quote:
Op woensdag 3 september 2008 20:04 schreef Superfast het volgende:[..]
Heb je tijdens het filmpje naar de baby's gekeken in het opvanghuis?
Zag je veel blanke kindjes of was het merendeel gekleurd?
Ken je bronnen voor je een ander er van beticht van "vingertje" wijzen.
In Suriname of op de Antillen is het heel normaal dat een man bij verschillende vrouwen verschillende kinderen heeft rondlopen zonder hier op wat voor manier dan ook zorg aan bij te dragen.
Dit zijn feiten , vraag het een willekeurige surinamer of antiliaan en hij zal dit bevestigen.
Jouw reactie doet me denken aan het tijdperk Fortyuyn toen kwam er ook commetaar op het feit dat er werd gesteld dat de meeste scooter en fietsen diefstallen door allochtonen werden gepleegd.
De feiten?
98% van de diefstallen werden idd door mensen met een kleurtje gepleegd!
Open je ogen man

Jij lijkt mij er zo eentje die het feit dat er relatief meer problemen zijn onder allochtonen dan onder autochtonen en het feit dat er mensen zijn die deze problemen bagatelliseren, misbruikt om zelf onzin als waarheid te gaan verkondigen.
Kritiek op jouw feitelijke onjuistheden, halve waarheden, of niet beargumenteerde uitspraken, kun je dan immers makkelijk afdoen met een "je durft de waarheid niet onder ogen durft te zien"
Proof me wrong en bewijs het tegendeel. Ik geloof best dat je de cijfers niet volledig uit je duim zuigt, maar ik vermoed sterk dat je ooit cijfers bent tegengekomen en deze totaal uit het verband rukt (wellicht specifieke cijfers uit Rotterdam, een stad met veel probleemallochtonen).
Ik beschik zelf niet over de cijfers van scooter- en fietsendiefstal in Nederland, dus nogmaals, voel je vrij om jouw gelijk te bewijzen.
Ik kan je overigens wel wat andere cijfers geven:
quote:
2.1 De HKS-verdachtenpopulatie: omvang en aandeel per
herkomstgroep
In absolute aantallen verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000
personen, met elk ruim 10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de
grootste groepen. Maar als aandeel van de betreffende herkomstgroep
hebben de Antillianen (6,6%), de Marokkanen (5,0%) en de Somaliėrs (4,8%)
relatief de meeste verdachten.
Zie pagina 27 & 28
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
quote:
In 2004 registreerde de politie ruim 195.000 12- tot 65-jarige verdachten. In figuur
9.1 wordt een beeld gegeven van het aantal door de politie geregistreerde 12- tot
65-jarige verdachten in 2004 naar herkomstgroep. De linker cirkel heeft betrekking
op alle 12- tot 65-jarige verdachten in 2004. De rechter cirkel heeft alleen
betrekking op de niet-westers allochtone verdachten. Van alle verdachten in 2004 is
62% autochtoon (121.544). Ongeveer 9% van de verdachten is een westerse
allochtoon (17.810). De overige verdachten (29%) zijn niet-westerse allochtonen
(55.790). Antillianen (7.413), Marokkanen (12.964), Surinamers (12.815) en Turken
(9.439) vormen elk ruwweg één vijfde van de niet-westerse verdachtenpopulatie.
Van alle overig niet-westerse allochtonen werden Irakezen (1.262), Iraniėrs (900),
Somaliėrs (832), Afghanen (774), Kaapverdiėrs (763) en Angolezen (597) in 2004 het
vaakst als verdachte geregistreerd.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)tegratiekaartpub.pdf
Leuk trouwens dat je het Fortuyn-tijdperk erbijhaalt. Naar mijn idee zitten we nu, een paar jaar na Fortuyn, in een tijdperk waar iedereen die ook maar even kritisch kijkt naar niet beargumenteerde negatieve uitspraken, halve waarheden of volledige onwaarheden over gedragingen van allochtonen, meteen wordt uitgemaakt voor goedpratende sukkel die zijn ogen sluit voor de werkelijkheid
Ook jouw uitspraken over Surinamers en Antillianen... Totaal niet onderbouwd. Oh wacht, in een filmpje in een opvanghuis waren veel gekleurde kindjes. Dat moet natuurlijk wat zeggen over
zowel de Surinaamse als Antilliaanse cultuur!
Geen idee in welke buurt dat opvanghuis staat. Geen idee welke afkomst die gekleurde kinderen daadwerkelijk hebben. Zegt verder ook totaal niks over het aantal blanke kinderen dat voor de komst van allochtonen in de steek werd gelaten (daar doe jij indirect ook uitspraken over). Maar het bekt en klinkt wel lekker in de tijd waarin we nu leven, dus een groot deel v/d Fokkers zal waarschijnlijk met je meeknikken zonder dat je ook maar met enige daadwerkelijke onderbouwing bent gekomen.
En wat dacht je van uitspraken als "het daar heel normaal dat..." Klinkt prachtig hier op het forum. Maar wat nu in de praktijk 'heel normaal' is blijft verder een raadsel.
Van mij mag iemand best de feiten benoemen. Maar ik ben tot nu toe in jouw post geen enkel onderbouwing tegengekomen voor de insinuaties die je hier als feit poneert.
[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 04-09-2008 00:11:17 ]