Ja, dat laatste vind ik dan ook weer meteen het grootste punt. Kan me voorstellen dat het niet zo prettig werkt, maar de kinderen zien hun vader tenminste wel vaak.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk kan inderdaad... Waarom eerst de optie die bij heavenstar werkt bekijken, ipv de vader het contact met zijn kinderen voor een groot deel willen ontzeggen?
Eens uiteindelijk heb je samen kinderen gekregen en daarnaast is het niet alleen de keuze van jouw en de moeder van de kinderen , maar vooral ook zeker van de kinderen zelf en hun vader.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk kan inderdaad... Waarom eerst de optie die bij heavenstar werkt bekijken, ipv de vader het contact met zijn kinderen voor een groot deel willen ontzeggen?
Tja, dat krijg je er helaas bij en dat moet je maar opbrengen, vind ik.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:31 schreef Edwinner het volgende:
Tja... dat gaat goed, tot er nieuwe partners in het zicht kwamen, zowel bij hem als bij haar. (ikke dus)
Dat 'onder elkaar' is natuurlijk super, als dat zou gaan maar helaas... ex wil niet. (en gelijk heeft ie)
Maar de kinderen en mijn vriendin en ik hebben er wel last van. Ik wil er geen zielig verhaal van maken, vandaar dat ik het bagatelliseer, maar het geeft echt veel onrust. 2x per week verhuizen en andere regels werkt niet zo voor hen. Ook omdat de ex's nieuwe vriendin twee kinderen heeft die er soms wel zijn en soms niet. Voor mijn vriendin en mij is het gewoon een enorme pot geregel en irritatie dat je constant twee kinderen aan het rondrijden bent, afspraken moet maken met de ex, etc... kortom... hoop onrust!
Vandaar...
Dan lijkt me dat je niet moet proberen vader en kinderen elkaar te ontzeggen, maar duidelijke, goede afpspraken maken over hoe het beter kan gaan.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:38 schreef Edwinner het volgende:
De vader vindt dat het prima gaat. De kinderen hebben aangegeven dat ze het vervelend vinden dat er niet overal dezelfde regels gelden.
Bij ons is het vrij strak en regelmatig: op tijd naar bed, 6 uur eten op tafel, elke dag dezelfde mensen aan tafel, etc. Wij zijn best streng met TV en computer, net als hun vader.
Bij vader, als hij alleen met ze is, dan gaat het eten niet atijd even regelmatig, gaan ze later en vroeger naar bed. Als zijn vriendin er is, die heel erg ruim is met TV en computer gelden er wéér heel andere regels.
De kinderen hebben het enorm naar hun zin bij hun vader, maar geven wel aan dat ze dat een beetje onzeker maakt. Dat onrustige ervaren hun ook zo.
ik probeer het zo objectief mogelijk weer te geven.
Bedoel je nu te zeggen dat die ouders hun kinderen nooit meer hoeven te zien, of dat ze hun ex hun kinderen willen ontzeggen ofzo?quote:Op donderdag 4 september 2008 10:50 schreef Edwinner het volgende:
Vader en kinderen ontzeggen... tja.... misschien lijkt dat zo, maar elke keuze die je ook maakt, ná het uit elkaar gaan, betekent automatisch een verslechtering. En dan moet je kiezen voor de minst slechte optie.
ik heb twee vrienden die zelf nu 35 zijn en kind zijn van gescheiden ouders en die onafhankelijk van elkaar zeggen, dat een zij nooit een co-ouderschap zouden hebben gewild. Elk kind wil gewoon regelmaat, dat is volgens hen, en ook mij, volgens mij het állerbelangrijkste voor hen. Zekerheid en regelmaat. dat gaat denk ik boven het vaker of minder vaak zien van je vader of moeder.
Jeumig, omdat jij al de dupe bent, moet deze vader dat ook maar worden.quote:Op donderdag 4 september 2008 10:53 schreef Edwinner het volgende:
vergeet niet: er zijn nu 8 volwassenen in het spel en 5 kinderen.....
dan is het toch gewoon een kwestie van: vindt de regelmaat. en dan moet je impopulaire maatregelen treffen. en ik ben ook de 'dupe' (met mijn dochtertje) en nu is ook iemand anders aan de beurt.
Ik was alleen benieuwd naar de juridische kant.
Vind je het verstandig, dat de een een 'sugardaddy' of mamma wordt en de ander verantwoordelijk moet zijn voor het meeste gedoe en shit met de kinderen?quote:Op donderdag 4 september 2008 10:57 schreef Edwinner het volgende:
Nee joh. Gewoon, weekendje logeren bij vader óf moeder en dan lekker in de watten gelegd worden en door de week bij de ander gewoon lekker het gezinsleven beleven.
ik bedoel gewoon iets verstandigs, ipv dat gesleur aan die kinderen om iedereen maar tevreden te houden (vooral de volwassenen...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |