Gisteren bevond ik mij in een bar. In iemands huis welteverstaan. Een 'maat', 'kameraad', 'homeboy', 'swa' of hoe je het dan ook wilt noemen, woont in een huis waarin de grootste kamer een bar is. Of dit een uitdrukking van huillachen is laat ik aan de lezer over. In ieder geval, een bar, in een huis. Uiteraard bevoorraad met het nodige bier.
De avond vordert. De 'host' en zijn vriendin praten wat over zaken die mij soms wel, maar meestal niet, interesseren, en aan mijn rechterzijde rolt de hosselaar van het gezelschap zijn vierde joint, die hij voornamelijk alleen oprookt. Niet dat de rest van de kleine schare mensen zo anti-drugs zijn, neen mijnheer, het is eerder dat de gulzigheid en drang van de blanke Kempi naast mij de totale overhand heeft.
Een derde persoon komt de kamer in. Hij is lang, breed, maar niet per se gespierd. Zijn stem schalt door de kamer met kreten Pink Floyd aan te zetten in plaats van de muziekkeuze Creedence Clearwater Revival. Tegen deze tijd heb ik een interesse getoond in de pinballautomaat, die met zijn kleurrijke lichtjes de kamer verlicht en mij lonkend als een Aziatisch vrouwenlichaam naar zich toe probeert te trekken. Tegelijkertijd is de Oosterse schavuit naast mij zijn vijfde joint aan het oproken, en zijn humor is niet meer coherent, consistent, of komisch. Het is tegen deze tijd dat ik uit pure wanhoop gesprekken begin te voeren over FOK, gezien de lange voetbalster vlakbij daar ook actief is. Voor enkele minuten lachen wij om de capriolen van users als Rickokun, Emimich, de_boswachter en Baronpils. Daarna beseffen wij al snel (de vertraging komt door de pils) hoe treurig de discussie is die wij aan het voeren zijn, en wij stoppen dit gesprek, effectief het eerdere schatergelach stil laten vallend.
Ik besluit mijn mededrinkers aan te spreken.
"Nu is het genoeg!", zo spreek ik als een ware alphaman de rest toe. Inmiddels stoned reageert mijn naastzittende slechts door mee te zingen met een nummer van Creedence Clearwater Revival. "Verdomme!" schreeuw ik door de galmende ruimte, "wat is dit voor onzin! Er is hier een pinballautomaat die lonkend als een Aziatisch vrouwenlichaam mij naar zich toe probeert te trekken! Ik ga spelen, homo's!" Het hen noemen van homo's was niet zonder reden; immers, zo'n uitroep wekt altijd de aandacht, zeker van mijn joint-rokende semi-homofiele kardash. "Droeftoeters, ik ga er vandoor!" zeg ik, en ik verplaats mijzelf enkele meters om te spelen.
De eerste partij verloopt voorspoedig. Ik haal een in mijn mening goed aantal punten, en verkondig dit luidkeels. "Ik heb een in mijn mening goed aantal punten gehaald, homo's!" zeg ik. De kamer galmt door mijn robuuste stem. "Wat is jouw stem robuust" zegt het vrouwmensch. "Ja", antwoord ik, "dat heeft mij al vele falleersessies opgeleverd." "Uiteraard" zegt zij.
Mijn brildragende mattie, zowel lang in haar als in lichaamslengte, komt een kijkje nemen. "Scheer je weg, pauper!" roep ik. Hij negeert mij, misschien beinvloed door zijn twee stuks bier. Nogmaals spreek ik hem aan; "Aan de kant, penis, anders zul je de consequenties zien!". Hij gaat niet weg, dus ik besluit hem uit te dagen. "Ik versla jou met gemak met dit spel. Ik wil best daar een weddenschap over afsluiten." "Is goed jonge" antwoord hij met een sterk Brabants dialect. "Ik versta niet wat je zegt, je spreekt Brabants." antwoord ik, maar ik neem aan dat hij wil spelen.
Ik laat hem spelen, en uiteraard verliest hij. Ik spel nogmaals, ondertussen hem uitlachend, en krijg meer dan 1 miljoen punten; een hele prestatie. "De score behaald in dit spel staat in directe correlatie tot penisgrootte!" lach ik amicaal, maar tegelijkertijd geloof ik dat het waar is. Maar dan schetst iets mijn verbazing.
Ondanks mijn zeer hoge score, blijken er anderen te zijn geweest die een hoge score hebben gehaald. "Klootzakken!" roep ik, en ik gooi het apparaat om. De 'host' van het feest kijkt verbaasd. "Die scores staat er automatisch in", zegt hij. "Geef mij geld voor dit apparaat, en sodemieter op uit mijn bar slash huis." Mijn antwoord luid "OK." en ik sodemieter op. Uiteraard geef ik hem geen geld; immers, hij heeft ons Schultenbrau bier voor gezet; hij zou ons dus geld moeten betalen om die rotzooi op te drinken.
Conclusie:
Klacht: Geld moeten betalen vanwegen het omgooien van een pinballautomaat.