Het nomineren is bedoelt om 2 of meer bewoners uit te kiezen. Waarna de stemmende kijkers bepalen wie er dan weg moet. Het kiesbeginsel steunt op een genomineerde groep van bewoners die eigenlijk niet weg willen. Anouk's uitgestelde vertrek maakt dus dat zij niet meer tot de genomineerde kan behoren.
Als de kijkers Anouk kiezen om te vertrekken, is dat geen keuze van de kijkers, maar blijft het in eerste instantie een keuze van Anouk zelf. Als uit de peilingen vooraf duidelijk blijkt dat het grote merendeel van de kijkers Anouk weg zal stemmen is het doorgaan van de belronde deze keer onnodig en gewoon oplichting.
-
dat kleine opgefokte dametje zal een hoop leven in dat dode huis gooien denk ik.
Nu Anouk mee heeft gedaan aan de nominatie en zij dus onvermijdelijk ook mee zal doen aan de stemming a.s. donderdag, ontstaat er een onzinnige situatie. De peilingen wijzen uit dat, en daar had niemand enige twijfel over, Anouk weggestemd zal worden door de kijkers.
De verhouding is zowat 3 op 1. De peilingen zijn tot nu toe zeer betrouwbaar geweest. Ook VOO kan en zal daar van op de hoogte zijn.
Wat er dus donderdag gebeurt, is dat er iemand weggestemd wordt die zo wie zo al weg gaat. En bovendien weg gaat via een met VOO gemaakte afspraak.
Niet stemmen geeft dus dezelfde uitslag als wel stemmen!!!!!
Dan is deze stemronde dus gewoon oplichting. In andere omstandigheden zou de consumentenbond op zijn achterste benen zijn gaan staan.
-
Het probleem is dus dat er een flink verschil in kennis bestaat tussen de TV-kijkers en de TV/Internet-kijkers en dat naar mijn idee daardoor de Internet peilingen knap onbetrouwbaar worden.
Inderdaad, je kan daar wel eens gelijk in hebben. Uitgaande van jouw stelling, zou dat betekenen dat de schaduw metingen voor het eerst niet kloppen en dat VOO mede door negatieve beelden van Bart de kijkers probeert te bewegen om hem(Bart) er uit te stemmen. Het is een redenatie die zeker tot de mogelijkheden behoort. Het zou met Maurice als genomineerde makkelijker geweest zijn en de vraag is hoe graag VOO Bart wil behouden voor de laatste drie.
Zojuist heeft M Bekooy in koffietijd de voorspelling gedaan dat Anouk vrijwillig vertrekt en Bart er door kijkerskeuze uitgaat zodat er een oude bewoner in het huis zal verschijnen. Koffietijd wordt ook door J D MOL geproduceerd.
-
quote:
Koffers inpakken
Bart en Anouk krijgen het deze week druk met inpakken. Niet alleen moeten zij duizend cadeautjes voor kindertehuizen inpakken, maar ze hebben vandaag ook besloten om donderdag samen hun koffer in te pakken. Anouk vol goede moed: “We hebben nog 38 dagen te gaan.” Bart: “En overmorgen moet ik al inpakken.” Opeens heeft Anouk niet veel vertrouwen meer. “Ik doe gewoon mee”, oppert ze. “Gaan we samen inpakken. Maar dit keer stop ik wel alvast alles erin. Vorige keer heb ik mijn foto’s laten hangen. Maar donderdag is de kans negentig procent zeker dat ik het huis moet verlaten.” De vraag wordt nu wie de enige in het huis is, die deze week behalve moet inpakken ook mag uitpakken.23/11/99
10:20
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |