekendregeling" zou ik dat gewoon onder elkaar doen. Lijkt me iig prettiger en makkelijker en scheelt je een hoop kosten....
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 september 2008 @ 10:26:59 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61369993
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk kan inderdaad... Waarom niet eerst de optie die bij heavenstar werkt bekijken, ipv de vader het contact met zijn kinderen voor een groot deel willen ontzeggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 04-09-2008 10:32:31 ('niet' vergeten...) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 september 2008 @ 10:29:45 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61370069
Het zal inderdaad niet makkelijk zijn om dit te veranderen, omdat er van een min of meer gelijkwaardig ouderschap wordt omgeschakeld naar een situatie van "ze zijn van mij en jij mag ze af en toe nog even hebben". Als de ex het er niet mee eens is, zit je maanden, zo niet jaren, bij de rechter.

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat de huidige regeling niet echt vol te houden is, maar zou het dan meer gaan zoeken in het, in goed overleg, verlengen van de "bij ons" en "bij ex" perioden, zodat het voor iedereen wat rustiger is, dus bijv. een week op/week af situatie, eventueel een 8 bij ons/6 bij ex, zodat de huidige verhouding van dagen niet verandert.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_61370089
Dus die ex moet er mee akkoord gaan dat hij de kinderen eerst 3 dagen per week heeft en in de toekomst gemiddeld slechts 1dag per week?

Als het nu al snel tot irritatie leidt, denk ik niet dat hij daarmee akkoord gaat.
pi_61370100
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk kan inderdaad... Waarom eerst de optie die bij heavenstar werkt bekijken, ipv de vader het contact met zijn kinderen voor een groot deel willen ontzeggen?
Ja, dat laatste vind ik dan ook weer meteen het grootste punt. Kan me voorstellen dat het niet zo prettig werkt, maar de kinderen zien hun vader tenminste wel vaak.

Maar wat vinden de kinderen? ERvaren zij het als druk, onrustig en onprettig, of is dat vooral iets van jou en je vriendin? Wat vindt de vader?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61370124
Tja... dat gaat goed, tot er nieuwe partners in het zicht kwamen, zowel bij hem als bij haar. (ikke dus)

Dat 'onder elkaar' is natuurlijk super, als dat zou gaan maar helaas... ex wil niet. (en gelijk heeft ie)

Maar de kinderen en mijn vriendin en ik hebben er wel last van. Ik wil er geen zielig verhaal van maken, vandaar dat ik het bagatelliseer, maar het geeft echt veel onrust. 2x per week verhuizen en andere regels werkt niet zo voor hen. Ook omdat de ex's nieuwe vriendin twee kinderen heeft die er soms wel zijn en soms niet. Voor mijn vriendin en mij is het gewoon een enorme pot geregel en irritatie dat je constant twee kinderen aan het rondrijden bent, afspraken moet maken met de ex, etc... kortom... hoop onrust!

Vandaar...
pi_61370151
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk kan inderdaad... Waarom eerst de optie die bij heavenstar werkt bekijken, ipv de vader het contact met zijn kinderen voor een groot deel willen ontzeggen?
Eens uiteindelijk heb je samen kinderen gekregen en daarnaast is het niet alleen de keuze van jouw en de moeder van de kinderen , maar vooral ook zeker van de kinderen zelf en hun vader.
Een kind kiest er namelijk niet voor dat zijn ouders uit elkaar gaan. Een kind valt niet onder de inboedel verdeling en houdt als het goed is onvoorwaardelijk van beide ouders en wil ze dan ook graag beiden zien .
pi_61370233
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:31 schreef Edwinner het volgende:
Tja... dat gaat goed, tot er nieuwe partners in het zicht kwamen, zowel bij hem als bij haar. (ikke dus)

Dat 'onder elkaar' is natuurlijk super, als dat zou gaan maar helaas... ex wil niet. (en gelijk heeft ie)

Maar de kinderen en mijn vriendin en ik hebben er wel last van. Ik wil er geen zielig verhaal van maken, vandaar dat ik het bagatelliseer, maar het geeft echt veel onrust. 2x per week verhuizen en andere regels werkt niet zo voor hen. Ook omdat de ex's nieuwe vriendin twee kinderen heeft die er soms wel zijn en soms niet. Voor mijn vriendin en mij is het gewoon een enorme pot geregel en irritatie dat je constant twee kinderen aan het rondrijden bent, afspraken moet maken met de ex, etc... kortom... hoop onrust!
Vandaar...
Tja, dat krijg je er helaas bij en dat moet je maar opbrengen, vind ik.
Zoals hierboven gezegd: kinderen hebben er niet om gevraagd, houden van beide ouders. Om ze nou een ouder ineens af te nemen en spaarzaam te laten zien...zeker als de vader in dit geval het er niet mee eens is. Dan maar zoeken naar een andere oplossing, zoals ook al gezegd langere perioden op en af.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 september 2008 @ 10:36:15 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61370234
Is om de week geen optie, zoals bij iemand hierboven? Scheelt een heleboel verhuizen, bovendien kunnen jullie dan allemaal makkelijker plannen lijkt me. Zeker met die wisselende dagen is het zo heel onhandig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61370302
De vader vindt dat het prima gaat. De kinderen hebben aangegeven dat ze het vervelend vinden dat er niet overal dezelfde regels gelden.
Bij ons is het vrij strak en regelmatig: op tijd naar bed, 6 uur eten op tafel, elke dag dezelfde mensen aan tafel, etc. Wij zijn best streng met TV en computer, net als hun vader.

Bij vader, als hij alleen met ze is, dan gaat het eten niet atijd even regelmatig, gaan ze later en vroeger naar bed. Als zijn vriendin er is, die heel erg ruim is met TV en computer gelden er wéér heel andere regels.

De kinderen hebben het enorm naar hun zin bij hun vader, maar geven wel aan dat ze dat een beetje onzeker maakt. Dat onrustige ervaren hun ook zo.

ik probeer het zo objectief mogelijk weer te geven.
pi_61370366
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:38 schreef Edwinner het volgende:
De vader vindt dat het prima gaat. De kinderen hebben aangegeven dat ze het vervelend vinden dat er niet overal dezelfde regels gelden.
Bij ons is het vrij strak en regelmatig: op tijd naar bed, 6 uur eten op tafel, elke dag dezelfde mensen aan tafel, etc. Wij zijn best streng met TV en computer, net als hun vader.

Bij vader, als hij alleen met ze is, dan gaat het eten niet atijd even regelmatig, gaan ze later en vroeger naar bed. Als zijn vriendin er is, die heel erg ruim is met TV en computer gelden er wéér heel andere regels.

De kinderen hebben het enorm naar hun zin bij hun vader, maar geven wel aan dat ze dat een beetje onzeker maakt. Dat onrustige ervaren hun ook zo.

ik probeer het zo objectief mogelijk weer te geven.
Dan lijkt me dat je niet moet proberen vader en kinderen elkaar te ontzeggen, maar duidelijke, goede afpspraken maken over hoe het beter kan gaan.

Beetje open deur, dit.
  donderdag 4 september 2008 @ 10:42:54 #13
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_61370420
dat er verschil van opvoeding is zul je altijd bliven houden vrees is. Bij ons is het ook zo: ik ben wat " strenger" dan mijn ex. Daarom proberen we zo veel mogelijk te overleggen wat betreft de "echte" belangrijkedingen zoals bedtijden/school enzo, maar ik moet toegeven dat mijn ex en ik een hele goede relatie hebben wat dat hele gedoe veel makkelijer maakt.

als ik heel eerlijk mag zijn vind ik "jullie" regeling wel erg chaotisch voor de kinderen...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_61370490
Ik denk dat het week op, week af al een hele verbetering zou betekenen, inderdaad zoals ik er nu over na denk. Soms zie je de makkelijke dingen zó over het hoofd...

Aan degenen die lopen te roepen: zielige vader. Tja, daar ben ik het niet zo mee eens. Ook niet met zielige moeder, overigens. Mijn kind, (die heb ik niet genoemd) zie ik ook niet zo vaak als ik zou willen. Maar ja, dan had ik maar niet moeten willen scheiden. Ik heb een omgangsregeling met haar die puur afgestemd is op de behoefte van mijn ex en mijn kind. Die opoffering maak ik in het belang van ons 3-tjes.

En dat gaat goed. probleem nu is dat de ex, niet geheel voor de kinderen wil zorgen maar ook niet nadenkt over de gevolgen van dit co-ouderschap en een eventuele opoffering alla ikzelf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 september 2008 @ 10:48:49 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_61370563
Aan de regels bij hun vader kun je niets veranderen, aan de regelmaat wel Het is voor de kinderen ook rustiger om niet om de drie dagen hun boeltje te hoeven pakken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_61370599
Vader en kinderen ontzeggen... tja.... misschien lijkt dat zo, maar elke keuze die je ook maakt, ná het uit elkaar gaan, betekent automatisch een verslechtering. En dan moet je kiezen voor de minst slechte optie.

ik heb twee vrienden die zelf nu 35 zijn en kind zijn van gescheiden ouders en die onafhankelijk van elkaar zeggen, dat een zij nooit een co-ouderschap zouden hebben gewild. Elk kind wil gewoon regelmaat, dat is volgens hen, en ook mij, volgens mij het állerbelangrijkste voor hen. Zekerheid en regelmaat. dat gaat denk ik boven het vaker of minder vaak zien van je vader of moeder.
pi_61370674
vergeet niet: er zijn nu 8 volwassenen in het spel en 5 kinderen.....

dan is het toch gewoon een kwestie van: vindt de regelmaat. en dan moet je impopulaire maatregelen treffen. en ik ben ook de 'dupe' (met mijn dochtertje) en nu is ook iemand anders aan de beurt.

Ik was alleen benieuwd naar de juridische kant.
pi_61370696
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:50 schreef Edwinner het volgende:
Vader en kinderen ontzeggen... tja.... misschien lijkt dat zo, maar elke keuze die je ook maakt, ná het uit elkaar gaan, betekent automatisch een verslechtering. En dan moet je kiezen voor de minst slechte optie.

ik heb twee vrienden die zelf nu 35 zijn en kind zijn van gescheiden ouders en die onafhankelijk van elkaar zeggen, dat een zij nooit een co-ouderschap zouden hebben gewild. Elk kind wil gewoon regelmaat, dat is volgens hen, en ook mij, volgens mij het állerbelangrijkste voor hen. Zekerheid en regelmaat. dat gaat denk ik boven het vaker of minder vaak zien van je vader of moeder.
Bedoel je nu te zeggen dat die ouders hun kinderen nooit meer hoeven te zien, of dat ze hun ex hun kinderen willen ontzeggen ofzo? Dat gooit nog ff wat meer olie op het vuur opnieuw en heeft toch helemaal geen zin?
Het mooi kotsende meisje.
pi_61370766
Nee joh. Gewoon, weekendje logeren bij vader óf moeder en dan lekker in de watten gelegd worden en door de week bij de ander gewoon lekker het gezinsleven beleven.

ik bedoel gewoon iets verstandigs, ipv dat gesleur aan die kinderen om iedereen maar tevreden te houden (vooral de volwassenen...)
pi_61370779
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:53 schreef Edwinner het volgende:
vergeet niet: er zijn nu 8 volwassenen in het spel en 5 kinderen.....

dan is het toch gewoon een kwestie van: vindt de regelmaat. en dan moet je impopulaire maatregelen treffen. en ik ben ook de 'dupe' (met mijn dochtertje) en nu is ook iemand anders aan de beurt.

Ik was alleen benieuwd naar de juridische kant.
Jeumig, omdat jij al de dupe bent, moet deze vader dat ook maar worden.
En ja, tegelijkertijd de kinderen, want je zegt zelf al dat ze het enorm naar hun zin hebben bij hun vader. Ik vind echt dat jullei 'volwassenen' dienen te zoeken naar een oplossing die voor de kinderen het beste is. En als de kinderen ook graag bij hun vader zijn, zou ik neit in eerste instantie zoeken naar een oplossing waarbij ze vader minder vaak gaan zien.
pi_61370895
miss_sly
Tja... dan zet je je twijfels bij mijn onafhankelijkheid en objectiviteit. De ex wil niet fulltime zorgen, mijn vriendin wel. En die onrust, tja, daar is iedereen, behalve de ex, wel zo'n beetje klaar mee. maar ja, laat die nou net een beslissende stem hebben....

En de kinderen vinden het daar leuk, maar in de vakantie van 3 weken, missen ze hun vader ook niet. Snappie? Dit is meer schade dan het mider zien van de vader, of moeder.
pi_61370907
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:57 schreef Edwinner het volgende:
Nee joh. Gewoon, weekendje logeren bij vader óf moeder en dan lekker in de watten gelegd worden en door de week bij de ander gewoon lekker het gezinsleven beleven.

ik bedoel gewoon iets verstandigs, ipv dat gesleur aan die kinderen om iedereen maar tevreden te houden (vooral de volwassenen...)
Vind je het verstandig, dat de een een 'sugardaddy' of mamma wordt en de ander verantwoordelijk moet zijn voor het meeste gedoe en shit met de kinderen?
Om de week lijkt mij een ideale regeling, hoeven ze maar een keer in de week te 'verhuizen' en ziet iedere ouder ze even vaak.
Het mooi kotsende meisje.
pi_61371073
nee de shit en de leuke weekenden. en de andere heeft alleen de leuke weekenden.

maar dat 'even vaak', joh, de kinderen vinden dat niet belangrijk, dat vinden de ouders belangrijk. geloof me. dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring en dat werd nog maar eens bevestigd door die twee vrienden van me.
pi_61371131
Die twee vrienden van je kunnen niet bevestigen wat je kinderen willen, voelen, denken.

Echt, ik heb niet de indruk dat wat de kinderen willen het belangrijkste wordt gevonden.

In de vakantie is het hele leven een beetje anders dan anders, maar ze weten natuurlijk wel dat ze na de vakantie hun vader weer zien.

Waarom wordt de optie week op-week af niet echt bekeken? Jij gaat daar ook neit echt op in, vind ik.
pi_61371192
Wil de ex niet. Kan ie niet ritselen met zijn werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')