abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61351831

quote:
Manchester City History
Originally formed in 1880 as St. Marks (West Gorton), they then became Ardwick A.F.C. in 1887 before changing their name to Manchester City F.C. in 1894. The club has won the League Championship twice, the FA Cup four times, the League Cup twice and the European Cup Winners Cup once. The club\'s most successful period was during the late 1960s and early 1970s, when they won several major trophies under the management team of Joe Mercer and his assistant Malcolm Allison, and with great players such as Colin Bell and Francis Lee.

However, the club has not won a major honour since 1976. The club\'s decline led to relegation twice in three years in the 1990s, meaning they spent one year in the third tier of English football. However, the club has since regained Premier League status, putting City back in the top flight, the division in which they have spent the majority of their history.
Heden
Vorige zomer is Manchester City overgenomen door voormalig Thais minister president Thaksin Shinawatra. Hij stelde voormalig bondscoach van Engeland Sven Goran Eriksson aan als manager. Sindsdien zijn er talloze aankopen gedaan en zit het voetbal bij lichtblauwen in de lift. Echter, Sven mocht ondanks de aardige prestaties niet aanblijven en inmiddels zwaait Mark Hughes de scepter. Nu de club opnieuw is overgenomen, dit maal door een steenrijke investeringsgroep uit Dubai, zijn de ambities hoger dan ooit: Robinho is al binnen, en men wil alleen maar meer om de jacht op de top van Europa officieel te beginnen.

Stadion
Veel supporters denken nog met weemoed terug aan Maine Road, het oude stadion van Manchester City, echter nu speelt men in het voor de Commonwealth Games gebouwde City of Manchester Stadium, in de volksmond ook wel Eastlands genoemd.

De Selectie
quote:
Goalkeepers
1 Joe Hart
16 Kasper Schmeichel

Defenders
3 Michael Ball
26 Tal Ben-Haim
5 Pablo Zabaleta
22 Richard Dunne
15 Javier Garrido
33 Vincent Kompany
30 Shaleum Logan
18 Danny Mills
4 Nedum Onuoha
2 Micah Richards

Midfielders
19 Gelson Fernandes
21 Dietmar Hamann
6 Michael Johnson

Attacking midfielders
11 Elano
25 Nery Castillo
29 Kelvin Etuhu
7 Stephen Ireland
17 Martin Petrov
8 Shaun Wright-Phillips

Strikers
14 Jô
9 Valeri Bojinov
20 Felipe Caicedo
24 Ched Evans
27 Benjani Mwaruwari
28 Daniel Sturridge
12 Darius Vassell
10 Robinho
M.C.F.C. OK!

[ Bericht 3% gewijzigd door Blight op 15-09-2008 13:33:36 ]
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_61351894
Ik was er al vanaf het begin in het topic bij maar het wordt nu nog interessanter om ze te volgen.
Jammer maar helaas.
pi_61351913
Goeie OP maar inmiddels gedateerd. Gelukkig opende ik topic #1 voordat al die gloryhunters de club ontdekten.

edit: na de OP ook echt te lezen zie ik dat hij is aangevuld.
pi_61351929
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:17 schreef sjimz het volgende:
Ik was er al vanaf het begin in het topic bij maar het wordt nu nog interessanter om ze te volgen.
Jammer maar helaas.
Same. Altijd al een zwak gehad voor City.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_61351941
quote:
Op woensdag 3 september 2008 17:18 schreef MaxPower het volgende:
Goeie OP maar inmiddels gedateerd. Gelukkig opende ik topic #1 voordat al die gloryhunters de club ontdekten.
Heb je tekst aangepast! Dus, niet meer gedateerd!
  woensdag 3 september 2008 @ 17:20:51 #6
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_61351982
Jullie zijn je nu al aan het indekken voor wat er komen gaat

Oh no daar heb je ze Chelski II aanhangers
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_61352229
Ik zou niet zo bang zijn voor gloryhunters, het zit er dikker in dat je iedereen tegen je ziet keren.

8 jaar geleden vonden ze het fan zijn van Chelsea nog 'sympathiek', nu zou je er bijna voor moeten schamen.

Denk dat de media nu nog erg enthousiast zal zijn en het leuk gaat vinden. Totdat de eerst volgende titel behaald wordt, dan is het bergafwaarts.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_61352391
pi_61352659
Hij is erg positief en enthousiast, grappig om te horen.

Verder denk ik dat je daarin wel gelijk hebt, mcyodogg. Ik moet ook bekennen dat ik me vaak schuldig heb gemaakt aan afkeer jegens Chelsea, dus dat zal voor anderen bij City ook wel gebeuren inderdaad.
pi_61352776
'Ook Kaka in beeld bij Manchester City'

Nu Manchester City is overgenomen door de Arabische investeringsgroep ADUG, is Sulaiman Al Fahim, blikvanger van de groep, van plan om de ene na de andere wereldster naar 'The Citizens' te halen. Ook AC Milan-speler Kaka lijkt het slachtoffer te worden van de koopwoede van de Arabieren.

Telegraph meldt in dit kader dat City in de zomer van volgend jaar een megabod op de spelmaker van Milan gaat doen. De afgelopen weken werd Kaka voornamelijk in verband gebracht met Chelsea.

Eerder slaagde City er al in om Robinho van Real Madrid over te nemen. Bovendien wil men niemand minder dan Cristiano Ronaldo weg zien te lokken bij stadgenoot Manchester United.

Bron: Goal.com

Tja zeker als met Van Nistelrooij een blanco cheque?
pi_61352824
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61352882

Ben benieuwd of dat allemaal waarheid wordt.
Geef mij maar Amsterdam
pi_61352922
Simpele journalistiek natuurlijk. Noem een wereldster en City wil hem hebben. Was in het eerste jaar van Abramovich ook zo.
  woensdag 3 september 2008 @ 17:58:46 #14
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61353017
Best een leuke selectie al, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_61353396
TeVeelPing-ping
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2008 @ 20:41:51 #16
135486 Manu82
How you doin'?
pi_61357557
Chelsea # 2 zullen we nooit worden
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_61357647
Waarom laten ze Corluka gaan naar de Spurs?

Ik ben er wel blij mee hoor, maar ik vind het vreemd
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  woensdag 3 september 2008 @ 20:45:59 #18
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61357713
Nou laat 13 september direct maar even zien dat je een top club bent
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2008 @ 20:46:21 #19
135486 Manu82
How you doin'?
pi_61357728
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:44 schreef dndiek het volgende:
Waarom laten ze Corluka gaan naar de Spurs?
Inmiddels gaan we alleen nog voor wereldklasse
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_61359799
quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:46 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Inmiddels gaan we alleen nog voor wereldklasse
Corluka is top! Ik vind het dan ook erg jammer dat ze hem hebben laten gaan. Gekke transfer...
pi_61362748
Even over die ''eigenaar''. Hij is misschien wel baas van dat investeringsfonds maar kan dat niet lukraak uitgeven, het is geen geld van hemzelf. Het is gewoon een staatsfonds en hij is er de baas over, ze gebruiken het om de economie minder afhankelijk te maken van de olie enzo
pi_61364962
Ja, indirect wel. Daarom vond ik dat artikel dat ik in het vorige topic postte ook zo intrigerend.

Je hebt Abramovich die zijn club gebruikt als een soort hobby, de Glaziers die het gebruiken om er uiteindelijk winst op te maken. Maar dit is weer een heel nieuwe dimentie. Nu heb je een investeerder die de club gebruikt als uithangbord, als reclame voor hun land(of emiraat in dit geval) om zo toeristen te trekken. Manchester City zal de glamour en status moeten symboliseren die zij voor ogen hebben.

Volgens mij zijn die lui knetterserieus. Als ze zeggen dat ze een club willen die een groter moet worden dan Real Madrid en Man.United, dan hoef je ze echt niet uit te lachen. Die Arabieren hebben met de paardensport al laten zien waar ze toe in staat zijn.
pi_61365417
Dikke tvp.
pi_61369381
quote:
Op donderdag 4 september 2008 00:02 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, indirect wel. Daarom vond ik dat artikel dat ik in het vorige topic postte ook zo intrigerend.

Je hebt Abramovich die zijn club gebruikt als een soort hobby, de Glaziers die het gebruiken om er uiteindelijk winst op te maken. Maar dit is weer een heel nieuwe dimentie. Nu heb je een investeerder die de club gebruikt als uithangbord, als reclame voor hun land(of emiraat in dit geval) om zo toeristen te trekken. Manchester City zal de glamour en status moeten symboliseren die zij voor ogen hebben.

Volgens mij zijn die lui knetterserieus. Als ze zeggen dat ze een club willen die een groter moet worden dan Real Madrid en Man.United, dan hoef je ze echt niet uit te lachen. Die Arabieren hebben met de paardensport al laten zien waar ze toe in staat zijn.
Alleen is paardensport heel wat anders dan voetbal

Ik moet het nog maar zien, ze staan er ook bekend om om snel resultaat te willen zien.
pi_61375706
Tijd voor nuchterheid:
quote:
Hughes: 'In januari realistisch te werk gaan'
Geschreven op donderdag, 4 september om 14:18

Manchester City verraste afgelopen maandag vriend en vijand door met de Braziliaanse ster Robinho op de proppen te komen. Daarnaast werd Cristiano Ronaldo genoemd als mogelijk nieuw doelwit in de volgende transferperiode. Manager Mark Hughes is realistisch: “Het is moeilijker om spelers te halen dan de meeste mensen denken.”

“Clubs die in januari nog Champions League-voetbal spelen, zullen niet snel hun beste spelers laten gaan”, vervolgt Hughes. “Daarom zullen we kijken naar voor ons realistische opties.” Manchester City heeft een groep investeerders gevonden die bereid zijn veel geld in de club te steken, waardoor buitenlandse topspelers nu tot de mogelijkheden behoren.

Robinho is de eerste sterspeler die de tweede club van Manchester naar nieuwe successen moet stuwen. Hughes: “Iedereen is blij dat hij bij ons is gekomen. Andere spelers zullen hierdoor een hoger niveau halen, waardoor de verwachtingen toenemen.” Bang voor de druk van buitenaf is Hughes niet: “Druk is er altijd in het voetbal. Als je daar niet mee om kunt gaan zit je in het verkeerde wereldje", aldus de coach op de officiële website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')