Zelf doe ik de voegen met dikke bleek en dan een harde borstel (bij voorkeur geen kunststof maar zo een ouderwetse keiharde bruine borstel)quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:20 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Helpt dat dasty en/of Quick and Brite ook voor voegen in de badkamer/douche?
Dikke bleek van glorix ofzo?quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:56 schreef Superfast het volgende:
[..]
Zelf doe ik de voegen met dikke bleek en dan een harde borstel (bij voorkeur geen kunststof maar zo een ouderwetse keiharde bruine borstel)
Eerst ff natmaken met heet water dan veel bleek er op en beetje insoppen daarna afspoelen en je zult verstelt staan![]()
Uurtje Fokken om het in te laten trekken en dan schrobben .
Niet het beste voor het milieu maar wel zeer effectief
Word!quote:Op woensdag 3 september 2008 15:48 schreef Elcadarn het volgende:
kan hier maar 1 tip in plaatsen : neem een "interieurverzorg(st)er"!
Een van de weinige zaken die ik heb uitbesteed en nooit spijt van heb gekregen!
Ach welnee , kwa schoonmaak zooi maakt het niet zozeer uit al zijn bepaalde merken zoals die Dasty wel effectiever als ander spul en misschien die Quick n Brite wel weer ergens voor maar dikke bleek = dikke bleek ongeacht welk merkjequote:Op zaterdag 20 september 2008 18:01 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Dikke bleek van glorix ofzo?
Bij de Action en Zeeman zijn de microvezeldoekjes stukken goedkoperquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:34 schreef Juud- het volgende:
Tip: microvezeldoekjes om je kookplaat schoon te maken. Te koop bij Blokker, kost 2 euro ofzo voor 3 doekjes. Klein beetje vochtig maken (dus niet kleddernat) en dan zonder schoonmaakmiddel je kookplaat schoonmaken. Werkt fantastisch en is ook heel milieuvriendelijk. Niet dat ik nou zo milieubewust ben (helemaal niet zelfs), maar het is ook veel makkelijker en sneller.
Wat is de chemische/filosofische/technische achtergrond voor deze truc? En werkt het echt zo goed? Ik moet namelijk binnenkort alle ramen weer eens grondig schoonmaken...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:05 schreef mootie het volgende:
Een ui in stukken snijden, in het water gooien en dan je ramen lappen.
<3
Geen idee, maar het is de enige manier waarop ik streeploos kan lappen, ik ben echt een oerslechte lapper.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:12 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Wat is de chemische/filosofische/technische achtergrond voor deze truc? En werkt het echt zo goed? Ik moet namelijk binnenkort alle ramen weer eens grondig schoonmaken...
Hoe hoog moet die magnetronstand dan en weet je of dit ook in combimagnetrons gebruikt kan worden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef mazaru het volgende:
Nog een leuke tip.
Is je magnetron heel erg vuil en vet?
Neem een schaal, vul die met water en ammoniak. Zet die schaal in de magnetron en zet de magnetron op de magnetronstand aan voor ongeveer een minuut of 20. Haal de schaal er dan nog niet uit, maar wacht een half uurtje. Daarna de schaal met water eruit halen, en je haalt met een keukenrol het vuil en vet er met gemak af. Brandschoon!
Ik heb zelf ook een combimagnetron. En ik zet hem gewoon op de hoogste stand van de magnetron. Niet de hetelucht gebruiken natuurlijkquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:29 schreef Ms_Furious het volgende:
[..]
Hoe hoog moet die magnetronstand dan en weet je of dit ook in combimagnetrons gebruikt kan worden?
Wel een flinke schaal gebruiken, zodat het water niet allemaal kan verdampen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:34 schreef Ms_Furious het volgende:
Ga ik gelijk ff doen, had mscle ovenreiniger gekocht, maar dat mag niet in de combimagnetron en er staan zoveel dikgedrukte en in hoofdletters geschreven waarschuwingen op dat ik m niet meer durf te gebruiken
Ben benieuwd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |