Ik ben weer thuis (in Schotland) na 9 dagen NL. Ben weer blij om terug te zijn, ik mis NL totaal niet en kijk er echt nooit naar uit om terug te gaan. Maar ik moest wel, want paps werd 50

Smokkelwaar: strooigoed, stroopwafels, speculaas, droptoffees, autodrop, calve mayonnaise en Calve satesaus. Kan ik tenminste weer Fish & Chips Oorlog verorberen!
Net mijn Schotse collega's speculaas en stroopwafels laten proeven, ging er in als .. eh.. zoete koek

Strooigoed laat ik achteraf gezien maar thuis, want als ik moet gaan uitleggen waarom wij Sinterklaas EN kerst vieren, dan ben ik de hele dag bezig denk ik zo.

En drop lusten ze niet weet ik uit ervaring!
Oh ja, en mijn kat eindelijk geimporteerd, die moest nog 6 maanden "quarentaine" uitzitten in NL. Kostte me een reisje van 30 uur (Bus, trein, auto, boot IJmuiden-Newcastle, auto, trein, taxi door Glasgow centrum en weer trein), maar het was het helemaal waard. Alle papieren voor kat waren in orde en hoewel ze het je vrij lastig maken om een huisdier naar de UK mee te nemen hebben ze er nauwelijks naar gekeken. Alleen in IJmuiden werden de papieren heel ff nagekeken en in Newcastle konden we zo door de douane heen, ondanks de felrode sticker op de autoruit (die er niet meer af te halen was) en de felgroene hanger aan de spiegel.
Was ook de eerste en laatste keer op een ferry naar de UK zeg, man wat een golven!

Het schip dook aardig op en neer en elke beuk van een hoge golf deed het schip schudden. Mijn ingewanden waren het er niet echt mee eens en mensen lagen zelfs kotsmisselijk in de gangen van het schip met sickbags naast zich. Na een dag van het schip af kon ik de golven nog voelen.
Conclusie: Vliegtuigen zijn hemels!
Zijn er mensen met positievere ervaringen over de ferry?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!