abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 september 2008 @ 09:02:32 #1
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61368170
quote:
Geplaatst op donderdag 4 september 2008 om 08:52
metronieuws.nl

AMSTERDAM (ANP) - Burgemeester Job Cohen neemt de bedreiging van ambulancemedewerkers ,,zeer serieus''. Dat liet zijn woordvoerster donderdag weten als reactie op de belaging van ziekenbroeders door omstanders woensdagavond in Amsterdam-West. ,,Het is een probleem.''

Cohen zal later op de ochtend overleggen met Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA). Ook de politie gaat om de tafel met het ambulancepersoneel. Volgens de zegsvrouw van de burgemeester is het zaak ,,zo snel mogelijk tot nadere actie over te gaan''. ,,De prioriteit ligt bij de oplossing van het probleem.''
Koekje bij de thee, Job?

Hoe lang lezen we nu al die berichten over wangedrag in de hoofdstad? Hoe lang vragen wij ons af wanneer de problemen daar eens worden opgelost?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61368183
Papen en nathouden denk ik. Meer zal er niet gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_61368227
Wanneer neemt ie de overlast van "kansarme jongeren" nou eens serieus?
deal with it
pi_61368468
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:02 schreef ES57 het volgende:

[..]

Koekje bij de thee, Job?

Hoe lang lezen we nu al die berichten over wangedrag in de hoofdstad? Hoe lang vragen wij ons af wanneer de problemen daar eens worden opgelost?
Wat moet die man dan doen? Zich uitdossen als Rambo en mee gaan rijden met de zwaailichten?
Het lijkt me nuttiger dat hij met het personeel zelf kijkt wat het probleem is en mogelijke oplossingen van hun kant aanhoort en overweegt dan dat ie als een wilde mensen opdracht geeft om erop los te rammen ofzo, niet?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61368519
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat moet die man dan doen? Zich uitdossen als Rambo en mee gaan rijden met de zwaailichten?
Het lijkt me nuttiger dat hij met het personeel zelf kijkt wat het probleem is en mogelijke oplossingen van hun kant aanhoort en overweegt dan dat ie als een wilde mensen opdracht geeft om erop los te rammen ofzo, niet?
Does niet zo realistisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61368562
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:02 schreef ES57 het volgende:

[..]

Koekje bij de thee, Job?

Het is een utopie te denken dat alle problemen opgelost kunnen worden op maatschappelijk vlak.
pi_61368609
Avondklok.

Heel Amsterdam om 23:00 uur op zwart, opgelost.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61368657
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:27 schreef DroogDok het volgende:
Avondklok.

Heel Amsterdam om 23:00 uur op zwart, opgelost.
Dat lost natuurlijk geen drol op. Immers geweld tegen medewerkers is er ook overdag.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 september 2008 @ 09:30:40 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_61368663
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Does niet zo realistisch.
Precies, dit is FOK!

Ik zeg:
Laat hem zich uitdossen als Rambo, monteer een M60 (of ander groot geschut) op een ambulance en als er dan weer van de agressievelingen aan komen lopen, de deurtjes open en dwars doormidden schieten die lui! Dat zal ze leren... Doen ze het nooit meer!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_61368749
Bij elke melding waarbij een ambulance moet uitrukken stuur je een politiewagen die in de buurt is naar het adres van de melding. Is toch niet zo moeilijk?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61368820
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:34 schreef Dutch_Courage het volgende:
Bij elke melding waarbij een ambulance moet uitrukken stuur je een politiewagen die in de buurt is naar het adres van de melding. Is toch niet zo moeilijk?
Meer belasting betalen om ambulances veiliger hun werk te laten doen vind je een optie dus?
  donderdag 4 september 2008 @ 09:38:32 #12
116015 SicSicSics
pi_61368853
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:34 schreef Dutch_Courage het volgende:
Weet je wat dat kost!?! Dat hoort toch niet nodig te zijn!?! Het is toch niet fucking normaal dat hulpverleners politiebescherming nodig hebben!?!

Ik stem voor mijn oplossing. Ik van WC-eend adviseer...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_61369019
Zolang deze vormen van geweld nog voorkomen, stel ik voor om standaard extra politiebegeleiding mee te sturen wanneer ambulances moeten uitrukken naar bepaalde buurten. Verhaal de kosten daarvan maar zo veel mogelijk op agressievelingen. Dus: fikse boetes opleggen aan mensen die het werk van ambulancepersoneel hinderen.
pi_61369089
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:37 schreef Brad het volgende:

[..]

Meer belasting betalen om ambulances veiliger hun werk te laten doen vind je een optie dus?
quote:
Zolang deze vormen van geweld nog voorkomen, stel ik voor om standaard extra politiebegeleiding mee te sturen wanneer ambulances moeten uitrukken naar bepaalde buurten. Verhaal de kosten daarvan maar zo veel mogelijk op agressievelingen. Dus: fikse boetes opleggen aan mensen die het werk van ambulancepersoneel hinderen.
Dat dus.

Klote dat het weer geld moet kosten, maar wat moet je dan? Niks doen is ook geen optie en de ambulance moet wél blijven rijden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_61369197
Gewoon die mensen (niet westerse buitenlanders) die dat soort dingen flikken eeuwig opsluiten.
pi_61369277
Hoeveel lui hebben ze al 's opgepakt en veroordeeld tot enkele maanden celstraf?

Ehm... nul? Gek hè, dat mensen het dan leuk vinden om wat te rellen... het heeft toch geen gevolgen.

.
pi_61369541
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
Dat heeft de politie dus aangeboden woensdagavond, dat er een agent meerijdt .. dat wil het ambulancepersoneel zelf niet !!
quote:
De politie in Amsterdam bood woensdagavond het ambulancepersoneel van VZA aan om mee te rijden op de ambulance, maar daar heeft de organisatie voor bedankt.
http://www.nu.nl/news/172(...)taakt_na_geweld.html
pleased to meet you
  donderdag 4 september 2008 @ 10:11:04 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_61369575
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat heeft de politie dus aangeboden woensdagavond, dat er een agent meerijdt .. dat wil het ambulancepersoneel zelf niet !!
[..]

http://www.nu.nl/news/172(...)taakt_na_geweld.html
Da's ook niet zo gek hoor. Het is symptoombestrijding en nodigt alleen maar uit tot meer geweld. De oplossingen die in dit topic worden gesuggereerd zijn ookal briljante voorbeelden van korte-termijn politiek. "Als antwoord op het geweld gooien we méér geweld terug in de strijd.". Alsof je dat langer dan een week volhoudt
  donderdag 4 september 2008 @ 10:13:26 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_61369634
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:57 schreef DennisMoore het volgende:
Hoeveel lui hebben ze al 's opgepakt en veroordeeld tot enkele maanden celstraf?

Ehm... nul? Gek hè, dat mensen het dan leuk vinden om wat te rellen... het heeft toch geen gevolgen.

.
Ze kunnen toch ook gewoon doorrijden om op de plek van bestemming te komen, die mensen die op de straat staan en hulpverlening tegenhouden wachten maar op de volgende ambulance.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_61369704
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Da's ook niet zo gek hoor. Het is symptoombestrijding en nodigt alleen maar uit tot meer geweld.
Ik persoonlijk vind het dus ook niet vreemd dat ze dat geweigerd hebben, maar ja, er zijn toch mensen die dat als oplossing aandragen .. en de vraag is of er wel een andere oplossing is
pleased to meet you
  donderdag 4 september 2008 @ 10:18:10 #21
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61369763
Ach, elke keer denk ik:"Nederlanders kennen steeds minder hun grenzen en Nederland is veel te soft met straffen..."
Kom op zeg...ambulancemedewerkers in actie belagen, what's next...? Baby in buggy verrot slaan omdat het huilt?

Soms moet je eerst aan symptoonbestrijding doen om vervolgens aan een diepere oorzaak te werken. Dus gewoon heel serieuze straffen voor dit soort heel serieuze K*tgeintjes.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  donderdag 4 september 2008 @ 10:18:40 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_61369777
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:13 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ze kunnen toch ook gewoon doorrijden om op de plek van bestemming te komen, die mensen die op de straat staan en hulpverlening tegenhouden wachten maar op de volgende ambulance.
De problemen ontstaan meestal als de ambulance al op de bestemming is. Omstanders gaan zich met de hulpverlening bemoeien of worden vervelend omdat 'het zo lang heeft geduurd'.
  donderdag 4 september 2008 @ 10:22:26 #23
116015 SicSicSics
pi_61369869
quote:
Op donderdag 4 september 2008 10:11 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Da's ook niet zo gek hoor. Het is symptoombestrijding en nodigt alleen maar uit tot meer geweld. De oplossingen die in dit topic worden gesuggereerd zijn ookal briljante voorbeelden van korte-termijn politiek. "Als antwoord op het geweld gooien we méér geweld terug in de strijd.". Alsof je dat langer dan een week volhoudt
Mijn concept oplossing is redelijk permanent hoor!

Maar, doe eens een constructief voorstel voor een lange termijn oplossing dan?
Fine, fuck you then!
pi_61371012
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat dat Rambo idee helemaal zo'n gekke oplossing niet is. Dit soort compleet asociale tokkies dient gewoon ausradiert te worden als ze alle grenzen overschrijden zoals in het gegeven voorbeeld.
pi_61371079
quote:
Op donderdag 4 september 2008 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ach joh, dit soort figuren hebben in vrijwel 100% van de gevallen een uitkering, daar valt niks te halen... Beter is hard afstraffen (direct taakstraf oid, en dan wel laten nakomen natuurlijk...).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')