abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61301060
M'n plafond is nog niet af. De onderste laag (in het zicht dus) is van fermacell en fraai is anders. Het idee was plamuren, schuren witten, maar dat is een takkewerk en het deel wat gedaan is is ook niet erg best gelukt.

Dus nu was het briljante plan opgekomen om een dun plaatmateriaal op te scharrelen, met een goed gladde zijde die bij voorkeur al wit is. Dan kunnen we die tegen het plafond zetten en klaar is kees.

Iemand een idee of er geschikte platen in de handel zijn, hoe dat heet, waar het verkrijgbaar is?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 september 2008 @ 20:06:32 #2
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61301151
Gipsplaten? Dan hoef je alleen nog maar de naden af te werken (zijn speciale strips voor) en en te sausen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 1 september 2008 @ 20:10:27 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61301281
Of een spanplafond? Ik weet alleen niet of je het zelf wilt gaan aanbrengen of laten doen? Dat spannen van zo'n plafond kun je volgens mij niet echt zelf doen.
pi_61301289
Nee, geen gipsplaten, dan zit ik met hetzelfde gedoe als nu: naden vullen en sausen. Op een plafond is dat echt heeeeeeel vervelend werk. Alles ondersteboven boven je macht op een steiger .

Ik zoek dunne houtachtige platen. 3, 4 mm denk ik. Glad afgewerkt & met rechthoekige zijkanten.

En het moet zelf te doen zijn .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 september 2008 @ 20:15:13 #5
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61301416
Bij elk houtachtig materiaal (of ander plaatmateriaal) krijg je toch naden, ook als er rechte hoeken aan zitten, je krijgt het nooit helemaal strak.
pi_61301893
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:10 schreef sigme het volgende:
Nee, geen gipsplaten, dan zit ik met hetzelfde gedoe als nu: naden vullen en sausen. Op een plafond is dat echt heeeeeeel vervelend werk. Alles ondersteboven boven je macht op een steiger .
Hoe hoog is je plafond?

Laatst nog gedaan bij 2,4m en het ging erg goed. Je moet niet te veel gips in één keer willen gebruiken.
pi_61302102
Er bestaan hardboard platen die wit zijn aan 1 kant, in het formaat 122 x 244 cm. met een dikte van 3,6 mm. Maar het is echt zo dat het vullen van naden wel te doen is, je moet alleen geen Knauf geelband of zo nemen maar een goede nadenvuller voor gipsplaten. Als het nog iets flexibel moet blijven kun je ook witte acrylaatkit oftewel schilderskit gebruiken, en die met een nat plamuurmes afmessen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_61302542
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:33 schreef De_Melkboer het volgende:
Er bestaan hardboard platen die wit zijn aan 1 kant, in het formaat 122 x 244 cm. met een dikte van 3,6 mm.
Kijk, dat moet ik hebben . Ik heb bij 1 bouwmarkt gekeken waar niet zulke platen waren, is het bij de meeste bouwmarkten wel te koop of moet ik echt gaan zoeken?
quote:
Maar het is echt zo dat het vullen van naden wel te doen is, je moet alleen geen Knauf geelband of zo nemen maar een goede nadenvuller voor gipsplaten. Als het nog iets flexibel moet blijven kun je ook witte acrylaatkit oftewel schilderskit gebruiken, en die met een nat plamuurmes afmessen.
Bij rechte, dunne, platen is dat echt minder werk dan bij fermacelkieren of gipsplaat (bovendien heb ik de schurft aan gipsplaat). En wel/niet verven maakt ook veel verschil (en gipsplaat verft klote, ook met voorstrijk & speciale verf).

Dus ik ga voor de voorgewitte platen. En kitten kan ik wel .
pi_61302634
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:47 schreef sigme het volgende:
(en gipsplaat verft klote, ook met voorstrijk & speciale verf).
En ook dat vind ik wel meevallen, zelfs onderste boven. Ook gewoon niet in één keer teveel verf willen verwerken.
  maandag 1 september 2008 @ 20:50:11 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61302643
Stucen is dan ook redelijk vakwerk... Wellicht is dat een optie: laat het doen, gaat veel sneller, en mooier dan je het zelf ooit krijgt.
censuur :O
pi_61302685
ik heb agnes plafondplaten soort systeemplafond

kan je later ook gewoon schoonmaken met een doekie maar je blijft wel naden zien die niet weg ewerken zijnn maar er gewoon bij horen
pies on joe toe
pi_61302709
Gewoon eens kijken in de rekken met plaatmateriaal, tussen de geperforeerde bedplaten en gefineerde platen. En anders eens kijken bij de wat professionelere handel zoals Raab Karcher (en geen Kärcher), Jongeneel, Stiho, Pontmeyer, van Neerbos enz.
En voor het aanbrengen zou ik de kanten wat afschuinen met schuurpapier, en bij het monteren er zo'n 3 mm. tussen laten zitten, dat maakt het kitwerk een stuk mooier.

Succes ermee.
pi_61302766
En ter aanvulling, een spanplafond is heel mooi, maar wel duur en kwetsbaar, en een vak apart om aan te brengen.
pi_61303135
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:51 schreef De_Melkboer het volgende:
Gewoon eens kijken in de rekken met plaatmateriaal, tussen de geperforeerde bedplaten en gefineerde platen. En anders eens kijken bij de wat professionelere handel zoals Raab Karcher (en geen Kärcher), Jongeneel, Stiho, Pontmeyer, van Neerbos enz.
En voor het aanbrengen zou ik de kanten wat afschuinen met schuurpapier, en bij het monteren er zo'n 3 mm. tussen laten zitten, dat maakt het kitwerk een stuk mooier.

Succes ermee.
Dank! Voor de wensen en vooral voor de informatie .
  maandag 1 september 2008 @ 23:22:54 #15
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_61309116
quote:
Op maandag 1 september 2008 20:51 schreef bonke het volgende:
ik heb agnes plafondplaten soort systeemplafond

kan je later ook gewoon schoonmaken met een doekie maar je blijft wel naden zien die niet weg ewerken zijnn maar er gewoon bij horen
dacht ik ook meteen aan....heb er ook al een aantal plafonds mee gemaakt. is een keurig geheel.
het schijnt zelfs overschilderbaar te zijn.
© www.driekeerniks.be
pi_61311825
Agnes plafond platen zijn inderdaad perfect om een plafond af te werken. De naden die je er mee krijgt die horen er bij, zijn netjes afgewerkt.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_61315124
imo gipsplaten gebruiken, vullen met gipsspul, laten drogen zodat het gips een beetje krimpt, daarna nog een keer vullen, schuren en verfen maar.
pi_61358234
structuurplafondverf 1 of 2 keer met de roller en ziet dan weer goed uit
pi_61358442
Ik zoek iets wat NIET gevuld hoeft te worden, NIET geschuurd, NIET geverfd.

Maar bedankt voor het meedenken.
pi_61358672
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:22 schreef Driekeerniks.be het volgende:

[..]

dacht ik ook meteen aan....heb er ook al een aantal plafonds mee gemaakt. is een keurig geheel.
het schijnt zelfs overschilderbaar te zijn.
Ik heb ze hier ook.... alleen heb ik er wel een likje verf overheen gedaan, vond ze wel erg steriel wit

Verder kun je er inderdaad een plafond keurig mee afwerken
pi_61358782
Agnesplaten zijn te dik, te zwaar, en van een formaat dat mij niet handig uitkomt.

Ik zag vandaag mdf-platen, 24mm, met een harde witte toplaag. 122 *244. Ik denk dat ik die maar neem.
pi_61359211
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:17 schreef sigme het volgende:
Agnesplaten zijn te dik, te zwaar, en van een formaat dat mij niet handig uitkomt.

Ik zag vandaag mdf-platen, 24mm, met een harde witte toplaag. 122 *244. Ik denk dat ik die maar neem.
agness platen zijn maar 10 mm dik
en hoeven niet geschilderd gestuct of geverft te worden
pies on joe toe
pi_61359427
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:28 schreef bonke het volgende:

[..]

agness platen zijn maar 10 mm dik
en hoeven niet geschilderd gestuct of geverft te worden
Sorry sorry, mijn fout . Dat is me veels te dik, de platen die ik op het oog heb zijn 2,4 millimeter dik.

Voor de rest waren de agnes platen een goede tip .
pi_61359576
owkeej
maar denk niet dat et erg mooi word om platen van 2.4 mm tegen je plafond te spijkeren
pies on joe toe
pi_61359785
Spijkeren lijkt me dan ook niet heel geschikt. Plakken lijkt me beter .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')