abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2008 @ 11:24:10 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61286919
Ik ben onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen via marktplaats om een computer in elkaar te zetten. Ik wil vooral wat oudere 'high end' producten op de kop tikken, zijn niks meer waard maar toch nog snel genoeg en vaak van goede kwaliteit.

Wat heb ik?

Ati Radeon 9800 XT met Artic Silencer koeling (20 euro gekocht)
Toetsenbord en muis (heb ik nog)

Het nadeel van de Radeon is dat deze AGP gebruikt, ik kan dus niet de nieuwere moederborden nemen met C2D processor omdat deze alleen PCI-express ondersteunen.

Ik wil dus nog op de kop tikken:

- Moederbord, processor en geheugen (het liefst in 1x) (150 euro?), anders een Asrock 4CoreDual-SATA2 S775 moederbord met AGP en PCI expres (30 euro), core 2 duo E6600 (90 euro) en 2 gb DDR2 geheugen voor 30 euro.

- DVD speler / cd brander (20 euro?)

- behuizing + (goede stille) voeding (behuizing 20euro + voeding 20euro)

- Eventueel een aardige geluidskaart (met óf een optische SPDIF output of Creative Digital DIN output) (20 euro ?)

- Flinke harde schijf, 50 euro?

Toevallig wel dat veel onderdelen op marktplaats 20 euro kosten. Maar tel dit allemaal op en voor 300 euro heb ik toch een prima computer?

Zie ik iets over het hoofd? Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
pi_61286973
Wat een jaar geleden het snelste was, zou nu kunnen zijn dat veel goedkoperen onderdelen de snelheid al voorbijstreven.
pi_61287008
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:24 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben onderdelen bij elkaar aan het sprokkelen via marktplaats om een computer in elkaar te zetten. Ik wil vooral wat oudere 'high end' producten op de kop tikken, zijn niks meer waard maar toch nog snel genoeg en vaak van goede kwaliteit.

Wat heb ik?

Ati Radeon 9800 XT met Artic Silencer koeling (20 euro gekocht)
Toetsenbord en muis (heb ik nog)

Het nadeel van de Radeon is dat deze AGP gebruikt, ik kan dus niet de nieuwere moederborden nemen met C2D processor omdat deze alleen PCI-express ondersteunen.

Ik wil dus nog op de kop tikken:

- Moederbord, processor en geheugen (het liefst in 1x) (150 euro?), anders een Asrock 4CoreDual-SATA2 S775 moederbord met AGP en PCI expres (30 euro), core 2 duo E6600 (90 euro) en 2 gb DDR2 geheugen voor 30 euro.

- DVD speler / cd brander (20 euro?)

- behuizing + (goede stille) voeding (behuizing 20euro + voeding 20euro)

- Eventueel een aardige geluidskaart (met óf een optische SPDIF output of Creative Digital DIN output) (20 euro ?)

- Flinke harde schijf, 50 euro?

Toevallig wel dat veel onderdelen op marktplaats 20 euro kosten. Maar tel dit allemaal op en voor 300 euro heb ik toch een prima computer?

Zie ik iets over het hoofd? Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
Dus als ik t goed begrijp heb je een video-kaartje en muis/toetsenbord en daarvandaan wil je doorbouwen?? tja, t kan natuurlijk wel, maar je moet nog vrijwel alles kopen dus... Volgens mij ben je (met uitzondering van scherm dan) met je lijstje wel redelijk compleet, alhoewel ik zelf voor een iets beter bord zou kijken dan een Asrock.... vaak staat er op de vraag en aanbod van Tweakers.net nog wel iets (vaak beter en wat betrouwbaarder dan marktplaats)
  maandag 1 september 2008 @ 11:32:02 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61287117
Voor 300 euro heb je ook een leuke nieuwe computer, lijkt me dat je aanzienlijk beter af bent.
Hint in de juiste richting: http://tweakers.net/revie(...)ditie-juli-2008.html
censuur :O
pi_61287199
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor 300 euro heb je ook een leuke nieuwe computer, lijkt me dat je aanzienlijk beter af bent.
Hint in de juiste richting: http://tweakers.net/revie(...)ditie-juli-2008.html
lijkt me ook de betere optie ja.... maar goed, als TS zo graag zn oude video-kaart nog wil gebruiken is het wel een optie.... ik zou er zelf alleen geen geld meer in steken
  maandag 1 september 2008 @ 11:41:02 #6
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61287349
Als het budget het toelaat zou ik ook naar een nieuwe computer gaan kijken. De C2D's zijn toch wel echt een stuk sneller als de oude CPU's en bovendien helemaal niet duur. Daarbij is AGP natuurlijk veroudert, maakt het niet meteen langzaam maar het beperkt je wel enorm. Geheugen is goed te doen 2e hands, al kost het nieuws zelfs nog maar 25,- als je voor het goedkoopste OEM geheugen gaat. Voor 500,- kun je al een aardige pc hebben die 1, veel sneller is en 2, nog eens goed uitbreidbaar kan zijn voor de toekomst.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 11:44:00 #7
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_61287422
hmmm, Brakke zooi, geen garantie meer.

Koop dan liever zoiets:

http://www.computer-land.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00629799

doe er 50 euro bij voor een leuke videokaart, en je hebt een machine die jouw geplande tweedehands machine alle hoeken van de kamer laat zien. Met garantie.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  maandag 1 september 2008 @ 12:25:31 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61288561
wat jullie zeggen lijkt me aardig te kloppen.nu vond ik 300 euro zelf eigenlijk ook al vrij prijzig voor 2e hands spullen. Ter informatie, de computer moet gaan dienen als vervanging voor mijn mooie laptop, 1.6 ghz celeron m met 512mb. Deze laptop verkopen en max 200 bijleggen voor een nieuwe/2e hands is ook een optie. Nu vroeg ik me nog iets af, hoe staat de radeon 9800xt in verhouding tot de nieuwere budget kaartjes?
  maandag 1 september 2008 @ 12:32:11 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_61288741
Naar subforum "Hardware".
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  FOK!fotograaf maandag 1 september 2008 @ 12:38:26 #10
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_61288940
quote:
Op maandag 1 september 2008 12:25 schreef leolinedance het volgende:
wat jullie zeggen lijkt me aardig te kloppen.nu vond ik 300 euro zelf eigenlijk ook al vrij prijzig voor 2e hands spullen. Ter informatie, de computer moet gaan dienen als vervanging voor mijn mooie laptop, 1.6 ghz celeron m met 512mb. Deze laptop verkopen en max 200 bijleggen voor een nieuwe/2e hands is ook een optie. Nu vroeg ik me nog iets af, hoe staat de radeon 9800xt in verhouding tot de nieuwere budget kaartjes?
Hangt er vanaf wat je budget kaartjes noemt

Ik persoonlijk noem een ATI 4850 al een budget kaartje, om dat ik daar het budget voor had (sterker nog, heb er 2 in crossfire )

maar om maar wat te noemen, een 8600 GT rent rondjes om die 9800.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_61291746
Niets mis met 2e hands onderdelen, vooral onderdelen die zichzelf al genoeg bewezen hebben door hun stabiliteit. Als het even kan koop je meerdere onderdelen bij één persoon en maak je er een leuk prijsje van. Als je toch voor C2D gaat, houd dan niet meer vast aan AGP, of regel een ruil met iemand die wél een AGP kaartje zoekt
url
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')