Hey hoe kun je dit op de pc zo voor elkaar krijgen? Tof! Ik zou dit zelf ook graag kunnen... tips?quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:44 schreef jusdOrange het volgende:
sʞ1nz uǝ ɹǝpuoʍp1ǝɹǝʍ uǝǝ ʇɥɔǝ ʇuǝq ǝظ
Je zat onder een steen toen het bekend werd dat dat een hoax is?quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Net zoiets als zoiets je hebt een soort automatisme
[ afbeelding ]
een hoax? dat wist ik ook niet, vertel?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik verbaas me er ook wel eens over dat bv. baliemedewerkers hun hoofd helemaal gaan zitten draaien om te lezen wat je op een formuliertje aan het schrijven bent, of je vragen het op te lezen "want ik ben niet zo goed in op de kop lezen". Ik kan me niet herinneren er ooit moeite mee te hebben gehad.
[..]
Je zat onder een steen toen het bekend werd dat dat een hoax is?
hoezo is dat een hoax?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
in op de kop lezen". Ik kan me niet herinneren er ooit moeite mee te hebben gehad.
[..quote over letters in willekeurige volgorde..]
?quote:Op dinsdag 2 september 2008 11:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hoezo is dat een hoax?
Je kan het toch lezen?
Ik kan de site zo niet meer vinden, maar ergens wordt helemaal uitgelegd waarom het een hoax is. Maar het gaat om het volgende:quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:09 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
een hoax? dat wist ik ook niet, vertel?
analyseer de tekens eens goed die hij gebruikt heeftquote:Op dinsdag 2 september 2008 03:35 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hey hoe kun je dit op de pc zo voor elkaar krijgen? Tof! Ik zou dit zelf ook graag kunnen... tips?
Ik heb zelf geen zin om alle moeite te moeten doen, maar eerlijk gezegd denk ik dat een tekst ook op jouw manier nog wel degelijk leesbaar is. De losse woorden op zich kunnen misschien lastig te lezen zijn, maar in een lopende zin ben ik er van overtuigd dat je de woorden vaak toch vanzelf al invult.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Als we de klinkers in een andere volgorde zouden zetten werd het al een stukje lastiger te lezen: 'uvienriitset', 'blijagnek', 'wlluiiekerg'. Ook de medeklinkers staan nog redelijk op de plaats waar ze horen, dit kunnen we moeilijker maken: 'utsierviient', 'bgnijalrek', 'wrukliieleg'. Al een stuk minder leesbaar, hè?
quote:Ten derde veranderen korte woorden helemaal niet: 'een', 'op', 'de', 'uit', etc. kun je zo lezen.
Kijk aan. Je geeft nu dus zelf al antwoord op je eerste punt. Als jij de losse woorden 'utsierviient', 'bgnijalrek', 'wrukliieleg' neerzet is het inderdaad lastig te lezen, simpelweg omdat de woorden totaal niets met elkaar te maken lijken te hebben en het geen lopende zin is.quote:Ten slotte speelt ook context een belangrijke factor in het begrijpen van de tekst. Als je leest "het maakt niet uit (...), het enige wat ....... is, is dat" is het duidelijk dat het woord 'belangrijk' op de plaats van de puntjes moet staan. Of je het nou daadwerkelijk kunt lezen of niet.
Uiteraard niet... Ik zie drie lange woorden van stuk voor stuk meer dan 10, 12 tekens... Het lijkt me zeer sterk dat dat een volwaardige Nederlandse zin is.quote:Hier een stukje tekst waarbij rekening is gehouden met het bovenstaande. Kan je dit lezen?
fkieskneelslr dkisosrraest oriabepuadpk
Nee? Hoax dus.
Flessenlikker nogwat nogwat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Hier een stukje tekst waarbij rekening is gehouden met het bovenstaande. Kan je dit lezen?
fkieskneelslr dkisosrraest oriabepuadpk
Nee? Hoax dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |