Hallo, in een eerder bericht stelde ik de vraag of ik een nieuwe router kan aansluiten op een al bestaand draadloos netwerk zodat ik apparaten die via een netwerkkabel aangesloten moeten worden ook op een afstandje kan aansluiten. Dus een soort repeater, maar waarop dan ook apparaten met draad te zetten zijn.
Nu had ik ook even rond gezocht en kwam ik uit dat het moest lukken als beide apparaten WDS ondersteunen. Als dit niet het geval is, zou je ook de 2de router (de nieuwe) een wireless repeater kunnen maken. Dan vul je het mac adres en ip adres is van de main router en dan zou het moeten werken.
Nu heb ik als main router een speedtouch 570 en als 2de router een netgear WNR834B. De netgear heeft gewoon een functie in het menu zitten waarmee het kan, alleen wil het niet echt lukken. Op het moment als ik het mac adres en ip invul van de speedtouch dan kan hij ineens niks meer vinden en krijg ik ook geen ip adres meer van de router (wat me logisch lijkt, want de speedtouch moet hiervoor nu zorgen). Doe ik ergens iets verkeerd of zou het zo moeten werken? Ik neem aan dat de netgear automatisch zijn dhcp server uitzet.