abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61305719
Waarschuwing: zeer lang verhaal. Zie onderaan voor samenvatting.

Ik woon in een mooie "prachtwijk" in een huurhuis. En in die wijk vol kansvolle prachtbewoners wonen zoveel pauperpolen en ander gespuis dat men hier maar een vergunningsstelsel heeft geintroduceerd. Dat houdt in dat je een huisvestingsvergunning moet hebben om er te mogen wonen, en om dat aan te vragen moet je door een Kafkaiaanse papiermolen.

Ik had daar niet zo veel zin in, en had er dus geen haast mee. Maar nadat ik een paar schriftelijke waarschuwingen had gekregen ben ik uiteindelijk toch maar naar het gemeenteloket getogen.

Het was niet mijn eerste confrontatie met de Gemeente. Dus ik had natuurlijk wel wat vooruitgedacht, en eerst ff op internet op gaan zoeken wat je allemaal nodig hebt. Dat is nogal wat. Identificatiebewijs, check. Huurcontract, check. Ondertekende verhuurdersverklaring, check. Kopie van mijn arbeidsovereenkomst, check. Jaaropgave, check. Kopie van recent giroafschrift, check. Volledig ingevulde formulieren THX-1138, in drievoud. Check.

Ik deponeerde de inmiddels toch best wel zware stapel papier voor de neus van de plaatselijke gemeentedoos. Zij bladert er wat doorheen, kijkt me aan en vraagt vanuit de hoogte: "Waarom zit hier geen officieel en ingevuld vergunningsaanvraagformulier bij? Zonder dat formulier kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. En dit moet door de verhuurder ingevuld en ondertekend worden."

Zij geeft me het formulier en ik zie dat hier voor de volle 100% identieke vragen opstaan als op de volledig ingevulde en ondertekende verhuurdersverklaring, die ik keurig heb ingeleverd. Maar argumenten zijn zinloos in een bureaucratie. Ze is onbuigzaam: "Dit formulier is absoluut nodig. Zonder dat formulier kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. En dit moet door de verhuurder ingevuld en ondertekend worden."

Resistence is futile. Ik druip af, vul mijn deel van het bewuste formulier in, en stuur het op naar de huiseigenaar, die, helaas, niet naast me woont. Even later later krijg ik het terug, en ik ga met de hele papierwinkel weer in mijn schoudertas, terug naar de gemeentedoos.

De doos was er niet, en tot mijn grote geluk zat er nu een prachtige Iraanse schone. Ik keek in haar donkere ogen en voelde dat alles goed zou komen. Het was een genot om te kijken hoe ze door mijn paperassen vingerde. Ik vergat de hele wereld om me heen, en het had me niet lang genoeg kunnen duren. Helaas verbrak ze opeens ruw de betovering.

"Eh, u heeft geen kopieen van uw laatste 3 salarisstrookjes bij u?"
"Nee, inderdaad, maar ik heb toch mijn laatste jaaropgave bij me? Dat was toch genoeg volgens mijn informatie" en ik gooide al mijn charme (ja, de volledige 3 gram!) in de strijd.
"Nou ja, ik hoop het maar." En ze schonk me een raadselachtige glimlach. Ik liep vrolijk naar huis, vol in de overtuiging dat ik me nu toch echt wel snel inwoner van de stad zal mogen noemen.

Maar nee, enkele weken erna kreeg ik een brief. Die 3 kopietjes van mijn salarisstrookjes waren toch echt nodig. Zonder die salarisstrookjes konden ze mijn aanvraag niet in behandeling nemen. Dus ik maak kopies van mijn salarisstrookjes, en stuur ze begeleid van een bijtend sarcastische, doch nette brief richting Gemeentezaken.

Ik hoor maanden- en maandenlang niks. Opeens, vanuit het niets, ontvang ik weer een brief met een waarschuwing. Ik woonde er zonder vergunning, dat mag nie! En op zaterdag, rond negen uur, word ik nog een keer uit mijn bed gebeld door een of andere Turk die me meteen een identificatiekaartje onder mijn nog slaperige neus duwt. Door zo'n iemand illegaal genoemd worden, dat heeft ook wel wat.

"WTF!" zeg ik, "ik heb zo'n vergunning al lang aangevraagd, voldoe aan alle eisen en heb volledig voldaan aan alle informatievereisten, en dat is fucking maanden geleden! Wat is met jou!"

"Nou meneer ik zeg niet dat u liegt hoor, maar u moet binnen 5 dagen een huisvestingsvergunning aan gaan vragen! En u heeft er dit allemaal bij nodig" (is een half uur bezig om de hele waslijst op te lezen)

"Dat heb ik al lang gedaan, ik ken die lijst onderhand uit mijn hoofd! Ik ga wel ff bellen hoe dat zit, waarom het zo fucking lang duurt met die vergunning!"

"Ja dat moet u zelf weten meneer maar u moet binnen 5 dagen een huisvestingsvergunning aan gaan vragen. Anders woont u hier illegaal!"

Ik schiet de vent door zijn kop met een lading hagel uit mijn jachtgeweer en laat de honden los om zijn resten op te vreten. Maar nog voordat ik zelf kan bellen met de gemeente word ik gebeld door een of andere gebrekkig Nederlands sprekend meisje.

"U aangevraagd hebben hausvestingsvergoening?"
"Ehhh,, wat? Oh ja, wacht, dat klopt ja."
"Is goed wij langskomen voor vergoening? Vrijdagochtend vrijdagmiddag ?"
"Ehh... tja ... zal wel moeten he, nou ja, doe maar vrijdagochtend."

Dus ik vrijdagochtend maar thuiswerken via het werkVPN, en om half 10 staan 2 kaaskoppen in blauwe uniformen van het WijkInterVenTieTeam voor mijn deur. Het zijn geen onaardige mensen en best redelijk en we racen als een gek door de vele pagina's tellende check- en vragenlijst heen. Ik hoor als een voorbeeldig burger alle goedbedoelde waarschuwingen aan over rookmelders en teveel stekkerdozen op een stopcontact aansluiten, en geef nette sociaal wenselijke antwoorden op hun vragen over verslavingen, schulden, geestelijke gezondheid. en criminele verleden.

De mensen van het WijkInterVentieTiem vinden het prachtig. Eindelijk weer eens een normale, fatsoenlijke oppassende burger. "Nou, we gaan een positief advies uitbrengen hoor!", besluiten ze unaniem.

Maar dan glijdt zijn blik naar het linkerglas-in-lood-bovenraampje. Er mist een stukje glas van 8.5 bij 12 cm. Maar ja, het raampje staat altijd open, dus mij boeide het niet.

"Hee, hoe is dit huis door de keuring gekomen? Dit huis is niet water- en winddicht!"
Zijn collega is het hier mee eens. En nu zijn er opeens ook meer problemen. "Ik kan me iets herinneren dat de huisbaas niet zo graag wilde mee werken met de jaarlijkse controle!", zegt ze.
"Nou weet u wat meneer, het wordt TOCH een positief advies, maar we zullen wel even bellen met de huisbaas."

Vandaag, werd ik gebeld door mijn huisbaas. De man die meerdere huizen in mijn straat in zijn bezit heeft. Had de man nog nooit gesproken. Hij klonk een beetje geirriteerd, "Wat is dat voor gezeur met die vergunning?? Hoe zit dat met dat ruitje??"

Ik leg het uit, en benadruk dat de gemeente zonder dat nu missende ruitje, de gemeente mijn aanvraag voor een huisvestingsvergunning echt niet in behandeling kunnen nemen. Ja het is de wet hoor, dat huis moet wind- en waterdicht zijn.

"Nou ja, <grmbl!> ik kom vanavond wel ff langs dan!"

Hij kwam dus vanavond langs samen met een hulpje en heeft met heel veel gemopper en gekloot (3 pogingen) een stukkie glas uit een plaat gesneden en dat met wat kit over het missende glaasje gevrot met kit, "ach joh man, dat spul lijmt alles joh, niet zo moeilijk doen."

"Oh jij werkt in de computers? Jaja, de hele fucking dag een beetje lui achter het beeldscherm hangen he, met je overhempie, en niet je huis opruimen he, en dan moggen wij zeker je raampje fixen he <grmbl grmbl> nou jij boft nog hoor, jouw huis heb tenminste nog een nette keuken en badkamer, bij veel andere huizen is dat helemaal verrot hoor!"

Met een air van "wat heb ik toch een zwaar kutleven" verliet hij het huis.

Klacht: luie kuthuisjesmelkers die klagen over hun "zware" leven terwijl ze er maar 5 minuutjes voor hoeven werken en veel meer verdienen dan ik terwijl ik er godverdomme 50 uur per week voor moet werken en ook nog eens die fucking papiermolen voor die vergunning heen moet en dan nog blij moet zijn omdat ik een nette keuken heb en een badkamer!!

Subklacht: Kafka was een visionair

Samenvatting: een korte beschrijving van het veel te lange zeikverhaal hierboven.
pi_61305789
Ga je er een boek over schrijven ofzo
pi_61306188
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:01 schreef Farenji het volgende:
Samenvatting: een korte beschrijving van het veel te lange zeikverhaal hierboven.[/b]
Terechte klacht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61306351
MBO ICT
pi_61306560
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:15 schreef RozeAnjer het volgende:
MBO ICT
Tja, daar red je een tekst van meer dan 12 woorden niet mee he.
pi_61307431
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tja, daar red je een tekst van meer dan 12 woorden niet mee he.
Diss!
  maandag 1 september 2008 @ 22:41:12 #7
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_61307495
gegronde klacht! Wat een gezeik zeg! Terwijll het helemaal niet hoeft, maarja..
There's no point in living if you can't feel alive
pi_61307919
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:39 schreef TVE het volgende:

[..]

Diss!
pi_61307986
tvp voor later, potentieel leuk verhaal.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_61308056
-edit-

Nokken met dat IBTL gedoe

[ Bericht 36% gewijzigd door Juup© op 02-09-2008 00:33:30 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_61308130
Verkapt-kijk-mij-eens-meerdere-malen-thuglife-beef-met-de-gemeente-hebben
''And faith is no faith without believing.''
pi_61310611
THX-1138, een sf fan
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:23:29 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61310872
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:54 schreef beertenderrr het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de zekerheid
Ga je bij elk goede topic een IBTL plaatsen?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:25:20 #14
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_61310913
Zet een sterretje voor je MSN naam als je het hele verhaal hebt gelezen
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_61310990
tvp voor morgen! Lezen kan beter tijdens school.
Van een dooie koe een paard figuurzagen!
fucking vetste topic ooit bitch
pi_61311095
Leuk stukje!

En alle ambtenaren behalve leraren moeten ze ontslaan.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  dinsdag 2 september 2008 @ 00:42:54 #17
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_61311246
Laat me raden, Rotterdam? Bij mijn huis met 4 personen was het nodig dat er 12 mensen bij elkaar langskwamen op controle op 5 verschillend momenten en vervolgens hebben we het volgens hen omgebouwd tot een illegaal studentencomplex. Echter kunnen de 2 hoofdhuurders op papier een stelletje zijn dus dan is er opeens geen 'groot gezondheidsrisico' in het huis meer Altijd lachen met de gemeente
pi_61313500
Ich bin der Führer.
pi_61320551
te lang, fail
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_61321281
Ambtenaren
Cool story, Hansel.
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:25:11 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_61323549
quote:
Op maandag 1 september 2008 22:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ga je er een boek over schrijven ofzo
Heeft ie al gedaan
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_61323755
-> R&P
pi_61323816
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 08:28 schreef Xenwolfie het volgende:
[ afbeelding ]
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:46:37 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61324086
haha TS heeft een schoudertas!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2008 @ 16:49:25 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61324163
quote:
Maar dan glijdt zijn blik naar het linkerglas-in-lood-bovenraampje. Er mist een stukje glas van 8.5 bij 12 cm. Maar ja, het raampje staat altijd open, dus mij boeide het niet.

"Hee, hoe is dit huis door de keuring gekomen? Dit huis is niet water- en winddicht!"
Geweldig !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')